edmundo
Uczestnik-
Zawartość
17 -
Dołączył
-
Ostatnio
Informacje osobiste
-
Lokalizacja
polska
Ostatnio na profilu byli
Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.
-
I tu trafiłeś w sedno, bo nie wykluczam, ze wrócę do 30mk2, miło je wspominam, ale teraz chciałem spróbować czegoś innego. Ogólnie to przecież i gusta i repertuar decydują, stąd ta kłótnia. Ktoś chce mieć realnie brzmiące fale morskie, ale wtedy nie będzie miał idealnych skrzypiec czy dzwoneczków. Mówimy o high fidelity a nie o perfect fidelity, jak oddać fale morskie z małych głośniczków w domu a prawdziwe gdzie stoisz nad morzem na scenie kilometrowej a sufit w kosmosie...
-
Nie, jakby wszystko jest nim przyprawione, dociążone, co może się podobać oczywiście...
-
Druga generacja jest podobna pod tym względem, dlatego już sprzedałem Otóż to, ludzie nie wiedzą w jak problematycznych pomieszczeniach słuchają, z powycinanym pasmem, górki i dołki, a tworzą teorie na temat brzmienia zestawu, który nie ma basu albo jazgocze. Panowie jeśli traktujecie te hobby poważnie to spróbujcie posłuchać z jakimś DSP u siebie, bo inaczej wszelka dyskusja nie ma sensu. Ale nie 5 min, tylko kilka dni.
-
Tak ten 3400 ma opcje dokupienia phono płytki no ale kolejne tysiaczki… Ale brzmienie ponoć podobne tylko więcej mocy niż 1120. Ogólnie nazwałbym to brzmienie przejrzystym, ale nie jest zbyt jaskrawe, tak bardziej rozkłada scenę na elementy we wszystkich częstotliwościach. A korekcja to wisienka na torcie i pozwoli każdym kolumnom zagrać jak miały zagrać a nie jak pokój pozwala.
-
Ja Ci polecam Lyngdorfa TDAI—1120 albo 3400 jak budżet pozwoli (szczególnie do tak zacnych paczek). Ten mały ma już świetny streamer i phono pre, które brzmi bardzo dobrze jak na moje ucho, pomimo tego że przekształca sygnał na cyfrowy. To nawet nie jest klasa D, ale bliżej do technologii Power DAC. Doskonale rozumiem ideę AIO, przerobiłem dziesiątki wzmakow, daków, kabelków ale dopiero 1120 mi zagrał, oczywiście z RoomPerfect, wcześniej widać sporo zabierał mi pokój, a nie wprowadzę do mieszkalnego salonu tony materiału aby to wyrównywać. Wypożycz i sprawdź może się przekonasz. Nie wrócę już raczej do systemu dzielonego, najlepszy kabel to brak kabla
-
Lyngdorf TDAI-1120, który w końcu ogarnął mi akustykę, jednocześnie wypełnił bas i zdjął mody, stonował rezonujące soprany, parter w domu więc jakieś 45m ale bliski odsłuch i krótka baza, więc ciągle myślę o jakichś innych paczkach… Wszystkiego, od jazzu po jakieś elektro popy. No grają mocno, obszernie we wszystkich kierunkach, ze względu na bliski odsłuch trochę może głowa wokalisty jest duża, to samo z instrumentami, czasem wrażenie słuchania w kilometrowej hali ale to się może podobać przecież. Basu sporo wiadomo, ja mam zatkane BR i jest dobrze, w miarę krótko i szybko, nie dudni. Na prawdę ten kolo dobrze w tej recenzji je opisał, się podjarał widać ale one tak grają Ale od paru dni zawitały do mnie topowe BMN Beszele 3 Pro, no i cholera będzie zagwozdka, bo te to jak audiofilska nirwana, oszołamiające szczegóły, wgląd w mix, płynność i takie zatopienie w muzyce jakiego jeszcze nie doświadczyłem, ale chyba bardziej do akustycznych tematów, osłuchuje je na razie.
-
hehe ale to czysta prawda, mam te paczki i lepiej bym tego nie opisał
-
No ja zawsze podłączałem pod górne, ktoś mi tak kiedyś w jakims sklepie doradził, ale ponoć ciekawsza opcja to podłączenie na krzyż, chyba plus do górnych, minus do dolnych, spróbuj. Ja już generalnie upraszczam, jak kupuje kolumny to patrzę tylko na te z pojedynczymi terminalami aby nerwica zworkowa juz mnie nie dopadła hehe
-
Cześć miałem Roksan blak więc coś mogę skrobnąć Fajny wzmak, grał u mnie z kilkoma dakami ale najdłużej z Schiit Bifrost 2/64, super przestrzeń, dociążenie, holografia. One te 4-5 lat temu nowe chodziły po 8k (przed Brexitem?), więc negocjuj, bo używki teraz sprzedawane spokojnie pójdą za 7k (chociaz powinny za wiele mniej, no ale obecna robi swoje), ja za tyle swojego kupiłem i po paru miesiącach za tyle samo sprzedałem. Za taką kasę to warto sprawdzić. Tylko u mnie wszystko to przeszłość bo wbił Lyngdorf TDAI-1120, i to jakby zdjąć kotarę z tych wszystkich wzmaków, daków, kabelków - może po prostu nie trafiłem wcześnie w połączenie ale już mnie to szczerze zaczęło męczyć. Wiem, że wymiany sprzętowe to kwintesencja naszego hobby, nie namawiam na zmianę podejścia aż tak, ale może spróbuj wypożyczyć i też się przekonasz do tego malucha. Do wyjęcia nowy za 8k, gra sam w sobie bardzo przejrzyście (jak dla mnie oczywiście) ale w bonusie masz chyba najlepsze DSP na swiecie czyli RoomPerfect, u mnie po kalibracji w dość trudnym akustycznie salonie (brak jakichś profesjonalnych ustrojów) stwierdzam, że dopiero teraz dopiero zacząłem "słyszeć" muzykę, ten system z każdych kolumn wyciągnie ich sedno. Nie mówiąc już o tym, ze chyba rachunki za prąd mi spadły...
-
Kurczę u mnie to jest mięcho i moc, ale moze on jest taki, że pozwala kolumnom po prostu robić to do czego są stworzone. Nie nazwałbym go lekkim i zwiewnym, ale za to przedstawił muzykę z nieznaną mi wcześniej separacją i detalami we wszystkich zakresach. No ale ja mam kiepskie, niesymetryczne ustawienie kolumn w pomieszczeniu, więc wystarczyło pewnie że wyrównał mi stereo, ściął mody i zgasił dzwonienia od szyb, luster, ścian... no i gra muzyka!
-
Aha no jak słuchasz na Action to chyba tam mocno podbija bas, zrób może poprawnie zgodnie ze sztuką RoomPerfect i posłuchaj trochę na Neutral, od tego bym zaczął, chętnie bym Ci pomógł ale jednak ponad 100km od Łodzi mam, może jakiś kolega się bliżej znajdzie. Tak też mam, ze edycja Voicings na ekranie telefonu sie nie udaje, ale mam laptop wiec tam zmieniam w razie czego. Moze komp w innym pomieszczeniu jest na innej sieci skoro nie łapie tego TDAI w przeglądarce?
-
Oczywiście! Spróbuj też pobawić się edycją voicings pod swoje potrzeby, ja zrobiłem sobie kilka opcji ze zmniejszonym basem na bazie tych Open i Open Air (raz -2dB raz -3dB, low shelf Q chyba 0,7 od 120Hz bodajże, nie jestem w domu...). Normalnie słucham na Neutral, ale przy jakiejś mocnej łupaninie elektronicznej gdzie są długie niskie basy to jednak to poprawiam, jednym kliknięciem, a działa to bardzo delikatnie jednak zauważalnie. Tylko zacznij może od ponownego puszczenia RoomPerfect z tym subem albo bez jak chcesz, ale zeby RP to pospinał. Zrob wg instrukcji i przerwij jak Ci powie apka, posłuchaj wtedy. Jesli nadal za duzo basu to spróbuj dodać pomiary w odległosciach mniejszych niz te zalecane 50cm od scian, albo tam gdzie bas się wzbudza, to mu doda kolejnych informacji i obnizy porcjowanie basu - tak gdzieś mądre głowy pisały na forach :). Powodzenia.
-
Ja mam go dopiero kilka tygodni i już był z aktualnym softem, który ostatni chyba wyszedł jakoś w kwietniu tego roku, tam jak wejdziesz w opcję aktualizacji to będzie to widać jaką masz wersję i jaką mozesz z serwera zainstalować.
-
Niestety musisz przećwiczyć różne możliwości i sprawdzić co Tobie się spodoba najbardziej, jeśli nie masz zaadoptowanego akustycznie pomieszczenia i jak 90% z nas grasz w salonie to chyba najlepiej zastosować się do zaleceń producenta wzmaka. Sam mam tego 1120, podobną przestrzeń (parter w domku) no i podobne kolubryny (Pylon Diamond 30mk2 z BR z tyłu), i nigdy nie miałem lepszego dźwięku z tych kolumn w moim pomieszczeniu. Najniższy bas jest mrukliwy, dość krótki - na ile te kolumny to potrafią, ale się nie wzbudza, stereo jest równe. Generalnie Lyngdorf pokazuje jak na prawdę grają kolumny, a czy efekt się spodoba czy nie to już oczywiście kwestia gustu. Dla mnie osobiście 1120 to na razie koniec drogi jeśłi chodzi o amplifikację/dac, aż myślę o ich kolumnach FR-1 plus dwa małe suby Lyngdorfa, alternatywnie będę próbował kolejnych podłogówek, aby od czasu do czasu coś sobie jednak kupić :).
-
Cześć, jak koledzy wspomnieli bez sensu jest używanie suba z tymi kolumnami, tym bardziej, że bez kalibracji. Ja bym skupił się na kolumnach, których oczywiście nie można było ruszać po kalibracji, jeśli to zrobili to trzeba zrobić od nowa. Kolumny masz schodzące rzekomo do 19Hz, jesteś pewien, że to co słyszysz to dudnienie, a nie po prostu nowe dźwięki z kolumn przy danych utworach zawierających te częstotliwości? Dźwięki które wcześniej wycinał jakiś mod pomieszczenia, a RP to naprawił... Z kolei Bypass może mieć więcej powietrza bo RP mógł naprawić jakieś rezonowanie lub odbicia wyższych częstotliwości, ale "prawdy" tam nie było, chociaż podobać się może . Poza tym jak pewnie czytałeś, Lyngdorf zaleca dosunięcie do ściany za kolumnami, zostaw oczywiście 5-10cm na BR, ale wtedy kalibracja działa najlepiej bo nie musi sobie radzić z basem odbitym od tej ściany (opóźnionym w stosunku do fali z kolumn).