Skocz do zawartości

marcin77

Uczestnik
  • Zawartość

    6
  • Dołączył

  • Ostatnio

O marcin77

  • Ranga
    Debiutant
  1. Jak w temacie, porównywał ktoś w odsłuchu końcówki BAT VK220 i Usher Reference 1.5 ? Proszę o opinie.
  2. końcówka mocy z XLR do 6.000 zł

    Porównywałes może wzmacniacz BAT VK220 do Ushera 1.5 ? Są w podobnym przedziale cenowym. Wiadomo, że najważniejszy przed zakupem jest własny odsłuch ale chciałbym poznać najpierw ogólne opinie innych użytkowników.
  3. końcówka mocy z XLR do 6.000 zł

    Dzięki za sugestie. Początkowo jako preampa będę używał Cambridge Audio Stream Magic 6 ale wiem, że kolejnym krokiem będzie konieczność zakupu lepszego przedwzmacniacza. Czy warto w tym przypadku szukać preampa na lampach? Jaki możesz polecić ? Początkowo myslałem o używce EC 4.7. Nie mam doświadczenia w tym temacie, a już w ogóle jeśli chodzi o lampowe.
  4. Jakie polecacie tranzystorowe końcówki mocy stereo z wejściami XLR, do kwoty 6.000 zł ? Oczywiście mam na myśli sprzęt używany. Czytałem ostatnio dobre opinie na temat końcówki Usher Reference 1.5. Co jeszcze innego warto szukać i brać pod uwagę ? Posiadam kolumny podłogowe T+A Criterion 25 na linii transmisyjnej. Szukam wzmacniacza z dobrą dynamiką, najlepiej jednostkę zbalansowaną w klasie A.
  5. Dobór wzmacniaczy do Bi-ampingu

    Witam Proszę o poradę odnośnie doboru wzmacniaczy w domowym systemie audio. Posiadam kolumny podłogowe z linią transmisyjną T+A Criterion Jubilee 25. Moc znamionowa kolumn: 160W, pasmo 30-50.000 Hz, impedancja 4 Ohm, częstotliwości podziału: 250 Hz i 2.100 Hz, efektywność: 90 dB. Chciałbym podłączyć je do dwóch wzmacniaczy z zastosowaniem bi-ampingu. Co polecacie przy takiej konfiguracji? Zastanawiałem się nad końcówką mocy NAD 218 thx lub NAD S200 do głośników niskotonowych. Nie wiem natomiast jaki dobrać wzmacniacz dla sekcji średnio-wysokotonowej, aby całość dobrze zagrała. Budżet ok. 2.000-3.000 zł za wzmacniacz. Jako źródło posiadam strumieniowca Cambridge Audio Stream Magic 6.
  6. Witam wszystkich! Mam pytanie, skierowane głównie dla audiofili i/lub osób technicznych w tematyce audio. Koncepcja jest taka, żeby podłączyć poprzez XLR cyfrową zwrotnicę aktywną (np. Behringer 2496 lub Dynacord DSP 260) do domowego systemu audio. Chodzi mi o to, aby uzyskać możliwie wyrównaną charakterystykę pasma przenoszenia poszczególnych głośników oraz w efekcie całej kolumny, poprzez eksperymentalny dobór ustawień filtrów cyfrowych tejże zwrotnicy i pominięcie zwrotnicy pasywnej w kolumnie. Drugim celem jest korekcja całej charakterystyki częstotliwościowej aby dostosować ją do akustyki pomieszczenia odsłuchowego. Wiem, że rozwiązania takie są stosowane przy sprzęcie estradowym. Czy celowe jest zastosowanie w/w rozwiązania do celów audiofilskich ? Obawiam się, że dźwięk może ulec niepożądanym zmianom lub nawet zniekształceniom w procesie zmiany sygnału z analogowego na cyfrowy (ADC), jego obróbce przez cyfrowe filtry i na końcu zamianie z cyfrowego na analogowy (DAC). Oczywiście każde wyjście analogowe XLR podłączone jest do osobnego wzmacniacza i dalej do poszczególnego głośnika: niskotonowego, średniotonowego i wysokotonowego. Drugie moje pytanie, to jakie polecacie końcówki mocy dla tych trzech głośników (trzech różnych pasm) ? Czy warto na średni i wysoki ton zastosować lampę a na głośnik basowy tranzystor ? Podobne rozwiązanie jest zastosowane np. w kolumnie aktywnej Avantgarde Acoustic ZERO 1 (http://www.avantgarde-acoustic.de/zero1/_e...novationen.html), gdzie każda kolumna posiada wbudowane trzy wzmacniacze: 2x50W i 1x400W. Proszę o opinie na ten temat.
×