misiekzdzisiek
Uczestnik-
Zawartość
14 -
Dołączył
-
Ostatnio
Informacje osobiste
-
Lokalizacja
Polska
Ostatnio na profilu byli
Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.
-
Bo Pan serwisant zrobił Ci profil do słuchania głośno, gdzie nasze ułomne ucho w końcu usłyszy bas. Ja sobie zrobiłem 2 profile. Do słuchania cicho i tam mam trochę ten bass podbity i profil do głośnego odsłuchu i tam jest zdecydowanie mniej basu. Tak czy inaczej po czasie słuchania się przyzwyczaisz do naturalnego brzemienia. To co słuchamy na co dzień w aucie czy innych miejscach to sam bassssssssssss, trzeba się wyleczyć z tego. Przejść detox.
-
Panowie/Panie napiszcie komu po dłuższym czasie użytkowania dalej pasuje dirac (osłuchowo). Czy po 2-3 miesiącach dalej jesteście zadowoleni?
-
Przeczytałem instrukcję miniDSP DDRC-24 USB DAC Digital Signal Processor i jest napisane, że sygnał z gramofonu ma być z Pre ampa. Pozostaje coś jak SA30 ;( Swoją drogą czy SA20 ma możliwość diraca? bo na niektórych stronach są informację, że można kupić update. Brak spójności danych.
-
Witam Panowie jednak chyba się przeproszę z tym całym Dirac Live. Proszę jakie urządzenie DSD z Dirac Live kupić lub wzmacniacz za ten obecny. Obecny system Marantz PM8006 + ND8006 + gramofon (podłączony do świetnego preampa w PM8006). Mam taką górkę 50-70Hz, że niczym nie jestem w stanie tego zniwelować, kontrabas mi buczy, basy z klawiszy też, aż mi się lewe ucho zatyka. Akustykę fizyczną ogarnąłem ile mogłem. Nic więcej nie mogę zrobić. Zastanawiałem się nad miniDSP DDRC-24 USB DAC Digital Signal Processor jednak nie znalazłem nigdzie informacji czy mogę do wejścia analogowego wpiąć sygnał bezpośredni z wkładki gramofonu, czy muszę go najpierw przepuścić przez przedwzmacniacz. Jeśli muszę go wzmocnić najpierw, to chyba jest to mało opłacalny zabieg, bo preamp w PM8006 jest świetny, aby kupić coś na podobnym poziomie pewnie ze 2k będzie trzeba wydać. Może wtedy lepiej pójść w coś jak Arcam SA30 - chociaż jak patrze jak to jest tandetnie wykonane (+te Made in China), a o pilocie to już nawet nie wspomnie, to jakoś do mnie nie przemawia. Może ktoś z Was bardziej doświadczonych coś wymyśli. Generalnie, chciałem zachować Marantza bo jest ponadczasowy, w pełni analogowy i baaardzo muzykalny. Jednak tego dudnienia i porażającego basu z cyfry nie wytrzymam. Z gramofonu nie jest tak źle jak z cyfry, ale też czasem coś zabuczy.
-
na ucho to wzbudza się właśnie w narożniku za nią
-
Panowie znalazłem taką pułapkę basową: https://www.mega-acoustic.pl/sklep/corner-bass-trap-cbt-rezonansowa-pulapka-basowa/ widzę, że ma największe pochłanianie w zakresie który jest u mnie najbardziej podbity. Pytanie tylko czy ona nie musi być w jakiejś konkretnej odległości od kolumny. W moim przypadku była by w rogu za kolumną ok 20cm od kolumny...
-
yyy jeśli mogę spytać, to co ma gramofon do pomiaru? odtwarzaczem przy pomiarach jest DAC w ND8006 marantza, który też sprawdziłem oscyloskopem....
-
wzmacniacz sprawdzałem na oscyloskopie po zakupie. Kable Kimbera 8PR w BiWire, sprawdzałem tez bez BiWire i jest tylko gorzej. Pomiary zawsze robię w trybie direct. Dopiero na koniec jak juz doszedłem do wniosku, że żonglowanie tym wszystkim nic nie zmienia, to wyłączyłem direct i dałem -5dB na bassie. Panowie czy z tym pogłosem nie przesadziłem i nie zjechałem za bardzo?
-
Panele z sufitu ustawiłem do ściany płasko, panel jest za duży abym zrobił pod kątem 45st. Niestety to nic nie pomogło. Dlatego pomyślałem o absorberach do samego basu. Przetestowałem już wszelkie dostępne pozycje kolumn, też bez większych zmian. Odsłuch jest zachowany w trójkącie równoramiennym gdzie długość boku wynosi około 2,6m. Od uszu do ściany mam ok 30-40cm (zależy od pozycji). Bass relexu nie mogę zasłonić bo jest on od spodu kolumny, warto zobaczy jak to jest w F502 fyne audio zrobione. chciałbym uniknąć tego, bo z doświadczenia wiem, że takie rozwiązania mocno degradują muzykę. O ile w kinie to nie jest problemem, bo tam pif paf i bum bum, szmery bajery wynaturzone, to nie wyobrażam sobie tego w odsłuchu z gramofonu. To jest trochę takie zaleczanie pacjenta a nie doprowadzanie do wyzdrowienia. Systemu tego typu z którymi miałem do czynienia zrobiły na mnie pozytywne odczucie wyłącznie na początku odsłuchów, im było dalej tym było gorzej. Jednak nie chcę ujmować tutaj produktowi Dirac live, ponieważ tego systemu nie znam. Dlatego dążę do wyrównania charakterystyki jak tylko mogę fizycznie. Wydaje mi się, że lepiej już używać ze skręconym samym basem - analogowo, niż degradować całą ścieżkę i mieć wszystko przepuszczone przez układy D/A D/A. Jak dla mnie to straci sens posiadanie gramofonu itd. A to właśnie odsłuch z niego daje największa frajdę. PM8006 to piękna konstrukcja, która przetrwa dużo lat i będzie naprawialna nawet za 20 lat. Przede wszystkim jest w pełni analogowy. To jest jednak moje zdanie, mogę się mylić. Wcześniej przed zakupem słuchałem kilka innych wzmacniaczy w moim domu i ten przebił nawet Azure 851A.
-
Odnośnie mojego problemu, wymęczyłem temat wczoraj strasznie - mam na myśli przestawianie kolumn, pomiary, dokładanie/zdejmowanie paneli pomiary itd. Generalnie różnice były bardzo mało znaczące. Zabrałem się do tematu inaczej, bo od lat jestem świadom, że mój układ pomieszczenia i kolumn ma na to wpływ. Zrobiłem pomiar dla pojedynczych kolumn i wyszło, to co wiedziałem w sumie od dawna, że kolumna prawa, która jest w narożniku pomieszczenia powoduje to spore podbicie basu. Niestety z racji tego, że to pokój użytkowy - dzienny, nie mogę nic przemeblować, kolumna prawa ma do ściany bocznej ~ 50cm, obie kolumny od ściany tylnej odsunięte są ok 30cm (dalej nie wyjadę, nie ma szans). Dla lewej kolumny charakterystyka jest dużo bardziej liniowa, różnica min max na osi jest ok 13dB. Pozostaje pytanie, czy spróbować kupić pułapkę basową i wcisnąć 2szt (jedna na drugą w prawy narożnik). https://www.asound.pl/pulapka-basowa-sr-30cm-premium/ Czy to może coś pomóc? bo przyznam się, że zdjąłem 2 panele z sufitu, 100x50cm grube na 11cm. z wełną w środku i wpakowałem w prawy narożnik i nie dały one kompletnie nic (może 1-2% różnicy i to nie zawsze w dobrą stronę). Wiem, że panel nie jest przeznaczony do tych częstotliwości, ale chyba różnica powinna być delikatnie większa. Na chwilę obecną wyłączyłem direct na wzmacniaczu, skręciłem bass o 5dB(w PM8006 akurat regulacja basu jest na 50Hz). Na szczęście ten wzmacniacz z włączoną regulacją barwy ma prawe taką samą charakterystykę przenoszenia jak w trybie direct. Jednak nie ukrywam, że moim marzeniem jest lepsza liniowa charakterystyk w trybie direct. Jednak może to jest w moich warunkach nie możliwe. Sami powiedzcie co o tym myślicie.
-
Wyłączyłem zasilanie wszystkiego poza audio w mieszkania, Zrobiłem z 50 pomiarów, ale wszystkie wyglądają +- 10% tak samo. Sprzęt: Fyne Audio F502, Marantz ND8006+PM8006. Będę wdzięczny za każdą poradę czy też sugestię.
-
Mam kilka paneli na suficie, absorbery same, w środku wełna. Grubie zasłony. Pokój z kuchnią 8x3,5m. Mam też dobre podkładki antywibracyjne, ale nie "audiofilskie" tylko takie co się używa w budowlance. One też wniosły bardzo dużo. Praktycznie nie mam wibracji w pokoju, nawet przy bardzo głośnym odsłuchu. Zastanawiam się czy coś jeszcze można poprawić, czy jest sens. Od słuchowo jest bardzo dobrze, może tego basu odrobinę za dużo w zakresie 50-70Hz. Jak to ogólnie wygląda? nie widziałem nigdy pomiarów z innych systemów.
-
Laptop pracował na baterii. Headroom podczas pomiaru był na poziomie 29dB. Laptop wpięty do DAC w ND8006, a on do PM8006. Mikrofon z wczytaną kalibracją. Co mogę robić źle? Podczas pomiaru chodziła suszarka do ubrań w łazience, może ona spowodowała pojawienie się tego, bo bardzo minimalnie była słyszalna.
-
Witam Panowie proszę o pomoc w ocenie wyników pomiaru, w dziedzinie akustyki pomieszczeń dopiero się rozwijam. Pomiar wykonany na zalecanym mikrofonie. Link do pliku mdat: https://megawrzuta.pl/download/21d2c341c046bc67ae0b1a0e583a6ac4.html Pozdrawiam MisiekZdzisiek