Skocz do zawartości

DLACZEGO NIE MONITORY


Karol64208

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 315
  • Created
  • Ostatnia odpowiedź

Top Posters In This Topic

1 godzinę temu, Fafniak napisał:

Jak dojdziecie do fal grawitacyjnych i teorii strun to dajcie znać.

Z tego pitolenia to widzę "fajny" patent. Wskaźnik wysterowania kolumn w zakresie niskich tonów na manometrze. Kręcisz gałą i patrzysz jakie ciśnienie w kolumnie masz, Może nawet taki gadżet z butlą ze sprężonym powietrzem za kolumną. Chcesz bardziej punktowy bas to odkręcasz zawór i pompujesz kolumnę do odpowiedniej wartości ;) 

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, nowy78 napisał:

 Charakterystyka bez żadnej korekcji elektronicznej/cyfrowej z wygładzeniem psychoacoustic:

 

Orientacja.jpg

Ja tam jestem zadowolony :) I z tego co widać powyżej, jak również z tego jak to odbierają moje uszy.

 

2 godziny temu, Kenobi napisał:

Pokaż prawdziwe dane bez filtracji. Taki jest problem z adiofilami, włączą sobie filtrację na wyniku pomiarowym i od razu im się lepiej słucha.

 

@nowy78 czy ten wykres to jest faktyczny u Ciebie bez korekcji? Wyglada dosyć przyzwoicie.

Chodzi o w miare rowne pasmo przenoszenia.

Edytowano przez Chyba Miro 84
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Kenobi napisał:

Niebieski pomiar. niech jakiś twardogłowy mi pokaże na tym pomiarze interferencje fal poniżej 100hz wewnątrz obudowy. NIE MA !!!!!. Efekt falowania jest pomijalny. Jest zmieniające się ciśnienie. Ciśnienie idealnie proporcjonalne do wychylenia membrany głośnika. Ciśnienie w całej komorze w tym samym momencie jest takie same (*) gwiazdka jak wcześniej żebyście się nie wyjeżdżali z prędkością światła i dzwięku bo  jest to pomijalne.

Czekaj, czekaj, niech pomyślę... Może tu:

111a.jpg

🤣

 

13 godzin temu, Kenobi napisał:

A czemu jest przy 30hz jest mocniejszy o 50db niż na zewnątrz ? Bo w komorze zamkniętej, powoli (pojęcie względne) poruszająca się membrana sciska powietrze tworząc wysokie ciśnienie.

Jak ktoś chce mieszać w to efekt falowy to dla niego inny opis. W szczycie maksymalnego wychylenia membrany fala odbita 10 razy i więcej od ścianek wewnątrz kolumny i nadal ma ten sam zwrot i się nakłada i dodaje. Ja osobiście wolę ten uproszczony.

Ta poruszająca się membrana tworzy falę dźwiękową, która w zamkniętej przestrzeni odbija się od ścian kolumny i interferuje. Tak, w środku kolumny interferencja występuje także w zakresie niskich częstotliwości. Ze względu na długość fali, przesunięcia fazowe są niewielkie, nawet po wielokrotnych odbiciach. Sumowanie zwiększa zatem amplitudę, co możemy zobaczyć na wykresie. Oczywiście zjawisko zachodzi w całym paśmie akustycznym i przy wyższych częstotliwościach możemy zaobserwować znoszenie się fal. Opadanie wykresu powyżej 100Hz jest zapewne zasługą zwrotnicy (konstrukcja 3-drożna, czyli dość nisko cięty woofer) jak i po części wytłumieniem kolumny, skuteczniejszym w zakresie wyższych częstotliwości. 

W związku z powyższym, "efekt falowania" nie jest pomijalny, bo w kontekście rozmów o dźwięku jest istotą jego istnienia. Jednakowe ciśnienie w całej rozważanej przestrzeni jest po prostu ciszą.

12 godzin temu, Kraft napisał:

Kolego @nowy78, a nie jesteś w stanie tak posłuchać bez stosowania psychoakustycznych trików? Nie umiesz słuchać "na żywca"? ;)

🤣👍

Dzisiaj posłucham w mega skupieniu, to może uda mi się je ominąć i usłyszeć jak to jest naprawdę ;) 

9 godzin temu, Chyba Miro 84 napisał:

@nowy78 czy ten wykres to jest faktyczny u Ciebie bez korekcji? Wyglada dosyć przyzwoicie.

Chodzi o w miare rowne pasmo przenoszenia.

Tak jak pisałem przy jego publikacji, pomiar był dokonany bez jakiejkolwiek korekcji, natomiast wykres jest wygładzony (psychoacoustic). Wygładzenie daje lepszy obraz, jak faktycznie odbieramy dźwięk. Ułatwia interpretację. Także uważam, że wygląda bardzo dobrze, tym bardziej, że taki stan uzyskałem tylko dzięki ustawieniu, bez dodatkowej adaptacji akustycznej.

Edytowano przez nowy78
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, nowy78 napisał:

Tak jak pisałem przy jego publikacji, pomiar był dokonany bez jakiejkolwiek korekcji, natomiast wykres jest wygładzony (psychoacoustic). Wygładzenie daje lepszy obraz, jak faktycznie odbieramy dźwięk. Ułatwia interpretację. Także uważam, że wygląda bardzo dobrze, tym bardziej, że taki stan uzyskałem tylko dzięki ustawieniu, bez dodatkowej adaptacji akustycznej.

No to tylko pozazdrościć 👍

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, nowy78 napisał:

Jednakowe ciśnienie w całej rozważanej przestrzeni jest po prostu ciszą.

Zapomniales o czasie. Cisnienie zmienia sie w czasie. Tak odbieramy dzwięk, przez zmiany cisnienia docierajace do ucha ktore poruszaja nasza bloną.

Nie przeczytalees tez calej dyskusji. Dyskusja dotyczy niskiego basu a nie wysokich i srednich tonow. W przypadku srednich i wysokich tonow zjawisko falowe wewnatrz kolumny ma znaczenie. Ale my dyskutujemy o basie gdzie fala jest dluzsza od odleglosci miedzy sciankami. W tym prypadku zjawisko falowe mozna pominąć

Z reszta sam napisaleś ze powietrze jest sprezyną, więc sie zdecyduj czy zjawisko falowe ma znaczenie czy mozna uproscic sprawę i potraktowac  powietrze jak sprezynę. Jesli zjawisoko falowe ma znaczenie to policz czestotliwosc BR dowolnej kolumny uwzgledniajac rownania falowe.

Zwrotnica jest ustawiona na 400hz, co widac po gwaltownym spadku. Srednio i wysokotonowiec ma wlasna komore stad tak slabe srednie wysokie tony. Czemu opada przy 100hz, moze wlasnie juz zjawisko falowania zaczyna miec znaczenie.

 

 

Edytowano przez Kenobi
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki uprzejmości Tomka @tomek4446 mam przyjemność testować monitorki Proac Response One SC. Dlaczego piszę o tym w tym temacie? Dlatego, że jestem zdania, iż monitory czy jak niektórzy piszą kolumny, zespoły głośnikowe podstawkowe czy półkowe mogą zaczarować dźwiękiem i przewrotny tytuł wątku jest dość kontrowersyjny. Może zniechęcać do monitorów co wg mnie jest pewnego rodzaju nadużyciem ;) 

Te małe monitorki o skuteczności 86dB, a wg pomiarów nawet 84,4 dB napędzane 4-ro watową lampą SE zachwyciły mnie dźwiękiem w 14-to metrowym pomieszczeniu. Dolna granica pasma szacowana na 38Hz (-3dB) jest wystarczająca i jeżeli w nagraniu jest coś w tym zakresie do pokazania to te maluchy to bez żadnych oporów i kompleksów pokazują. W bezpośrednim porównaniu z BMN-ami, które mają dużo większy przetwornik niskośredniotonowy wsłuchując się w basowe nuty nie odniosłem wrażenia, że jest czegoś mniej, a wręcz przeciwnie, bo Proaki pokazały na basie pazur, kontur którego BMNom trochę brakuje.

Oczywiście porównanie zrobione na szybko bez dokładnego wyrównywania poziomów głośności, co jednak należy robić gdy skuteczność kolumn dość znacznie się różni ale nawet bez tego pierwsze wrażenia zaskakują pozytywnym odbiorem tych paczuszek. Bas jest obecny i zaskakuje jakością ;) 

Jeżeli chodzi o inne walory Proaków to dla mnie na duży plus jest detal, którego poszukuję od jakiegoś czasu kombinując na różne sposoby z tym co mam. Bardzo fajnie prezentowane są wysokie tony, Trafiają w mój gust i jeżeli będę się za jakiś czas rozglądał za nowymi kolumnami to w kręgu zainteresowań będą te lub inne Proaki ze Scan Speakiem D2010, który miło mnie zaskoczył. 

@tomek4446 dziękuję serdecznie za użyczenie i wysiłek organizacyjny jaki podjąłeś żebym mógł tych maluszków posłuchać. Pozdrawiam serdecznie.

 

proac (Medium).jpg

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A miały gościć u mnie:( Ale nic. Może temat wróci, jak epidemia odpuści. 

7 minut temu, MariuszZ napisał:

Trafiają w mój gust i jeżeli będę się za jakiś czas rozglądał za nowymi kolumnami to w kręgu zainteresowań będą te lub inne Proaki ze Scan Speakiem D2010, który miło mnie zaskoczył. 

A "Dobre, bo polskie!"? Przypominam, że dwa modele monitorów z D2010 oferuje Pylon: Diamond Monitor 18 i Diamond Monitor 15.

PS a ja słucham tego przetwornika w Diamondach 25;)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Kraft napisał:

A miały gościć u mnie:( Ale nic. Może temat wróci, jak epidemia odpuści. 

A "Dobre, bo polskie!"? Przypominam, że dwa modele monitorów z D2010 oferuje Pylon: Diamond Monitor 18 i Diamond Monitor 15.

PS a ja słucham tego przetwornika w Diamondach 25;)

Wspominał Tomek o planach użyczenia więc myślę, że śmiało możesz się przypomnieć 😉

O Diamondach myślałem jakiś czas temu ale kto wie może chociaż gdzieś posłucham. Miałem plan zbudowania klonów Proac Response 2.5 z SS D2010 ale zaniechałem, bo podobno trudno o te konkretne niskośredniotonowce z projektu i można nie osiągnąć brzmienia oryginału. Z drugiej ręki zaś można za ok. 8 tysi mieć oryginalne. Może dojrzeję do nich za jakiś czas 😉

7 minut temu, JaZz napisał:

coś powiecie o budowaniu sceny, efekcie 3d itp? Ostatnio to mnie najbardziej interesuje. 

W moich warunkach Proaki w tej materii wypadają nie gorzej niż BMNy, a te zostawiłem sobie kosztem odsprzedaży KEF R300 😉 Posłucham jeszcze Proaków na innych wzmacniaczach. Na razie SE ujeżdżam. Jutro podepnę push pulla mocniejszego i Audiolaba to może coś skrobnę więcej.

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, JaZz napisał:

Pamiętajmy też że z tego co kojarzę  masz  jedne z niższych serii BMN... Ale jeszcze z innej mańki,  ostanio finchers coś "narzekał" na te aspekty w S3 II

To fakt. Wysokość serii ma pewnie przełożenie na jakość ale sporo zależy od otoczenia i tylko bezpośrednie porównania w tych samych warunkach mają większy sens. Nie mam zbyt dużego doświadczenia i osłuchania ale Kefy i BMNy porównywałem w tych samych warunkach 1:1. Wynik był taki, że szybko o KEF zapomniałem 😉

9 minut temu, audiowit napisał:

Szybko się nudzą ale nie przeczę, kiedyś też mnie czarowały :).

To przecież o ten czar głównie chodzi 😉

Może to podbarwianie ma się podobać. Taki trik konstruktora. Za mało wiem żeby osądzać ale tak jak napisałeś. Pierwsze wrażenia pozytywnie zaskakują. 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, MariuszZ napisał:

Jeżeli chodzi o inne walory Proaków to dla mnie na duży plus jest detal, którego poszukuję od jakiegoś czasu kombinując na różne sposoby z tym co mam. Bardzo fajnie prezentowane są wysokie tony, Trafiają w mój gust i jeżeli będę się za jakiś czas rozglądał za nowymi kolumnami to w kręgu zainteresowań będą te lub inne Proaki ze Scan Speakiem D2010, który miło mnie zaskoczył. 

Przypomnij mi które to masz BMN? 🤔 U mnie góra jest zdecydowanie lepsza niż z Pylon diamond monitorów a one są na tym samym przetworniku co te Proaki. A W BMN siedzi model wyższy i to wyraźnie ... "słychać" 😊

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, finchers napisał:

W BMN siedzi model wyższy i to wyraźnie ... "słychać" 😊

U mnie w S2II jest SS D2905. Ma zalety ten przetwornik ale w mój gust lepiej trafia D2010. Takie mam wrażenie po dniu słuchania. Różnice polegają na prezentacji drobnych spraw jak wybrzmienia talerzy czy detaliczność do tej pory niesłyszanych przeszkadzajek w wybranych utworach. Oczywiście może to być sprawa cięcia zwrotnicy, a nie samego przetwornika. Proaki cięte są ok. 4kHz wyższym rzędem więc to zupełnie inna bajka konstrukcyjna jest. 

Może tak jak Witek wspomniał za kilka dni zatęsknię za moim D2905. Nie chodzi, że jest lepiej czy gorzej tylko o to, że jest inaczej. Nawet nie wiem czy bliżej jednemu czy drugiemu do rzeczywistego brzmienia wymienionych instrumentów. Po prostu to kwestia upodobań, oczekiwań i tego jak odbieramy nowe wrażenia 😉

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, MariuszZ napisał:

U mnie w S2II jest SS D2905. Ma zalety ten przetwornik ale w mój gust lepiej trafia D2010. Takie mam wrażenie po dniu słuchania. Różnice polegają na prezentacji drobnych spraw jak wybrzmienia talerzy czy detaliczność do tej pory niesłyszanych przeszkadzajek w wybranych utworach. Oczywiście może to być sprawa cięcia zwrotnicy, a nie samego przetwornika. Proaki cięte są ok. 4kHz wyższym rzędem więc to zupełnie inna bajka konstrukcyjna jest. 

Może tak jak Witek wspomniał za kilka dni zatęsknię za moim D2905. Nie chodzi, że jest lepiej czy gorzej tylko o to, że jest inaczej. Nawet nie wiem czy bliżej jednemu czy drugiemu do rzeczywistego brzmienia wymienionych instrumentów. Po prostu to kwestia upodobań, oczekiwań i tego jak odbieramy nowe wrażenia 😉

To może faktycznie inaczej zwrotnica jest zaprojektowana w tych Proakach względem Pylonów. Sam mam tylko porównanie swoich BMN do Pylon monitorów ale rozmawiałem z użytkownikiem diamondow 25 który wziął na próbę S2II i ma podobne odczucia co moje. Między innymi po rozmowach z nim zdecydowałem się na BMN. 

W moim odczuciu nic nie koloryzuje i przekłamuje...nie dodaje słodyczy jest naturalna i bardzo dokładna a przy dłuższym słuchaniu nie męczy i nigdy nie popada w piskliwość.

Jak dostaje słabsze nagranie to tez tak gra...i to pokazuje.

MariuszZ a wtyki masz standardowe w kolumnach?Bo po rozmowie z Bogdanem dużą robotę robią ETI (ale to koszt 600 zł za parę) więc też nie mam porównania jak grają na standardowych...

Edytowano przez finchers
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, finchers napisał:

W moim odczuciu nic nie koloryzuje i przekłamuje...nie dodaje słodyczy jest naturalna i bardzo dokładna a przy dłuższym słuchaniu nie męczy i nigdy nie popada w piskliwość.

Jak dostaje słabsze nagranie to tez tak gra...i to pokazuje.

MariuszZ a wtyki masz standardowe w kolumnach?Bo po rozmowie z Bogdanem dużą robotę robią ETI (ale to koszt 600 zł za parę) więc też nie mam porównania jak grają na standardowych...

Zgadzam się. BMN z D2905 to raczej naturalne granie tak jak opisałeś w skrócie. Faktycznie Proaki po 3-ch dniach zaczynają męczyć zbyt detaliczną górą pasma ;) 

Wtyki do BMN przerabiałem na własne potrzeby ale chodziło głównie o powierzchnię styku (dłuższy tunel) bananów i materiał do posrebrzanych kabli. Mój wybór to posrebrzane CMC. Na zdjęciu dla porównania oryginalnie pakowane do BMN S2II z "krótkim tunelem".

s2 (Medium).jpg

gniazda (Medium).jpg

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, MariuszZ napisał:

U mnie w S2II jest SS D2905. Ma zalety ten przetwornik ale w mój gust lepiej trafia D2010. Takie mam wrażenie po dniu słuchania. Różnice polegają na prezentacji drobnych spraw jak wybrzmienia talerzy czy detaliczność do tej pory niesłyszanych przeszkadzajek w wybranych utworach.

Najbardziej rozdzielczym tweeterem jaki słyszałem była wstęga w Qudralach Aurum. Moim zdaniem pokazywała wszystko. Mistrzostwo świata. Drugie miejsce na mojej liście zajmuje Scan Speak D2608, którego miałem okazję słuchać w Operach Mezza i Impulsach Lightstorm. To detaliczny i subtelny przetwornik. Pokazuje bardzo dużo niuansów, które gdzie indziej przechodzą niezauważone. Moim zdaniem jest nawet zbyt subtelny. Dla pełnej satysfakcji wymaga dużego skupienia. 

Edytowano przez Kraft
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, Kraft napisał:

Najbardziej rozdzielczym tweeterem jaki słyszałem była wstęga w Qudralach Aurum. Moim zdaniem pokazywała wszystko. Mistrzostwo świata. Drugie miejsce na mojej liście zajmuje Scan Speak D2608, którego miałem okazję słuchać w Operach Mezza i Impulsach Lightstorm. To detaliczny i subtelny przetwornik. Pokazuje bardzo dużo niuansów, które gdzie indziej przechodzą niezauważone. Moim zdaniem jest nawet zbyt subtelny. Dla pełnej satysfakcji wymaga dużego skupienia. 

Subtelny...idealne słowo określające brzmienie tych Oper. Ale na moje ucho troszkę podkoloryzują brzmienie przez to robi się bardziej soczyście. D2905 jest bardziej naturalny i może wydawać się nudniejszy...

Nie mówię bardzo dobrze wspominam D2608 o czym tez Ci pisałem ale chyba teraz bym się nie zamienił...

Edytowano przez finchers
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, Kraft napisał:

Drugie miejsce na mojej liście zajmuje Scan Speak D2608, którego miałem okazję słuchać w Operach Mezza i Impulsach Lightstorm. To detaliczny i subtelny przetwornik.

No właśnie to bardzo dobry przetwornik i niedrogi. Myślałem, że go (D2608) zaaplikuję do BMN ale kołnierz jest względem D2905 ok. 1,5 mm grubszy. Bez frezarki nie da rady, a to byłaby ingerencja raczej nieodwracalna czego chciałbym uniknąć. Może jeszcze coś wymyślę to na pewno się pochwalę. Ogólnie to kaszana jest z tymi kołnierzami. Co model to inna grubość ;) 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 2.05.2021 o 22:24, Kraft napisał:

A miały gościć u mnie:(

No , wiesz , była licytacja ........ :) Temat wypożyczenia z mojej strony nadal aktualny.

Dnia 2.05.2021 o 22:34, JaZz napisał:

coś powiecie o budowaniu sceny, efekcie 3d itp?

Wizyta u Mariusza , @MariuszZ dzięki za przemiłe przyjęcie , potwierdziła , że akustyka to potęga. Słuchałem systemu Mariusza w ubiegłym roku i obecnie po wprowadzeniu ustroi akustycznych w pokoju odsłuchowym. Progres dźwięku niesamowity , a system ten sam. Przede wszystkim zmieniła się / a w sumie to powstała / trójwymiarowość sceny o którą pytasz. Dźwięk jest trzymany daleko za linią kolumn , świetna lokalizacja źródeł pozornych. Moje ProAci zagrały diametralnie inaczej niż u mnie w sypialni. Nie podejrzewałem ich o taką detaliczność góry , u mnie na pierwszym planie jest średnica . W swoim pomieszczeniu mam więcej basu z ProAców ,ale za to bas jaki prezentowały u Mariusza bardziej mi się podobał , był bardziej punktowy , ja mam trochę rezonujący / pomieszczenie/.

 

Dnia 2.05.2021 o 22:57, audiowit napisał:

Szybko się nudzą ale nie przeczę, kiedyś też mnie czarowały :)

Witek , zgodzę się , że czarują , coś jak lampy. Nie są studyjne to pewne. A czy się szybko znudzą , to rzecz preferencji i elektroniki na którą są bardzo podatne. Podłączałem je pod lampę i dwa tranzystory otrzymując diametralnie inne brzmienia. 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, tomek4446 napisał:

dzięki za przemiłe przyjęcie , potwierdziła , że akustyka to potęga. Słuchałem systemu Mariusza w ubiegłym roku i obecnie po wprowadzeniu ustroi akustycznych w pokoju odsłuchowym. Progres dźwięku niesamowity , a system ten sam.

To ja dziękuję, że mogliśmy się spotkać i pogadać, a przede wszystkim, że podjąłeś wysiłek organizacyjny i mogłem posłuchać tych Proaczków. Może następnym razem dałoby się posłuchać Alteczków? Jakoś je wtargam na te 4-te piętro ;) 

Pozdrawiam serdecznie :) 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomek, nie zgodzę się. Charakteru kolumn nie można zmienić. Oczywiście, że zagrały inaczej ale porównując bezpośrednio np bmn i proac nie da się ich pomylić. Np zmieniając wzmacniacz. Zawsze będziesz wiedział które grają.

Choć jak wiemy wzmacniacz nie ma wpływu na dźwięk ;)

Mariusz, gratuluję akustyki. Widzę, że idziesz jak burza do przodu. I co najważniejsze nie oglądasz się na innych.

Jeśli chodzi o proac. Gdyby miały zostać, to można popróbować różne druty. Ten Twitter łatwo poskromić.

Warto stać się posiadaczem tych maleństw. Dobrze grają i nie tracą na wartości. Wręcz przeciwnie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Utwórz nowe...