Skocz do zawartości

Monitory z bass refleksem z przodu do CA CXA81 ?


Rafał S

Recommended Posts

Pylon Diamond Monitor 15 na pewno zagrałyby bogatą średnicą i bardzo dobrą przestrzenią ale bas nie będzie miał takiej kontroli jak Elac Carina. Nasycenie, barwa będzie na korzyść dla Diamondów. 
Jeśli chciałbyś postawić na dynamiczne brzmienie z łagodną ale szczegółową górą to polecałbym wziąć pod uwagę francuskie Jean Marie Reynaud Lucia. 

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Rafał S napisał:

A w porównaniu z np. Audio Monitor Silver 100? Wiem, że to wszystko są dobre głośniki do Cambridge'a tylko żeby nie przebasować...

W tych kolumnach masz dużo basu i góry, a środek schowany. W przewidzianym budżecie warto posłuchać Polk Audio Reserve R200 do szybszych kawałków.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pylon Diamond Monitor 15 na pewno zagrałyby bogatą średnicą i bardzo dobrą przestrzenią ale bas nie będzie miał takiej kontroli jak Elac Carina. Nasycenie, barwa będzie na korzyść dla Diamondów.  Jeśli chciałbyś postawić na dynamiczne brzmienie z łagodną ale szczegółową górą to polecałbym wziąć pod uwagę francuskie Jean Marie Reynaud Lucia.   

 

 

Święta prawda co do elac i pylon. Ale też trzeba brać pod uwagę z czym to będzie grać. Więc słuchać i słuchać. A wnioski same się nasuną. Każdy z nas tez inaczej słyszy. Forum i użytkownicy mogą naprowadzić i to nieraz bardzo celnie. Ale odsłuch obowiązkowy. Mam pytanie do q21. W przypadku diamond monitor lepiej sprawdzi się Yamaha 803 i ypao czy magnat 780? Bo Yamaha 803 i elac carina fajnie to brzmialo. Czy celować typowo w wzmacniacz. Wysłane z mojego M2007J20CG przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

 

 

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yamaha 803 gra dobrze, z Pylonem zagra dynamicznie, jeszcze nie ostro ale na pewno żywo i energicznie. Wyposażenie jest bardzo dobre (pomijam mało audiofilskie rozwiązanie kalibracji dźwięku przez mikrofon ;) ) natomiast w bezpośrednim starciu moim zdaniem Magnat 780 gra zdecydowanie bliżej wzmacniaczy stereo. Ma lepsza głębię, nasycenie, bas oraz naturalną dynamikę. Dodatkowo mamy tam lampy w przedwzmacniaczu co słychać - wybrzmienia są dłuższe i bogatsze, Niestety przegrywa z funkcjonalnością i tak niezłej brzmieniowo Yamahy. Zależy na czym nam bardziej zależy...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 6.08.2021 o 11:20, Miras23 napisał:

Piotr, co Ty za jakieś farmazony piszesz :)

-Jak kolumna może być odporna na bliskość ściany?  - Zamknięta obudowa czy bass reflex do przodu i tak będzie podatne na ścianę z tyłu. 

Do tego materiał z jakiego zrobiona jest ta ściana, też będzie miała wpływ na dalsze odsłuchy. 

 

Są konstrukcję które nie nie mają olrzymich rezonansów na obudowie. Przez co ich granie w innym kierunku niz membrana jest mniejsze.

To nie farmazony a doświadczenie. Polecam sprawdzić kilko modeli. Zobaczysz jak niektóre modele zmieniają znacząco charakterystykę a inne mniej.

Ja z kolei do ELACa nie polecam lamp. Ale co kto woli.

Piotr

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, S4Home napisał:

Są konstrukcję które nie nie mają olrzymich rezonansów na obudowie. Przez co ich granie w innym kierunku niz membrana jest mniejsze.

To nie farmazony a doświadczenie. Polecam sprawdzić kilko modeli. Zobaczysz jak niektóre modele zmieniają znacząco charakterystykę a inne mniej.

Na tym się oczywiście nie znam. Natomiast dodatkowy aspekt jest taki, że kolumny o głębokości 22-23 cm postawione w miejsce moich Opali (28 cm) będą od razu o te 5-6 cm dalej od ściany. Pytanie: czy odległość 23-24 cm zamiast 18 cm zrobi różnicę? Czy to są "bezpieczne" odległości przy cichym i średnim słuchaniu, czy też już odczuję negatywny wpływ ściany na brzmienie całości?

Druga sprawa (choć może związana z tym co wyżej). Wciąż testuję bieżący zestaw (CXA81 + Opale), żeby lepiej zdiagnozować problem. Ostatnio z pomocą kolegi, który sam ma pięknie brzmiący zestaw z trochę wyższej półki. Słuchaliśmy długo bardzo zróżnicowanej muzyki i stwierdziliśmy zgodnie, że (pomijając kwestię detaliczności) moja konfiguracja brzmi  zbyt ciemno. Zastanawiam się z czego to się bierze. Opale nie są może idealnymi monitorami do CXA81, ale jednak powinno to mieć lepszą równowagę tonalną niż ma teraz.

Rozumiem, że Elac Carina zagra trochę jaśniej od Opali. Pytanie: na ile jaśniej? Co, jeśli nie dość? Czy jest sens rozważać do CXA81 monitory jednoznacznie jasne? Z tego co czytałem na forum - absolutnie nie. Ale mam wrażenie, że (wbrew logice) u mnie w domu Cambridge nie gra jak Cambridge tylko jak znacząco ciemniejszy wzmacniacz. Efekt pomieszczenia? Brzmienie "zmroczniało" jeszcze kiedy wymieniłem interkonekt z Chord C-line na Chord Clearway. Po tej zmianie góra się oczyściła, ale jednocześnie przybyło dolnej średnicy i basu, więc w rezultacie w moim odbiorze tej góry jest relatywnie mniej. Wiem, że wszyscy odradzaliście taką konfigurację, ale czy to możliwe, żeby w moich warunkach dobrze zagrał np. zestaw CXA81 + Audiovector QR1? Jest w ogóle sens pożyczyć coś takiego i przetestować w domu?

 

Edytowano przez Rafał S
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Rafał S napisał:

Druga sprawa (choć może związana z tym co wyżej). Wciąż testuję bieżący zestaw (CXA81 + Opale), żeby lepiej zdiagnozować problem. Ostatnio z pomocą kolegi, który sam ma pięknie brzmiący zestaw z trochę wyższej półki. Słuchaliśmy długo bardzo zróżnicowanej muzyki i stwierdziliśmy zgodnie, że (pomijając kwestię detaliczności) moja konfiguracja brzmi  zbyt ciemno. Zastanawiam się z czego to się bierze. Opale nie są może idealnymi monitorami do CXA81, ale jednak powinno to mieć lepszą równowagę tonalną niż ma teraz.

A czy próbowaliście ustawić kolumny w innym miejscu i przede wszystkim dalej od ściany?

To iż piszą na forum, że dany wzmacniacz gra jasno to nie ma znaczenia, bo najważniejsze jest to co słyszy sam zainteresowany i jemu ma się podobać.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Rafał S napisał:

Na tym się oczywiście nie znam. Natomiast dodatkowy aspekt jest taki, że kolumny o głębokości 22-23 cm postawione w miejsce moich Opali (28 cm) będą od razu o te 5-6 cm dalej od ściany. Pytanie: czy odległość 23-24 cm zamiast 18 cm zrobi różnicę? Czy to są "bezpieczne" odległości przy cichym i średnim słuchaniu, czy też już odczuję negatywny wpływ ściany na brzmienie całości?

Są kolumny które wręcz należy postawić dość blisko tylnej ściany i nie ma to związku z kierunkiem wylotu tunelu. Zmiana odległości tylnej ścianki z 18cm na 24cm za dużo raczej nie powinna zmienić, ale jednak zmiana powinna być jakaś. Wszystko zależy od akustyki pomieszczenia i konkretnego modelu kolumn. Kolumny Audio Physic znane są z tego ze zwykle powinno stawiać się je dość daleko od ścian.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pożyczyłem i podłączyłem do CXA81 monitory Elac Carina. Na papierze mnie zachwyciły. Przy wypożyczaniu sprzedawca uprzedził, że choć są z ekspozycji, to mogą nie być dość wygrzane i żebym eksploatował je przynajmniej 50 godzin. Powiem szczerze - nie dam rady wytrzymać tak długo. Nie wytrzymałem nawet dwu godzin. Zmieniałem płyty - cały czas to samo:

- bardzo detaliczne (usłyszałem na płytach szczegóły, o których nie miałem wcześniej pojęcia),

- wyraźna scena,

- krótki, precyzyjny bas,

- wycofana średnica,

- upiornie wysoka i mocna, świdrująca uszy góra.

Zaznaczam, że dotyczy to mojej konfiguracji sprzętowo-kablowej i nie stanowi krytyki tych - z pewnością świetnych - monitorów. Wierzę też, że wygrzanie poprawiłoby brzmienie. Ale nie sądzę, żeby ta góra nagle zniknęła. Do tego wycofana (w porównaniu z Opalami) średnica - to nie jest moja bajka. Wygrzewać można coś, co choć trochę nas kusi, a tutaj oboje z żoną błyskawicznie powiedzieliśmy: "nie". W moim przypadku może to być dodatkowo kwestia nadwrażliwości na wysokie częstotliwości.

Niemniej bardzo dziękuję za tę propozycję. Dzięki sprawdzeniu jej lepiej zrozumiałem czego szukam: trochę lepszych Opali. Idealnie byłoby gdyby miały ciut mniej dolnej średnicy, która zaciemnia obraz i nie za dużo basu. Ale ogólnie chodzi o korektę tego kursu, a nie zdecydowany zwrot. Wydaje mi się, że muszę wrócić do wcześniej odrzuconych rozwiązań:

1) Pylon Audio Diamond Monitor 18 (i zatykanie bas refleksu gąbką) lub

2) Pylon Audio Diamond Monitor 15 (Diamond Sat).

O tym pierwszym czytałem dość sporo. O drugim prawie nic, bo nie mogłem znaleźć. Jakby nikt nie traktował go serio w kategoriach audio. Skoro wolę mniej dołu (w tym mniej basu), to może powinienem rozważyć Sata. Jak sądzicie?

Pozdrawiam wszystkich i jeszcze raz dzięki. :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 6.08.2021 o 14:05, Q21 napisał:

Pylon Diamond Monitor 15 na pewno zagrałyby bogatą średnicą i bardzo dobrą przestrzenią ale bas nie będzie miał takiej kontroli jak Elac Carina. Nasycenie, barwa będzie na korzyść dla Diamondów.

Dziękuję. :)Dopiero teraz doczytałem, że to o 15-tkach, czyli Satach. W międzyczasie sam postanowiłem je sprawdzić, ale  to już we wrześniu, bo przed wyjazdem wakacyjnym nie zdążę. Czy będą dobrze grały bez jednostki centralnej? Na ile minimalnie mogę je dosunąć do ściany, jeśli nie będę słuchał zbyt głośno - 30 cm? Czy też można w nich zatkać bas refleks?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, S4Home napisał:

Classic 3 myślę że byl trafnym pomysłem. Może Silver 100 od Monitor Audio?

Diamonda Monitora jednak wypróbuję, zacznę chyba od 15-tki. Ale dzięki za tę uwagę - odnotowałem. :) Zależy mi na miękkim brzmieniu z wyraźnym środkiem, łagodną górą i umiarkowanym basem. Co do tej góry i środka: chodzi o to, żeby Gibson ES-335 brzmiał jak Gibson, a nie jak Strat. (Cariny z Cambridge'm zniekształcały barwę). Jak obstawiasz - który z nich mi to da i powinien trafić do mnie na początek? Classic 3 czy Silver 100?

Pozdrawiam serdecznie

Rafał

Edytowano przez Rafał S
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pożyczyłem i podłączyłem do CXA81 monitory Elac Carina. Na papierze mnie zachwyciły. Przy wypożyczaniu sprzedawca uprzedził, że choć są z ekspozycji, to mogą nie być dość wygrzane i żebym eksploatował je przynajmniej 50 godzin. Powiem szczerze - nie dam rady wytrzymać tak długo. Nie wytrzymałem nawet dwu godzin. Zmieniałem płyty - cały czas to samo: - bardzo detaliczne (usłyszałem na płytach szczegóły, o których nie miałem wcześniej pojęcia),

- wyraźna scena,

- krótki, precyzyjny bas,

- wycofana średnica,

- upiornie wysoka i mocna, świdrująca uszy góra.

Zaznaczam, że dotyczy to mojej konfiguracji sprzętowo-kablowej i nie stanowi krytyki tych - z pewnością świetnych - monitorów. Wierzę też, że wygrzanie poprawiłoby brzmienie. Ale nie sądzę, żeby ta góra nagle zniknęła. Do tego wycofana (w porównaniu z Opalami) średnica - to nie jest moja bajka. Wygrzewać można coś, co choć trochę nas kusi, a tutaj oboje z żoną błyskawicznie powiedzieliśmy: "nie". W moim przypadku może to być dodatkowo kwestia nadwrażliwości na wysokie częstotliwości.

Niemniej bardzo dziękuję za tę propozycję. Dzięki sprawdzeniu jej lepiej zrozumiałem czego szukam: trochę lepszych Opali. Idealnie byłoby gdyby miały ciut mniej dolnej średnicy, która zaciemnia obraz i nie za dużo basu. Ale ogólnie chodzi o korektę tego kursu, a nie zdecydowany zwrot. Wydaje mi się, że muszę wrócić do wcześniej odrzuconych rozwiązań:

1) Pylon Audio Diamond Monitor 18 (i zatykanie bas refleksu gąbką) lub

2) Pylon Audio Diamond Monitor 15 (Diamond Sat).

O tym pierwszym czytałem dość sporo. O drugim prawie nic, bo nie mogłem znaleźć. Jakby nikt nie traktował go serio w kategoriach audio. Skoro wolę mniej dołu (w tym mniej basu), to może powinienem rozważyć Sata. Jak sądzicie?

Pozdrawiam wszystkich i jeszcze raz dzięki. [emoji4]

 

Witam serdecznie. Dobrze ze przekonałeś się na własne uszy z carina. Może to kwestia sprzętu towarzyszącego albo odbioru i preferencji własnego ucha. W moim przypadku w odsłuchu z yamaha 803 tony wysokie stonowane i słodkie. Po zmianie na na rotel a12 wysokie się wyostrzyły i na dłuższa metę nieprzyjemne, ale bardzo efektowne na krótkie odsłuchy i zaimponowaniu drugiej osobie. Myślę ze z pylon będzie strzałem w 10. Daj znać jak sprawują się po przytkaniu bas reflexu. Tez się zastanawiam do yamahy803 carina czy diamond 18 lub 15 pokoj 14m2. Ale jak wiadomo odsłuch nieunikniony. Mogę zamiast yamahy kopic atoll 100SE, dużo osób mówi ze bardzo dobrze się zgrywa z diamondami. Tylko boje się ze zyskają na dynamice ale ucierpi przestrzeń i kultura brzmienia. Ale to trzeba sprawdzić, bo jak widać i słychać każdy ma inny słuch i preferencje. Z mojej strony mogę delikatnie przeprosić ze cariny nie podeszły w twojej specyfikacji sprzętu towarzyszącego. Jak widać i słychać dobór sprzętu ma tu kluczowa role 

Wysłane z mojego M2007J20CG przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmotywowaliście mnie.

Wczoraj przearanżowaliśmy wnętrze naszego saloniku. Z segmentu RTV odkręciliśmy jedną z trzech części, resztę wycentrowaliśmy i zrobiło się miejsce na standy i odsuwanie od ściany. Trochę się tylko martwię, że ewentualne standy będą ciut niższe od segmentu i doły monitorów będą poniżej linii szafek. Ale może kolce to wyrównają.

A dziś właśnie wróciłem z odsłuchu (tym razem w sklepie). Niestety nie mieli ani MA Silver 100 ani Diamondów 15. Porównywałem AP Classic 3 (wyjście A) z Diamondami 18 (wyjście B). Mieli CXA81 i CXC. Wziąłem swój interkonekt. Tylko kable głośnikowe były inne (Melodika zamiast mojego Chorda Clearwaya)

Classiki wygrywały przestrzenią i detalami. Pod tym względem były prawie jak Cariny Elaca. Do tego, w porównaniu z Carinami miały dość przyjemną górę. Świetne kolumienki. Brzmienie z CXA81 wciąż ciut za jasne, ale naprawdę tylko ciut. Do skorygowania kablami. Jedyny zarzut: choć była przestrzeń, to w ramach tej przestrzeni same instrumenty wydawały się trochę płaskie, momentami lekko bezpłciowe.

Diamondy, podobnie jak moje Opale - brzmienie trochę za ciemne. Zauważalnie mniej detaliczne od Classików (choć wyraźny postęp w stosunku do Opali).

Zabrałem ze sobą 12 płyt pokrywających z grubsza całe spektrum mojej muzyki - od łagodnego jazzu po hard rocka. Odsłuchałem przynajmniej po 1 numerze z każdej. Przełączałem się w trakcie utworów z jednych monitorów na drugie. Czasem potrzebowałem pełnych dwu kawałków (szybszy i spokojniejszy), a czasem wiedziałem swoje już po 1-2 minutach.

Wynik: 10 do 2 dla Diamondów. 8 zwycięstw i 4 remisy. Od strony czysto technicznej Classiki były lepsze (mimo słabego wygrzania). Ale pod względem emocji, zwykle nie było wątpliwości - Diamondy zabijały barwą i klimatem. Jak tylko przełączałem na wyjście B pojawiała się myśl: to moje brzmienie. Mimo niedociągnięć, zdawały się mieć więcej charakteru. Nie wiem tylko jak będzie w domu (robią problemy z wypożyczeniem). Z ewentualnym nadmiarem basu w razie czego jakoś sobie poradzę, gorzej z tym lekkim przyciemnieniem. Być może wymiana kabli głośnikowych na jaśniejsze załatwiłaby sprawę. A może nie.

Spróbuję jednak pożyczyć te Diamondy choćby na kilka godzin. Dobrze byłoby też porównać je z wersją 15 (Sat). No i jest spore prawdopodobieństwo, że MA Silver 100 okazałyby się mocnym kontrkandydatem, tylko musiałbym je bezpośrednio zestawić z Diamondami, czyli mieć to i to w jednym salonie.

Ciąg dalszy w następnym odcinku. A tymczasem: czy ktoś jest w stanie opisać krótko podstawowe różnice brzmieniowe między Diamondami 18 i 15? No i jak będą się do tego miały MA Silver 100?

Ponownie dziękuję za rady i pozdrawiam

Rafał

 

Edytowano przez Rafał S
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, S4Home napisał:

Silver 100 naprawdę mogą Ci spasować. Jak nie to zostaniesz i kupisz diamondy i już

Dziś byłem na odsłuchu: Diamondy 18 kontra Silvery 100. Kilka godzin później spakowałem do kartonu swoje Opale. Po powrocie z urlopu je wystawię. To naprawdę niezłe głośniki, grające barwą, z którą zacząłem się utożsamiać. Mam nadzieję, że trafią w dobre ręce.

Wielkie dzięki dla wszystkich, którzy mi pomogli. :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś byłem na odsłuchu: Diamondy 18 kontra Silvery 100. Kilka godzin później spakowałem do kartonu swoje Opale. Po powrocie z urlopu je wystawię. To naprawdę niezłe głośniki, grające barwą, z którą zacząłem się utożsamiać. Mam nadzieję, że trafią w dobre ręce.
Wielkie dzięki dla wszystkich, którzy mi pomogli. [emoji4]
Więc ostatecznie jaki wybór? Możesz coś napisać o silverach 100?

Wysłane z mojego M2007J20CG przy użyciu Tapatalka

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...