Skocz do zawartości

clover

Uczestnik
  • Zawartość

    4
  • Dołączył

  • Ostatnio

O clover

  • Ranga
    Debiutant
  1. pacio94 to taki dostałem projekt i wyjaśnienia dostałem tyle co tu przekazałem, więc liczyłem że ktoś z Was może orientuje się prędzej jak to można ogarnąć ale ok coś będę musiał dalej szukać choć na ten temat ciężko coś znaleźć.. ale dzięki za próbę pomocy atem261 o to właśnie chodzi, że to ma być program w Matlabie, który będzie wzmacniał dźwięki sumując odczyty w wszystkich mikrofonów tak jak to jest w tym przykładzie 17.4 (który jest dla mikrofonów ustawionych w jednym rzędzie): http://teledsp.kt.agh.edu.pl/17/index.html
  2. tak, bo pierwszym przypadku źródło jest takie samo co w drugim, tylko jest różnica odległości tego źródła od mikrofonów, więc przy dużych odległościach fala dźwiękowa stanie się "płaska" i wtedy do wszystkich mikrofonów dociera pod tym samym kątem w drugim przypadku też raczej powinno być jedno uniwersalne rozwiązanie i ono ma brać pod uwagę tylko małe odległości gdzie fala będzie docierała półokręgiem. atem261 to jest projekt na studia z separacji dźwięku do wykonania w Matlabie
  3. 1. Tak to jest teoretyczne zagadnienie do projektu wzmocnienia dźwięku, by korzystając z tych mikrofonów nie nagrać pogłosu a jeden silniejszy dźwięk. 2. Chodzi o opóźnienie pomiędzy poszczególnymi mikrofonami aby nagrać jeden silny dźwięk a nie pogłos, a co do odległości źródła to powinno być uniwersalne 3. Tak tu jeszcze daję przykład dla pierwszego przypadku tylko z mikrofonami ustawionymi w jednym rzędzie: http://teledsp.kt.agh.edu.pl/17/index.html Przykład 17.4
  4. Witam, jak w temacie, chciałbym obliczyć opóźnienia dźwięku dla tych dwóch przypadków: Mikrofony są ustawione w równej odległości od siebie i w równym okręgu. Potrzebuję wzory na opóźnienie dźwięku dla przypadku 1. gdzie źródło dźwięku jest daleko od mikrofonów i fala dźwiękowa jest prosta dla wszystkich mikrofonów, oraz dla przypadku 2. gdzie źródło dźwięku jest blisko mikrofonów i fala dźwiękowa jest sferyczna co dodatkowo zmienia czas dotarcia dźwięków do poszczególnych mikrofonów.
×