Skocz do zawartości

Uniknąć kolejnej wtopy. Kolumny.


halik

Recommended Posts

1 minutę temu, Łukasz Jankowski napisał:

Sprzęt możesz sobie wziąć na raty czy zbierać długi czas, a pokój dostosować to nie każdy już może i to nie tylko kwestia finansów.

I wtedy z pomocą przychodzi DSP, a nie kolumny za 76k PLN, które i tak problemu nie rozwiążą.

Inna sprawa, że Tannoye z tej serii to trochę specyficzne granie, nie mówiąc już o wyglądzie. Znam dość dobrze starsze Westminstery Royal (pierwszy model) i o ile gra to fajnie, o tyle specyficznie i przede wszystkim nie tak, jakby wskazywałą cena.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Łukasz Jankowski napisał:

@Adi Od ATC SCM40 w górę.

Kiedyś @Asia wspominała o tym modelu. Ja nie miałem okazji słuchać, ale mając budżet może by było warto przetestować jak się sprawuje np. któryś z większych modeli w obudowie zamkniętej, bo nie ma takich rozwiązań dużo na rynku.

Miałem u siebie kilka miesięcy ATC SCM 40. Grały fajnie, gęsto ale sporo można było poprawić. Finalnie wymieniłem... na większe ATC :) Tak już zostało raczej na dłużej.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Łukasz Jankowski napisał:

@muzofan A czym je napędzałeś?

W jakim pokoju grały i jak wyglądała kwestia basu? Ja miałem kiedyś wiekowe Tonsile ZG40, które też miały obudowę zamkniętą i nisko nie schodziły.

Pokój to otwarty salon z częściową adaptacją akustyczną (absorbery za kolumnami, dyfuzory skyfuser za miejscem odsłuchu i trochę pułapek basowych - wszystko po konsultacjach z Bartkiem Chojnackim) o powierzchni około 25m2. Grało to z Naim NAC 272 + Musical Fidelity M8s 500s. Gdybyś zapytał jak to gra w momencie kiedy jeszcze miałem SCM 40 to pewnie zachwytów byłoby dużo. Po bezpośrednim porównaniu z większym bratem ze stajni ATC wszystko mi w nich przeszkadzać zaczęło :D. Jednak obiektywnie dźwięk może się podobać. Potrzeba na pewno dużej wydajności prądowej i mocy końcówki aby dobrze grały cicho (wtedy jest sporo szczegółów) oraz głośno (aby nie robił się bałagan na scenie).  

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie proste rozwiązanie problemów z akustyką, nieprawdaż?

Kwestia wyboru. To znaczy czy firma na doświadczenie, czy testowała swoje kolumny w przeróżnych pomieszczeniach.

 

Czyli, może jednak, prawdaż? [emoji6]

 

A jeżeliby się wam spodobały, to dam Ci namiary na fajny sklep, z sensownymi ludźmi.

 

Posłuchaj, ot tak sobie, ok?

 

 

I wtedy z pomocą przychodzi DSP, a nie kolumny za 76k PLN, które i tak problemu nie rozwiążą.

 

1. To jest cena z dupy wzięta - no ale wiadomo, że w Polsce milionerzy mieszkają. A tak przynajmniej wynika z cen w sklepach [emoji3525]

2. Nie i jeszcze raz nie. DSP nie jest żadnym rozwiązaniem w stereo.

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, dorsz napisał:

DSP nie jest żadnym rozwiązaniem w stereo.

Wręcz przeciwnie. W wielu przypadkach wręcz doskonałym. Sprawdza się też w Vitage. Możesz zapytać o zastsowanie DL w systemie np Tomka. @tomek4446 

Co prawda głosi tezy "o wyższości przeszłości wobec współczesności", to jednak z korekcją Dirac Live jest zaprzyjaźniony. 

Oczywiście jest to narzędzie do korekcji akustyki! Czyli jak masz możliwości zapanować nad nią bez DSPa to "lucky you", ale w przeciętnych wielofunkcyjnych pomieszczeniach odsłuchowych, jest to doskonałe narzędzie. 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, dorsz napisał:

1. To jest cena z dupy wzięta - no ale wiadomo, że w Polsce milionerzy mieszkają. A tak przynajmniej wynika z cen w sklepach

To jest cena wzięta z cennika.

W UK taniej?

https://www.eliteaudiouk.com/product-page/tannoy-kensington-gr-loudspeakers

Owszem, są niższe ofertym ale u nas też kupisz taniej, jak ponegocjujesz ze sklepem. Po prostu u nas dystrybutor narzuca cenę i salony nie mogą wystawić w necie taniej. Być może w UK Tannoy tego nie praktykuje?

9 godzin temu, dorsz napisał:

2. Nie i jeszcze raz nie. DSP nie jest żadnym rozwiązaniem w stereo.

Typowa odpowiedź osoby, która nigdy nie słyszała dobrego DSP w stereo, tylko bazuje na pradawnych audiofilskich mitach i "krótkiej ścieżce sygnału" itp...

Mam sprzęt z DL, typowe stereo. Nigdy nie wrócę do sprzętu bez DSP. No chyba, że kiedyś będę sobie mógł zrobić osobne pomieszczenie tylko do odsłuchów, z bardzo dobrą adaptacją. Choć i wtedy DSP pewnie zostanie...

Poczytaj co napisał slaw0001, poczytaj opinie innych i przede wszystkim posłuchaj, zanim cokolwiek napiszesz w temacie DSP w stereo.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, dorsz napisał:

Nie i jeszcze raz nie. DSP nie jest żadnym rozwiązaniem w stereo.

 

50 minut temu, slaw0001 napisał:

Sprawdza się też w Vitage.

Dorsz , jest i to bardzo. Czy można dobrać kolumny do pomieszczenia, aby uniknąć dudnienia basu ? Można . Udowodnił mi to @audiowit polecając Alteci i był to strzał w dziesiątkę , Dali Grandy dudniły / za małe miałem pomieszczenie do nich/ i słuchanie bez DL nie wchodziło w rachubę , Alteci nie. Ale ... testuje obecnie nowe pre i przy okazji raz włączam, raz wyłączam DL. Dźwięk bez korekcji na obecnych kolumnach jest bardziej efektowny , gra pomieszczenie ,podbijając niektóre częstotliwości. Może się podobać , bas jest bardziej namacalny , nie dudni ale jest znacznie więcej niż z DL. Dlaczego więc korekcja? Ponieważ , DL eliminując w dużym stopniu wpływ pomieszczenia powoduje , że mimo pierwszego wrażenia przygaszenia dźwięku, scena jest bardziej poukładana , wycofana, czytelna. Mam wrażenie jak bym słuchał i jednocześnie miał to na wizji , wiem gdzie grają muzycy , w jakiej odległości się znajdują . DL wprowadza precyzję odbioru. Wybór korekcja , czy sute jest indywidualny , ja wybrałem DL.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tydzień posłuchane pora na wnioski.

Porównywałem Sonus faber Lumia III  i Chario syntar 300, elektronika Atoll SDA in 200 signature  w pokoju 16m zrobionym akustycznie.

Zacznę od tego że te dwie kolumny  różnią się od siebie, jedna jest małą podłogówką a druga średnim monitorem i nie wiem czy bezpośrednie porównanie ma sens, ale spróbuje.

Sonus zalety: wyeksponowana góra, błyszcząca, szczegółowa, uwypuklająca wszystkie przeszkadzajki trójkąty ,talerze itp. Wrażenie dużej przestrzeni, separacja instrumentów dobra.   Dla mnie wysokie brzmią aż za pięknie, jakby były pod pompowane i pokolorowane. Srednica lekko wycofana, albo inaczej, nie wychodzi na pierwszy plan (na twarz)

wady: bas, nie schodzi zbyt nisko, na niektórych utworach wyższe niskie nakładają się na niską średnice i wychodzi bałagan, jest lekko bułowaty i raczej nie konturowy. No i najważniejsze, jest jednolity i nie wyrazisty, nie wciąga mnie różnorodnością ścieżki basowej, po prostu jest.  No i u mnie w pokoju niestety się mocno wzbudza. (problem 38 hz)

Chario zalety: gra raczej liniowo, żadne pasmo nie wychodzi przed szereg ani nie jest wycofane. Wysokie nie są aż tak piękne ale nic im nie brakuje, talerze i trójkąty brzmią prawdziwie. Srednica moim zdaniem jest lepsza, bardziej wyeksponowana niż w sonusach, więcej słychać poszczególne instrumenty. Przestrzeń duża, scena wychodzi w boki poza kolumny, wiem że to nie do końca dobre, ale u mnie tak gra z pokojem. Bas nie wzbudza się , jest konturowy i różnorodny. Jest lepszy. Pasma na siebie nie nachodzą i nie ma bałaganu.

Wady: troche mniejsza dynamika, nie wiem czy dobrze rozumiem pojęcie atak, jeśli intuicyjnie traktować ten termin, to atak mają gorszy.

Porównując obie kolumny 1:1 ciężko pokazać zdecydowanego zwycięzce. Jednak mi bardziej pasuje granie Chario.

Porównując obie kolumny cenowo, to tu już bezkonkurencyjnym zwycięzcą jest Chario. Stosunek ceny to 1:5.

Zwycięzca zostaje, przegrany będzie cieszył ucho u kogo innego.

 

20210919_193400.jpg

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, halik napisał:

Zacznę od tego że te dwie kolumny  różnią się od siebie, jedna jest małą podłogówką a druga średnim monitorem i nie wiem czy bezpośrednie porównanie ma sens, ale spróbuje.

Moim zdaniem ma sens jak najbardziej. Obie konstrukcje są 3-drożne, mają zbliżoną objętość i chyba nawet taką samą powierzchnię membran.

27 minut temu, Dedal75 napisał:

👍

Ekstra dyfuzor 👌.

Z tyłu za Chario absorbery masz takie duże ? .Pzdr

Kolega się nie chwali, ale akustycznie ma pomieszczenie zaaranżowane wprost wzorcowo. Atrakcyjne wizualnie dyfuzory na bocznych ścianach i suficie, duże absorbery za kolumnami, pułapkę basową od podłogi po sufit w rogu, dywanik, zasłony i jeszcze regał z książkami na tylnej ścianie. No i sensownie umieszczone, oddalone od tylnej ściany miejsce odsłuchowe. Pomijam, że wszystko urządzone estetycznie i ze smakiem. Nic tylko słuchać godzinami. 

Edytowano przez Kraft
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...