Skocz do zawartości

mar77a

Uczestnik
  • Zawartość

    61
  • Dołączył

  • Ostatnio

Informacje osobiste

  • Lokalizacja
    Łódź

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. najprościej rzecz ujmując to szukam z góry grania pod taką modłę jak w opisie wiedząc, że nie musi być zbieżna z oryginałem Nie ma (przynajmniej ja na ten moment nie mam i nie widzę w moim przypadku sensu by w ogóle mieć) system nie dodający nic od siebie - ofc to tylko ja. Nie mam też sposobu walidacji czy dany wzmak coś od siebie dodaje a jeśli chciałbym mieć to musiałbym być w studiu nagrań i słyszeć oryginał. I to na kolumnach nie dodających również nic od siebie. A żeby takie znaleźć szukamy zestawu który brzmi jak to nagranie przy którym byliśmy i przy okazji znamy budowę/topologię sprzętów itd. i mamy wiedzę na ten temat. Ale to zbędne teoretyzowanie bo styl mojego grania jest względnie mi znany (tak, zależnie od pomieszczenia i realizacji nagrania nie będzie powtarzalny ale jednak zbliżony a i odsłuchy w mieszkaniu to podstawa).
  2. Panowie, pełna zgoda. Inaczej niż słuchając wcześniej zestawu u siebie nie zamierzam działać Stąd moje pytanie by wiedzieć wstępnie jakie zestawy odsłuchać u mnie w mieszkaniu tak by nie trwało to 4 miesiące a np 3 tyg (i nie rujnując budżetu wypożyczając np potencjalne 4 zestawy na raz w ciemno a i czasu typowo wolnego niestety nie mam zbyt przewidywalnego by regularnie szukać i wypożyczać po jednym skojarzeniu w zasadzie na chybił trafił). Pytanie więc ma na celu zmaksymalizować skuteczność szukania (tak, wpisania się w moje subiektywne odczucia więc to nie proste i jestem tego świadomy ale dlatego dałem rys czego szukam, opis mojego mieszkania itd i wciąż wiem, że to tylko mało wymierne „ułatwienie” but still jakieś 🤷🏻). Dzięki za te porady, serio, ale jestem ich świadom od początku więc niewiele wnoszą a post założyłem by mieć jakąś listę skoro nie „przerobiłem” tylu sprzętów co niektórzy tu. Wiec ponawiam pytania jeśli ktoś chce się do nich odnieść bezpośrednio 😇
  3. Oczywiście to święta racja ale… Cykam się Kefów w moim 18m2 i odsunięciu ich od ściany na max 40cm (na tyle mogę sobie pozwolić by żyć komfortowo w mieszkaniu) - może gdyby okazały się u mnie nadmiarowe w basie to zatyczki pomogą 🥸 Z drugiej strony nie wiem czy nie będą nieco zbyt analityczne z elektroniką od czapy (cuż, wzmacniaczy nic nie dodających od siebie jeszcze nie słyszałem choć nie mówię, że zmieniają całkowicie brzmię kolumn a tu chodzi o właśnie dopełnienie). Podobnie z Sonusami, nieco zmiękczenia i ciut więcej ciepełka w średnicy. Chario to na odwrót, odrobina zdjęcia ciepła ale właśnie odrobina. Skoro tak wygląda sprawa to jakie kolumny powinny tak zagrać od razu?
  4. To jeszcze dwa pytania Z czym łączylibyście Sonetto 2 g2 (nowa wersja) by uzyskać brzmienie naturalne, szczegółowe na górze ale bez ostrości - wygładzone, bas sprężysty ale nie dominujący nad całością i średnica lekko ocieplona, ze sznytem analogu. Marantz Model 30, Caspian M2, jakieś vintage Accuphase/Luxmany, coś innego? I drugie: jak wygląda sprawa z Bowersami 705 s3 (tak, słuchałem ich w Topie swego czasu ale z Rotelem 1572 mkII mimo świetnej przestrzeni i wglądu w nagrania to nie jest optymalny set przy dłuższych odsłuchach niż 1h dziennie; nie było wtedy Coplanda CSA 100 na stanie a chętnie bym posłuchał tego zestawu). Czy łącząc je (ew. wersję s2) z Model 30 uzyskam więcej ciepełka zostawiając atuty Bowersów i przytnę jazgotliwość góry (dając im do tego np. Ares 2 jako DAC)? Ew. sprawa jak wyżej, np. coś z Acuuphase vintage itp? W grze zostają dwa powyższe, Kefy r3 Meta i Chario (Delphinusy ale tu nawet kusi Aviator Ghibli)/Opera Prima. Tak, budżet jak zwykle mimo zarysu ulega przesunięciu Ehh, to audio.. 😍 P.S. znam całkiem dobrze R3 Meta i Sonusy (ale Luminy 2 - posiadałem przez ponad rok) choć wiem, że Sonetto to troszkę inne granie (teoretycznie właśnie bliżej chyba mojego stylu).
  5. Hej, proponuję w tym budżecie sprzęt używany (profesjonalne stereo to sprzęt na wieeele lat więc zakup używanego to zazwyczaj niewielkie ryzyko). Da ci to znacznie lepszą jakość muzyki i o wiele większy wybór w zakładanym budżecie.
  6. Biorąc używany sprzęt (Goldy i Roksana) spokojnie mieszczę się w budżecie. Czasem jednak cena nie w pełni odzwierciedla jakość więc właśnie pytam o propozycje (nie jestem alfa i omegą w audio i chętnie przyjmę wiecej propozycji ) a taki krok w bok to nieraz jak 3 kroki w przód (wystarczy, że będzie to nawet jeden subiektywny krok w przód xD) Oczywiscie odsłucham sam bo to podstawa ale co brać pod uwagę? Scena nie musi być tak szeroka i głęboka (choć to było świetne) jak moim zestawie a i metaliczności czy ew. zbytniego rozjaśnienia nie chcę. Kosztem tego szukam czegoś bardziej nasyconego w średnicy, namacalnego. Sprzęty vintage też biorę pod uwagę. Co z Marantzem PM 14 albo model 30? I jakie kolumny ew. do nich polecacie?
  7. Hej! Do tej pory miałem przyjemność słuchać muzyki na Goldach 100 (5G). Był z nimi Roksan Blak, Chord Mojo 2 jako DAC, wiim pro w roli streamera a wokół ok. 18m2 przestrzeni zaadaptowanej akustycznie (6 absorberów w miejscach pierwszych odbić za głośnikami wraz z lamelami i miejscami sztuczną trawką - typowo wizualnie ale na pewno nie rujnuje akustyki względem gołego fragmentu sciany; absorbery na suficie w miejscu pierwszych odbić, dyfuzory na scianie bocznej, tej bliżej miejsca odsłuchowego; pułapki basowe w miejscu łączenia sufitu ze scianą za głośnikami, w narożnikach). Było wiecej niż dobrze, serio ❤️ Po czasie sprzedałem zestaw stereo by zająć się mniej relaksującymi rzeczami (niewiele czasu na życie xD) a w głowie już miałem plan zajęcia się nowym zestawem gdy już przyjdzie czas powrotu do muzyki. I tak, szukam nowego zestawu. W tamtym graniu pieknie grały basy, kulturalnie, bogato (w dobrym tego słowa znaczeniu, bardzo dobrej jakości, nie dudniący bas, wzbogacający nagranie a nie zagłuszający inna pasma). Jednak najważniejsza dla mnie jest średnica, koloryt i naturalność (nie mylić z neutralnością). Nie chodzi mi o to by było to granie liniowe a by instrumenty, wokale były namacalne, organiczne (nie lubię tego słowa w muzyce ale tak), z jak najmniejszą dozą metaliczności w dźwięku - np. moje goldy miały jednak jej troszkę większą ilość. Oczywiście gitary elektryczne bedą grały jak gitary elektryczne ale już przy bębenkach chcę usłyszeć, że są zrobione ze skóry. Granie nie suche, bezpłciowe, co nie znaczy, że podkoloryzowane do granic. W wysokich nie lubię szpilek, ale rozdzielcze granie jest na plus (coś jak w Elacach Vela, wygładzona, aksamitna góra mimo jej dobrej rozdzielczości). Opis brzmi jakbym szukał św. Graala ale w gruncie rzeczy myślę, że kilka opcji bedzie pasowało do opisu. Budżet: ok. 13tys. zł za kolumny i wzmacniacz (używane lub nowe - tak raczej używane bedą lepszą opcją z tymi wymaganiami). Może Sonetto 2, wspomniane Vele BS403, Kefy r3 Meta, Chario Delphinus, Opery Prima? Jakie kolumny i dopełniające je wzmacniacze możecie mi polecić? Z góry dzięki i zapraszam do zabawy! 🤗 Aaaa muzyka: nie ograniczam się do konkretnego gatunku (bo niby po co? xD). Głównie rock, indie rock, jazz, soul. Sporo też elektroniki, hip hopu czy klasyki (wiem, nie pomagam).
  8. Oczywiście, że histeryzowałem! 😛 Wciąż jest bardzo dobrze. Więc tak jak pisałem wcześniej, możliwe, że by dopieścić całość wystarczy już tylko niewielka ingerencja np. DAC (niewielka w kontekście całości ale ten DAC trzeba dobrać odpowiednio). Nic to. Dzięki za wytrwałość! XD I pozdrawiam 👌
  9. To raczej kwestia życia nie w pomieszczeniu odsłuchowym a słuchania w w przyjemnym salonie. Jest zaadoptowany akustycznie i brzmi dobrze (jeśli miałby lepiej to właśnie tak jak wspomniałeś). Główny powód to niestety spadek jakości przy nowym ustawieniu, bliżej ścian. Chociaż pierwotnie był testowany w jeszcze zupełnie nie potraktowanym akustycznym palcem pokoju i ustawienie blisko ścian dawało kiepskie efekty. Odsunąłem dobierając inne punkty, dalej zaadaptowałem akustycznie i wtedy już było świetnie. Wieczorem sprawdzę czy dosunięcie do akceptowalnego do życia poziomu w już zaadaptowanym pokoju nie odejmie zbyt wiele jakości. Boo, faktycznie mogę właśnie po prostu histeryzować XD 😅🤷🏻
  10. Jasne, to nie jest przecież typ brzmienia: lampowy. Co jeden lampowy dac to trochę inne brzmienie (często nawet drastycznie inne i odbiegające od stereotypowo przyjętej charakterystyki brzmienia). Często jednak mają wspólny „sznyt naturalności” (z braku lepszego słowa), choć jestem świadomy że to nie będzie pierwszy lepszy który się wpasuje
  11. Wymiana. Z zestawu jestem zadowolony, ale jest różnica w brzmieniu przy dosunięciu ich bliżej ściany, no i zwłaszcza ich rozstawie (te kolumny grają znacznie lepiej przy powiedzmy 2.3m między sobą niż 1.6m). Jeśli miałbym w nich coś zmienić z brzmienia to chyba tylko ogólny przekaz na bardziej analogowy, nie aż tak bezpośredni (fantastyczny przy krótkim odsłuchu ale mniej naturalny - nie mylić z neutralnym 😅). Poszczególne podzakresy osobno brzmią dobrze. Zrobiłem mały eksperyment i dosunąłem je tak by być zadowolonym z efektu wizualnie. Długa przerwa odsłuchowa i dziś wieczorem sprawdzę ich brzmienie bez żadnych oczekiwań. Może przesadzam i wymyślam a wystarczy faktycznie niewielka korekta np lampowy DAC Dam znać jak wyszło wieczorem 😛
  12. Tak się zastanawiam właśnie nad czymś w stylu Musicsl Fidelity LS3/5a (lub inne LS3/5a kolumny) i ich wzmacniaczem A1 w nowej odsłonie, podobno pasującym idealnie. Gdybym dodał Rel t5i lub inny, podobnej jakości sub może mogłoby to być to 🤔 Ogólnie kolumny z obudową zamkniętą pewnie sprawdzą się idealnie. Jakie polecacie w tej charakterystyce brzmienia, o której pisałem?
  13. Hej hej, Pisze znów po dłuższej przerwie 🙂 Na początku wakacji ogarnąłem (m.in. dzięki waszemu wsparciu 👌) Monitor Audio Gold 100 5g. Obecnie u mnie z Roksanem Blak (testowałem sporo kolumn i wzmacniaczy przy tym podejściu). Jako DAC gra Chord Mojo 2, do tego Wiim Pro w roli streamera. Całość jest przyjemna i lubię ten zestaw (ew wymieniłbym Chorda na jakiegoś lampowego DACa lub coś typu R2R ale i tak jest dobrze). Miejsce odsłuchu to salon z aneksem w kawalerce, więc liczy się miejsce 😅, tu jest 20m2 mojego głównego przebywania! (miejsca odsłuchu) Szukam kolumn mało wrażliwych na wpływ odległości od ścian (głównie za kolumnami ale i bocznych), nie muszą mieć potężnego basu, liczę się z tym że wolę zainwestować w dobry sub niż wystawiać kolumny (słucham nie tylko uszami ale i oczami - całe miejsce odsłuchu ma być przyjemne). Do tej pory zaczynałem od Elaca Debut Reference BR 62 z Audiolabem 6000a, dalej Sonus Faber Lumina II z Rotelem A11 Tribute, Chordem Mojo 2 i Relem t5i (tu było bardzo fajnie mimo znacznie mniejszej skali dźwięku i wiadomo, jakości - w końcu to nie półka Goldów z Blakiem). Lubie dźwięk szczegółowy na górze ale nie ostry, wygładzony w przekazie. Średnica jest bardzo ważna, najlepiej ze sznytem analogowości. Wokale nie schowane za kolumny. Ciepełko w tle zawsze na plus. Bas sprężysty, zwarty ale kiedy trzeba różnorodny. Skala dźwięku nie musi być ogromna, byle nie była mikrusem. Jeśli scena ułoży się między kolumnami będzie już w porządku. 20m2, zaadaptowanych akustycznie w miejscach pierwszych odbić (za kolumnami i na ścianach bocznych absorbery), pułapki basowe na narożnikach pomieszczenia, kilka dyzuzorów. Na suficie również w miejscach pierwszych odbić absorbery. Wieem, że da się więcej i lepiej ale wtedy nie jest to przyjemne wizualnie miejsce do życia 🤷🏻👨🏻‍🎨 Budżet: 12 tys. za kolumny i wzmacniacz, ofc używane w tym budżecie (z czego same kolumny pewnie ok 5-6tys) Liczę na pomoc i dobrą zabawę jednocześnie ♥️🙌 Dodam, że obecnie goldy są ułożone w odległości 40cm od ściany za nimi, ok. 50 cm od ściany bocznej (jedna z kolumn) i ok. 175cm między sobą. Moje miejsce odsłuchu (kanapa) jest w odległości ok. 210cm od każdej z kolumn Obecnie chcę dosunąć kolumny bliżej ściany, tzn. tak do 20cm, i nie mieć problemów z faktem, że jedną kolumn jest w odległości 50cm od bocznej ściany a druga ma sporo przestrzeni.
  14. @Tomasz S. Jeśli przyłożyć się z doborem elektroniki to zagrają świetnie. Dźwięk o dużej skali, słuchany cicho nie traci na szczegółach. Bas jest cudowny, średnica nasycona a wysokie bardzo szczegółowe choć wygładzone by nie kłuły w uszy. Wysokie mają lekki nalot metaliczności (na prawdę niewielki) co w większości testowanych wzmacniaczy było zupełnie niwelowane. Dynamiczne choć ułożone granie. Nie łączyłbym ich z klasą D a z jakąś hybrydą, ew mocną klasą AB (ale to ja). Do tego baardzo ładne (zwłaszcza ebony). Potrzebują jednak sporo miejsca między sobą by pokazać scenę w pełnej krasie a potrafią sporo (polecam 2-3m). Tak więc jeśli masz pokój ok. 14-22 m2 i lubisz ten typ grania to koniecznie daj im szansę 👌
  15. Z pewnością przetestuję Roksana Blak, Naima XS3, jeśli się uda to chciałbym posłuchać Leema Tucana II, Trigona Exceed i Caspiana właśnie. Arcama A25 słuchałem ale to złe połączenie, zbyt sucho i technicznie. Rega Elex miała potencjał ale przez niewysoką jak na te monitory moc całość była niestety jedną papką choć o przyjemnej barwie. Na pewno dam znać jak uda mi się czegoś posłuchać z mojej docelowej listy 🤗🔥
×
×
  • Utwórz nowe...