Skocz do zawartości

dzuma

Uczestnik
  • Zawartość

    7
  • Dołączył

  • Ostatnio

Informacje osobiste

  • Lokalizacja
    Iława
  1. Racja, powinienem napisać po wstawieniu kondensatorów czerwona dioda zmienia się w białą i tak pozostaje.Ogólnie sub przetestowany, działa jak nowy.
  2. Diosa się zmienia, z czerwonej po chwili na białą i pozostaje jak przed awarią. W czasie gdy padł przy włączeniu na on czy auto biała zapalał się na 2 sekundy i zmieniała się w czerwoną i tak pozostawała bo kondensatory padły i przekaźnik nie załączał wzmaka.Kondensatory wymienione na tą samą pojemność.
  3. Po wstawieniu kondensatorów biała dioda nie wyłącza się, sub znowu działa.Koszt kondensatorów tych na 105 °C -80 zł plus jakiś klej do do ponownego usztywnienia i pasta termoprzewodząca to jakaś 100 wka.Jutro będę z tym walczył. Najgorsze w naprawie było usunięcie kleju i wyjęcie ich. Poradziłem sobie poprzez rozcięcie foli z kondensatorów. Druga sprawa z wylutowaniem ich, trzeba mieć dobra lutownice bo moja stara transformatorowa nie dawła rady rozpuścić cyny ale poradziłem sobie w inny sposób.Stare kondensatory po pomiarze padnięte a nowe ~3000 uF. Dołączam foto z naprawy może komuś się przyda jeżeli problem czerwonej diody go spotka 😉
  4. Zamówiłem kondensatory 3300uF 100V 115°C.Wymienie to dam znać czy pomogło.Te kondensatory są montowane obok radiatora(pierwszy pół cm)i tu może też występować problem z temperaturą dlatego puchną, albo REL poszedł po taniości i wsadził badziew.Ogolnie warto suba wyłączać z prądu a nie zostawiać go na uśpieniu wtedy przedłużamy jego żywot.
  5. Witam, I jak naprawiłeś? Mam ten sam problem, U mnie 2 kondensatory spuchły I wyciekły
×
×
  • Utwórz nowe...