Skocz do zawartości

modelarz01

Uczestnik
  • Zawartość

    537
  • Dołączył

  • Ostatnio

Informacje osobiste

  • Lokalizacja
    Polcka

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. też, Ale na to nie mam wpływu. Temperatura -największy wpływ (barwa, rozciągnięcie pasma) Wilgotność -średni wpływ (ciepło i miękkość dźwięku) Ciśnienie atmosferyczne - najmniejszy, ale zauważalny przy bardzo czułym słuchu
  2. + też warto wspomnieć o temperaturze i wilgotności. U mnie są wahania 16-21 stopni C. Słyszę różnicę miedzy 16, a 21 (Przy wyższej lepiej)
  3. Dziś sprawdzałem drzwi. Były niedomknięte. Problem rozwiązany
  4. Czy ktoś z Was stosował matę butylową na drzwiach stalowych w pomieszczeniu odsłuchowym / kinowym? Mam w swojej sali kinowej drzwi stalowe (zewnętrzne) i przy seansach akcji zdarza się, że wpadają w drżenie. Winowajcą jest mój Klipsch RP-1200SW, który potrafi mocno poruszyć powietrzem 😉 Zastanawiam się nad rozwiązaniem w postaci maty butylowej z warstwą aluminium, np. 4 mm, o parametrach: MLF = 0,60 6,25 kg/m² Koszt takiej maty to ok. 300 zł, więc zanim się zdecyduję – wolałbym zapytać, czy ktoś z Was testował podobne rozwiązanie i jakie były efekty.
  5. 3.81 × 4.17 m . Ekran ustaw na krótszej ścianie (3.81) Jeśli kanapa może stać min. 0.8–1.0 m od tylnej ściany 7.1.4 ma sens Jeśli kanapa stoi pod ścianą (albo tylko 30–50 cm od niej) → lepiej 5.1.4
  6. Kina w Polsce z Dolby Atmos, które warto sprawdzić: Cinema City, Galeria Północna (Warszawa) Helios, Sukcesja (Łódź) Cinema City Korona (Wrocław) Multikino, Galeria Katowicka (Katowice) Jeszcze zainteresuj się IMAX - dźwięk jest bardzo mocny, czysty, z dużym „uderzeniem”, ale nie ma tej samej precyzji obiektowej co Atmos. Atmos jest bardziej precyzyjny w „lokalizacji” źródła dźwięku, ale nie zawsze tak potężny i kinowy jak IMAX.
  7. Ja w swoim pokoju kinowym kilka razy zmieniałem aranżację, zanim udało mi się osiągnąć efekt, który naprawdę mnie zadowala. Nie będę Ci podpowiadał, co dokładnie masz kupić – zamiast tego opiszę, co u mnie się sprawdziło, a może podobnie będzie i u Ciebie: na podłodze mam pianomat 10 mm + cienką wykładzinę, w rogach pokoju zastosowałem pułapki basowe z wełny, około 80% powierzchni ścian pokryłem wełną 5 cm, którą przykryłem płytą K-G, na tylnej ścianie zawisły absorbery z wełny 5cm i dyfuzory akustyczne, na pierwsze odbicia kolumn nie dawałem nic, bo to zbyt mocno tłumiło dźwięk. Całość gra u mnie w systemie 5.1.4.
  8. W pokoju 12 m2 najczęściej lepiej pójść w porządne 5.1 niż tracić pieniądze na „Atmos na kolumnach” w małym pomieszczeniu bardzo zależy od akustyki pokoju. Jeżeli nie da się powiesić (albo wpuścić) głośników sufitowych, lepiej przeznaczyć kasę na lepsze kolumny frontowe, porządny centralny i konkretny subwoofer oraz amplituner z korekcją pokojową. Subwofer np. SVS SB-1000 Pro, SVS SB-2000 Pro, KEF Kube 12b, REL T/5x. Amplituner jesli priorytet to kino np Denon AVR-X1800H lub X2800H onkyo tx-rz30, Onkyo TX‑NR7100 jeśli priorytet to muzyka to jakiś Marantz
  9. Miałem wcześniej dwa subwoofery JBL E150. Niezależnie od tego, czy grała jedna, czy dwie sztuki – efekt był dość mało odczuwalny. Problem w tym, że nie potrafiłem ich odpowiednio ze sobą skalibrować, więc w praktyce nie dawały takiej różnicy, jakiej się spodziewałem. Kolega kiedyś zasugerował, że dwa suby to zawsze lepsze rozwiązanie, więc zostawiłem oba. Jednak po pewnym czasie zdecydowałem się zamienić je na jednego Klipscha RP-1200SW – i to była zupełnie inna historia. Pod każdym względem różnica była ogromna: Klipsch schodzi znacznie niżej, daje prawdziwe „trzęsienie”, jest szybszy, bardziej dynamiczny i po prostu mocniej czuć jego pracę. Oczywiście i cena w kupnie też inna
  10. U mnie wyglądało to tak, że zrobiłem przesiadkę z 5.2.2 na 5.1.4. Ale zanim odczułem wyraźną poprawę, musiałem sporo pozmieniać w samym pomieszczeniu – doszły dyfuzory, a absorbery trafiły w inne miejsca. To miało znaczenie i dopiero wtedy poczułem różnicę na plus. Czy było warto? Zdecydowanie tak. Natomiast nie każde pomieszczenie nadaje się pod rozbudowane konfiguracje typu 7.2.6 czy 9.2.4. Dużo zależy od warunków i wielkości pokoju. Najlepszym sposobem jest po prostu dostawić dodatkowy głośnik i samemu sprawdzić, czy ta zmiana w danym miejscu daje realny efekt. Z tego, co udało mi się dowiedzieć i też sam zauważyć – w wielu przypadkach „więcej Atmos” daje lepszy rezultat niż „więcej surround”.
  11. Miałem Klipsch 504II bardzo dynamiczny dzwiek. Fajny centralny. Zwrociłem bo po dłuższym słuchaniu mnie męczył. Ale na dzień dzisiejszy nie wiem czy bym go zwrócił jeśli miałbym podpięte te kable co wspominałem oraz zmienioną akustykę. Na pewno Dali Opticon Vokal MKII dynamicznie nie tak jak Klipsch. Dzwiek z kolei ma bardzo naturalny, krystaliczny. Warto go wziąść pod uwagę wówczas jak masz resztę kolumn Dali. Albo jak w twoim wypadku wymiary mają znaczenie. Większość sklepów pozwala zwracać do 14 dniach od zakupu.
  12. To tak jak ja. Miałem na oku Dali. Znalazłem przypadkowo dali opticon vokal mk2 outlet nowy z gwarancja za 1700zł. Od razu kupiłem. Cena nowego trochę poniżej 3000zł. Później poszedłem na odsłuch czy faktycznie chcę Dali kolumny. I wybrałem Dali. Nie żałuje. Kolumny też znalazłem w dobrej cenie outlet w akustyka.pl - polecam sklep. Najlepiej kontakt z Maciejem.
  13. Wiem o czym piszesz. To samo miałem jak zmieniałem centralny. Próbowałem wszystkiego. Zmiana krzywej w Dirac tylko trochę pomogła. Później była zabawa z absorberami i dyfuzorami - też pomogło. Następnie zmieniłem kable i uważam, że to dało najlepszy rezultat. Kable miałem zwykłe. Zmieniłem na Chord Clearway X 2x 2,08mm². Kolejna sprawa to jak byłem na odsłuchu kolumn Dali to Audio Bronze odpadł jako pierwszy. Czystość, detaliczność mnie drażniła. Zostały na odsłuchu Pylony vs Dali.
  14. To tak jak ja A zdjęcia to chcesz: wykonanych już dyfuzorów? projektu z wymiarami? czy potrzebujesz krok po kroku jak zrobić z desek dyfuzor?
×
×
  • Utwórz nowe...