Skocz do zawartości

Yamaha RX-797 + źródło + kolumny


wojtula

Recommended Posts

Po przeczytaniu Waszych sugestii odszedłem od zakupu KD i zamierzam zestawić "przyzwoite" stereo (budżet ok. 6 kzł). Mam nadzieję, że w tym budżecie jest to możliwe. Jestem początkującym i bedzie to "MÓJ PIERWSZ RAZ" w tej dziedzinie icon_smile.gif

Zestaw chciałbym oprzeć na amplitunerze stereo YAMAHA RX-797 (by również zostawić furtkę dla kina 2.0 i nie dokupywać dodatkowo ampka A/V) - w testach YAMAHA 797 wypada bardzo dobrze (stosunek jakość / cena) i recenzje użytkowników ma również niezłe. Na kolumny chcę przeznaczyć ok. 3 kzł – rozważam MAGNAT QUANTUM 605, ELAC FS68, HECO ALEVA 400, DALI CONCEPT 8, JAMO CONCERT 605. Najwięcej słucham dance, trance, mniej rocka, ale też czasem spokojniejsze rytmy chill-out, muzyka relaksacyjna. Na pewno dokonam odsłuchu tych modeli – z Waszych opinii wiem, że Dali nie za bardzo dobrze czuję się w preferowanych przeze mnie gatunkach (DANCE, TRANCE), a dynamiczne i ciekawe są Magnaty, choć nie zbyt uznawane w środowisku…

1) Jakiej konfiguracji najlepiej dokonać dobierając źródło - odtwarzacz CD i DVD? – lepiej oddzielić i zakupić np. „cdeka” YAMAHA 497, a DVD np. model YAMAHA S663, czy może lepiej połączyć DVD i CD kupując jeden klocek YAMAHA DVD S1800 czy S2700?. Bardzo proszę Was o pomoc i wskazanie wad i zalet tych dwóch konfiguracji. Nie jestem jeszcze tak głęboko w temacie, buduję mój pierwszy zestaw i zdobywam wiedzę w tym zakresie.

2) Może też macie swoje doświadczenia odsłuchowe z kolumnami za ok. 3 kzł – bardzo proszę podzielcie się opiniami – szczególnie w kwestii, które dobrze współgrają z ampkami YAMAHY.

Dzięki wielkie. Pozdrowienia.
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście nie polecam Yamahy, bardziej kierowłbym się ku Denonowi, Harmanowi, Marantzowi czy Camridge Audio. Dla mnie zestaw JBL + Marantz sprawdza się znakomicie. Napisz jakie masz pomieszczenie.