Skocz do zawartości

Jakość audio


Dariusz Socha

Recommended Posts

Witam

Chce zapytac o wrażenia dźwiękowe, jakość strumienia audio, jakie źródła są najlepsze. Niby oczywiste, a jednak.... Ostatnio w Radio internetowym natknąłem się na utwór Kelsey Lu  'Im Not in Love'. Świetna scena, mialem wrażenie że jestem w środku muzyki, koncertu. Po skonczeniu szybko wskoczylem na Spotyfi, ten sam utwór... i zonk. Chórki przeniosly się do przodu, efekt sceny zmalał. Oczywiście pierwsze wytłumaczenie to Spotyfi ma slaby przesyl, ale podczas odtwarzania z Radio Denon pokazywal mi na TV coś pomiedzy 140-170 kbps czyli teoretycznie tez bez szalu, w teorii Spotyfi ma wiecej. Ale kolejny problem, album ok, kupie CD i będę się cieszył świetną jakością. Okazało się, że album wydany został przez Columbia Records wyłącznie cyfrowo i to w jakości 320kbps. Zacząłem sprawdzać i okazuje się, że to jest standart. Estas Tone nowy album gitarowy wydany z 320kbps. 

Jak to się ma do bezstratnych FLAC i innych, ile danych jest wtedy osiaganych. Co tak na prawde ma wplyw na jakość dźwięku? I skąd bierzecie te pliki muzyczne, jeżeli wydawca wydaje muzykę w jakości 320kbps. Ile ma CD, ile ma SACD?

Przypominam, ten sam utwór, ten sam sprzet, teoretycznie lepsze źródło, a efekt gorszy

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Dariusz Socha napisał:

Witam