Skocz do zawartości

marcin77

Uczestnik
  • Zawartość

    6
  • Dołączył

  • Ostatnio

O marcin77

  • Ranga
    Debiutant
  1. Jak w temacie, porównywał ktoś w odsłuchu końcówki BAT VK220 i Usher Reference 1.5 ? Proszę o opinie.
  2. Porównywałes może wzmacniacz BAT VK220 do Ushera 1.5 ? Są w podobnym przedziale cenowym. Wiadomo, że najważniejszy przed zakupem jest własny odsłuch ale chciałbym poznać najpierw ogólne opinie innych użytkowników.
  3. Dzięki za sugestie. Początkowo jako preampa będę używał Cambridge Audio Stream Magic 6 ale wiem, że kolejnym krokiem będzie konieczność zakupu lepszego przedwzmacniacza. Czy warto w tym przypadku szukać preampa na lampach? Jaki możesz polecić ? Początkowo myslałem o używce EC 4.7. Nie mam doświadczenia w tym temacie, a już w ogóle jeśli chodzi o lampowe.
  4. Jakie polecacie tranzystorowe końcówki mocy stereo z wejściami XLR, do kwoty 6.000 zł ? Oczywiście mam na myśli sprzęt używany. Czytałem ostatnio dobre opinie na temat końcówki Usher Reference 1.5. Co jeszcze innego warto szukać i brać pod uwagę ? Posiadam kolumny podłogowe T+A Criterion 25 na linii transmisyjnej. Szukam wzmacniacza z dobrą dynamiką, najlepiej jednostkę zbalansowaną w klasie A.
  5. Witam Proszę o poradę odnośnie doboru wzmacniaczy w domowym systemie audio. Posiadam kolumny podłogowe z linią transmisyjną T+A Criterion Jubilee 25. Moc znamionowa kolumn: 160W, pasmo 30-50.000 Hz, impedancja 4 Ohm, częstotliwości podziału: 250 Hz i 2.100 Hz, efektywność: 90 dB. Chciałbym podłączyć je do dwóch wzmacniaczy z zastosowaniem bi-ampingu. Co polecacie przy takiej konfiguracji? Zastanawiałem się nad końcówką mocy NAD 218 thx lub NAD S200 do głośników niskotonowych. Nie wiem natomiast jaki dobrać wzmacniacz dla sekcji średnio-wysokotonowej, aby całość dobrze zagrała. Budżet ok. 2.000-3.000 zł za wzmacniacz. Jako źródło posiadam strumieniowca Cambridge Audio Stream Magic 6.
  6. Witam wszystkich! Mam pytanie, skierowane głównie dla audiofili i/lub osób technicznych w tematyce audio. Koncepcja jest taka, żeby podłączyć poprzez XLR cyfrową zwrotnicę aktywną (np. Behringer 2496 lub Dynacord DSP 260) do domowego systemu audio. Chodzi mi o to, aby uzyskać możliwie wyrównaną charakterystykę pasma przenoszenia poszczególnych głośników oraz w efekcie całej kolumny, poprzez eksperymentalny dobór ustawień filtrów cyfrowych tejże zwrotnicy i pominięcie zwrotnicy pasywnej w kolumnie. Drugim celem jest korekcja całej charakterystyki częstotliwościowej aby dostosować ją do akustyki pomieszczenia odsłuchowego. Wiem, że rozwiązania takie są stosowane przy sprzęcie estradowym. Czy celowe jest zastosowanie w/w rozwiązania do celów audiofilskich ? Obawiam się, że dźwięk może ulec niepożądanym zmianom lub nawet zniekształceniom w procesie zmiany sygnału z analogowego na cyfrowy (ADC), jego obróbce przez cyfrowe filtry i na końcu zamianie z cyfrowego na analogowy (DAC). Oczywiście każde wyjście analogowe XLR podłączone jest do osobnego wzmacniacza i dalej do poszczególnego głośnika: niskotonowego, średniotonowego i wysokotonowego. Drugie moje pytanie, to jakie polecacie końcówki mocy dla tych trzech głośników (trzech różnych pasm) ? Czy warto na średni i wysoki ton zastosować lampę a na głośnik basowy tranzystor ? Podobne rozwiązanie jest zastosowane np. w kolumnie aktywnej Avantgarde Acoustic ZERO 1 (http://www.avantgarde-acoustic.de/zero1/_e...novationen.html), gdzie każda kolumna posiada wbudowane trzy wzmacniacze: 2x50W i 1x400W. Proszę o opinie na ten temat.
×
×
  • Utwórz nowe...