Skocz do zawartości

Wybór kolumny i wzmacniacza do stereo


Robert Wiencek

Recommended Posts

Witam!

To mój pierwszy post więc na samym początku chciałem prosić o wyrozumiałość jeśli popełniam jakieś gafy (jestem tu po to aby edukować się w temacie ;). Jestem młodym studentem i w świat audio dopiero wchodzę, chce skompletować swój pierwszy zestaw do stereo. Pochwalić mogę się największą katastrofą jaką zrobiłem bez jakiegokolwiek oczytania a mianowicie kupiłem używane kolumny od audi audiomegi :(( model opus 200 i 250. Po pierwszym odsłuchu zrozumiałem swój błąd. Te pudełka idą na jak najszybszą sprzedaż!! Ale przechodząc do mojego pytania:

Posiadam amplituner ONKYO TX-DS575 
Pokój ,który chce nagłośnić ma kształt litery "J" około 35m^2

Rozważam cztery scenariusze :
1) dobór kolumn do niego
2) dobór kolumn + subwoofera (jedna lub 2 sztuki) do niego
3) zakup nowego wzmacniacza lub amplitunera i kolumn
4) zakup nowego wzmacniacza lub amplitunera i kolumn + subwoofera (jedna lub 2 sztuki)

Nie mam jednego gatunku muzyki której słucham, wszystko po trochu zależnie od humoru ale jednak najczęściej jest to muzyka typu house ;)
Jeśli chodzi o brzmienie bardzo lubię kiedy słychać wszystko dół (jeśli to możliwe punktowo ale jednak ciepło) środek (dużo dużo dużo) i górę (nie lubię gdy jest ostra).
Stąd moja decyzja na konstrukcje 3-drożne

Po już jakimś tygodniu szukania trafiłem na kolumny Magnat Tempus 77, Czytałem też dobre opinie o STX Electrino 250 

Co o nich myślicie ?Może macie jakieś inne ciekawe propozycje ? Temat jest rozległy bo jest to dla mnie mega ważne żeby dokonać dobrego wyboru. Przed zakupem oczywiście odsłuch obowiązkowy najmniej kilku kolumn.

Budżet studencki niestety ale rozważę każdą propozycje. Maksymalnie ze wszystkim chciałbym się zamknąć w 3000 ale najchętniej mniej ;)

Z góry dzięki za poświęcenie czasu na przeczytanie tego i proszę o pomoc;
Robert 

 

Edytowano przez Robert Wiencek
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach