KaZet
Uczestnik-
Zawartość
13 -
Dołączył
-
Ostatnio
Informacje osobiste
-
Lokalizacja
Śląsk
Ostatnio na profilu byli
Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.
-
Co do samej muzyki to często słuchamy wersji akustycznych różnych utworów gdzie zwracam uwagę na wokal ale też na poszczególne instrumenty i ich brzmienie. Do tego dochodzi jeszcze ich lokalizacja w budowanej scenie. Oprócz tego często słuchamy starych kawałków soul, jazz itd. wiec miło jest posłuchać gradacji w przypadku basu. Nie chodzi mi tutaj o mocne łupanie ale raczej o przyjemne zróżnicowanie.
-
Miałem ze sobą swojego Marantza. Akurat nie mieli go na salonie więc dobrze się złożyło. To jest kolejny wniosek z tej przygody że trzeba być przygotowanym na wożenie swojego sprzętu.
-
@Na Temat Audio Dziękuje, mam to cały czas na uwadze. Wydaje się że jest to jedyna opcja bo niestety nie ma ich nigdzie lokalnie.
-
Hej, udało mi się posłuchać kilka modeli kolumn o których tutaj rozmawialiśmy czyli Elac Carina FS247.4, Audiovector QR3, Dali Opticon 6 MK2, Fyne Audio F501 i Revel Concerta2 F35. Co do wymienionych to powiem tak, że Elac Carina z 3-ki w podobnej cenie (Audiovector, Dali, Revel) wypadły najgorzej - bas wydawał się być zupełnie nieobecny, natomiast reszta była po prostu ok. Mnie osobiście nie ujęły niczym konkretnym. Co do Dali to w porównaniu do Revel i Audiovector zauważyłem ze scena była zdecydowanie węższa ale za to bas był mocno odczuwalny, średnica i góra była ok. Najlepiej przynajmniej dla mnie wypadły Revel i Audiovector przy czym w tym drugim przypadku bas był punktowy, a góra bardzo wyraźna/nasycona? i pojawila się obawa że może być to męczące w dłuższym odsłuchu. Trzeba byłoby to sprawdzić w domu. W obu przypadkach scena była bardzo szeroka. Z tej dwójki powiedziałbym ze Revel zagrały lepiej - świetnie w każdym paśmie i słychać było wyraźne zróżnicowanie brzmienia basu. Dla mnie obecnie faworyt. Co do wyglądu to kwestia gustu i najchętniej wybrałbym wielkość Audiovector a dźwięk Revel 🙂. Co do Fyne Audio F501 to byłem zaskoczony na duży plus tymi kolumnami. Zagrały naprawdę fajnie ale jednak słychać było różnice w porównaniu do powyższych. Jeśli jednak miałbym trzymać się tego progu cenowego to byłby to faworyt ze względu na dźwięk i wykonanie. Ciekaw jestem jakby wypadły w porównaniu do np. Dali Oberon 7. Niestety ale nie miałem jeszcze przyjemności odsłuchu niczego z Audio Physic.
-
Zgadzam się z wami. Myślę że zrobię wstępną selekcje a potem zrobię testy w domu.
-
Co do kolumn to większość udało mi się zlokalizować w jednym miejscu ale niestety brakuje Audio Physic zarówno 5 jak i 8. Mniejsze 5 ma co prawda jeden sklep w okolicy ale pozostałych z listy już nie wiec nie będzie można zrobić bezpośredniego porównania. W temacie 8 pozostaje jedynie wypożyczenie ich i lokalny odsłuch w domu. Pisałem nawet do @Na Temat Audio w tej kwestii. Mam nadzieję że mimo wszystko uda się ich posłuchać. @JaZz Ja również jestem zdziwiony bo recenzje są pozytywne. Czytałem też tą od @Kraft i spodziewałem się innej opinii. A tu jak @Marcinek napisał klops 🙂
-
@Marcinek U siebie też to widziałem ale odkąd wylądował na półce to zapomniałem o jego istnieniu 🙂 Generalnie pod nim jest transformator a obok radiator.
-
Wygląda na to że zbiór kolumn do odsłuchu zawęża się do AP8 (może jeszcze 5), FA501 i Elac Carina FS247. Czy warto byłoby posłuchać jeszcze Audiovector QR3? Słuchałem QR5 ale ta cena... A jak to powinno wyglądać z perspektywy Marantza tzn do jakiej kwoty jest sens szukać kolumn? Różne teorie słyszałem. Wiadomo można kupić coś dobrego za fajne pieniążki a można też wydać górę $ i tyle.
-
Dzięki za informacje. Jestem trochę zdziwiony wynikiem porównania 3 i 5. Spodziewałbym się podobnego grania ale z lepszym basem. Wcześniej seba3002 o tym też pisał. Chociaż jak czytałem test AP Classic 12 to autor nadmienił ze cała seria Classic jest zróżnicowana pod kątem zastosowanych rozwiązań - taki mały poligon doświadczalny. Co mogłoby się przełożyć na różnice w odsłuchu. Szukałem różnych testów zarówno 5 jak i 8 ale powiem szczerze że jest z tym ciężko zwłaszcza w przypadku 8. Co do innych kolumn polecanych tutaj to w zasadzie nie ma takiego problemu. Zmierzamy w takim razie tylko do odsłuchu i porównania sobie ich z czymś powiedziałbym bardziej popularnym? Z innej strony muszę patrzeć też na wielkość kolumn ze względu na drugą połowę i odmienne zdanie co do estetyki 🙂 ale to chyba dotyka większości z nas...
-
Ok, dzięki. Chyba najlepszym rozwiązaniem byłoby wypożyczenie 5 oraz 8 aby posłuchać sobie ich w domu i na spokojnie je porównać. Podobnie z resztą jak z innymi propozycjami. Jednak słuchanie w salonach a w domu to inna bajka.
-
Dzięki za rekomendacje. Z tego co czytam na forum to F501/F502 są często polecane i maja generalnie dobre opinie. Dorzucę do listy. Zaciekawiły mnie Audio Physic Classic 8 - czego można się po nich spodziewać? Widzę że jest jeszcze Classic 5, jaka jest między nimi różnica w odsłuchu?
-
Dzięki za odpowiedź i chętnie przeczytam o wrażeniach po testach, bo również gdzieś tam zastanawiałem się nad F501.
-
Witam, jakie polecilibyście kolumny do Marantz PM7000N? Obecnie gra sobie z Dali Oberon 5 i zastanawiam się nad zmianą na coś innego. Pytanie czy i jak duża będzie różnica kupując kolumny za równowartość lub dwukrotność wzmacniacza (5-10k)? Bo taki chciałbym przyjąć budżet. Słuchałem na tym sprzęcie Dali Oberon 7 a potem 3-krotnie droższych Audiovector qr5, ale może nieco za krótko bo różnice były ale... nie do końca byłem przekonany czy warte takiej różnicy w cenie. Kolumny o których myślałem ale jeszcze nie słuchałem to Audiovector qr3, Dali Opticon 6 (mk2?) i ktoś mi polecał Elac Carina FS247. Przeglądając recenzje rzuciły się w oczy też Revel Concerta2 F35. Czego warto byłoby posłuchać a co może od razu sobie darować i zawęzić krąg np. do 2 opcji? Pokój to prostokąt o powierzchni około 30m2, gdzie miejsce odsłuchu jest na dłuższym boku i relatywnie 3m od kolumn.