Skocz do zawartości

MarcinX

Uczestnik
  • Zawartość

    17
  • Dołączył

  • Ostatnio

Informacje osobiste

  • Lokalizacja
    Kraków

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Pięknę, ale tak samo jak sportowe drogie auta - tylko do pooglądania. Nasuwa mi się taka analogia: Zakupy w ciemno czy odsłuchy i świadomy wybór - fakt my faceci nie lubimy randek w ciemno...no chyba, że ktoś chce na już...albo jest stary/brzydki....albo żonaty. Czasem trzeba wykorzystać moment kiedy nadarza się okazja (mowie o głośnikach ), bo za chwilę to co innego będzie miało priorytet (nowa kuchnia, pralka..). Całe szczęście to nie związek na całe życie a ew. rozwód to wrzucenie ich na allegro/olx bez tych wszystkich rozwodowych formalności. Które kolumny są najlepsze - no my faceci nawet jak znajdziemy po wielu latach ideał (kobiety, kolumny, auta, czegokolwiek) to to tylko kwestia czasu jak "inne" wydadzą się jednak atrakcyjniejsze, ale i tu jest łatwiej bo można mieć legalnie kilka na raz, wymieniać je kiedy się znudzą, a nawet pożyczać od kogoś lub komuś (znowu mam na myśli kolumny )
  2. Dzięki Piotr, zgadzam się, że odsłuchy to najlepsza opcja, ale z czasem kiepsko u mnie, a co ważniejsze byłoby mi bardzo głupio marnować czas sprzedawców, wiedząc że szukam tego samego ale nie u nich tylko na rynku wtórnym, żeby było taniej niż w cenniku. A jak bym trafił na dobrego sprzedawcę to boje się, że wyszedł bym z kolumnami za 3x tyle niż planowałem wcześniej i nawet nie wiedziałbym jak do tego doszło . Na szczęście nie mam pkt odniesienia jak większość wyjadaczy tutaj, bo to będzie moje pierwsze stereo z prawdziwego zdarzenia - wcześniej muzyki słuchałem głównie na Senheisser 555 zapiętych do smartfona lub na głośnikach Onkyo z kina domowego (blee). Cokolwiek nie kupie jako pierwszy zestaw pewnie zrobi na mnie wrażenie. Poczytałem, poprzeglądałem sugestie na starych forach, ogłoszenia itd - jest tyle różnych firm i modeli, że można zwariować - na ten moment przeszukuję ogłoszenia dla takich kolumn (i tak już w budżecie 2x większym niż planowałem na początku tego wątku😞 1. Sapphire 31 2. Heco aurora 1000 3. Polk Audio SK60 Super jeśli: perkusja w rockowych kawałkach będzie koncertowa a reszta instrumentów nie będzie się zlewała w jeden jazgot gitary i wokale w akustycznych kawałkach będą wzruszały do łez w jam session, blusie łatwo dało się policzyć i umiejscowić instrumenty ... i poczuć zapach alkoholu i papierosów w muzyce pop, bez większych wymagań bo ten rodzaj muzyki to i dobrze wypada na moim kinie domowy w kinie - to i tak będzie przepaść do moich obecnych frontów, więc na pewno na każdej płaszczyźnie będzie dużo lepiej Co myślisz będzie bliższe moim literalnym oczekiwaniom? A może one wszystkie grają bardzo podobnie i to tylko kwestia małych niuansów, które usłyszy audiofil a nie taki początkujący amator jak ja?
  3. Dzięki, wczucam fotki z podanego linka dla siebie i potomnych, bo ogłoszenie może się wkrótce zdezaktualizować. No i muszę się pochwalić, że zrobiłem dziś mały krok do przodu z moją instalacją tj. upolowałem NAD 355 oraz NAD 545 i tym razem udało mi się je zamówić. Teraz będę polował na głośniki, jak na razie nastawiony jestem na te Sapphire 31, w archiwalnych ogłoszeniach z tego roku widziałem, że można używki trafić za ~2.5K. Do dolby atmosa brakować mi już będzie wtedy "tylko" nowego amplitunera AV, ale nie mam ciśnienia, poczekam na fajną okazję a do tego czasu będę cieszyć ucho nowym stereo i odkurzę tej zimy zapomniany zestaw starych płyt CD. PS. Wczoraj podłączyłem na chwilę mój zapomniany odtwarzać Bluray, żeby przewietrzyć dotychczasowe głośniki i znowu przypomniałem sobie jak duża przepaść jest w jakości dźwięku pomiędzy tym co dostępne w streamingu (Netflix, Apple TV i tym podobnych) a tym co na płycie Bluray. Żeby wykrzesać potencjał tego co montujemy to jednak co płyta to płyta, może kiedyś jak 5G będzie tak powszechne jak dziś LTE to i w tych serwisach będą udostępniać wysokiej jakości dźwięk kinowy. Na razie chyba muszę się przeprosić z wypożyczalnią płyt, aby raz na jakiś czas wycisnąć z tego co mam (i tego co będę miał) to co ten sprzęt oferuje i mieć namiastkę prawdziwie kinowych wrażeń w domu.
  4. Coś gdzieś widziałem też takie propozycje, ale nie rozumiałem tego za bardzo, ale chyba mnie teraz oświeciłeś. Interpretuję to tak: 1. TV -> Receiver AV preout -> Switch RCA -> NAD Main In 2. NAD Preout2 -> Switch RCA -> NAD Main In oraz dodatkowo np. CD -> NAD CD input Switch przełączony w pozycje pkt 1 będzie ustawiał NAD w tryb końcówki mocy na potrzeby kina domowego a w pozycji z pkt 2 zastąpi zworkę Preout2 z Main In (która jest tak zapięta domyślnie od nowości) i przełączy NAD-a znowu w tryb przedwzmacniacz+wzmacniacz i będą działały wszystkie pozostałe wejścia i tym samym będę mógł korzystać z CD podpiętego bezpośrednio do NAD (jak i innych urządzeń podpiętych do pozostałych inputów w NAD). Dobrze to zrozumiałem? Jeśli tak to myślę/zgaduję, że spadek jakości dla kina, gdy pójdzie to przez Switcha RCA powinien dla odbiorcy być pomijalny bo to tylko 2 z 13 głośników, które go atakują w przypadku Atmosa Natomiast dla pary CD i NAD poszłoby wszystko prawilnie tylko przez NAD bo Switch będzie tu robił tylko za typową zworkę Preout2 z Main In. Fajnie jak dałoby się takiego switcha przełączać z pilota bo jak ręcznie to dla mnie nie problem, ale już żona nie ogarnie Od wieeelu lat używam programowalnego pilota Logitech i się już przyzwyczaiłem, że jak kliknę jeden przycisk (jedno z zaprogramowanych makr - Film, Muzyka, etc.) to całe ustrojstwo mi się włącza i ustawia w odpowiedni sposób. Wspomniana zworka zaznaczona na załączonym zdjęciu.
  5. Z tego co znalazłem (brzmi dość wiarygodnie) to w jakości dźwięku nie powinno być różnicy a główne zmiany dot. nowszych norm UE (dla napięcia jakie powinno być w trybie Standby) oraz głównie dodaniu do 356ki możliwości rozbudowy go poprzez dodatkowe moduły, które z tyłu się montuje (DAC lub przedwzmacniacz gramofonowy - tylko jeden z nich na raz). https://www.audiostereo.pl/topic/77647-nad-c355-vs-nad-c356/ DAC-a (jaki by nie był) jest wbudowany w ampli AV a gramofonowy....chyba za daleko odbiegłbym już od tematu kina 7.2.4 z dobrym stereo (zawsze potem można dokupić zewnętrzny, poza tym z obserwacji widzę, że apetyt rośnie w miarę jedzenia i po jakimś czasie wszyscy szukają czegoś znowu lepszego wymieniając dotychczasowy sprzęt na klasę wyżej- na co je teraz liczę szukając używki a co pewnie i mnie w przyszłości nie ominie)
  6. Off topic: Przeglądam różne fora i tematy, artykuły i brakuje mi jednego standardu wypowiedzi, która by mi mówiła z jakim prawdopodobieństwem jest to właściwa odpowiedź typu: zgaduje, że/myślę, że/moim zdaniem .... = małe prawdopodobieństwo (duży przestrzał od 0% do 100% - ale średnio na pewno mniej niż 50% ) według xyz - link do źródła = prawdopodobieństwo zależne od źródła z zasady/najczęściej/typowe..... = wypowiedź experta, który wie i namacalnie doświadczył, że tak jest w podobnych rozwiązaniach/modelach...ale nie ma 100% jak to jest w przypadku tego konkretnego modelu/rozwiązania bo tego akurat nie miał/badał - może tak jak u innych, a może tu jest inaczej (ok 70-90% szans, że ma racje) To jest.../na pewno jest/itd = wypowiedź experta/kogoś innego, kto się zna i sprawdził to dokładnie dla opisywanego przypadku/modelu = 100% gwarancji, że jest tak jak mówi. PS. Tylko czekam, aż ktoś mnie skarci, że nie przestrzegam zasad i poruszam wiele wątków w jednym temacie, ale one są ze sobą mniej lub bardziej powiązane i właśnie brakuje mi takiego jednego, który wyjaśniałby temat dogłębnie Jak widzicie moje odpowiedzi do moich pytań są głównie typu - "myślę, że" lub "gdzieś znalazłem../według źródła.." Dopiero jak kiedyś wszystko skompletuje i przećwiczę to będę mógł napisać jak jest na pewno.
  7. Może to i dobry pomysł, kilka złotych więcej w kieszeni. W stereo nie ma tak wielu zmian co roku jak w kinie domowym a nawet wielu twierdzi, że jeśli chodzi o stereo to im starsze tym lepsze. Ciekawe czy jest jakaś drastyczna różnica pomiędzy wzmacniaczem stereo tego samego producenta i tej samej klasy dziś a 20 lat temu Na pewno nie taka jaka ampli AV dziś a 20 lat temu, kiedy dominował głównie Dolby Digital a DTS dopiero zaglądał przez okno tak samo jak dziś to robi Atmos czy IMAX enhanced format. Z innej beczki - dalej szukałem jak to będzie można podpiąć kina+wzmak i już wiem, że są dwie opcje: Opcja 1 - do wejścia Main In - wtedy będzie działała tylko końcówka mocy NAD-a, więc nic innego poza amplitunerem do tego nie podepnę (nie będą działały inne wejścia). Zalety - to pomijany przedwzmacniacz w NAD, więc sygnał nie przechodzi przez dwa przedwzmacniacze (Maranta i NAD-a) tylko przez jeden (Marantza) i tym samym jest sterowanie głośnością z poziomu Amplitunera kina domowego. Wady - CD i inne źródła mogę podpiąć tylko do Ampli Kina domowego i tak przekazywać na wzmacniacz NAD-a. Opcja 2 - do innego wejścia niż Main In. Zalety - mogę do NADa podpiąć CD i pominąć tym samym w stereo wszystko to co robi z dźwiękiem kino domowe zanim dostarczy sygnał do NAD-a. Wady - słuchając kina będę musiał ustawiać poziom głośności w NAD na taki jaki był ustawiony kiedy kalibrowałem kino domowe. No i do tego ciekawe pytania, szukałem i różnie ludzie się wypowiadają na ten temat: Czy jakość w stereo będzie będzie zauważalna pomiędzy opcją 1 a opcją 2 czy tylko osoby z wybitnym słuchem wyczują jakąkolwiek różnice? Czy przedwzmacniacz w takim np. Marantz 6011 będzie dawał gorszą jakość niż użycie przedwzmacniacza NAD-a ? Bo finalnie dla obu opcji i tak na końcu wzmacniaczem jest NAD. Czy to prawda, że CD podłączone do kina domowego złączem analogowym jest konwertowane przez ampli AV z analogowego do cyfrowego a potem ponownie z cyfrowego do analogowego i dopiero wtedy wypuszcza go na preout do NAD-a czy może puszcza go bez żadnej obróbki na preout i nie ma znaczenia czy CD jest podpiety do kina czy bezposrednio do NAD i tak to samo będzie dostarczone ostatecznie do wzmacniacza NAD-a (oczywiście z tym niuansem - jeśli w ogóle - dotyczącym różnicy jaką wypuszcza preamp kina vs preamp NAD-a). Jeśli są jakieś różnice wynikające z pytań 1 i 2 to czy przy tej klasie sprzętu są one odczuwalne dla przeciętnego Kowalskiego (to sprzęt za kilka a nie za kilkadziesiąt tysięcy). Kolejne moje dochodzenie dotyczyło tego jakie tak naprawdę są minimalne wymagania dot. złącza HDMI aby wrzucić do kina domowego nieskompresowany dźwięk w Dolby Atmos. Bo przecież już HDMI 2.0 obsługuje Dolby Atmos, więc jak to się ma do HDMI 2.1, HDMI 2.1 ARC i eARC. Tu znalazłem wyjaśnienie: https://www.digitaltrends.com/home-theater/hdmi-explained-everything-you-need-to-know-news-specs/ Unfortunately, the limited bandwidth of HDMI 2.0b means that audio is often compressed and reduced down to stereo. With Enhanced Audio Return Channel (eARC), we can now get uncompressed, full-resolution audio over HDMI 2.1 connections. Dolby Atmos is a perfect example. With ARC, Atmos only works when using Dolby Digital Plus, a compressed audio signal. eARC lets Dolby Atmos give its best performance using Dolby TrueHD, a lossless, high-resolution audio signal. Czyli 2.0/2.1 ARC - obsługuje Dolby Atmos ale skompresowana jakość a dopiero 2.1 eARC daje full wypas i nieskompresowany sygnał Dolby Atmos. PS. Do kolumn, które obserwuję dodałem również Sapphire 31. Są różne testy Pearli 27 i Sapphire 31, ale niestety nie znalazłem nigdzie kogoś kto porównywałby możliwości obu. Te drugie są w ofercie sprzedawane jako klasa lepsze, 75% droższe, pytanie czy realnie są przynajmniej 50% lepsze w odbiorze?
  8. Wczoraj przeglądałem ogłoszenia na typowych portalach i znalazłem kilka fajnych okazji, ale poszły od ręki zanim zdążyłem się skontaktować ze sprzedającymi. Był to NAD 356 za 1,3K i Marantz 6015 za 4,4 K i Pearl-e 27 za 1,4 K, więc widać, że moje szacunki cenowe są w punkt tylko muszę mieć lepszy refleks następnym razem.
  9. Coś moje pytanie o opinie zamienia się w pseudobloga, na którym opisuje jak sam dochodzę do negowania moich świetnych pomysłów. Ale czasem tak jest, że jak dokładnie komuś określisz problem to sam znajdziesz dalsze wskazówki. Bieżący dylemat a może szansa. Przeglądając opis Marantza 6015 przypomniałem sobie, że był ostatnio jakiś problem z portami HDMI 2.1 dla 4k/120Hz ... no i właśnie ten problem dotyka tego ampli. Jeśli firma nie będzie w stanie załatać buga jako update firmware to ceny powinny polecieć w dół bo jak ktoś ma wydać tyle kasy, żeby mieć wszystkie nowe bajery to chciałby, żeby one jednak działały:) Zatem może pojawić się okazja cenowa. Pozostaje pytanie, czy mi to nie przeszkadza, że nie będę mógł grać w 4k/120Hz. Pewnie prędzej, czy później i do mnie trafi nowa konsola, ale i tak wykorzystanie tego sprzętu to pewnie będzie proporcja 95% na rzecz muzyka-kina i max 5% na granie, więc pewnie to nie będzie dla mnie problem. Poza tym zastanawiam się, czy tego problemu nie można obejść tak, że konsola jest podpięta bezpośrednio do TV, który tego problemu nie ma a z TV do ampli dźwięk - jeśli da się zrobić takie "pass thru" z konsoli do TV i dalej do ampli po porcie eARC w jakości Dolby Atmos (którego chyba tylko Xbox na razie wspiera). Jeśli tak to taki problem to w ogóle żaden problem, ale na pewno powinien pociągnąć za sobą obniżkę cen tego sprzętu a może i pojawi się go wtedy więcej na rynku wtórnym. Pozostaje śledzić rozwój sytuacji.
  10. OK, widzę, że pozwala na taką konfigurację np. Marantz SR6012 (lub nowszy SR6015), czy Denon X3600H/X3700H. Nowsze modele mają jak zwykle więcej bajerów jak IMAX Enhanced, muszę poczytać, czy warto poczekać/dopłacać za takie dodatki. Z tymi systemami dźwięku/obrazu do kina to co 2-3 lata coś nowego wymyślają, szkoda że nie można tych dodatków aktualizować jak oprogramowania tylko zawsze trzeba wymieniać na sprzęt, żeby z tych nowości skorzystać.
  11. Tak przeglądam tę instrukcję z Onkyo 840 i widzę, że jest tam możliwość podpięcia chyba tylko Surround back preampem przez zewnętrzny wzmacniacz, żeby uzyskać 7.1.4 (7.2.4). Jeśli tak jest faktycznie to wielka szkoda, bo mi zależy, aby to fronty były na dodatkowym wzmacniaczu bo poza kinem mają robić za stereo zapięte do tego dodatkowego wzmacniacza. Wygląda zatem, że aby to osiągnąć mój cel przy użyciu 840ki to musiałbym mieć w sumie jeszcze dwa dodatkowe wzmacniacze zapięte do niego, jeden lepszy dla frontów a drugi (byle był) dla surround back ... to już się robi zbyt rozbudowane dla mnie. Muszę pooglądać jeszcze inne amplitunery AV, które umożliwiłyby mi taką instalację przy użyciu dwóch a nie trzech klocków. Onkyo 3100 by się idealnie nadał, ale jego cena jest równa cenie 840ki i dwóch dodatkowych wzmacniaczy.
  12. Update dot. pkt 2 SKF-960F pójdą na tyły SKM-960S/SKB-960 - na górę dla potrzeb Atmosa No i w takim razie dokupić muszę jeszcze parę efektowych na boki i tu myślę o czymś w stylu JBL ES 20 co podniesie koszt o dodatkowe 700 PLN
  13. Od dłuższego czasu posiadam zestaw 7.1 zbudowany na zestawie głośników ONKYO SKS-HT978THX i Amplitunerze Onkyo HT-R960. https://www.intl.onkyo.com/downloads/product_info/pdf/ht-s9100thx_ex_eu_leaflet.pdf Pomieszczenie ok 30m2 otwarte na przylegający hol i kuchnie - układ taki jak na załączonym "schemacie". Chciałbym zbudować 7.2.4 (chcialbym się poczuc w domu jak na sali kinowej IMAX), ale tym razem z opcją przyzwoitej sekcji stereo (muzyka akustyczna, Pop, Rock, Blues, Jazz, Soul). Chodzi mi po głowie taki pomysł - pytanie, czy to ma prawo dobrze działać. 1. Do kina zastosować Amplituner Onkyo 840 (który pozwala na 7.2.4, ale z użyciem dodatkowego wzmacniacza) 2. Wykorzystać obecne głośniki Onkyo jako efektowe - surround - boki L/R, Tył L/R oraz jako efektowe dla Atmosa góra tył L/R, góra przód L/R, Subwoofer 3. Do tego ampli Onkyo przez wyjście pre-out podpiąć NAD 356 BEE 4. Do NAD-a podpiąć Pylony Pearl 27, które będą w kinie robiły za fronty a w stero za ...stereo. 5. Dokupić CD NAD C 546 do kompletu 6. Opcjonalnie - wymienić centralny głośnik na coś lepszego 7. Opcjonalnie - dokupić dodatkowy subwoofer (gdyby dalej przelatujący samolot lub wybuchający granat w filmie nie powodował opadu mojej szczęki). Jestem cierpliwy i będę próbował poskładać brakujące elementy z rynku wtórnego, szacuje, że całość mogłaby się zamknąć - Ampli Onkyo ~ 4K - Wzmak NAD - 1,5 K - CD NAD ~1K ~Pylony ~ 1,5K SUMA wyjdzie ok 8K (bez tych opcji dodatkowych - nowy centralnym i nowym sub, ale to zawsze znowu w przyszlosci bedzie mozna dokupic). Moje pytania do Was: a) Czy te kolumny Onkyo mogę bezpiecznie podpiąć do tego ampli Onkyo 840 i ich nie spale ? zagra to nie gorzej niż na moim starym R960, a może zagra lepiej ? b) Czy te kolumny Onkyo nadają się na zastosowanie ich jako efektowych do Atmosa, czy to muszą być głośniki o jakichś specjalnych parametrach? c) Do jakiego wejścia w NAD miałbym podłączyć wyjście pre-out z Onkyo, żeby puścić przez niego sygnał dla przednich głośników przy kinie? Jakikolwiek input czy jakiś konkretny? d) Czy wymiana głośnika centralnego na jakiś lepszy ma tu sens ? Widzę, że centralny dużo pracuje w kinie, pytanie czy zmiana będzie bardzo zauważalna bo w większości to głównie jednak dialogi. e) Ten model Pylonów będzie OK do tego, czy powinienem zwrócić uwagę również na inny ich model (mógłbym dorzucić jeszcze ok 1K do innego modelu jeśli faktycznie to przełożyłoby się na odczuwalny lepszy odbiór) f) Co w ogóle myślicie o takim składaku ? Ktoś ma 7.2.4, jeśli tak to jakie wrażenia po przesiadce z 5.1/7.1 - odczuwalne na Netflix/Apple TV czy może tylko na płytach UHD?
×
×
  • Utwórz nowe...