Skocz do zawartości

sytuacja na rynku amplitunerów


13twister13

Recommended Posts

19 godzin temu, Top Hi-Fi & Video Design napisał:

Ceny które obecnie są wyższe na te amplitunery w Polsce, biorą się z mniejszej dostępności oraz przede wszystkim z wyższych kosztów transportu. 

Jeżeli w Niemczech jest to niższa kwota, to przepuszczam, że związane jest to z albo większą dostawą wcześniej lub dużym stokiem u dilerów.

.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 114
  • Created
  • Ostatnia odpowiedź

Top Posters In This Topic

Dla mnie jako potencjalnego klienta na amplituner (kwestia kilku tygodni), widząc różnicę grubo ponad 1000zł na niekorzyść polskich dystrybucji, jeśli ceny nie spadną do akceptowalnych (uśrednionych) europejskich poziomów to kupię albo z drugiej ręki, albo sprzęt z innego kraju. Koszty wysyłki na gwarancji w przypadku awarii... Bym musiał 5 razy wysyłać. Argument odpada jednak po powyższych wpisach (europejska gwarancja).

Nie dość że ceny najwyższe w europie były już wcześniej, to jeszcze w poprzednich tygodniach poszybowały w górę (Amplituner Denon AVC-X4700H teraz 7799zł, jeszcze kilka tygodni temu 7299zł). A tu w hiszpanii 1428 € czyli niecałe 6600zł (plus niech będzie 100zł wysyłka). No ludzie... To jest moim zdaniem kpina prosto w oczy. https://www.madridhifi.com/p/denon-avc-x4700h-bk/

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety akurat Denon/Marantz nie zrealizują gwarancji sprzętu w PL (tak samo jak Focal) - pytałem u źródła - czyli u polskiego dystrybutora.

Ja planowałem zakupić tu - https://www.homecinesolutions.fr/s/focal?s=pd

I robiąc cały zestaw w granicach 20kPLN jeszcze 15% rabatu przy negocjacji (a negocjacje to email w przeciągu 30 minut).

Ostatecznie jednak kupiłem w PL - choć jak ktoś jeździ do żabojadów to warto rozważyć.

Coś mi świata, że EU ma się zająć cenami sprzętu i gwarancjami w EU (najlepiej na modłę Dell INB) 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czym innym jest gwarancja, a czym innym odpowiedzialność sprzedawcy.

Są firmy, które udzielają gwarancji europejskiej, często obejmującej całą UE+EFTA+UK i tu nie ma obaw, natomiast inne rzeczywiście są gwarancjami dystrybutora.

Jedyne, co UE może zdziałać, to zaoferować harmonizację warunków i terminów, co oznacza, że jeden producent/zagraniczny eksporter nie może oferować innych warunków gwarancji w różnych krajach UE (np. w Polsce dwa lata, we Francji pół roku, a w Niemczech pięć lat), bo ma takie widzimisię.
Są może w stanie wymóc, aby jeden importer działający w wielu krajach UE miał obowiązek przyjąć reklamację sprzętu z tytułu gwarancji w każdym kraju, w którym działa niezależnie od tego, w którym kraju nastąpił zakup.
Ale nie wyobrażam sobie, żeby UE wymogło, aby importer A w kraju XX miał obowiązek przyjęcia reklamacji z tytułu gwarancji sprzętu, który został wprowadzony na rynek UE przez importera B w kraju XX, a tym bardziej importera C w kraju XY.

Tyle gwarancja. Do tego jest odpowiedzialność sprzedawcy, która w Polsce z tytułu rękojmi trwa dwa lata, w innych krajach podobnie. Ale sprzedawca nie ma żadnego obowiązku przyjąć reklamacji i ponieść koszty dostawy sprzętu do siebie i z powrotem do klienta nawet wewnątrz kraju, a co dopiero za granicami.

Tutaj UE też raczej nic nie zmieni, bo z oczywistych względów koszt dostawy z Polski do Portugalii będzie wyższy niż z Polski do Polski, więc sprzedawcy mają wprawdzie obowiązek (z tytułu jednego rynku) umożliwienia sprzedaży wysyłkowej do innego kraju UE, ale nie mają obowiązku np. oferować darmowej dostawy na terenie całej UE (przynajmniej dopóki firmy kurierskie nie będą miały obowiązku zharmonizowania cen w całej UE).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, yahoo111 napisał:

Ale nie wyobrażam sobie, żeby UE wymogło, aby importer A w kraju XX miał obowiązek przyjęcia reklamacji z tytułu gwarancji sprzętu, który został wprowadzony na rynek UE przez importera B w kraju XX, a tym bardziej importera C w kraju XY.

Jakby reguły i umowy pomiędzy importerem a producentem miały na celu dobro klienta to by się dało. Producent nie może się rozliczać z importerem za naprawy? No po prostu nie do przejścia. Wszelkie koszta serwisu gwarancyjnego by wróciły tam gdzie centrala i nie było by problemu serwisować sprzęt od A w kraju XX nawet na innym kontynencie. Ale ja się tam nie znam, prosty ze mnie odbiorca końcowy którego można tylko golić na lewo i prawo.

Edytowano przez Butler
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, A_C napisał:

Czy sprzedawca aby na pewno nie ma obowiązku? Z tego co pamiętam to klient wybiera rękojmia czy gwarancja.

Przeczytaj jeszcze raz całe zdanie:

Cytat

Ale sprzedawca nie ma żadnego obowiązku przyjąć reklamacji i ponieść koszty dostawy sprzętu do siebie i z powrotem do klienta nawet wewnątrz kraju, a co dopiero za granicami.

Tam jest bardzo wyraźnie napisany spójnik „i”.

Sprzedawca ma obowiązek oczywiście przyjąć reklamację, klient wybiera, czy korzysta z rękojmi, czy gwarancji*, natomiast uszkodzony sprzęt musi do sprzedawcy dostarczyć klient.

Jeśli chodzi o koszty, to w przypadku uzasadnionej reklamacji koszty transportu winien ponieść sprzedawca, ale też w granicach rozsądku. Jeśli reklamujący wyśle towar ekspresowym kurierem jednostkowym i koszt wysyłki wyniesie 2000 zł, wtedy sprzedawca absolutnie nie musi zwracać kosztu takiej wysyłki.

Dlatego wielu sprzedawców idzie klientom na rękę i opłaca kuriera w obie strony.

I też nie zawsze jest to najkorzystniejsza opcja dla klienta, bo trzeba wziąć pod uwagę, że jest sprzęt kruchy (np. telewizory), za który kurierzy nie chcą ponosić odpowiedzialności i gdy się zdarzy problem, cała wina jest po stronie  nadawcy. Jeśli nadawca jest zleceniodawcą (czyli reklamujący płaci sam, pakuje sam i nadaje sam), może składać reklamację. Jeśli nadawca nie jest zleceniodawcą (zleceniodawcą jest sklep), wtedy następuje przerzucanie odpowiedzialności między nadawcą, zleceniodawcą a kurierem, przy czym ten ostatni od razu umywa ręce.

Jeśli nie ufamy kurierom, wtedy jedyną bezpieczną opcją jest dostarczenie sprzętu do sklepu i zrzucenie całej odpowiedzialności na sklep, który potwierdza przyjęcie sprzętu w stanie nienaruszonym.

*) Wprawdzie rękojmia jest zwykle korzystniejsza i obowiązek jej przyjęcia trwa dwa lata (gdy niektóre gwarancje trwają rok), to sprzedawca nie ma związanych rąk i może sprzęt przekazać do producenta w celu naprawy gwarancyjnej (jeśli gwarancja nadal obowiązuje). Wtedy rękojmia jedynie wydłuża termin realizacji gwarancji.

Oprócz tego rękojmia może być niekorzystna gdy naprawa wymaga specjalistycznej wiedzy i/lub narzędzi. Jeśli sprzedawca przekaże rzecz do naprawy w serwisie mało kompetentnym, po naprawie sprzęt może działać, ale wcale nie mamy pewności, że wszystko działa prawidłowo. Znam przypadki, gdy z rękojmi wrócił monitor z wymienionym panelem LCD, ale bez przeprowadzonej poprawnie kalibracji i kolory były całkowicie niepoprawne, a w owym modelu nie było możliwości nadpisać wewnętrznej LUT (tablica odnosiła się do wcześniejszego panelu, nowy był zupełnie inny). Profesjonalna kalibracja i tworzenie profilu kolorów przywróciły jako-taką poprawność kolorów, ale kosztem zupełnie rozjechanych gradientów.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...
Dnia 20.08.2021 o 01:01, yahoo111 napisał:

Sprzedawca ma obowiązek oczywiście przyjąć reklamację, klient wybiera, czy korzysta z rękojmi, czy gwarancji*, natomiast uszkodzony sprzęt musi do sprzedawcy dostarczyć klient.

Jeśli chodzi o koszty, to w przypadku uzasadnionej reklamacji koszty transportu winien ponieść sprzedawca, ale też w granicach rozsądku. Jeśli reklamujący wyśle towar ekspresowym kurierem jednostkowym i koszt wysyłki wyniesie 2000 zł, wtedy sprzedawca absolutnie nie musi zwracać kosztu takiej wysyłki.

To nie tak. Klient zgłasza sprzedawcy roszczenie reklamacyjne ale wcale nie musi od razu wysyłać sprzętu. Zwraca się do sprzedawcy z zapytaniem w jaki sposób sobie życzy by mu go wysłać czy sam zorganizuje transport. I wysyła tak jakie dostanie wytyczne oczywiście na koszt sprzedawcy. Mało tego sprzedawca ponosi wszelkie koszty związane z reklamacją więc i demontaż, pakowanie jak za nie płaciliśmy będzie nam musiał zwrócić.

Dnia 20.08.2021 o 01:01, yahoo111 napisał:

*) Wprawdzie rękojmia jest zwykle korzystniejsza i obowiązek jej przyjęcia trwa dwa lata

Też nieprawda. My klienci mamy rok czasu na zgłoszenie wady sprzedawcy od momentu jej zauważenia. Więc w praktyce mamy trzy lata rękojmi. Wystarczy, że zauważyliśmy wadę przed upływem dwóch lat i po następnym roku ją zgłaszamy.

I najważniejsza sprawa w przypadku rękojmi to to, że jeśli w czasie dwóch lat wystąpi drugi raz niezgodność towaru z umową, to możemy skutecznie zażądać zwrotu kwoty zakupu. Więc w przypadku o którym piszesz można było zażądać zwrotu kasy i kupić nowy.

Edytowano przez HQ150
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...
Dnia 17.08.2021 o 17:01, Top Hi-Fi & Video Design napisał:

Zapytam kolegów z naszego serwisu i wrócę jak najszybciej z odpowiedzią żeby nie wprowadzić nikogo w błąd ale informacja jest intrygująca.

Strasznie daleko do tych kolegów masz skoro tyle czasu to trwa. Doczekamy się odpowiedzi?

Dnia 5.09.2021 o 21:42, Andrzej_K napisał:

Długo czekamy na oficjalną odpowiedź. Mam nadzieję, że jej doczekamy🙂

Tere fere, mają nas widać w poważaniu. Sprzedaż na pierwszym miejscu.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Butler napisał:

Strasznie daleko do tych kolegów masz skoro tyle czasu to trwa. Doczekamy się odpowiedzi?

Wygląda że faktycznie jest. Ale dobrze jakby koledzy to potwierdzili.

5 minut temu, Philantrop napisał:

Coś wiadomo o dostępności nowych modeli Onkyo w Polsce?

Tak. Nie będzie ich do końca roku.

A co dalej zobaczymy. nie liczył bym na zbyt wiele.

Piotr

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, S4Home napisał:

Ale dobrze jakby koledzy to potwierdzili.

Tylko co mają potwierdzać... Jesteśmy w UE, prawo UE jest jednoznaczne. Producent nie musi oferować gwarancji handlowej i ma prawo odmawiać jej realizacji w innym kraju niż została zawarta umowa kupno-sprzedaży. Ale każdy sprzedawca ma obowiązek udzielić gwarancji prawnej (rękojmia), która jest ważna przez dwa lata i obejmuje produkty zakupione w UE.

Tak więc... Kupując sprzęt np. w DE, zgodnie z prawem UE w okresie obowiązkowej dwuletniej gwarancji naprawa lub wymiana towarów wadliwych musi być dokonana bez obciążania konsumenta jakimikolwiek kosztami. Obejmuje to również koszty przesyłki. Zatem sprzedawca w naszym DE powinien pokryć wszelkie koszty przesyłki (tzn. przesłania zepsutego AV do sprzedawcy oraz odesłania naprawionego sprzętu do klienta).

Sprzedawca może jednak chcieć obejrzeć produkt, by sprawdzić, czy był on zepsuty w momencie zakupu. W takim przypadku możliwe, że należy opłacić przesyłkę do sprzedawcy, a jeśli potwierdzi się, że towar był wadliwy, można żądać zwrotu kosztów przesyłki.

Yamaha odgórnie skraca tą drogę, pozwalając oddawać do reklamacji w dowolnym punkcie autoryzowanym na terenie UE, ale nie możemy się doprosić o szczegóły i nikt nic nie wie jak to wygląda i kto za co płaci w tym wypadku.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczekaj bo ie imałem takiej sytuacji do tej pory ale z tego co mówisz to wygląda na to że:

21 godzin temu, Butler napisał:

Tak więc... Kupując sprzęt np. w DE, zgodnie z prawem UE w okresie obowiązkowej dwuletniej gwarancji naprawa lub wymiana towarów wadliwych musi być dokonana bez obciążania konsumenta jakimikolwiek kosztami. Obejmuje to również koszty przesyłki. Zatem sprzedawca w naszym DE powinien pokryć wszelkie koszty przesyłki (tzn. przesłania zepsutego AV do sprzedawcy oraz odesłania naprawionego sprzętu do klienta).

Jeśli klient kupi u nas elektronikę i wywiezie ją do Hiszpanii to składając stamtąd reklamacje Polki dystrybutor/serwisant ma obowiązek zapewnić transport w dwie strony?

Co w przypadku rynku UK? Który opuścił unie a jest na przykład nadal według Yamahy traktowany tak samo? Obecnie ceny takiego transportu są wręcz chore.

21 godzin temu, Butler napisał:

Tylko co mają potwierdzać... Jesteśmy w UE, prawo UE jest jednoznaczne. Producent nie musi oferować gwarancji handlowej i ma prawo odmawiać jej realizacji w innym kraju niż została zawarta umowa kupno-sprzedaży. Ale każdy sprzedawca ma obowiązek udzielić gwarancji prawnej (rękojmia), która jest ważna przez dwa lata i obejmuje produkty zakupione w UE.

Z tego wynika że to ja miałbym sprowadzać sprzęt z Hiszpanii jeśli użytkownik zgłosił by rękojmie?

Pytam całkiem serio. Moi koledzy chyba to rozumieją ale ja dopytuje. A na forum też się przyda.

No i koniecznie koledzy powinni swoją stronę tutaj zamieścić.

Piotr

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...
  • 5 weeks later...

Coś się zaczyna ruszać w temacie. Sklep Audiotrendt pochwalił się, że amplitunery Onkyo wracają do gry. A na zagranicznym Amazonie znośna oferta na Yamaszkę za 699 ojro:

https://www.amazon.de/-/pl/gp/product/B08G4X4TLW/?tag=pepperpl09-21&language=pl_PL

/edit

I Yamaha już wyprzedana.

Edytowano przez lpomis
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Butler napisał:

Huraaa!!! Denon AVC-X4700H za 10000zł. Kto da więcej? https://allegro.pl/oferta/amplituner-denon-avc-x4700h-czarny-gliwice-od-reki-11598985892

"Przedsiębiorstwo Handlowe Import-Eksport Hit"

Import działa :D

11 godzin temu, maciek72 napisał:

Ciekawe , czy ma faktycznie na stanie . 

Ma. Prywatni importują i sprzedają z przebitką. Jak jedzie po sprzet do niemiec, holandii itp to kupi po prostu więcej jak na tych zdjęciach wyżej.

10 godzin temu, Khedron napisał:

Ludziom rozum odebralo. Pod kazdym wzgledem. Obudza sie gdy bedzie za pozno. To przerazajace. 

To nie jest smieszne. Byly w okolicach 7tys. Z drugiej strony dzis na alledrogo widzialem X2700H po 5400 zl

Tak ten sam import pokazuje teraz 2700 za 5500 zł.

Ludzie to jeszcze pół biedy. Ci importerzy zrozumieją swój błąd kiedy by ze sprzętem zostali.

Ale trwa to już tak długo a światełka w tunelu nie widać.

4 godziny temu, lpomis napisał:

Coś się zaczyna ruszać w temacie. Sklep Audiotrendt pochwalił się, że amplitunery Onkyo wracają do gry. A na zagranicznym Amazonie znośna oferta na Yamaszkę za 699 ojro:

https://www.amazon.de/-/pl/gp/product/B08G4X4TLW/?tag=pepperpl09-21&language=pl_PL

/edit

I Yamaha już wyprzedana.

Który model?

My czekamy na dostawę Onkyo 8270. Ma coś przyjechać na koniec miesiąca.

Piotr

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 13.01.2022 o 21:06, Khedron napisał:

Ludziom rozum odebralo. Pod kazdym wzgledem. Obudza sie gdy bedzie za pozno. To przerazajace. 

To nie jest smieszne. Byly w okolicach 7tys. Z drugiej strony dzis na alledrogo widzialem X2700H po 5400 zl

Ja swojego X2700H kupiłem na początku stycznia za 3699 w Media Expert. Ale było dosłownie kilka sztuk. 

Wczoraj za 3099 były X1700H ale starczyło zapasu na 4minuty.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Utwórz nowe...