Wowew Napisano Niedziela o 15:05 Udostępnij Napisano Niedziela o 15:05 Witam serdecznie, Może na wstępie określę system. Wzmacniacz Unison Research Unico 90. Lampy oryginalne. Kolumny Fyne Audio F502 SP Denafrips Enyo + Wiim Pro plus Kable głośnikowe Melodika Sky Blue Kable połączeniowe Melodika Purple Rain Na codzień słucham muzyki raczej cicho lub umiarkowanie głośniej. Do tej pory słuchałem na wysłużonych Vienna Mozart MKI. Brakowało mi w nich blasku wysokich tonów, bas przy moich poziomach głośności raczej rzadko się pokazywał. Unico jest wzmacniaczem ciepłym dlatego przy doborze kolumn kierowałem się raczej jaśniejszymi konstrukcjami. Szukałem czegoś co rozjaśni nieco brzmienie mojego systemu i pozwoli delektować się fajnym, słyszalnym basem. Wybrałem Fyne F502 SP z drugiej ręki. Pierwsze wrażenie było fenomenalne, wreszcie zdjąłem kołdrę z tego wzmacniacza. Bas jest świetny. Niestety zauważyłem, że ostro przedobrzyłem z wysokimi tonami. Słucham najczęściej jazzu, bluesa, rocka klasycznego. Przy jazzie nie ma takiego problemu jak przy rocku. Kawałek Pink Floyd - What Do You Want From Me, z gitarowym intro jest absolutnie "niesłuchalny" można dostać szału, jakby ktoś używał szlifierki kątowej obok głowy. Dlatego zwracam się do was z mega prośbą o pomoc w adaptacji akustycznej. Na podłodze mam gruby dywan, na ścianie gdzie jest okno grube zasłony. Poza tymi dodatkami nie mam absolutnie żadnych innych absorberów. Dla rozjaśnienia sytuacji załączam projekt pokoju wraz z wymiarami. Kolumny stoją metr od ściany bocznej i pół metra od ściany tylnej, na kolcach. A może wymiana lamp w przedwzmacniaczu? Może ktoś kombinował z Unico w ten sposób? Pozdrawiam, miłego dnia Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Acoustic Lab Napisano wczoraj o 11:29 Udostępnij Napisano wczoraj o 11:29 Czyli przeszedłeś ze skrajności w skrajność. 😉 Jak zaczynałem swoje pierwsze kroki w akustyce to miałem wzmacniacz lampowy i wymiana lamp sterujących z RFT na Mullardy skutkowała spadkiem wysokich tonów o 2dB. zatem jeśli teraz w Unisonie nie masz ciepłych lamp to możesz spróbować je zmienić. Druga szybsza opcja to większe rozgięcie kolumn, aż do ustawienia na wprost ściany tylnej. Kolumny grają najrówniej na osi, więc jak je rozegniesz, to będziesz miał mniej wysokich. Rozginaj i słuchaj, czy nie pojawi się dziura na środku sceny. Jak się pojawi to znaczy że za mocno je odgiąłeś. Trzecia opcja to kupienie paneli pochłaniających. Sugeruję ich montaż na ścianie za słuchaczem, bo tam trafia najwięcej dźwięków. Eksperymentalnie możesz też zastosować po 1 sztuce na pierwszych bocznych odbiciach, zamiast kwiatka i analogicznie na prawej ścianie. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wowew Napisano wczoraj o 13:18 Autor Udostępnij Napisano wczoraj o 13:18 1 godzinę temu, Acoustic Lab napisał: Czyli przeszedłeś ze skrajności w skrajność. 😉 Jak zaczynałem swoje pierwsze kroki w akustyce to miałem wzmacniacz lampowy i wymiana lamp sterujących z RFT na Mullardy skutkowała spadkiem wysokich tonów o 2dB. zatem jeśli teraz w Unisonie nie masz ciepłych lamp to możesz spróbować je zmienić. Druga szybsza opcja to większe rozgięcie kolumn, aż do ustawienia na wprost ściany tylnej. Kolumny grają najrówniej na osi, więc jak je rozegniesz, to będziesz miał mniej wysokich. Rozginaj i słuchaj, czy nie pojawi się dziura na środku sceny. Jak się pojawi to znaczy że za mocno je odgiąłeś. Trzecia opcja to kupienie paneli pochłaniających. Sugeruję ich montaż na ścianie za słuchaczem, bo tam trafia najwięcej dźwięków. Eksperymentalnie możesz też zastosować po 1 sztuce na pierwszych bocznych odbiciach, zamiast kwiatka i analogicznie na prawej ścianie. Oh dzięki. Już myślałem, że nikt nie odpowie na mój debiutancki post. W Unico siedzą stockowe Tung Sol. Są ciepłe, przynajmniej tak je odbierałem na Mozartach (ciepłe? albo zamulone?) . Mówisz o wymianie na te Mullardy obecnej produkcji? https://sklep.lampyelektronowe.pl/?2093,12ax7-ecc83-mullard Zastanawiam się czy istnieją jeszcze przybytki gdzie mogę przynieść wzmacniacz i posłuchać innych lamp zanim wydam kolejne 2 tysiące Nie do końca jeszcze rozumiem chyba czym tak na prawdę jest "ciepły dźwięk". Przeczytałem w internecie, że im więcej średnicy tym dźwięk jest cieplejszy. Mój wzmacniacz ludzie określają jako ciepły a ja odbieram te średnicę (albo lepiej, niższe pasma średnicy) jako troche wycofaną / bez energii. Dzięki za wskazówki, jutro kolejny dzień roboty z biura i bólu głowy. Zacznę o zabawy w ustawienie kolumn. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Acoustic Lab Napisano wczoraj o 19:55 Udostępnij Napisano wczoraj o 19:55 (edytowany) Mullardy kupowałem z lat 60-tych. Jak chcesz posłuchać przed zakupem, to nie spotkałem się żeby ktoś to oferował. Chociaż ja miałem chińskiego lampowca jako jeden z pierwszych w kraju, z bezpośredniego imortu z Chin. To był 2008 rok, zapłaciłem za niego chyba nie całe 2000zł. A wtedy wybór był pomiędzy dostępnym w salonach Manley Stingray za około 5000zł lub konstrukcje elektroników z doświadczeniem jak np. Sonus Oliwa. Lampy też nie były takie drogie, bo nie było mody na lampowe wzmacniacze. Dla mnie była to szybka i tania przepustka do lepszego brzmienia, w konkurencji do zakupu Denona czy Marantza z salonu. Dodatkowo lubię usprawnianie, więc zacząłem się na nim uczyć podstaw elektroniki. Tak do dziś kontynuuję cykl nauki pod tytułem Jaki element wymienić/ulepszyć żeby urządzenie zagrało lepiej. Zadzwoń do hornet9 https://hornet9.com/lampy.htm widzę że ma kilka Mullardów. Może przyjmie zwrot do tygodnia? Ja chciałem cieplej, z większą ilością średnicy, żeby była ona bardziej powolna, niż szybka i precyzyjna. Tak zwana gruba kreska. Czyli więcej nasycenia dźwięku niż konturu. Edytowano wczoraj o 19:56 przez Acoustic Lab Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.