Skocz do zawartości

DLACZEGO NIE MONITORY


Karol64208

Recommended Posts

4 minuty temu, Karol64208 napisał:

Na tym forum już wielokrotnie pisano że poniżej 60Hz to już nie ma takich instrumentów które tak nisko schodzą, lub jest ich kilka i nie warto pakować się w kolumny z pasmem poniżej 40Hz.

A może to tylko voodoo:(

Na AS jest ciekawy temat o nazwie "Prawdziwy niski bas w muzycę" - polecam poczytać. Chyba trochę instrumentów grających poniżej 40Hz jest. 

 

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 315
  • Created
  • Ostatnia odpowiedź

Top Posters In This Topic

 

1 minutę temu, Adi777 napisał:

Chyba trochę instrumentów grających poniżej 40Hz jest. 

 

to nie moje stwierdzenie, ale wytrawnych audiofili :D

15 minut temu, Karol64208 napisał:

Na tym forum już wielokrotnie pisano że poniżej 60Hz to już nie ma takich instrumentów które tak nisko schodzą, lub jest ich kilka i nie warto pakować się w kolumny z pasmem poniżej 40Hz.

 

16 minut temu, Felix1 napisał:

Zamiast tego ludzie cieszą się słuchaną muzyką.

No to jak to jest? Skoro ten sam dół pasma jest taki ważny (bo COŚ tam jest), to jak to możliwe że ludzie słuchają muzyki na zestawach, które schodzą do 40 czy nawet 50Hz i jeszcze sprawia im to przyjemność?

to odpowiedz na pytanie, dlaczego tak szukają kabli, wtyczek, i inne gadżety które poprawiają dźwięk, skoro są tak bardzo zadowoleni:(

Na ogół to wynik niewiedzy na ten temat, nie każdy musi się na tym znać i dla tego te fotki i ten temat.

Edytowano przez Karol64208
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Kenobi napisał:

Ale czym zasadniczo monitor sie różni od kolumny podstawkowej? Gdzie jest granica że dany produkt to monitor a nie kolumna podstawkowa.

Wg mnie monitor, jak sama nazwa wskazuje, służy do monitorowania (miksu, masteringu), czyli jest to głośnik raczej do zastosowań profesjonalnych bądź quasi profesjonalnych. IMO ludzie po prostu zaczęli mieszać pojęcia, zwłaszcza że sprzedawane są dzisiaj budżetowe monitory przewidziane także do użytku domowego.

Czym się charakteryzuje monitor? Tym, że powinien być w miarę możliwości wierny, a także do użytku w bliskim lub średnim polu.

Edytowano przez Dzik
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Felix1 napisał:

W większości przypadków ludzie szukają poprawy innych aspektów dżwięku (stereofonia, "jazgotliwa" góra, dołek na średnicy, rozdzielczość), a nie rozciągnięcia basu.

W tym co pokazuję to nie tylko jest kwestia dolnego, pokazałem całe pasmo.

W monitorach / 2 i 2.1/2 drożnych / bardzo często są wodospady w określonym paśmie co widać też na wykresach i tutaj jest często pies pogrzebany. Bardzo często instrumenty grają pojedynczo czy też w niższej dynamice od pozostałych i do tego dołożymy dołek w paśmie kolumny nagranie staje się nieczytelne- słyszalne, rozmazane.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, Karol64208 napisał:

W monitorach / 2 i 2.1/2 drożnych / bardzo często są wodospady w określonym paśmie co widać też na wykresach i tutaj jest często pies pogrzebany.

No nie jest tak. 3-drożne kolumny też mają nierównomierności. Często nawet większe niż dwudrożne (np. 3-drożne, 4-głośnikowe Bowers 702). Całkowicie chybiona diagnoza. 

51090-laboratorium-bowers-wilkins-702-s2-audiocompl-fot3.jpg.c3fd34dc901855bb1b842026d8efa38b.jpg

I 3-drożne kolumny wcale nie muszą schodzić nisko. 702 osiągają spadek -6 dB już przy 40 Hz. Identycznie jak podstawkowe Elac BS 244 z wcześniejszego przykładu;)

 

 

Edytowano przez Kraft
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

B&W 801 są od dawna budowane w założeniach jako monitory studyjne do odsłuchu w pomieszczeniu w tradycyjnej odległości w jakiej słucha się muzyki z kolumn. Wszystko to bardzo względne. Faktem jest ze w świadomości w naszym kraju monitory zwykle są utożsamiane z niewielkimi kolumnami podstawkowymi wiernie reprodukujące dźwięk. Mniej ambitne konstrukcje traktuje się bardziej jako konstrukcje półkowe lub regałowe, ewentualnie tyły do kina domowego. Do tych zadań mogą służyć i te określane mianem monitorów. Moim zdaniem takie szufladkowanie kolumn nie ma większego sensu. Lepiej opisywać kolumny czy są to konstrukcje wolnostojące, czy do ustawienia na podstawce lub na czymś co zwiększy ich dystans od podłogi. Inna klasyfikacja to ilość dróg kolumny, ilość głośników itd. itp. Kolumny podstawkowe mogą zawierać głośnik niskotonowy np. 15" bądź można spotkać podłogówki z głośnikami basowymi 10cm lub nawet mniejszymi.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Felix1 napisał:

Po raz kolejny: istnieją zarówno 2-drożne monitory, płaskim pasmem, jak i zestawy 3-drożne z "wodospadami". Nie ma znaczenia czy zestawy są 2 czy 3-drożne, czy są podłogowe, podstawkowe, czy podwieszane. Ważne jest, czy są prawidłowo zaprojektowane. 

Ale te z wodospadami wcale nie muszą być źle zaprojektowane. Konstruktor musi iść na wiele kompromisów. Idealnie wyrównane pasmo oznacza często konieczność poświęcenia innych aspektów brzmienia. To bardzo skomplikowane.

Edytowano przez Kraft
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Kraft napisał:

(np. 3-drożne, 4-głośnikowe Bowers 702). Całkowicie chybiona diagnoza. 

to  chybiony przykład kolumn, poza tym Bowers robi kolumny ukierunkowane pod określoną muzę, na pewno bym ich nie kupił i każde grają podobnie czy obecna produkcja czy ta dawna, taki mają styl .

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, MobyDick napisał:

B&W 801 są od dawna budowane w założeniach jako monitory studyjne do odsłuchu w pomieszczeniu w tradycyjnej odległości w jakiej słucha się muzyki z kolumn. Wszystko to bardzo względne. Faktem jest ze w świadomości w naszym kraju monitory zwykle są utożsamiane z niewielkimi kolumnami podstawkowymi wiernie reprodukujące dźwięk.

Wyjątek potwierdza regułę. Zaskakująco często, kiedy pojawiają się wątpliwości, warto skupić się na rodowodzie słowa, a w tym wypadku termin "monitor" jest aż nadto czytelny sam w sobie. Jak ktoś szuka głośnika do obróbki dźwięku, to co do zasady szuka właśnie monitora, więc pomimo odcieni szarości, nie ma sensu wprowadzać zamieszania.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Felix1 napisał:

Kraft wkleił Ci kilka wykresów do porównania. Można znaleźć dziesiątki, jeśli nie setki innych.

dlaczego podajecie negatywne przykłady, zawsze a tak mi się wydaje że dążymy do lepszego i takich przypadków należy szukać i do tego porównywać.

Dziwne negatywne nastawienie:(, Panowie więcej optymizmy i pozytywnych przykładów, to jest właściwa droga.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O tym już dużo wcześniej wspominałem w innych.

Są takie firmy które specjalizują się w budowie kolumn dla określonej muzy, tylko sprzedawcy nie wiedzą o wielu niuansach różniące produkty, dawniej kiedy prowadzili takie salony fachowcy poinformowali by że te kolumny do takiej muzy a inne do innej.

Taki podział kolumn był już lata 80/90, ale kto to pamięta.

Przed chwilą, Kraft napisał:

3-drożne, 5-głośnikowe

chybiony przykład:15_yum: , trzy drożne i trzy głośniki, laik wie że dołożenie dodatkowych głośników w jednej opcji zmieni parametry kolumn.

To nie jest odkrywanie nowego świata, a tylko fizyka i akustyka

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Karol64208 napisał:

tylko sprzedawcy nie wiedzą o wielu niuansach różniące produkty, dawniej kiedy prowadzili takie salony fachowcy poinformowali by że te kolumny do takiej muzy a inne do innej.

Do każdej muzyki powinno się kupować najlepsze głośniki, na jakie nas stać i które spełniają nasze potrzeby (czyli np. wpisują się w nasz gust). Nie ważne, czy to muzyka klasyczna, czy heavy metal. Co z tego, że jakiś fachura poleci ci dobre głośniki do konkretnego gatunku, skoro ceni w tym gatunku (czyli po prostu w muzyce) inne rzeczy?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Felix1 napisał:

zatrudnij się u jakiegoś producenta

nie mam takiej potrzeby:15_yum:

1 godzinę temu, Felix1 napisał:

Ktoś podaje Ci przykład, to od razu musisz coś wymyślić.

Temat nie opisuje, czy nie ocenia  konkretnych kolumn, a tylko jaki mogą mieć wpływ na odtwarzany dźwiękO.o.

 Nie chodzi wymyślanie :/.

Wiem że to nie wszystkim pasuje:15_yum:

To co widać na fotka i minus możliwości  kolumn;  jak inaczej wytłumaczą co też nie słyszą ......, ale też nie piszą czego ni słyszą dlaczego,  jest prosta definicja słyszą tylko tyle na ile kolumna im pozwoli.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Karol64208 napisał:

To co widać na fotka i minus możliwości  kolumn;  jak inaczej wytłumaczą co też nie słyszą ......, ale też nie piszą czego ni słyszą dlaczego,  jest prosta definicja słyszą tylko tyle na ile kolumna im pozwoli.

 

2 minuty temu, Karol64208 napisał:

Przykłady same się oceniają

Eeee Karol64208, chyba o jedno piwko za daleko...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Dzik napisał:

Eeee Karol64208, chyba o jedno piwko za daleko...

nie, dzisiaj bez piwka 🤫,

W kleiłem fotki dla zobrazowania dźwięku jak wygląda spectrum dźwięku, a nie dla dyskusji.

Każdy może sam porównać charakterystykę kolumn z tym co mamy na fotkach i samemu ocenić czy na pewno wszystko słyszy.

Jak pisałem, to temat poglądowy, mam inne materiały, ale szkoda się bawić dalej.

Pozdr.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Utwórz nowe...