Skocz do zawartości

BigJaro

Uczestnik
  • Zawartość

    5
  • Dołączył

  • Ostatnio

O BigJaro

  • Ranga
    Debiutant

Informacje osobiste

  • Lokalizacja
    Kutno

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Też miałem ten problem tyle że z tubą i glosnikiem JL audio 30cm. Wolne basy i rap chodził pięknie a jak tylko pojawiły się wyższe i szybsze to zaraz powstawał jakby rezonans i charczenie. Tuba poszła do "Żyda" i po problemie. Dlatego też wybór padł na 2x 250mm oraz zabudowę i wygłuszenie kompletne bagażnika, w tej chwili analizuje taki wybór jak na foto czyli swansa lub audio system i monoblok helixa lub Zapco. Muszę to skończyć bo narobiłem się sporo chociażby z samą instalacją co też widać na zdjęciach😁 No chyba, że masz jakiś sprawdzony zestaw który zagra w każdej zabudowie? Te Swansy podobno nie zawodzą i wybaczają sporo pomyłek z doborem zabudowy ale to tylko teoria, Co do helixa to jednak klasa sama w sobie choćby nawet stabilność zasilania 9-16V a przy start stop nawet przy spadku do 6V do 5 sek więc przetwornice muszą tam być solidne. No i współczynnik tłumienia 1000 axw przypadku c one monobloku płynna regulacja fazy właśnie od 0-180.
  2. Też tak myślałem żeby to ustawić tak by grało "nieskazitelnie" na 80 procent skali a dołożyć konkretny subwoofer na monobloku i dwóch głośnikach 250mm. W sumie i tak będzie projekt bas realizowany do lata ale zawsze próbuje dopracować to co jest a dopiero dokładać kolejną rozbudowę 😕 do tej pory jeszcze powalczę z tymi "drzwiami". Wymagania jak wiadomo rosną jak apetyt w miarę jedzenia tylko że to hobby na szczęście się nie przejada i nie prowadzi do otyłości, zwiększa jedynie masę własną pojazdu 😁 Pozdro i w kontakcie 😉
  3. I tak dokładnie zrobię bo za dużo zainwestowane żeby to nie grało jak należy. Szkoda tylko, że to zestaw 2 way z basem bo zazwyczaj w autach przy zestawach 2 way jest średni w drzwiach tylko dopasować go do drzwi i odwrotnie pewnie jeszcze trudniej niż sam niskotonowy.
  4. Witam Dzięki za odpowiedź Drzwi wygłuszone wewnątrz w każdym praktycznie zakamarku oprócz spodu oczywiście żeby woda spływała no i zakryte też szczelnie maty stp aero do tego gąbka z pamięcią na boczkach od wewnatrz 6mm. Każdy dystans pyklejany na silikon a dopiero dokręcany do karoserii, do tego pod każdy głośnik przed przykręceniem do dystansu gąbka 6mm. Zestaw dla jasności już zamontowany i gra, kable wszystkie nowe zasilające jak i do głośników i zdejmowałem wszystkie furtki i robiłem nowe przepusty kablowe oraz dławiki. Zasilanie na tył kable Hollywood miedź beztlenowa 53mm2 i odejście do wzmacniacza 21mm2 z dedykowanych szyn na imbusy. Do głośniki skręcane kable Hollywood 5.5mm2 bass oraz 3.5mm2 do wysokich. Myślę, że przy takich przewodach długość nie jest aż tak problematyczna bardziej zjawisko naskórkowości 😬 Wszytko na miedzianych niklowanych złączach i do tego zaciskane specjalną zaciskarką i lutowane cyną ze srebrem. Podłączenie zwrotnic ok, fazy też posprawdzane a w radiu faza zmiana na subwoofer którego na razie nie używam z tego wyjścia. Zwrotnice w radiu wyłączone więc zmiana fazy też nie działał dla głośników. Do tego gainy wzmacniacza były wyliczane i ustawiane oscyloskopem to by tam było widać nawet podłączenie odwrotne. Ale przyznam się, że też raz miałem taki przypadek z odwrotnie podłączonym glosnikiem z tyłu i niby banał ale krwi popsuł a do tego okazało się że głośnik miał zamienione styki. Dopiero test bateryjką wychylenia membrany problem wykrył. Ogólnie to gra to czysto i ładnie ale bas inaczej na każdym utworze. Wiadomo że w sprzęcie studyjnym nigdy nie będzie tak samo ale problem moim zdaniem z mocą wzmacniacza która pewnie też deklasują te wsztkie przewody do drzwi oraz zwrotnice jak wspomniałeś. Po dłuższym grzebaniu odkryłem że na podbiciu cyforowym ogólnym a nie tym od samego basu wszytko gra dużo stabilniej i głośnik lepiej trzyma membranę zaś na samym podbiciu basu bywa różnie i już nie ma czystości i membrana lata jak głupia bez żadnego efektu. Myślę że wzmacniacz troszkę słaby i do tego cyfrowy i planuje podłączyć to pod jakiś AB Helix C-four albo audision TH quatro i będzie wiadomo bo te głośniki niestety lubią prąd z tego co czytałem i liczyłem. Co do schowania tego w drzwiach to nie ma miejsca bo to dziwna w ogóle fizyka tych drzwi. Z tyłu mi to za bardzo nie przeszkadza i ma chłodzenie a i tak będzie tam projekt basowy na monobloku z zabudową we wnękach błotników bagażnika i stąd te 53mm2😁 Będą tam dwa 250mm głośniki żeby u uzyskać szybszy i dynamiczny bas. Mam też dostęp jak coś zmieniam lub przestawiam podział zwrotnicy odchylając tylko oparcie tylnej kanapy a tak to pewnie juz bym boczek i śruby mocujące miał do wymiany po tylu manewrach 😁 Jak już zagra jak trzeba to pomyślę o tym na pewno bo też nie przepadam za wiejskimi pokazami sprzętu podczas zakupów i ładowaniu czegoś do bagażnika 😉 Tylko, że wspomniany Helix ma wentylator chłodzący i to może być problem z jego zabudową. Jak tylko dojdą graty i podłącze to na pewno dam info bo nie spocznę do puty do póki to nie zagra tak jak chce 😁 Szkoda tylko że nie gra to bezpośrednio z jednostki bo jak widzisz na fotkach troszkę możliwości i zwrotnic to radyjko ma a w obecnej sytuacji wszytko to jest nieaktywne. Niestety na tych głośnikach bez wzmacniacza była straszna lipa. Pozdro i jeszcze raz dzięki za wskazówki.
  5. Witam Mam nowy sprzęt tj. 2 zestawy dwudrożne odseparowane przód i tył z serii Hertz MPK Mille Pro 165 przód i 130 tylko ze zwrotnicami o oczywiście podłączone to pod Wzmacniacz FOCAL FDS 4.350 4 kanałowy i radio Pioneer AVH 9200dab i slabo grają basy. Drzwi porządnie wygłuszone dwoma warstwami czyli wewnątrz i na zewnętrza oraz boczki pianką z, pamięcią. Czy kogoś miał może podobną przygodę z takim zestawie. Więcej info dodam jak trzeba bo wszytko wystrojone jak należy czyli gainy na wzorcowym sygnale 50hz i flat z radia bez wbudownych filtrów radia oraz ulepszeń itd. Okablowanie też górna półka sam robiłem 53mm2 i 21mm2 oraz głośniki oddzielne okablowanie na każdy 5.5mm2.
×
×
  • Utwórz nowe...