Skocz do zawartości

Kraft

Uczestnik
  • Zawartość

    1234
  • Dołączył

  • Ostatnio

1 obserwujący

O Kraft

  • Ranga
    Przyjaciel forum

Informacje osobiste

  • Lokalizacja
    Wielkopolska

Ostatnio na profilu byli

856 wyświetleń profilu
  1. W co grają producenci audio?

    Typowy dla większości powyższych urządzeń 3.5" wyświetlacz z charakterystycznym menu ma też chiński streamer Shanling M3.2. Ciekawe w którą stronę tym razem wędrował pomysł?
  2. W co grają producenci audio?

    Jacku, te moduły nie są aż takie małe i "nieznaczące". Zamieszczam fotki kilku platform Stream Unlimited z serii SDK. Do listy streamerów używających wspomnianego rozwiązania możemy dodać jeszcze odtwarzacze Pioneera (X-HM72D, N-P01, N-30, N-50, N-70).
  3. W co grają producenci audio?

    Nie wiem, czy wiecie, ale wiele streamerów różnych firm korzysta z tego samego modułu odtwarzacza sieciowego. Jest to StreamSDK przygotowany przez austriacką firmę Stream Unlimited. Znajdziemy go np. w produktach Ayona (Ayon S-3 i S-5), Musical Fidelity (M1CLiC, M8 Encore 500, M6 Encore Connect i M6 Encore 225), Accustic Arts (Streamer ES), Pro-Ject (Stream Box DS i Stream Box RS) i Atoll (ST 100, ST 200, SDA100 i SDA200). Z usług Stream Unlimited korzysta także Onkyo (więc pewnie i Pioneer).
  4. Być może do klubu miłośników powlekanych SEAS-ów dołączył niemiecki Thöress. Głośnik norwegów został chyba zastosowany w modelu Thöress 1D8 (36 990 zł). Piszę "chyba", bo nie mogę znaleźć żadnego opisu tych kolumn, a opieranie się tylko słabej jakości zdjęciu może być mylące.
  5. Dzięki. Ja ze swej strony polecam Stinga "The Last Ship". 45 sekunda utworu, gdy po raz pierwszy pojawia się bas, jest dobrym fragmentem do sprawdzenia, czy sprzęt schodzi odpowiednio nisko. Dźwięk basu powinien się w tym momencie ładnie "rozlać" po podłodze. Aha, w tym utworze są też ładne blachy perkusyjne.
  6. W co grają producenci audio?

    Dzisiaj dość nietypowy przypadek, ale chyba mieszczący się w temacie. Rebadging idei, a dokładniej rebadging stojącego za ideą inżyniera. Posłużmy się jako przykładem ideą głośnika koncentrycznego i jednym z jego twórców - Andrew Jonesem. W latach 1983-1994 Andrew pracował w KEF-e, gdzie brał udział w powstaniu pierwszego układu koncentrycznego tej firmy - Uni-Q (użytego po raz pierwszy w 1988 r. w modelach C15, C25, C35, C45, C55, C65, C75, C85 i C95). Po opuszczeniu KEF-a Andrew przez trzy lata pracował w firmie Infinity, po czym przeniósł się do Pioneera i należącej do Pioneera firmy TAD. Stworzył dla nich podobny do Uni-Q układ zwany CST (Coherent Source Transducer). Układ był stosowany jedynie w bardzo drogich konstrukcjach obu firm takich jak Pioneer Elite EX i TAD Model-1, przez co nie zdobył popularności dorównującej Uni-Q. Po skończonej przygodzie z Pioneerem Andrew został zatrudniony w ELAC-u. Tu ponownie zastosował ideę układu koncentrycznego w zaprojektowanych przez siebie seriach UNi-FI oraz Adante. Jak widać Andrew maczał palce w 3/5 tego typu rozwiązań stosowanych na rynku. Ciekawe, czy w kolejnych latach jeszcze gdzieś przeszczepi swoją ukochaną ideę? PS swoją drogą najnowsze podłogowe ELAC Andante bardzo przypominają z wyglądu nowe KEF Q550.
  7. Obraz Branży na forum

    Odradzam polecanie krajowych produktów. Za polecanie Pylonów dostałem bęcka, że moje wpisy "śmierdzą na kilometr". Tak w ogóle, to najlepiej nic nie pisać, bo za wszystko można oberwać. Branża chociaż obrywa za jakąś tam potencjalną gratyfikację.
  8. Jacek75. Możesz podać spis swoich utworów testowych?
  9. Pianocraft 870 czy Yamaha R-N803d

    MadMac, teoretyzując nic więcej nie osiągniesz. Masz wąską listę sprzętów do odsłuchania, więc idź do sklepu i posłuchaj. Pianocrafta, R-N602 i R-N803. Godzinka i będziesz wszystko wiedział. Nie wiem dlaczego tak się zachwycasz DAC-em w Pianocrafcie? R-N602 i 803 mają pewnie jeszcze lepsze, więc o co chodzi?
  10. Pianocraft 870 czy Yamaha R-N803d

    Pomysł z nowym amplitunerem i używanymi kolumnami nie jest zły. Jeśli jednak kolumny mają być nowe, to one są dla brzmienia ważniejsze niż wzmacniacz. Na pewno droższy wzmacniacz i tańsze kolumny (mówimy o nowych), to nie jest optymalne zestawienie.
  11. Pianocraft 870 czy Yamaha R-N803d

    Alternatywą do wspomnianego PianoCrafta jest bardziej model R-N602 Yamahy. R-N803 to już wyższa półka cenowa i brzmieniowa. Jeśli masz miejsce, to chyba lepiej kupić kolumny podłogowe. Monitory plus podstawki nie wyjdą dużo taniej. Wrzuć może plan pomieszczenia, to zobaczymy jakie są możliwości.
  12. Podłączenie DAC do TV z Android TV

    Osobiście nie zauważyłem, żeby Melodika podbijała basy.
  13. W artykule nic nie wspominają o faworyzowaniu niskiego basu. Sens zastosowania DC jest według niego inny. Zważ, że w plikach hi-res pasmo przenoszenia wykraczające poza 20 kHz (teoretycznie do 48 lub nawet 96 kHz) dostajemy niejako z dobrodziejstwem inwentarza. Wielu audofilów, także w tym wątku, bardzo sobie ten podwyższony parametr chwali. Jak widzę Ty jednak reprezentujesz poglądy umiarkowane. Hi-res tak, wypaczenia nie. Tylko, czy to się da pogodzić?
  14. Odsyłam od wspomnianego artykułu. Jest tam wyjaśnione, że celem działania układu DC w Cantonach nie jest tylko usuwanie prądu stałego o którym piszesz. Czy aby sam sobie nie przeczysz? To po co nam te dodatkowe dane? By móc je usunąć na poziomie elektroniki? Twoje rozumowanie ad absurdum nie jest trafione. Nie chodzi przecież o to żeby jak najmniej obciążać sprzęt, ale o to by pracował w optymalnych warunkach. Optymalnych, czyli dopasowanych do możliwości naszej percepcji. Nic mniej, nic więcej.
  15. Jeszcze jeden głos w dyskusji, czy szersze pasmo przenoszenia oferowane przez pliki hi-res jest potrzebne i korzystne. W numerze 12.20017 miesięcznika Audio zamieszczono test kolumn Canton Chrono 518 DC. Kolumny są wyposażone w firmową specjalność Cantona, czyli układ Direct Current - filtr górnoprzepustowy odcinający najniższe częstotliwości. Jego zastosowanie ma na celu odciążenie głośników niskotonowych od pracy z dużymi amplitudami. Co ważne, filtr w tym przypadku odcina także częstotliwości akustyczne! Konstruktorzy doszli do wniosku, że lepiej je odfiltrować, skoro i tak nie będą efektywnie zmienione w dźwięk, a mogą wpłynąć na zniekształcenia generowane przez głośnik. Ciekawy moim zdaniem przykład wskazujący, że nie zawsze więcej (szerzej) oznacza lepiej. PS w numerze znajduje się szerszy opis działania układu DC.
×