
Jagerr
Uczestnik-
Zawartość
15 -
Dołączył
-
Ostatnio
Informacje osobiste
-
Lokalizacja
Warszawa
Ostatnio na profilu byli
Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.
-
Panowie spokojnie Ja Jasperów w końcu nie posłuchałem, bo były ponad budżet m.in - jak to się mówi dokładać można w nieskończoność, ale w końcu trzeba sobie jakąś granice wyznaczyć. Co do Sevenow to krótko po poście tu kolegi na forum szukałem Plus Nine. Jak usłyszałem od sprzedawców, że są wycofywane z rynku (Nine nigdzie blisko nie było do odsłuchu) to znalazłem sklep blisko mnie gdzie były Seven i wskoczylem w auto na odsłuch/kupno jak by podpasowały. Podpasowały, ale cenowo Seven to była tam odklejka..., więc zamówiłem na odległość Nine - jak kolega zauważył to te same przetworniki więc wiedziałem czego się spodziewać. Precyzując u mnie góra grała po wyjęciu z pudła do około 12h metalicznie/aluminiowo "piłowała" - nie wiem jak to określić precyzyjniej, warsztat tokarski dźwiękowo to chyba najbliższy tego doświadczenia. Obecnie już przetworniki/głośniki przy 15h się bardziej unormowały/wyrobiły i teraz już jest znacznie znacznie lepiej. Pamiętajcie również, że mój DAC delikatnie wysokie podbija (ten typ już tak ma) - mam cały czas z tyłu w głowie jego wymianę na coś znacznie lepszego w tym roku, wpierw dojdę do ładu z m.in streamerem. Kabel coaxialny u mnie skutecznie maskował właśnie tą zaletę/wadę (w zależności od punktu widzenia) DAC'a na poprzednich B&W. Nie chce też sprzętu zostawiać sobie samego aby grał z m.in powodów technicznych z coaxial'em, DAC czy co tam w końcu odmówiło posłuszeństwa (nigdy nie wiadomo co się może wydarzyć) więc wygrzewanie kolumn u mnie "trochę" czasu zajmie.
-
Sorry za post pod postem - nie da się już edytować. Zamówiłem właśnie od "biedy" coaxa od Melodiki Sky Blue i Chord Company C. Wiem, że Purple Rain był tańszy - już go kiedyś miałem więc wiem jak gra, a tu ciekawość przy okazji zaspokoje. Jakiś chiński noname Viva o czy coś tam mógłby przekłamać wynik i nie być stabilnym, a tu w tych tanich markowych budżetowych powinna być już sytuacja jasna czy coax winny zamieszania czy nie... Jesli na którymś z tych dwóch zamówionych sprzęt w końcu zagra w pełni stabilnie to będę myślał nad czymś lepszym/droższym z kabelków. Pytanie o streamer nadal aktualne, raczej będę zwracał Cambridge z powyższych niedogodności z poprzedniego posta.
-
Streamer Cambridge doszedł i zanim przejdziemy do porównania z WiiM Pro to parę zdań o czym innym a mianowicie iż powiedzmy w subiektywnych 90% rozwiązał problem z Coaxem - teraz tnie/przerywa tylko pliki na 192 (niby ich dużo nie mam na playliście, ale będzie mnie to gnębić)... Co ciekawe po zmianie sygnału w DAC'u z Coax na Optyka i z powrotem na Coax to nagle utwór gra dobrze do czasu aż się włączy kolejny utwór i zabawa od nowa... A teraz co do porównania z WiiM Pro - zdecydowanie czuć tu jakość materiałów i wykonanie. Bez problemu poradził sobie z wtykami Neotecha, zakręcane Ricable RCA też nie były dla niego problemem (na WiiM to była męczarnia). Bezproblemowa szybka konfiguracja i połączenie z WiFi. Gra przejrzyście, naturalnie tak jak Q21 pisał. Niestety są też spore bolączki, przeszkadza mi bardzo kilka mankamentów w nim... Po pierwsze primo brak wyboru manualnego wejść/wyjść w aplikacji (coś co jest w WiiM), przy podłączonym RCA skurczybyk wali mi dźwięk jednocześnie do DAC'a po optyku/coaxie i do głośników aktywnych półkowych które nie mają fizycznego wyłącznika (mogę je usypiać z pilota) ale i tak po paru minutach znów je wybudza co mnie cholernie irytuje bo zamiast stereo to robi się 4.0 i o różnej jakości oraz głośności... Tak wiem, że mógłbym wyciągać wtyczkę niby z gniazdka lub zamontować smart gniazdko jest to jakieś wyjście niby, albo mogę też zupełnie przyciszyć półkowe z pilota lecz to nadal leci sobie prąd niepotrzebnie w eter. Po drugie brak możliwości kontroli głośności na Coaxialu/Optyku (a to również jest w WiiM) - ściszanie/podgłaśnianie z telefonu to była mega wygoda i bardzo mi tego brakuje. Cambridge ma tylko regulacje głośności po RCA. Z pierdół mało wręcz istotnych to brak możliwości wyłączenia diod, brak pilota. 1. Poleci ktoś gotowy kabel coaxial? Żadna samoróbka - chce wypożyczyć tylko aby rozwiązać tą zagadkę... Zaraz się czasami okaże że WiiM jest dobry tylko bardziej wrażliwy od Cambridge a problem leży w moim DAC'u lub w kablu..... Jak jakiś tutejszy sklep byłby skłonny wypożyczyć na dzień lub dwa sprawdzonego coaxa za pokrycie kosztów wysyłki to będę dłużny i w przyszłości pamiętał o tej przysłudze. 2. Poleci ktoś inne streamery gdzie jest możliwość jak na WiiM wyłączania, wybierania sygnału (patrz wyżej) i ewentualnie regulacja głośności z aplikacji przy podłączonym coaxie/optyku? Czy wcześniejszy wymieniony Bluesound Node 2024 ma takie funkcje?
-
Stanęło na Quadral Platinum Plus Nine Obecnie się wygrzewają - póki co dopiero jakieś 7-8h grają (i jak na te 7-8h jest wręcz bardzo miło - jedynie z wysokimi trochę muszę dojść do ładu, ale to dam radę ogarnąć). Siódemki odsluchałem jakiś czas temu i mnie urzekly odrazu. Ja jestem w każdym razie zadowolony, Żona też szczęśliwa więc nie ma sensu dybać czy były by inne lepsze opcje
-
Zamówiony na testy MXN10 w takim razie - będę miał dwa tygodnie na podjęcie decyzji czy go zostawiam, jutro lub pojutrze najpóźniej będzie u mnie. Może akurat Cambridge z Cambridgem się jakoś dogada... Coś jeszcze fajnego mogę wypożyczyć do porównania? BS Node 2024 znalazłem najtaniej za 2400 zł więc nie wziąłem finalnie go pod uwagę a może źle szukałem (?).
-
Cześć. Prawdopodobnie (kupię, wypożycze inny to będę miał 100% pewność) mój ponad 2 letni Wiim Pro spartolił się lub aktualizacja go uwaliła (ma grube problemy po podłączeniu Coaxial czyli utwory przeskakują, szumy, urywanie dźwięków - przy próbkowaniu 44 jest OK, przy próbkowaniu 48 raz na jakiś czas przeskoczy/urwie dźwięk lub zaszumi coś w utworze, ale powyżej próbkowania 48 to może kilka sekund utworu da się usłyszeć (test w Wiim przy takich próbkowaniach też przerywa/urywa/trzeszczy /masakrycznie przeskakuje) i szukam streamera (transportu) z równie fajną/dobrą aplikacją... Tak, sprawdzałem drugi przewód Coaxial - co prawda taki sam przewód jak pierwszy (Neotech na wtykach Neotech) i to samo się dzieje. I nie, to nie problem z internetem - w miejscu gdzie stoi WiiM spokojnie leci 900/700+ Mbps. Po optyku WiiM działa dobrze, tylko na Coaxialu dzieją się dziwne rzeczy.. Zraziłem się do WiiM'a - z tego co widziałem na reddicie, FB i na forum producenta to sporo osób miało podobne problemy jak ja z nim (większość w latach 2023/2024r). Z wymogów musi mieć : * gniazdo Coaxial GŁĘBOKIE - to płytkie coś w WiiM to jakiś żart, przy podłączeniu Neotech wtyku osłonka tylna od WiiM wpadła do środka bo nie mogłem docisnąć wtyczki / złapać gniazda inaczej.. * gniazdo optyczne * RCA do podłączenia półkowych małych głośników * WiFi 5GHz, bo kabla nie chce mi się podłączać oraz nie widzę sensu najmniejszego przy takim internecie i zasiegu... * fajna przyjemna aplikacja co obsłuży Tidal, Spotify, Deezer i Qobuz z obowiązkowych, jeśli i inne serwisy będą to super. Apka co działać będzie na Androidzie oraz mile widziane wsparcie na iOS * próbkowanie jak na WiiM lub lepiej * budżet załóżmy od 500 zł do +-2000 zł, ale nadal przypominam im mniej tym lepiej. Widziałem, że jest jakaś Taga tania, ale czy to nie będzie takie samo jak WiiM lub gorzej? Widziałem tu na forum, że też sporo osób miało z nią problemy więc jestem sceptyczny.. IFI ZEN niestety nie ma RCA ani optyka więc też odpada w boju. EverSolo niestety to grube 3k zł więc poza moim budżetem.. Tym więcej propozycji podrzucicie tym lepiej - ze względu na to że będę chciał wpierw wypożyczyć streamer na testy, porównanie to używane modele odpadają z Olx, Allegro itp. PS: Jak zły dział to proszę o przeniesienie.
-
Dali Concept 10 jak wypada w porównaniu do moich B&W? Mam do nich 100km więc zanim wsiade w auto wolę dopytać czego się spodziewać, no i czy cena 3k warto dawać? Concept to nie był jakiś niski model Dali czasami? PS: Tak piszecie łatwo o malowaniu kolumn a ciekawe ile z was by to zrobiło... Przecież trzeba do malowania wymontować głośniki, gniazda/tył. Osobiście w Warszawie nie znalazłem żadnej firmy która by się tego podjęła. No chyba, że uwalone głośniki farbą to dla was spoko sprawa to nawet nie komentuje już... Właśnie na allegro Dali Grand są niby pomalowane na biało ale byle jak - głośniki uwalone farbą itd..
-
Na wstępie dziękuję salonom za wyrozumiałość i odpisywanie na moje pytania tu oraz na e-mail i pozdrawiam: S4home, Install Audio, Audio Plaza, Q21, AVStore, Studio HiFi, Top HiFi. @maciek72 co do Klipsch to wersja III i były wygrzane (wersja demo w lokalnym salonie). 1. Salon jeden odmówił mi wysyłki na odsłuch Heco więc wsiadłem auto i pojechałem do Lublina (na grupie FB jeden facet je chce sprzedać - to nie ten co ma ogłoszenie) no i się zawiodłem.. Zupełnie to nie to granie co oczekuje. Tzn design, wykończenie kolumn super oj tak. Tak samo średnie i wysokie cudowne i one oczarowują co nie pozostawia wątpliwości, ale one według mnie do Trance, House się te kolumny nie nadają, tak samo do cięższego Rocka. Gdyby nie to, że wiem iż to niemiecka firma mógłbym strzelić w ciemno że to produkt niemiecki - niskie czyli bas jest twardy, surowy, sterylny (? )... Jest szybki to fakt ale nie jest ciepły, mięsisty, jest go mało @S!N!Teraz rozumiem co miałeś na myśli pisząc bębenek dla niemowlaka... Później spędziłem parę godzin czytając o Heco czy tylko ja mam takie odczucia i widziałem, że chociażby tu też na forum ktoś je zakupił i miał podobne odczucia - 29 stron tu jest temat o tym jak walczył z tymi Heco aby były bardziej basowe, mięsiste i finalnie musiał się ratować dwoma subami co dla mnie jest absurdem przy tej kabaturze i wielkości kolumn. Osobiście preferuje stereo jak nazwa wskazuje bez suba i tego nie mam zamiaru zmieniać. @Q21dzięki, czyli Audiovector też już nie mam co odsłuchiwać, super... 2. W ramach wyjaśnień napisze również, że Klipsch RF-7 odsłuchałem po zawodzie na Polk Audio Reserve R700. Wiem, że najtańsze, ale ta gramatura, wielkość to tu ktoś ostro przesadził - sporo małych półlowych by to zjadło bez problemu. Tu wszystko było znacznie gorsze niż w Heco czy Klipsch, na dodatek z efektem koca. Uważam, też subiektywnie, że moje obecne B&W są lepsze od nich. @tomek4446dzięki za propozycję, piękne są, w końcu też ważą tyle ile powinny dobrej klasy kolumny! Ale ten kolor to nie przejdzie z moją żoną.. Wiem, że marudzę, gdybym był kawalerem/mieszkał w innym mieszkaniu lub dopiero je urządzał już bym jechał i słuchał ich. No właśnie co do koloru moja wina, że nigdzie w pierwszym poście o tym nie wspomniałem - jedynie czarny lub bardzo ewentualnie białe wchodzą w grę. Też moja wina, że taki salon urządziłem i sam przyznaje ten odcień w ogóle by nie pasował do naszego salonu. Co do zawieszenia wierzę na słowo, moje B&W też pod tym względem są nieskazitelne. Trochę się też obawiam, że jednak tak i one by musiały odwiedzić serwis. Kondki, tranzystory nie oszukujmy się to będzie ta sama historia co u mnie - lata robią swoje (a twoja propozycja to +- 2009r czyli już 15-16 lat na chodzie) , choćby się chuchało na nie to elektronika się zużywa a tym bardziej te dwa elementy, plus jest taki że o wiele mniej by kosztował pewnie przegląd niż moich B&W. @S!N!Tak przy okazji jak przeglądałem Heco zauważyłem twój wpis o Klipsch RF-7 i filmik co wrzuciłeś jak ktoś je porównuje do Magnat Transpuls 1500 i również po odsłuchu na słuchawkach (co prawda to tylko DT 770 Pro LE) to zgadzam się, że przy tym utworze Klipsch zagrały jakby coś im odcięto... Aż mnie zainteresowały, ciekawe jakby one zagrały z rockiem i metalem.... Generalnie nie lubię ich produktów bo są nie oszukujmy się słabo wykonane, no ale cenowo to wręcz zaskoczenie... Moze faktycznie coś od Pylon by mi się spodobało, nie koniecznie budżetowy Diamond a napewno nie Mk1, jak już Mk2 (o Mk1 czytałem i ich problemach - co zostało wyeliminowane i poprawione w Mk2). A jak i to nie jest dobrym kierunkiem to co skazany jestem na stare sprawdzone konstrukcje, bo tylko takie brzmienie mi odpowiada a nowe konstrukcje to zupełnie nie ten typ - bardziej jaskrawe, pozbawione "duszy" , polotu? I wyjaśnijmy sobie, że nie chodzi o niskie tony jak z rynku ze wsi z czasów wojny - zanim ktoś tu wyleci z 💩 Altusami które są szmelcem po całości, w których wszystko się zlewa i jest byle jak...
-
Dobra po wczorajszym dniu mogę stwierdzić, że jestem basolubem i to chyba trochę skreśli już kolumn powyższych, ale o tym za chwilę .. 1. Wiem miałem ich nie tykać jak pisałem wcześniej, ale odsłuchałem (w sumie za sporą namową w sklepie) Klipsch RF-7 - bas, kop/moc mi się podobały baaaardzo. W sumie bardzo spoko granie, ale brakowało mi trochę średnicy.... Nie wiem czy fizykę jakoś bym oszukał i na moim sprzęcie by to bardziej zagrało podemnie... Ich wykonanie to wiem, że sporo osób pewnie obrażę ale no bez jaj - na pierwszy rzut oka design (nie biorę pod uwagi wagi kolumn, bo ta jest mega) i gniazda (one to jakiś ala plastik?) to poziom moich starych kolumn lub kapke lepiej (a przynajmniej mam takie osobiste odczucia). Mam Ceneo pod ręką, ale ile realnie można za nie wołać lub po ile najlepiej stały cenowo? Gwarancja 2 letnia też nie zachęca, gdzie u konkurencji przeważnie jest 5 letnia... 2. Skoro już doszedłem do wniosku, że jestem stety/niestety basolubem w dużym stopniu to raczej żaden przetwornik niskotonowy mniejszy niż 20cm mnie nie zadowoli (więc raczej przykładowo Kef i Acoustic co mają do 16,5cm głośniki mnie nie zadowolą bo na logikę nie zejdą tak nisko, głęboko) i dobrze jednak by kolumna miała też średniotonowy głośnik więc konstrukcje bez niego raczej odpadają. Być może przyzwyczajenie do dużych niskotonowych i średniotonowca wywodzi się z obecnych B&W. 3. Focal a raczej producent to naprawdę dziwny jest - Arie sprawdzałem i praktycznie każdy magazyn/recenzent pisał, że zawieszenie głośników to Poron (pianka) - ale producent twierdzi, że jednak w Ariach (moze chodzi mu o nowe X'y?) i Vestach to zastosowano butyl (kauczuk syntetyczny). I teraz nie wiem czy wyszła jakaś inna wersja tych kolumn na zawieszeniu kauczukowym a stara to poron czy może poron tyczy się tylko wysokotonowca w tych kolumnach czy sami nie wiedzą co dają lub kto to tam ich wie. Co ciekawe zawieszenie z poronu do Focala widziałem u któregoś francuskiego dealera jako zestaw naprawczy więc chyba coś w tym jest jednak prawdy... W każdym razie skoro mają tam taki bajzel to chyba już nie zawracam sobie ich produktami głowy. Naczytałem się też sporo, że przy wysyłce na paletach i tak mogą dojść walnięte, bo producent oszczędza na opakowaniu(kartonie) /wypełnieniu...a jak jeszcze czasami wyślą DPD to już w ogóle mogę się z kasą pożegnać (w końcu paczka według nich ma przeżyć upadek z 1 metra - pozdro jak 30kg by to przeżyło...). 4. Audiovector QR5/QR7 a jak to wypada w porównaniu do chociażby Heco? Nie wiem ile udałoby się utargować na nich, więc bardziej obecnie to jako z ciekawości pytanie. Widziałem, że parę razy tu na forum się przewijały QR5... No i jak by one pasowały do Nada mojego? Heco będę próbował odsłuchać lub wypożyczyć niedługo.
-
Cześć. @ Carmion, S!n! To, że Keff R czy Heco Celan czy Monitor Audio Gold czy też Fyne Audio (akurat tych nie znałem) są lepsze jakościowo bardziej od większości modeli Pylon i Polk to żadna tajemnica - w końcu sklepy mają jak zauważyliście największą marżę na nich - ale nie skreślam ich, zależy jak wypadną i jaką cenę bym dostał w porównaniu do pozostałych marek. Jak sami wielokrotnie wspomnieliście wpierw muszę odsłuchać, cena też będzie miała swoją rolę oczywiście - bo jak będę miał za niewiele więcej coś lepszego jakościowo a troszkę gorszego dźwiękowo to wolę sprzęt w takim wypadku bardziej długowieczny (a nie, że po 5 latach szukaj i witaj serwis oraz szukaj transportu do 30+kg paczek i jeszcze to pakuj)... Klipsch nie biorę pod uwagę, bo obawiam się że oprócz basu to reszta by się zlała w jedno, no i jakościowo mam złe odczucia z tą firmą. A co myślicie o Focal Vestia N°4? Kolega mi polecił i nawet widzę, że mogę nowe z transportem prosto z Francji dorwać grubo za poniżej 10k... Jak one się mają jakościowo i dźwiękowo do powyższych? Focale zazwyczaj kojarzyły mi się zupełnie z innym graniem coś właśnie pod klasyczną, jazz (może z nazwy lub gdzieś słyszałem jakiś model). I w sumie poważnie się zastanawiam czy używki jednak w ogólę brać pod uwagę - akurat lokalnie ktoś miał R7 i chciałem ich posłuchać, no ale stan w jakim finalnie je zastałem (m.in widać było po membramach i gniazdach) i jak capiło tam fajami to podziękowałem, na szczęście dycha na paliwo tylko poszła. No, ale wtedy m.in Monitor Audio odpadną przez budżet, R11 to moooooże bym gdzieś dorwał outlet ale zwykłe bez Meta - a jeśli są takie jak w recenzji Q21 na YT to raczej zadowoliłbym się tylko wersją Meta, Fyne też nie ma szans wtedy.... Jeszcze przemyślę. @ Top Hi-Fi * Video Design dzięki ale małych pierdółek nie biorę pod uwagę 2 drożnych.
-
Dzięki O Heco... Zapomniałem zupełnie o tej firmie - wezmę pod uwagę ten model! Dziwnie, że w sumie też nic od Dali nie dostałem do odsłuchu - aż tak stoczyli się czy może w drugą stronę i budżet zbyt mały? W Kef R11 i Pylon Diamond 30 mk2 zawieszenie jest gumowe? Szukam, szukam i nie mogę znaleźć jednolitej odpowiedzi...
-
Dziękuję za propozycję. Polki może bym wypożyczył z lokalnego sklepu i zobaczył jak się zgrają z systemem moim. W takim razie dam szansę też Diamond 30 mk2 (rozumiem, że mk1 skreślić?) chociaż wizualnie są "inne" i już czuję narzekanie żony... A co do Kef R to zwykłe bez dopisku Meta też byłyby OK? Pytam ponieważ R7 i R11 są w zasięgu i chyba nie byłoby problemu z odsłuchem. R11 też byłyby w porządku? Jak się mają w ogóle dane czułości dB? Z tego co patrzyłem to moje B&W mają 91dB, Polk tylko 88dB a pozostałe propozycje 88-90dB. Czy raczej tym się nie sugerować, bo to suche dane na papierze?
-
Witam. Chciałbym wymienić swoje wysłużone B&W DM640 (to pierwsza generacja, a nie ta druga tfu) na coś nowszego - koszt przeglądu, transportu i serwisu zamknął by się pewnie w 1,5-2k więc średni biznes. Z wymogów to: spore kolumny podłogowe co starczą do 30-35m2 - DM640 sobie jakoś radziły, długowieczne (dobrej jakości środek), zawieszenie GUMOWE co nie podlega negocjacji - żadne pianki, styropiany itp co mi po 5 latach będzie wymagało wymiany/konserwacji, kolumny z głośnikami co zejdą nisko z basem - nie chce suba dodatkowego kupować, kolumny co nadadzą się do słuchania muzyki wszelkiej klubowej oraz rock i metal (scena, gitarka, talerze itd) - żadna klasyczna ani jazz, budżet do 15 tysięcy za parę (używane jak i nowe wchodzą w grę, jak coś tańszego się znajdzie to jeszcze lepiej). Na początek napędzał by nowe kolumny wzmak - "stary" zmodowany NAD C372 po generalnym serwisie (można uznać, że 90-95% chińskich/kiepskich komponentów jak: tranzystory, kondki, gniazda itp poszło w eter i zostały zastąpione dobrej klasy japońskimi - za dużo by wymieniać), jeśli by się nie zgrał barwowo to wymienię z czasem na inny (ale najwcześniej w następnym roku). Dalszy sygnał przejdzie przez DAC Cambridge Audio DacMagic 100 - również zmodowany gruntownie (fabryczny miał ostrą górę, a teraz jest idealnie wyważony) i tak jak wyżej jeśli się nie zgra to nie odrzucam myśli o wymianie. Końcowy/początkowy etap sygnału to streamer Wiim Pro (zostaje) oraz odtwarzacz CD Shanling EC3 (również zostaje). Na szybko wpadły mi w oko 702 S2 (nie odsłuchałem), znajomy zaś polecił mi Polk Reserve R700 - chociaż trochę się obawiam bass reflexu od spodu kolumn, a pewien "handlarz" polecił Monitor Audio Gold 300. Były na liście jeszcze Focal Aria 948 lecz je skreśliłem - tam jest pianka uhh... Coś jeszcze by się znalazło z kolumn?
-
Witam. Do salonu o metrażu 20-22m2 (pod TV, zastosowanie to 100% filmy - do muzyki mam inny sprzęt) chciałbym kupić 2 głośniki aktywne i subwoofer. Sub i głośniki muszą być nowe/na gwarancji i aktywne - brak miejsca na ampli, wzmacniacze, kolejny DAC itd oraz głośniki muszą mieć HDMI Arc - sterowanie jednym pilotem oraz włączanie automatyczne to jednak wygoda której mi obecnie brakuje (wstawanie za każdym razem by włączyć lub wyłączyć Edki jest nużące). Obecnie mam podpięte komputerowe Edifiery R2600, które chce wymienic na coś znacznie lepszego. Kwota na subwoofer to do 2000 zł, głośniki 2000-3000 zł - chociaż im mniej tym lepiej. Wybór sporo zawęża niestety Żona więc na placu boju do wyboru: 1. Głośniki aktywne - Argon Audio Fenris A5 lub Argon Audio Forte A5 MKII. 2. Subwoofer Klipsch R-10/12SW, R-100/120SW, R-101/121SW. Teraz kilka wyjaśnień: 1. Co do głośników to wiem, że są jeszcze aktywne Magnaty z HDMI oraz Klipsch The Five. Wiadomo powinno kierować się dźwiękiem, ale raz że The Five przekraczają budżet o 1000 zł to po drugie wyglądają jak z PRL w tych maskownicach... (styl retro/vintage) - do nowoczesnego salonu nie pasują nam. 2. Z subwooferów brałem też pod uwagę Polk Audio HTS 10/12 no ale Żona powiedziała "Veto" więc wiecie. Brałem jeszcze pod uwagę Magnat 302A i model RS, ale opinie o problemach z wybudzaniem nie zachęcają i tu też Żona nie wyraziła zgody. Muszę jej ustąpić - mój sprzęt audio muzyczny zaakceptowała więc jakiś kompromis musi być. Na koniec parę pytań: 1. Subwoofer 10" wystarczy czy iść w 12"? Biorę też pod uwagę fakt przeprowadzki w ciągu 2 najbliższych lat do większego mieszkania z salonem koło 30m2. Z tego co też tu na forum czytałem w dużym uproszczeniu to subwoofer do filmów musi być otwarty, a zamknięty do muzyki? 2. Z tego co czytałem Klipsch R-10/12SW jest to samo pod względem dźwięku co R-100/120sw - to prawda? Niestety model R-101/121SW to zagadka i nie znalazłem informacji jak się mają do R-100/120SW - dopłata tu by była na oko jakieś 400-500 zł więc czy warto? 3. Byłem zdecydowany na tańsze Argon Audio Fenris lecz doszukałem się informacji na Reddicie o głośnym buczeniu/syczeniu... Nie wiem jak to bardzo by mnie irytowało i czy byłoby słyszalne z drugiego końca pokoju. Wersja Forte MKII ponoć jest lepsza - tylko tu znowu jest dopłata aż 1000 zł więc czy warto? Będzie spora różnica w dźwięku między tymi modelami? Kwestie Bluetooth pomińmy, bo to mnie zupełnie nie interesuje.