Skocz do zawartości

Prośba o wyliczenie portu bassreflex


malinowski90

Recommended Posts

Witam. Posiadam subwoofer zamknięty wykonany z płyty mdf o grubości 18 mm. Objętość wewnętrzna subwoofera wynosi 35 l. Zamontowany jest w nim głośnik dwucewkowy 2 x 8 ohm Sony XS-L1265G. Niestety nie podoba mi się brzmienie subwoofera typu zamkniętego i chciał bym przerobić ten subwoofer na konstrukcję z okrągłym portem bass reflex. Bardzo proszę o pomoc w w wyliczeniu średnicy i długości portu który powinien być zastosowany w celu uzyskania jak najlepszego efektu ( głębokiego basu ). Poniżej dodaje link do pliku pdf ze specyfikacją głośnika . Sam próbowałem coś liczyć ale jestem laikiem w tym temacie i boje się że tylko zniszczę skrzynie a efekt będzie mizerny. Z góry dziękuje za pomoc. 

Rozmiar-12 cali

Impedancja -(omy)---

Materiał stożka-Aluminium

Materiał otaczający-Guma santoprenowa

Średnica portu (cale)-Nie dotyczy

Długość portu (cale-)Nie dotyczy

Wolna przestrzeń-NIE

Podwójna cewka drgająca-Tak

Wrażliwość-88 dB przy 1 W

Pasmo przenoszenia-20 - 3000 Hz

Maksymalna moc -RMS400

Moc szczytowa (W)-1200

Głębokość górnego mocowania (cale)-6 1/16

Głębokość mocowania dolnego (cale)-Nie dotyczy

Średnica lub długość wycięcia (cale)-11 1/8

Vas (litry)-37,9

Fs (Hz)-31,5

Qt-0,34

Xmaks.- (milimetry)10,5

głośnik sony XS-L1265G.pdf

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Sprawa jest deko złożona bo po dodaniu BRa powinieneś zmniejszyć kubaturę ok. 10L. Przy zachowaniu tej pojemności na charakterystyce będą nieliniowości. Poniżej masz simy dla BR. Zielony to 20 litrów, czerwony 35L. Długość BR trzeba policzyć żeby zmieścił się w obudowie długością wiec podaj wymiary pudła. Przy założeniu, że Fi = 68mm długość wyjdzie 191mm. 

https://allegro.pl/oferta/port-rura-tunel-bass-reflex-br-70hp-dl-220mm-7023785994

Pozdrawiam

 

Zrzut ekranu 2024-02-22 201412.png

Zrzut ekranu 2024-02-22 202316.png

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach