Skocz do zawartości

slawas2001

Uczestnik
  • Zawartość

    357
  • Dołączył

  • Ostatnio

O slawas2001

  • Ranga
    Sympatyk

Informacje osobiste

  • Lokalizacja
    śląsk

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. To dlatego coś mi nie pasowało jak podbijalem za dużo basu coś się z nim działo kolumny się buntowały... albo jak prostowalem wysokie tony >1 khz to było jakoś nieprzyjemnie szorstko, to by mogło tłumaczyć.. I ogólnie dość mocno dynamike mi podnosi ten dsp... swoją drogą -10 db przy moich niskoefektywnych dynaudio to z 20% mocy wzmacniacza , na razie wszystko ustawiłem na output -4db i i tak jest ciszej...masterem tego nie reguluje bo używam pilota i łatwo mi wcisnąć volume up. .. teraz gra chyba przyjemniej bez wspomnianych ostrości szorstkosci takie mam wrażenie
  2. Dzięki wielkie, czytam ale trochę niejasno to tłumaczą , czy dobrze rozumie że w ddrc24 sugerują w zakładce output ustawić "w razie czego" -5, -10 db? Trochę to dużo
  3. Serio? mam ustawione na 0. Znaczy w ddrc tyle mam. W diracu nie ustawiłem volume'a osobiście. Widzę w instrukcji piszą że źle skalibrowanie mikrofonu może uszkodzić głośniki. Hm... nie wydaje mi się żebym tam miał za wysoki poziom i chyba tylko przy tym utworze tak się dzieje hmm...
  4. Moja krzywa wygląda mniej więcej tak, zrobiłem prostą do 300 Hz bo jak daje do 1K to mam wrazenie że dźwięk się robi odrobinę płaski. Starałem sie na słuch ograniczyć podbicia pokoju i żeby nie wyciąć za dużo, ani nie dodać, żeby dźwięk był jak najbardziej naturalny. Mam na jednym kawałku przester trwający kilka sekund (Diana Krall Dont dream it over w 52 sekundzie na Tidalu) i zastanawiam się skąd się bierze, sprawdzę na słuchawkach czy tam jest, chociaż wątpie. ktoś ma jakiś pomysł? Słychać jakby chrupanie, szelest prawej wysokotonówki . Kolumny mają pół roku i nigdy ich nie katowalem hmm....... czy to nagranie czy DSP czy głośniczek?
  5. @tomek4446 ja się uczyłem z tego linka https://www.audiophysic.com/en/technology/rules-about-positioning/ https://www.audiophysic.com/en/technology/positioning-step-by-step/ na razie nie mam w domu lapka więc się nie pobawie krzywymi... ale jak będzie to chętnie spróbuje....Mam wrażenie że jak trochę przytniesz bas a resztę zostawisz to jednak tej góry może być trochę dużo...
  6. Ja troche testowałem i obecnie używam krzywej brązowej z obrazka, moje kolumny które z natury grają mocno średnicą nie przyjmują dużych podbić na basie, chociaż tu już jest słyszalny w nocy kiedy brakuje mi basu i słyszę za dużo góry mogę przełączyć na krzywą czerwoną ale jakoś tego zbytnio nie robiłem. Minus jest taki że trzeba dać trochę głośniej na wzmacniaczu niż bez korekcji @nowy78 to trochę racja ze slychac delikatną kanciastość po użyciuDSP prawdopodobnie dzieje się tak po wpięciu niskiej jakości urządzenia w dobry tor muzyczny który zaczyna pokazywać co jest wąskim gardłem systemu. Prawdopodobnie konieczne są większe inwestycja na lepszy model żeby nie było takich skutków ubocznych 😛 Inna sprawa że przy łagodnie/poprawnie "poprawnie dla uszu" stworzonej krzywej nie powinno być to aż tak słyszlne, tudzież słuch się powinien szybko przyzwyczaić i ignorować niedoskonałości moim zdaniem
  7. Naim 5si? 😀 fakt jak się posłucha czegoś dużo lepszego i mocniejszego to potem takie się może odnieść wrażenie,cudów nie ma,i tak moim zdaniem za cenę w jakiej są używki dla początkującego to może być szok ja mam aktualnie takie zdanie na temat emitów 20, rok posłuchałem było fajnie ale jak zmieniłem na evoki to zacząłęm się zastanawiać dlaczego tak późno, wszystko zależy od *perspektywy*, jak przesiądziesz się z opla corsy do mercedesa to na początku jest fajnie ale potem nawet mercedes spowszednieje, w odwrotną strone przesiadka może być niefajna - wszysko nas w takim gruchocie denerwuje, ważne żeby znaleźć jakiś pułap gdzie na dłuższą metę jesteśmy usatysfakcjonowani dla mnie to evoke 20... a teraz poluje na używanego Supernaita 2 jeśli się trafi w dobrej cenie..... aczkolwiek caspian nie jest zły
  8. nie cztałem całości ale jeśli emity 20 do 13m2 będą lepsze niz 30stki polecam spróbować ż naim nait 5si lub ostatecznie "i" używki tego wzmaka można upolować w niezłych cenach, ostatecznie próbowałbym evoke 10 różnica w brzmieniu powinna być bardzo bardzo duża ale też cena rośnie lawinowo, no ewentualnie któreś z aktywnych wtedy nie musisz się bawić ze wzmacniaczami i kablami czyli w teorii mniejsze wydatki ps. w kable nie ma się co bawić jeżeli budżet nie jest duży, to tak 10-15% systemu i na samym koncu
  9. Krzywa nada jest całkiem przyjemna. Wszystko działa tylko pytanie do @Bartek z Mega-Acoustic i do Ciebie czy takie (dość znaczne?) podbijania basu od 18 Hz jeśli kolumny nawet tyle nie wyciągają nie przesteruje wzmacniacza albo nie uszkodzi kolumn? Czy to jest bezpieczne? Na razie nie szłyszę żeby się coś złego działo, ale wolę być ostrożnym w razie jak by co Co do rozmowy na temat ddrc24 to przy mojej akustyce gdzie bas lubi sobie podudnić jak w studni i ma kilka górek poniże 100Hz to do słuchania bez tego urządzenia raczej nie ma powrotu. Znajomi zawsze mówili że w ogóle nie ma basu, a teraz że nagle się pojawił A co do jakości to jeśli wezmiemy pod uwagę cenę i koszt licencji na DL to chyba (prawie na pewno) nie kupi się lepszego daca z takimi możliwościami w tej kwocie. Rozumiem że przy dobrym sprzęcie lepiej się sprawdzi 22d +osobny dobry dac, ale ja jestem wielbicielem wzmacniaczy bardziej niż daców i marzy mi się obecnie upolowanie używanego Naima Supernaita 2w podobnych pieniądzach , a porządne źródło odkładam na później dopóki ta technologia się jeszcze trochę nie rozwinie a coś czuje, albo mam taką nadzieję że ma przed sobą rozkwit Osobiście używam rozwiązania Arcam rplay (192Hz/24bity) z Tidal Hi Fi puszczone analogowo przez rca do ddrc24 i jest muzykalnie a to najważniejsze, spadek jakości nie rzuca się w uszy, no chyba że zaczniemy sie bawić w oryginalne Flac'i 24 z koncertu fortepianowego Beethovena w wykonaniu London Symphony Orchestra to wtedy spadek dla ogarniętego słuchacza daje się zauważyć dość szybko. Próbowałem też podpinać Bluesounda Node 2i (192Hz/32bity+Tidal master) przez szklanego optyka WW Supernova i jakość precyzja faktycznie były znacznie lepsze jednak dla mojego wrażliwego ucha pojawiało się za dużo detali w górze pasma, i tu już przy relatywnie słabym (ale rozdzielczym) źródle w stosunku do reszty systemu dało się odczuć zmęczenie słuchu.
  10. Dziękuję najmocniej!!! Widzę chyba rozdział 3.1 jest o pracy z wykresami ale trochę się dziwię żeby nie było plików do tak "klasycznych" krzywych jak dwie wspomniane
  11. Dzien dobry, czy ktoś z forumowiczów miał doświadczenie z piankowymi podkładkami pod monitory? Moje stoją na komodzie która mocno podbarwia dźwięk i ciekaw jestem czy ustawienie na tego typu podstawce byłoby ratunkiem? Mamy coś w rodzaju samych piankowych niedrogich https://muzyczny.pl/140778_Adam-Hall-PAD-ECO-1-podkladki-akustyczne-pod-monitory-studyjne-170-x-300-mm-para.html ale też są o bardziej złożonej budowie i niestety dużo droższe? taka jak w linku.. https://www.primacoustic.com/recoils-ben/ Czy jest sens dopłacać? Ktoś miał styczność? Dodam że moje kolumny to system audio saxo 5 do użytku domowego, nic wielkiego, ale jakieś wymagania żeby grało to prawidłowo jeszcze mam 😉 Dodam że pokój na tyle mały że standy nigdzie się już nie zmieszczą 😛 Pozdrawiam, Sławo
  12. Właśnie czytam tamto wskazane forum, i ciekawi mnie BiK i Olive Fajna sprawa z tymi krzywymi mam nadzieje że nie zacznę za bardzo przy tym gmerać bo to się skonczy na przedłużonej kwarantannie A czy mógłbyś w skrócie wytłumaczyć jak to się robi. Biorę orginalną krzywą z pomiarów i ją modyfikuje, jak? znaczy na wykresie,czy kopiuje dane tam gdzie jest dla programistów? A może po prostu wrzucam jakis gotowy plik? Sorki, że zadaje takie najprostsze pytania ale jeszcze przy tym nie grzebałem osobiście, nawet mikrofonu swojego nie mam ps. widzę dużo artów i forów o tym wszystkim, tony informacji powiedziałbym nawet tony teorii, ale nigdzie nie zauważyłem jak to zrobić w praktyce bo wiadomo że najlepiej ocenić na własne uszy
  13. dobrze Panowie, spróbuje napisać coś o moich doświadczeniach z ddrc 24 hd może ktoś coś doradzi? jakieś wnioski się nasuną? na wstępie dodam że wzmacniacz na którym gram bywa agresywny i dopiero znalezienie kolumn bardzo łagodnie traktujących góre pasma go utemperowało.... i teraz po wpięciu mini dsp i skalibrowaniu z automatu (całego pasma za pomocą mikrofonu i DL) bas jest dużo lepszy sterofonia dobra ...ale znowu wyższa średnica i góra się trochę za bardzo wyszły do przodu, iskrzą się, dynamika również poszła w górę i teraz przy mocniejszych szybszych kawałkach robi się nieco agresywnie, męcząco, tylko pod jazzem gdzie nagrania są spokojne dopracowane bez perkusyjnej nawalanki jest ładnie..... ale na drugim ustawieniu kalibrację zrobiłem tylko dla niższych tonów do chyba 300Hz resztę zostawiłem w spokoju i od razu stereofonia nieco siadła ale dźwięk nie jest już taki agresywny daje się słuchać mocnego rocka..hm... wina dacka, kalibracji/filtrowania? wiadomo jest to trochę wąskie gardło w całym systemie... a może da się to jakoś poprawić?
  14. Byłoby to prostsze ale mój arcam rplay ma fajniejszą sygnatura a on ma tylko rca i coax ... natomiast bluesound jest bardziej chłodny i jakby cyfrowy ma lekko charakter i on ma optyka .. I sprawdzę ale średnio mi się podoba pchanie go do głównego systemu... zobaczymy co z tego wyjdzie....
  15. Testuje tego ddrc 24 hd i muszę powiedzieć że jest spoko.. jednak wejściowe rca jest bardzo podatne na zmianę kabla i teraz mam nie lada wyzwanie wybrać jak najbardziej neutralny ic , będzie ciężko 😛 poproszę jeszcze o uruchomienia wejścia optycznego może będzie łatwiej
×
×
  • Utwórz nowe...