Skocz do zawartości

Cała aktywność

Strumień aktualizowany automatycznie

  1. Ostatnia godzina
  2. Wyskakujesz do mnie nie pytany więc klepać cię po plecach nie będę , 🤷🏿‍♂️ I sprostowanie, ja z tobą nie dyskutuje i nie mam zamiaru ☝️
  3. A wiim ? https://audeos.pl/wiim-pro-plus a za zakrętem jest Wiim ultra. Audiolab też ma jedno i drugie. Deezer jest realizowany przez Play-Fi. Możliwości spore. https://www.q21.pl/audiolab-7000n-play-srebrny.html BlueOS nie obsługuje Deezera ? Jeśli tak to masz też https://www.bluesound.com/products/node/ Chyba, że to odpada z jakiś względów. Opcji trochę widzę Rozkminiaj, to najfajniejsza część zakupowa
  4. Słyszałem to nie raz, ale jakoś tak wgrywam biosy po kolei. -------- Inny temat ... chyba musze zmienić zasilacz. Od pewnego czasu słyszę niepokojące dźwięki z budy, pod pełnym obciążeniem, tak jakby cewki? kiedyś tego nie było. Zamówiłem nowego zasilacza, tym razem dotychczasowy be quiet! Pure Power 11 serii 550W zastąpi Asus TUF Gaming 750W Liczę ze to właściwa diagnoza i dziwne dźwięku ustaną.
  5. Rzeczywiście, jest tak jak mowisz. Można wszystko ustawić z poziomu urządzenia. Po ciężkiej batalii udało mi się skonfigurować sprzęt jak należy. Choć pewnie będę przez to konfigurowanie dwa lata krócej żył 😃😃. Ale wszystko działa jak należy… po tym wszystkim mogę się mianować expertem D/s ustawień tego ampka 🤣 całe to menu mam w małym palcu 😎 dzieki 👍
  6. Obydwa uchwyty mają trochę za długą/wysoką (20 cm) kolumnę, która przylega do ściany, mam mało miejsca między parapetem a stołem. Znalazłem coś takiego ale nie wiem, czy głośnik nie będzie "za płytko" siedział, tzn. czy zacisk nie będzie zbyt z tyłu: https://allegro.pl/oferta/2x-uchwyt-scienny-zaciskowy-do-glosnikow-satelit-7693507105
  7. Jako audiofil pełnymi uszami zwracam uwagę na podobieństwa i różnice w temacie Live versus reprodukcja brzmienia w moim saloniku. Ile mogę „chodzę” na koncerty. Z prądem i bez prądu. Często używam zatyczki ochronne/nie stopery. Mam dwa komplety. Czy używacie zatyczki? Jakie są Wasze doświadczenia/obserwacje/odczucia?
  8. Błąd softu, nie ma co sie nad tym rozwodzić. Atmos w amplitunerach będzie aktywny wyłącznie jak skonfigurujemy w systemie głośniki Atmos. Czy to upfiring czy fizyczne, bez różnicy. W przeciwnym wypadku będzie to niemożliwe. Wyjątkiem są systemy symulujące jak np. Denon-Marantz Height Virtualization. Być może Sony też posiada taki virtualizer, nie wiem, nie wnikałem w to nigdy. Ale generalnie bez podłączonych głośników warstwy górnej dźwięk obiektowy nie istnieje.
  9. Today
  10. @Butler - dziękuję za ciekawy wpis! Miło się czytało W przeciwieństwie do: Dzieciaku - dlatego z Tobą jak zwykle nie da się dyskutować, na choćby przynajmniej normalnym poziomie. Dlatego omijam Cię z daleka, i wyciągasz sobie jakieś wnioski. Mój dzieciak 7 letni przynosi takie odzywki ze szkoły. A Ty ile masz lat?
  11. Dokładnie tak. EARC jest konieczny tylko jeśli zamierzasz pod TV podłączać sprzęt który oferuje bezstratny dźwiek TrueHD lub DTS-HD MA. Do takich można zaliczyć konsole PS5/XBOX, oraz wszelkiej maści playery/odtwarzacze potrafiące odczytać ścieżki lossless. Korzystając z samego TV nie masz dostępnych tych formatów, wszystkie serwisy VOD oraz TV bez problemu uciągnie zwykłe ARC. Druga sprawa to sens eARC w belce. Nawet jak masz peryferia j.w. podłączone pod TV, to i tak nie odczujesz różnicy. A dźwięk i tak będzie bo z automatu w locie będzie przekształcany w kompatybilne z sounbarem AC3.
  12. Dlaczego? Im wyższa impedancja, tym mniejsze obciążenie prądowe dla wzmacniacza, po prostu mniej sie grzeje. Kolumny z małym OHM zawsze były problemem elektroniki w audio. Duża część wzmaków sobie radzi z tym dobrze, ale druga część albo się przegrzewa, albo uruchomiają się selektory ograniczające drastycznie moc na kanał.
  13. Autopromocja Pana pirata. Zresztą pan pirat został wyjaśniony już po wypocinach na temat przewodów pod panelami 😉 niestety nie skory był do odpowiedzi na zadawane pytania, 🤷‍♂️ No ale często jest tak na forum - od laika do mechanika 🤨
  14. Proponuję postudiować trochę historię kina i skąd sie wziął pomysł na wielokanałowość. To co piszesz to tylko Twoje domysły i przemyślenia. Po pierwsze dlatego bo pojawiły się takie techniczne możliwości. Na początku 1980 Dolby wprowadziło patent matrycy fazowej pozwalający zapisać na niej cztery kanały dźwiękowe, duży plusem była wsteczna kompatybilność z aparaturą mono na taśmach 35mm. Tak pojawiła się kwadrofonia. Ludzie wybierali kina z lepszym audio nie dlatego że przeszkadzło im mono, a dlatego że multi brzmiało po prostu lepiej. Wprowadzając upgrade w kinach dodatkowym czynnikiem były potężniejsze wzmacniacze i kolumny które potęgowały efekt. Wcześniej w kinach były archaiczne, budżetowe i słabe głośniki przy ekranie. Później w latach 90 weszła era cyfrowa, najpierw Dolby z AC3 5.1, za chwilę DTS podbiło stawkę proponując mniejszą kompresję. Powrót Batmana w 1992r oraz Park Jurajski w 1993 zrobiły taki show dźwiękowy że wszyscy zaczęli iść to drogą. Potem to już z górki. AC3 EX, EAC3, TrueHD. Równolegle DTS-HD Master Audio wymuszało twardą i zdrową konkurencję kodeków. Po drugie bardzo duży wkład w przyspieszony rozwój wielokanałowości włożył George Lucas który po prostu nie był zadowolony z płaskiego dźwięku w kinie. Na dodatek co kino to grało inaczej. Zaczął lobbować by unormować dźwięk i tak finalnie powstał jego projekt THX określający konkretne parametry które należy spełnić by dostać certyfikat. Nawet jak nie każde kino było w stanie zachować normy, to i tak każdy właściciel chcący zaobić na klientach musiał iść z duchem czasu, konkurencja powstających dynamicznie kinopleksów w latach 80-tych w USA była dość spora. Do Polski trafiło to wszystko z opóźniem, część z nas na pewno doskonale pamięta show końca lat 90-tych, pierwsze Multikina, Cinema City, Helios itd. Istniejące wcześniej w miastach klasyczne kina albo upadały, albo musiały inwestować ogrom kasy by dotrzymać tempo.
  15. Temat niestety wraca. Poleci ktoś jakiś serwis w Krakowie?
  16. https://hifistation.pl/b-tech-bt77-uniwersalny-uchwyt-glosnikowy-7859.html Może być za mały 🤔 https://allegro.pl/oferta/2x-uchwyt-scienny-zaciskowy-do-glosnikow-satelit-10kg-regulacja-136-300mm-15191467795
  17. Panowie a zaproponujecie jakieś solidne uchwyty na głośniki z regulacją w poziomie i pionie? Monitor Audio Bronze 100 jest całkiem ciężki (8kg) a podstawa to 230 x 300 i ciężko mi coś znaleźć w sieci.
  18. Kupię kolumny głośnikowe quadral argentum 530 czarne lub białe. https://www.stereolife.pl/archiwum/testy/kolumny-i-glosniki/3981-quadral-argentum-530 Pozdrawiam .
  19. Wrócę do słuchawek Bose .. dziś kolejny raz dałem się nabrać. Chodzi o to, że jest wcześnie wiec użyłem słuchawek by nie budzić domowników a one znów to zrobiły i mnie oszukały, udając, że grają komputerowe głośniczki (zresztą tez Bose) a nie słuchawki. I po raz kolejny nie dowierzam ustawieniom dźwięku w PC i ściągam słuchawki z głowy by się upewnić, że nie hałasuje na mieszkanie. Nie wiem, kiedy się przyzwyczaję? Chyba je sprzedam
  20. Kurde wracam do tematu. Trudno dzisiaj znaleźć sam transport streamer, aby miał Deezera na pokładzie i jeszcze airplay 2. Wg mnie zostaje tylko Moon Mind 2. Nie widzę żadnej innej tańszej opcji, tańszej tzn. w granicach ok. 5000 zł.
  21. Cześć wszystkim. Takie pytanie. Mam duże fronty i małe głośniki surround w kinie. Ogolnie to nie takie małe bo za surroundy robią mi aktualnie Monitory Bose studiocraft 200. Mam możliwość kupić w dobrej cenie podłogówki Polk TS x330t. I zastanawiam sie czy te głośniki nadadzą sie do roli surround. Te Bose ogolnie bardzo ładnie grały, ale kiedyś przesadziłem z głośnością i teraz jeden trzeszczy i jeszcze trzeba by w nim zawieszenie wymienić wiec pomyślałem nad wymianą na te Polki. Co sądzicie?
  22. Nie drogi przewód , wtyki mam już wybrane jak sam wiesz 🤨
  23. Ale dlaczego do moich wpisów odnosisz się jak bym pisał coś do Ciebie😳 ? Pod przykrywką głupio mądrych słówek próbujesz umniejszać temu co napisałem 🤨 i w sumie chyba obrazić .!!! Czytałem , Twoje wpisy i niczego mądrego się nie dowiedziałem więc proszę nie udzielaj mi rad jeśli pojęcia nie masz . 🤪 Tak samo jak co oglądam i co lubię, to dopiero jest ciekawe 🤨 Rozmawiamy w temacie gdzie ktoś chce zrobić coś w kierunku KD , nie go zlikwidować . Więc zluzuj majty 😂 Nie no ,do takich akcji nie dopuszczam 😂
  24. Możesz jeszcze spróbować pobrać bezpłatną wersję BubbleUPnp, tylko po to by stwierdzić która aplikacja bardziej Tobie odpowiada. Skoro masz wybór i nic cię to nie kosztuje to warto sprawdzić. Lecz wydaje mi się że są bardzo podobne, reszta to kwestia gustu.
  25. Dzień dobry wszystkim Jestem laikiem w temacie dźwięku, ale lubię jakość - są to moje początki w których doświadczam słuchania muzyki na lepszym sprzęcie niż ten podstawowy. Na tę chwile posiadam słuchawki jak w temacie oraz kartę muzyczną Creative Sound BlasterX G1. Kartę dzwiękową wspomaga program BlasterX Acoustic Engine. W programie w zakładce ''Ustawienia zaawansowane'' mam dwie opcje do wyboru: Wzmocnienie wejścia słuchawkowego: a) normalne wzmocnienie - słuchawki 16 - 64 om b) wysokie wzmocnienie - słuchawki 64 - 300 om (Uwaga ustawienie wysokiego wzmocnienia może spowodować uszkodzenie słuchawek jeśli ich impedancja nie odpowiada wymaganemu poziomowi) Po włączeniu wzmocnienia mam wrażenie, ze wszystkie dźwięki są bardziej selektywne i mają o dużo głębszy i trójwymiarowy dźwięk (masło maślane? może trochę tak, tak jak mówiłem, są to moje początki i nie wiem czy terminologia którą się posługuje jest trafna). Nawet określiłbym go aż nazbyt głębokim. Różnica jest ewidentna, lecz czy bezpieczna dla moich słuchawek? Na normalnym wzmocnieniu dźwięk nadal pozostaje na dobrym poziomie i jest dla mnie zadowalający, ale jest mocno wypłaszczony i przyciszony w porównaniu do wysokiego wzmocnienia. I tu nasuwają mi się pytania. Jak parametr om odnosi się do moich słuchawek - czy to to samo co ohm? Jeżeli posiadam 80 ohm to znaczy, że mogę pozwolić sobie na korzystanie z takowego ''wzmocnienia''? Dlaczego miało by to uszkodzić głośniki słuchawek? (zbyt duża eksploatacja głośników na dźwięk? ) Czy mogę prosić by ktoś pomógł mi zrozumieć ten aspekt na chłopski rozum? a wtem może poleciłby mi jakieś materiały które pomogły by mi rozszerzyć wiedzę na ten temat. Tak jak widać jestem kompletnie zielony 🟩 Z góry dziękuję za pochylenie się nad tematem i pozdrawiam.
  26. Tak jak Piotr pisał, żadnymi parametrami, to często "fikcja". Przede wszystkim brzmieniem To mnie zaskoczyłeś tym stwierdzeniem. Tym się raczej średnio przejmuj, albo wcale. Mają w opisie 8ohm, ale głośnik pracuje i może momentami schodzić do 3ohm. Bardziej należy zwracać uwagę, czy amplituner nie ma ograniczeń. Im mniej ohm, tym więcej prądu potrzeba. Im więcej prądu, tym amplituner powinien być "sprawniejszy". Niektóre mają możliwość przełączenia w ustawieniach z 8 na 4ohm. Chodzi o zabezpieczenie przez przeciążeniem. Niektóre w ogóle nie mają. A niektóre modele, rzadko (chyba jakieś z Yamaha), są z przeznaczeniem dla 6-8ohm.
  1. Załaduj więcej aktywności


  • Dzisiejsze posty

    • Wyskakujesz do mnie nie pytany więc klepać cię po plecach nie będę ,  🤷🏿‍♂️   I sprostowanie,  ja z tobą nie dyskutuje i nie mam zamiaru ☝️  
    • A wiim ?  https://audeos.pl/wiim-pro-plus a za zakrętem jest Wiim ultra.  Audiolab też ma jedno i drugie. Deezer jest realizowany przez Play-Fi. Możliwości spore. https://www.q21.pl/audiolab-7000n-play-srebrny.html BlueOS nie obsługuje Deezera ? Jeśli tak to masz też https://www.bluesound.com/products/node/ Chyba, że to odpada z jakiś względów. Opcji trochę widzę Rozkminiaj, to najfajniejsza część zakupowa
    • Słyszałem to nie raz, ale jakoś tak wgrywam biosy po kolei. -------- Inny temat ... chyba musze zmienić zasilacz.  Od pewnego czasu słyszę niepokojące dźwięki z budy, pod pełnym obciążeniem, tak jakby cewki? kiedyś tego nie było. Zamówiłem nowego zasilacza, tym razem dotychczasowy be quiet! Pure Power 11 serii 550W zastąpi Asus TUF Gaming 750W Liczę ze to właściwa diagnoza i dziwne dźwięku ustaną.
    • Rzeczywiście, jest tak jak mowisz. Można wszystko ustawić z poziomu urządzenia.  Po ciężkiej batalii udało mi się skonfigurować sprzęt jak należy. Choć pewnie będę przez to konfigurowanie dwa lata krócej żył 😃😃. Ale wszystko działa jak należy… po tym wszystkim mogę się mianować expertem D/s ustawień tego ampka 🤣 całe to menu mam w małym palcu 😎   dzieki 👍
    • Obydwa uchwyty mają trochę za długą/wysoką (20  cm) kolumnę, która przylega do ściany, mam mało miejsca między parapetem a stołem. Znalazłem coś takiego ale nie wiem, czy głośnik nie będzie "za płytko" siedział, tzn. czy zacisk nie będzie zbyt z tyłu: https://allegro.pl/oferta/2x-uchwyt-scienny-zaciskowy-do-glosnikow-satelit-7693507105
    • Jako audiofil pełnymi uszami zwracam uwagę na podobieństwa i różnice w temacie Live versus reprodukcja brzmienia w moim saloniku. Ile mogę „chodzę” na koncerty. Z prądem i bez prądu. Często używam zatyczki ochronne/nie stopery. Mam dwa komplety.  Czy używacie zatyczki? Jakie są Wasze doświadczenia/obserwacje/odczucia?    
    • Błąd softu, nie ma co sie nad tym rozwodzić. Atmos w amplitunerach będzie aktywny wyłącznie jak skonfigurujemy w systemie głośniki Atmos. Czy to upfiring czy fizyczne, bez różnicy. W przeciwnym wypadku będzie to niemożliwe. Wyjątkiem są systemy symulujące jak np. Denon-Marantz Height Virtualization. Być może Sony też posiada taki virtualizer, nie wiem, nie wnikałem w to nigdy. Ale generalnie bez podłączonych głośników warstwy górnej dźwięk obiektowy nie istnieje.
    • @Butler - dziękuję za ciekawy wpis! Miło się czytało     W przeciwieństwie do: Dzieciaku - dlatego z Tobą jak zwykle nie da się dyskutować, na choćby przynajmniej normalnym poziomie. Dlatego omijam Cię z daleka, i wyciągasz sobie jakieś wnioski. Mój dzieciak 7 letni przynosi takie odzywki ze szkoły. A Ty ile masz lat?
    • Dokładnie tak. EARC jest konieczny tylko jeśli zamierzasz pod TV podłączać sprzęt który oferuje bezstratny dźwiek TrueHD lub DTS-HD MA. Do takich można zaliczyć konsole PS5/XBOX, oraz wszelkiej maści playery/odtwarzacze potrafiące odczytać ścieżki lossless. Korzystając z samego TV nie masz dostępnych tych formatów, wszystkie serwisy VOD oraz TV bez problemu uciągnie zwykłe ARC. Druga sprawa to sens eARC w belce. Nawet jak masz peryferia j.w. podłączone pod TV, to i tak nie odczujesz różnicy. A dźwięk i tak będzie bo z automatu w locie będzie przekształcany w kompatybilne z sounbarem AC3.
    • Dlaczego? Im wyższa impedancja, tym mniejsze obciążenie prądowe dla wzmacniacza, po prostu mniej sie grzeje. Kolumny z małym OHM zawsze były problemem elektroniki w audio. Duża część wzmaków sobie radzi z tym dobrze, ale druga część albo się przegrzewa, albo uruchomiają się selektory ograniczające drastycznie moc na kanał.
    • Autopromocja Pana pirata. Zresztą pan pirat został wyjaśniony już po wypocinach na temat przewodów pod panelami 😉 niestety nie skory był do odpowiedzi na zadawane pytania, 🤷‍♂️ No ale często jest tak na forum - od laika do mechanika 🤨
    • Proponuję postudiować trochę historię kina i skąd sie wziął pomysł na wielokanałowość. To co piszesz to tylko Twoje domysły i przemyślenia. Po pierwsze dlatego bo pojawiły się takie techniczne możliwości. Na początku 1980 Dolby wprowadziło patent matrycy fazowej pozwalający zapisać na niej cztery kanały dźwiękowe, duży plusem była wsteczna kompatybilność z aparaturą mono na taśmach 35mm. Tak pojawiła się kwadrofonia. Ludzie wybierali kina z lepszym audio nie dlatego że przeszkadzło im mono, a dlatego że multi brzmiało po prostu lepiej. Wprowadzając upgrade w kinach dodatkowym czynnikiem były potężniejsze wzmacniacze i kolumny które potęgowały efekt. Wcześniej w kinach były archaiczne, budżetowe i słabe głośniki przy ekranie. Później w latach 90 weszła era cyfrowa, najpierw Dolby z AC3 5.1, za chwilę DTS podbiło stawkę proponując mniejszą kompresję. Powrót Batmana w 1992r oraz Park Jurajski w 1993 zrobiły taki show dźwiękowy że wszyscy zaczęli iść to drogą. Potem to już z górki. AC3 EX, EAC3, TrueHD. Równolegle DTS-HD Master Audio wymuszało twardą i zdrową konkurencję kodeków. Po drugie bardzo duży wkład w przyspieszony rozwój wielokanałowości włożył George Lucas który po prostu nie był zadowolony z płaskiego dźwięku w kinie. Na dodatek co kino to grało inaczej. Zaczął lobbować by unormować dźwięk i tak finalnie powstał jego projekt THX określający konkretne parametry które należy spełnić by dostać certyfikat. Nawet jak nie każde kino było w stanie zachować normy, to i tak każdy właściciel chcący zaobić na klientach musiał iść z duchem czasu, konkurencja powstających dynamicznie kinopleksów w latach 80-tych w USA była dość spora. Do Polski trafiło to wszystko z opóźniem, część z nas na pewno doskonale pamięta show końca lat 90-tych, pierwsze Multikina, Cinema City, Helios itd. Istniejące wcześniej w miastach klasyczne kina albo upadały, albo musiały inwestować ogrom kasy by dotrzymać tempo.
    • Temat niestety wraca. Poleci ktoś jakiś serwis w Krakowie?
    • https://hifistation.pl/b-tech-bt77-uniwersalny-uchwyt-glosnikowy-7859.html Może być za mały 🤔 https://allegro.pl/oferta/2x-uchwyt-scienny-zaciskowy-do-glosnikow-satelit-10kg-regulacja-136-300mm-15191467795
    • Panowie a zaproponujecie jakieś solidne uchwyty na głośniki z regulacją w poziomie i pionie? Monitor Audio Bronze 100 jest całkiem ciężki (8kg) a podstawa to 230 x 300 i ciężko mi coś znaleźć w sieci.
  • Dzisiejsze tematy

×
×
  • Utwórz nowe...