Skocz do zawartości

Lyngdorf tdai-1120


lukluk71

Recommended Posts

2 godziny temu, S4Home napisał:

Tak, zrobimy to.

Naprawione?

 

@S4Home Naprawione. To musiało być coś z samym chromecast(a nie, jak podejrzewałem - z Tidal). Wieczorem zainstalowałem update apek google na androidzie(w tym google home) i wróciło do normy.

Edytowano przez MrJansjo
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, MrJansjo napisał:

też już dostałem odpowiedź od Lyngdorf i faktycznie, muszę przyznać że z wyjątkową klasą - odnieśli się do każdego pytania, nie pomijając niczego.

Co do MQA to twierdzą że - w obliczu dostępności flac mają w ogóle wątpliwości czy MQA jest krokiem do przodu czy raczej sprytnym formatem stratnym i czy użytkownicy dobrze na tym wyjdą. Co do Connect - nie ma jeszcze decyzji.

Co do nieprawidłowego wskazania bitrate na apce Remote - pracują nad tym, błąd gdzieś na styku Remote/Spotify/Tidal. Na innych standardach i na Roon/Quobuz działa poprawnie.

Balansu nie poprawią - tak ma być, to decyzja projektowa. Hmm.

Na przymarudzenie że szkoda że nie zdecydowali się na wyświetlanie info o poziomie streamingu na panelu urządzenia - odpowiedź jest że rozważali czy dać wyświetlacz czy mikrofon wysokiej klasy plus statyw w takiej cenie jaką założyli i mikrofon/statyw wygrał.

 

Działa wszystko jak w szwajcarskim zegarku.
wczoraj wieczorem znalazłem chwile spokoju i rozpływałem się przy muzyce - jakkk to fajnie gra ❤️ Znów wybaczyłem 1120 i ponownie się zakochałem w tym urządzeniu, nie mogę się doczekać powrotu z pracy i słuchania, słuchania, słuchania. Ale jak żona z dzieciakiem zasną bo są głośni i przeszkadzają :D 


Jeśli chodzi o support, to pierwszy raz się spotkałem z czymś takim w świecie elektroniki. Zawsze trzeba było się dobijać drzwiami i oknami, a później dostawało się odpowiedź z szablonu, lub słodkie kłamstewka, wymijające odpowiedzi. Lyngdorf odpowiada bardzo szczerze, nie ma marketingowego bełkotu, gotowych odpowiedzi, olewania osoby pytającej. Podoba mi się to że bardzo szczere odpowiedzi udzielają. Jak właśnie z tym Tidal Connect, mi też odpisali że się zastanawiają bo to zależy też od pewnych rzeczy (nie mówią tak, nie mówią nie) jak pisałem że coś nie działa, to szybko sprawdzili i potwierdzili to, generalnie ja to w ogóle byłem zdzwiony że odpisali na maila, bo w większości takie maile do producentów lądowały w śmietniku, a tu BAA! Milion pytań, milion konkretnych odpowiedzi i nikt się nie pieklił, nikt nic nie ukrywał, same konkrety, zero lania wody. Bardzo prokonsumenckie podejście.

Edytowano przez lukluk71
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze Ci powiem że też jestem zaskoczony(pozytywnie!). 

tdai-1120 zakończyło moje poszukiwania wzmacniacza idealnego(dla mnie, przy moich kryteriach rzecz jasna).

Tak naprawdę zbierałem się do zakupu zestawu tdai-2170 plus mikrokomp na Daphile. Pojawienie się 1120 - wzmacniacza grającego tak samo, z tym samym Room Perfect na pokładzie - słowem - tego samego o mniejszej mocy(gdy nie potrzebuję więcej i raczej nigdy nie będę) a w zamian z funkcjami sieciowymi - zmieniło plan, zaoszczędziło "trochę" kasy. Nadal zastanawiam się nad Daphile ale to już tylko w formie nieco nadmiarowego kaprysu - dla tego nieszczęsnego Tidal Connect. MQA nie chcę No ale może - to raptem kilka stówek za fajną zabawkę. Na razie nie czuję jeszcze potrzeby.

No a teraz jeszcze okazało się że support jest szybki, komunikatywny i pomocny. 

Jestem mega zadowolony, chyba pierwszy raz aż tak(a klocki za własną kasę - czyli dorosłe życie 😉 kupuję od 30 lat. 

Do tego stopnia  - że niedawno  rozważałem dokupienie drugiego wzmacniacza - do "systemu B"  - na takie granie trochę w tle - przy kominku/wieczono-relaksacyjne klimaty z połowicą i drążyłem temat niedrogiej hybrydy lampowej, raczej chwalonej - ale po przesłuchaniu...no nie. 
 

Już się nie da. Póki co trafiło tam stare primare a docelowoc, jak się zbiorę...nie widzę wyjścia - będzie drugie 1120 :)

 

Edytowano przez RoRo
Odpowiadając na post porzednika nie ma potrzeby cytować go w całości.
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja możliwe że będę chciał czegoś spróbować znowu. Ale pewnie będę celował w kolumny, chociaż nie wiem czy po R3 będzie łatwo coś znaleźć, tak żeby nie było za mocnego "cykania" i "łupania" Kef są dla mnie idealne, pracuję w terenie i często w domu a w domu podczas pracy leci sobie muzyczka - nie wyobrażam sobie "cykających" głośników przez tyle godzin.  Tdai fakt zostanie, mieszkam w bloku, to małe urządzenie ma zapas mocy, potrafi "przy..bać" napędza dość wymagające podłogówki - gra kilka klas wyżej niż moja poprzednia Yamaha 803, gra w moim odczuciu lepiej od Arcama SA30 (mowa o połączeniu z R3) lepiej niż Cambridge CXA 81 i Roksan Attessa - bo to mi się udało posłuchać z Kefami R3 i najlepiej wypadł  tu Tdai 1120. Ale żałuję troszeczkę że nie udało mi się posłuchać Hegla 95 bo był odsłuch ale taki na szybko i bez skupienia a Hegla do Kefów polecają. No nic, dla mnie to jest bardzo dobry wybór. Zobaczymy z tym tidal connect, dla mnie to może być tylko kolejny ficzer bo w salonach puszczali mi MQA VS HiFi na ślepych testach nie trafiałem co jest co :D

Edytowano przez lukluk71
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o to, że balans nie działa tak, jak w typowym wzmacniaczu - całkowicie wygaszając jeden kanał. N.p. przesuniesz do lewgo skrajnego położenia - ale prawa kolumna gra nadal, nie jest "do zera". Sądziłem że to bug.

Lyngdorf odpisał - że tak ma być. Założyli że balans służy do subtelnej zmiany dlatego jest bardziej precyzjny, za to "krótszy zakres".
 

Edytowano przez RoRo
Odpowiadając na post porzednika nie ma potrzeby cytować go w całości.
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co macie ustawione tutaj? U mnie zawsze jest na Action2 najbardziej mi odpowiada i podoba się dźwięk na tym presecie - jest ocieplony dźwięk, taki najbardziej mi siadł .  Neutral traki troszkę "suchy" w moim odczuciu. 

Bass Treble raczej na zero. Częstotliwość fabrycznie. Ale już mam ogarnięte ustawienia które wbijam sobie na szybko. Jak przysiadam na odsłuchy wieczorkiem, nie przy jakimś głośnym ustawieniu to np. jakiś hip-hop, rap, rock i inne tego typu jest na zero, czyli wszystko. Ale jak słucham elektronicznej, np: kraftwerk, jean michel jarre, bilińskiego to wrzucam Treble w granicach +2 - +4 a częstotliwość ustawiam na 6000.  Basik dodaje na + 1 czasami. (zależy od głośności i samopoczucia) ale przy elektronice lubię sobie zmienić Treble bo robi się tak "szybciej".  a tak to w większość na zero.
 273919774_647648876519424_6346503071658481492_n.thumb.jpg.8eacc848497a01f909e1ee1b82fbf841.jpg

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście własne voicings, z czwego najczęściej ten - zbudowany w oparciu o wypadkową charakterystykę moich kolumn, odsłuchu i pomiarow własnych(urządzeniem behringer dcx2496). To daje mi niemal liniową charakterystykę ze wzmocnieniem basu. 

image.png.d384ea974d429074afb3225a0eac0669.png

 

Ale to oczywiscie zależy od kolumn, pomieszczenia, gustu - u każdego to zabrzmi inaczej.

Ja się uczyłem robić krzywe dekadę temu, specjalnie po to kupiłem sobie studyjny procesor, przećwiczyłem krzywe, nauczyłem się identyfikować dołki/górki, przećwiczyłem w praktyce działanie kompresora/dynamizera, jak działa korektor parametryczny. Więc 1120 jest cudownym narzędziem jak się już to umie.  

Moje kolumny miały pierwotnie taką charakterystykę. Jak widać w zakresie 42Hz-10Khz są zrownoważone +-1.5dB. image.png.925c2fb0c24cf4ee6cc06ab1708e919a.png

No i też - co w sumie niespotykane w "rynkowych" kolumnach - nie mają typowego dla kolumn sklepowych podbicia basu.

Po jakimś czasie został wymieniony wysokotonowy(z pierścieniowej vify na pierścieniowego sb acoustics satori) - bez ingerencji w zwrotnicę bo są niemal identyczne elektrycznie ale satori jest skuteczniejszy co spowodowało że średnica jest jeszcze lepiej sklejona z resztą a sama góra(powyżej 8Khz) została bez zmian(no i ogólnie głośnik bez porównania lepszy, niższe zniekształcenia). 

Taka krzywa jaką nałozyłem voicingiem, przy aktywnym Perfect Room w 1120, który wygładził pomniejsze dołki/górki i dodał niskiego basu(poniżej 40Hz) po pomiarach behringerem daje świetny wynik a i brzmi to fantastycznie.

 

Ale przy oglądaniu filmów czasem daję inne voicings, czasem też przy naprawde cichutkim graniu w nocy podsypuję sobie nieco górki .

Twoje R3 mają inną charakterystykę bazową więc i inaczej się je koryguje.

Ostatecznie najwazniejszy jest odbiór własny. 
 

 

Edytowano przez RoRo
Odpowiadając na post porzednika nie ma potrzeby cytować go w całości.
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KEF R3 mają rewelacyjnie zrównoważoną charakterystykę(ale też widać, że nie wolno używać maskownic - wprowadzają wiele zła - tylko bez - to ta czarna krzywa jest z maskownicami) ale ze wzmocnionym wyższym basem i lekko opadającą charakterystyką najwyższych dźwięków. Naprawdę - świetnie, rzadko się widzi takie coś nawet wśród kilka razy droższych konstrukcji.  Skoro, jak piszesz, Room Perfect nie wprowadził fundamentalych zmian to spokojnie możesz się pokusić o wzmocnienie niskiego basu(30-70Hz) i dodanie sobie 1-2dB na przedział 6000-20000Hz. Jak widać zatyczka na bass-reflex zmniejsza ilość basu, skraca go(niestety) no i likwiduje "kolanko" czyli niski bas dodany przez port. Chyba nie warto go zamykać(znaczy - na pewno nie warto, zwłaszcza mając 1120 gdzie można sobie precyzyjnie dopracować  :)

image.png.e32b8b534d5be8bb4d144735b4dc7456.png

Edytowano przez MrJansjo
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 19.02.2022 o 12:26, MrJansjo napisał:

Więc 1120 jest cudownym narzędziem jak się już to umie. 

U mnie całe DSP zintegrowane w Rme Adi. Ale ja w praktyce przycinam tylko mody na basie odrębnie dla każdej kolumny. Mam też parę filtrów zrobionych z lekkim wyrównaniem tzn podbiciem góry, ale nie jestem przekonany czy lepsza korekta góry czy jej brak. Korekta modów na basie za to to u mnie must have - same korzyści. 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uhm. Rme adi rozważałem w swoim czasie, ale skończyło się na behrngerze a teraz - Prefect Room Lyngdorfa to załatwia. A przynajniej wszystko(tzn, odsłuch) na to wskazuje

Korzystałeś z "ręcznego" wyznaczania modów, żeby uniknąć strawiani kolumn na przecięciu i przysłowiowej kanapy ze sweet spot na jednej z linii?

BTW - korekta góry jednak zależy ściśle od posiadanego gwizdka. Jak masz taki o zniekształceniach HD3 zdecydowanie poniżej -60dB to w sumie można się bawić bez obvaw. Ale jednak najwięcej troski wymaga  satysfakcjonujący bas. Ubolewam nad tym, ze współczesne konstrukcje poświeciły go na rzecz estetyki
 

Edytowano przez RoRo
Odpowiadając na post porzednika nie ma potrzeby cytować go w całości.
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu masz opisy brzmienia(a raczej "braku brzmienia" modeli 2170 i 3400, dokładnie to samo się odnosi do 1120- bo on z wyłączonymi "bajerami" nie wprowadza ani nie odejmuje niczego).

https://audio.com.pl/testy/stereo/wzmacniacze-stereo/3056-lyngdorf-audio-tdai-3400

https://audio.com.pl/testy/stereo/wzmacniacze-stereo/2703-tdai-2710

Mogę się z tym spokojnie zgodzić - bez korekcji, z wyłączonym room perfect jest to granie neutralne, nieefekciarskie i bardzo łatwe w odbiorze. Dla tych co oczekują neutralności którą następnie mogą sobie "dobawić" jeśli chcą - w dowolny sposób - bezcenne.

Dla tych, co oczekują grania ciepłego/ostrego/lampowego/kremowego/efkciarskiego etc - jest to bezwartościowe.

Co kto lubi i czego oczekuje, tak to oceni.
 

Edytowano przez RoRo
Odpowiadając na post porzednika nie ma potrzeby cytować go w całości.
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Felix1 napisał:

Dlaczego? Warto eksperymentować.

U mnie zatkanie BR pozwoliło zejść niżej z basem, oczywiście z pomocą Dirac Live. Poza tym zwykle jednak wolałem brzmienie OZ, bas jest wtedy lepiej kontrolowany (choć w przypadku DSP ma to mniejsze znaczenie).

Przy jakim spadku(dB)?

Też preferuję OZ, przy odpowiednich głośnikach i oczywiście, pomiary R3 pokazuja że spadek krzywej SPL jest po łagodniejszym zboczu i można trochę tego najniższego basu wykręcić więcej niż przy takim spadku "w przepaść"  jakie
jest przy otwartym porcie ale to trzeba by naprawdę moocno go podbić. Ciekawe jakie ma parametry T-S ten woofer.

2 godziny temu, Felix1 napisał:

A nie liczy się przypadkiem efekt końcowy, a nie "goły" dźwięk? To trochę jakbyś pytał ile wart jest Golf R gdyby mu zabrać turbo...

Oczywiście, te dodatki nie są za darmo, więc gdyby porównać tego Lyngdorfa ze wzmacniaczem w tej samej cenie, to jako goły wzmacniacz by przegrał. Z drugiej strony gdyby go porównać z zestawem wzmacniacz + streamer w tej samej cenie, to już wyniku bym nie przesądzał. A tu masz jeszcze DSP, które bardzo pomaga.

Ale jeżeli jesteś miłośnikiem "gołego" dźwięku, to nie jest to urządzenie dla Ciebie.

Co rozumiesz przez "goły"? Ja mam dokładnie przeciwne zdanie. Granie Lyngdorfa "na goło" podoba mi się bardziej niż jakiegokolwiek innego wzmacniacza tranzystorowego na "direct", jakie miałem.  Bo niczego zupełnie nie psuje a zakres dynamiki i "trzymanie" basu w ryzach ma znakomite.

Przy "powykrzywianych" albo bezbarwnych kolumnach faktycznie taki "neutral" jak Lyngdorf może być kiepskim wyborem.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, engajner napisał:

A z jakimi porównywałeś?

Na tych kolumnach, które mam : Cambridge Audio 740a, 851a(ten niestety tylko wypożyczony na tydzień od kumpla), NAD 375bee, primare i21, Advance acoustic map 105, X-i90. testowane też było Gainclone i emotiva ta-100. 

Na wcześniejszych kolumnach(ale to niemiarodajne) jakieś starsze rotele, marantze, Harmany, Onkyo integra, yamaha

Jakbym miał zrezygnować z Lyngdorfa to w zamian z tego wszystkiego CA 851a bym wziął, czysto i klarownie. Na pewno też bym wziął na odsłuch Hegel H95 - słyszałem na nie swoim sprzęcie ale też był taki "czysty" w odbiorze i zaciekawił mnie.

Edytowano przez MrJansjo
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, S4Home napisał:

Brzmienie Lyngdorfa może się podobać.

Ile tych wzmacniaczy od nas wyjechał odo klientów to jednak większość po odsłuchu właśnie.

Nic w tym dziwnego. A kalibracja to dopiero w domowych warunkach.

Piotr

 

Piotrze, a czy łączycie w/w lyngdorfa z monitor audio silver 300, ciekaw jestem czy nie jest to za słaby wzmacniacz do tych głośniki? 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Marcin3105 napisał:

Piotrze, a czy łączycie w/w lyngdorfa z monitor audio silver 300, ciekaw jestem czy nie jest to za słaby wzmacniacz do tych głośniki? 

Czy my łączymy czy klienci łączą? To jest kluczowe pytanie.

Lyngdorf jest na stanie Silver 300 też. Zapraszam i posłuchasz.

Akurat moim zdaniem 300tki nie są bardzo wymagające. Dopiero 500tki maja na prawde zapotrzebowanie na elektrownie.

Piotr

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 23.02.2022 o 07:11, S4Home napisał:

Czy my łączymy czy klienci łączą? To jest kluczowe pytanie.

Lyngdorf jest na stanie Silver 300 też. Zapraszam i posłuchasz.

Akurat moim zdaniem 300tki nie są bardzo wymagające. Dopiero 500tki maja na prawde zapotrzebowanie na elektrownie.

Piotr

To się potwierdza - z tego, co podaje lab audio.com.pl po pomiarach MA silver 500:

"Silver 500 to kolumny do "normalnych" wzmacniaczy tranzystorowych, impedancja nie podpowiada, abyśmy musieli szukać jakichś wyjątkowych "wydajności prądowych", chociaż możemy podać aż 250 W – taka jest oficjalna moc znamionowa. Ciekawy jest rekomendowany (też przez producenta) zakres mocy wzmacniacza – od 80 W do 250 W.

Zwykle jego górna granica leży wyżej niż moc znamionowa (co jest dyskusyjne, ale taki jest "zwyczaj"), a dolna rzadko tak wysoko, co tym bardziej wprowadza zamieszanie. Niektórzy pomyślą, że dopiero 80 W "ruszy" te głośniki, "wysteruje" do poziomu zapewniającego dobrą jakość dźwięku, a co gorsza (dla rozumienia tej kwestii), zapewni odpowiedni "prąd" potrzebny dla kontroli basu...

Tymczasem Silver 500 będą grały elegancko już przy dostarczeniu kilku watów, przecież nie są to kolumny, które muszą grać bardzo głośno, a 80 W wystarczy, aby usłyszeli nas sąsiedzi.

Rzecz w czym innym: lepiej jest mieć w zanadrzu 80 W, a nawet 250 W, niż ich nie mieć, aby czasami móc zagrać głośno, wykorzystać potencjał kolumn, za który musieliśmy przecież zapłacić, a jeżeli w ogóle wykluczamy takie sytuacje, to kupmy mniejsze paczki, np. Silver 300 czy Silver 200, a nie Silver 500."

 

Z tego pośrednio wynika, że skoro 500-tki nie mają szczególnych wymagań(po prostu można - wcale nie trzeba tylko można - wpompować w nie 250 W) to 300-tki to powinna być bułka z masłem

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Kraft napisał:

Bajki. Czy od branży możemy wymagać elementarnej wiedzy technicznej na temat oferowanych produktów? Moim zdaniem tak. No to wymagam.

Kolumny są chyba najbardziej "niezrozumianym" elementem systemów :).

I niestety, ani branża, ani producenci ani tym bardziej marketing nie pomagają, przeciwnie - już od dawna to wszystko się porusza "w szarej mgle" a estetyka przeważyła nad akustyką. A szkoda. Traktowanie pasywnych kolumn jakby miały "moc", nieświadomość znaczenia skuteczności, interakcji impedancja/wzmacniacz. Wpływ skuteczności/rozwmiaru/napędu/zawieszenia głośników na brzmienie. Wpływ zniekształceń na granie(o większość wad głośników jest posądzana napędzająca eketronika :).Szara mgła.

 

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Kraft napisał:

Bajki. Czy od branży możemy wymagać elementarnej wiedzy technicznej na temat oferowanych produktów? Moim zdaniem tak. No to wymagam.

Zatem zróbmy konfrontacje.

Ja wezmę mocny wzmacniacz Ty slaby i zepniemy do tcyh samych kolumn.

Aha. Przepraszam. Może przypomnijmy nowym czytającym.

Kraft uważa że kazdy wzmacniacz gra tak samo. Hmm zatem chyba dobrze by bylo gdybyś elementarnie zaczął coś sprawdzać. 

:)

Piotr

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...