Skocz do zawartości

modelarz01

Uczestnik
  • Zawartość

    520
  • Dołączył

  • Ostatnio

Informacje osobiste

  • Lokalizacja
    Polcka

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Gdy mówiłem coś głośniej, słyszę delikatne odbicie dźwięku od tylnej ściany. Podczas odsłuchu muzyki i filmów brakowało mi nieco naturalności – soprany były momentami zbyt mocne i przez to dokuczliwe. W filmach Dolby Atmos czasami miałem wrażenie, że brakuje precyzji w lokalizacji dźwięków, szczególnie w bardziej złożonych scenach. Dodam, że te problemy były naprawdę subtelne, ale spędziłem setki godzin na oglądaniu tych samych scen filmowych i krótkich demonstracji Dolby Atmos. Dzięki temu mogłem wychwycić te niuanse i lepiej ocenić efekty zmian. Zdecydowałem się na montaż dyfuzorów na tylnej ścianie i już teraz słyszę, że wszystko idzie w dobrym kierunku. Dźwięk wydaje się bardziej spójny, a przestrzeń naturalniejsza. To dopiero początek, ale jestem bardzo zadowolony z efektów.
  2. Z niskimi częstotliwościami nie mam żadnych problemów, więc skupiam się na eliminacji lekkiego pogłosu, głównie w tylnej części pomieszczenia. Mam duże prostokątne absorbery z wełny, które wcześniej były ustawione z tyłu. Jednak czasami odnosiłem wrażenie, że akustyka stawała się zbyt przytłaczająca i brakowało naturalnej przestrzeni w dźwięku. Dlatego muszę je usunąć. Dyfuzory drewniane dużo pomogły. A pianki piramidki są delikatniejsze
  3. Planuję zakup piramidek akustycznych jak na zdjęciu, o wymiarach 50x50x5 cm. Rozważam zakup 18 sztuk (na projekcie oznaczone kolorem żółtym). Kilka szczegółów o moim pomieszczeniu: Wysokość: 207 cm Długość: 720 cm Szerokość: około 350 cm Na podłodze pianomat i wykładzina grubości 10mm. Ułożona od ekranu do połowy sali kinowej. W tylnej części słyszę delikatny pogłos. Pułapki basowe: W rogach zamontowane pułapki z wełny ISOVER PT 80 o grubości 10 cm. (kolor niebieski) Ekran: Zakrzywiony, wisi na kantówkach, oddalony od ściany o kilkanaście centymetrów. (kolor biały) Subwofer (kolor zielony) Kanapa: Zostaje na swoim miejscu, ponieważ to idealna lokalizacja do oglądania ekranu o przekątnej około 125 cali. Głosniki surround i kolumny wraz z centralnym (kolor brązowy) Głosniki sufitowe dolny atmos (kolor czarny) Macie może jakieś sugestie co do rozmieszczenia piramidek, ilości, czy ewentualnych zmian w obecnej konfiguracji? Zależy mi na poprawie akustyki, ale również na zachowaniu komfortu w pomieszczeniu. Dzięki!
  4. Tak wiem. Miałem coś na myśli ale jednak nie znalazłem tego w Dirac Live. Udało mi się w końcu zbudować cztery drewniane dyfuzory! 😊 Tym razem są zupełnie inne od mojego pierwszego projektu, który pokazałem wcześniej. W realizacji pomógł mi program QRDude, który zazwyczaj projektuje dyfuzory kwadratowe typu Skyline. Ja jednak zdecydowałem się na wersję fraktalną. Nie wiem, czy to dobre podejście, ale działa! Przeprowadziłem wstępne testy, aby sprawdzić, na ile takie rozwiązanie rzeczywiście wpływa na akustykę. Ustawiłem dyfuzory na tylnej ścianie i odpaliłem kilka filmów oraz utworów muzycznych. Pierwsze wrażenia? Bardzo pozytywne! Poprawiła się klarowność dźwięku. Pozycjonowanie jest bardziej precyzyjne. Dźwięk brzmi naturalniej, np. soprany, takie jak dźwięk tłukącego się szkła, są wyraźniejsze i bardziej realistyczne. Co ciekawe, podczas odsłuchów w stereo zauważyłem coś nowego. Zazwyczaj, gdy przełączałem Dirac Live między ON a OFF, dźwięk bez korekcji wydawał się bardziej naturalny. Tym razem jednak muzyka w trybie ON była dla mnie przyjemniejsza. To oczywiście dopiero początek. Planuję kupić kilka tanich absorberów piankowych z Allegro, rozmieścić je strategicznie, a potem zrobić pomiary mikrofonem i zoptymalizować wszystko w Dirac Live. Na razie jednak jestem naprawdę zadowolony z efektów i mam nadzieję, że to dopiero początek przygody z poprawą akustyki Na zdjęciu widać duże, bardzo gęste absorbery z wełny mineralnej, które kupiłem kiedyś. Jednak prawdopodobnie zostaną one usunięte.
  5. Możliwe. To są milisekundy. Więc może to być tylko wrażenie :)
  6. Nie wiem na czym odtwarzasz filmy. Ja wymieniłem również odtwarzacz i poprawił mi się lekko dzwięk. Głównie atmos. Obraz też się poprawił i to dość mocno. Ogladam na 120calach z projektora. Na tv może tak byś nie odczuł. Jeśli planujesz nowy amplituner to również przyniesie dodatkowe korzyści w kinie. U mnie wymiana była z Yamaha 683 na Onkyo rz50
  7. Byłem niedawno w podobnej sytuacji jak Ty. Miałem okazję testować Klipsch 504 II, ale ostatecznie zdecydowałem się je zwrócić. Owszem, mają sporo dynamiki, jednak po 1-2 godzinach odsłuchu ich brzmienie zaczynało mnie męczyć. W moim przypadku akustyka sali kinowej jest taka, że podbija soprany, więc potrzebowałem kolumn o łagodniejszym charakterze. Aktualnie pracuję nad budową dyfuzorów akustycznych – jestem ciekaw, jak wpłyną one na odbiór dźwięku. Wymieniłem swoje Mission M34 na Dali Opticon 6 MK2, a centralny na Dali Opticon Vokal. Centralny Klipsch faktycznie oferował większą dynamikę, ale mimo to różnica w jakości dźwięku pomiędzy moimi poprzednimi a nowymi kolumnami również nie była aż pięciokrotna. Niemniej, zmiana była warta swojej ceny – w kinie domowym różnica jest wyraźna, szczególnie w spójności i szczegółowości dźwięku. W stereo różnica to przede wszystkim kwestia charakteru brzmienia. Warto zapytać o ceny w akustyka.pl
  8. Raczej nie. Tylko w jednym filmie poczułem to tak wyraźnie – Deadpool and Wolverine 2024. W szczególności polecam scenę akcji z 3–5 minuty. Jest to bardzo dynamiczny i intensywny fragment, idealny do testowania sprzętu audio. Dzieje się tam tak wiele, że świetnie sprawdza się do oceny możliwości zestawu!
  9. Odczułem od razu. Być może dlatego ,że ciągle testuje i włączam te same filmy. Oprócz tego lepsza synchronizacja dźwięku z obrazem
  10. Po resecie amplitunera miałem długo soft bez aktualizacji. Niedawno mojego Onkyo rz50 aktualizowałem. Dzięki temu dźwięk Atmos z sufitowych znacznie się poprawił. Też to odczuliście?
  11. Czesc. Pomiary będę robił dirac live. Podobno w dirac live gdzieś to można znaleźć. Spróbuje kombinacje na rozne sposoby. Np mieszane na srodku absorber ,a po bokach dyfuzory. Pomiary wrzucę jak złoże stary komputer stacjonarny i zainstaluje w nim windowsa 11. Niestety nowy komputer juz zabrałem z sali kinowej. A dirac live dziala tylko na nowym windowsie. Za jakis czas odświeże temat
  12. Co myślicie o takim dyfuzorze akustycznym?. Mam zamiar zbudować kilkanaście sztuk i powiesić na tył sciany . Słyszę lekki pogłos na tylnej ścianie, który wpływa głównie na wysokie i średnie tony. Przez to mam problemy z czystością wokali i sopranami: Brak pełnej klarowności w tych pasmach, szczególnie w stereo i dialogach w filmach. Moj system 5.1.4. Onkyo rz50. Przód Dali opticon 6mk2. Centralny dali opticon vokal mk2. Pokój kinowy 25m2. Sufit od podłogi 207cm.
  13. Mozesz wskazać mi gdzie ta opcja? Przy okazji to co widzisz na wykresie to aktualnie najbardziej naturalne brzmienie jakie udało mi się ustalić. I pytanie : czy kolejne testy robić z subwoferem włączonym czy beż? Najpierw chciałem dobrze ustawić bez subwofera ale coś czuję ,że tak się nie da.
  14. Obecnie bez dyfuzorów akustycznych zdecydowanie bez Dirac bardziej naturalnie. Można włączyć prezentacyjne filmiki dolby atmos i wsłuchać się w nature. Latający owad, deszcz, liście, wiatr itp. Dali bardzo wymagające kolumny do Dirac. Podobno w Dirac jest taka opcja ,że średnie i wysokie tony zostawić fabryczne ,a Dirac skalibruje mi tylko niskie. Ja tej opcji nie mam. Możliwe ,że jest płatna. To się nazywa "correction range" lub "stop band".
  15. Panowie kupiłem Dali opticon 6mk2 i mikrofon Umilk1. Amplituner Onkyo rz50 . Dlaczego na Dirac Live OFF kolumny grają bardziej naturalniej. Góra jest bardziej słyszana. Do testów wyłaczam bass na maxa -10. Subwofer jest wyłaczony ponieważ to bardziej pomaga wyłapać mi szczegóły. Może czepiam się szczegółów jednak to delikatnie słychać między tym co ustawiałem w Dirac Live. A mianowicie: Prób mikrofonu: z 1 punktem /9 punktami i 13 punktami. Na wykresie ręcznie : średnie tony (200hz-3khz) próbowałem +- od 0,5 do 2-3 db. Na wysokie tony (3KHZ -12 KHZ) próbowałem tak samo -+ od 0,5 do 3db. Zazwyczaj zmiany pomagały ocieplić dźwięk lub podbić /złagodzić soprany. Pomimo licznych prób oryginalnie kolumny grają tyci lepiej. Chodzi o stereo. W filmach też delikatnie słychać. Próbowałem mikrofonem dołączonym do amplitunera i to samo co UMILK1. W ustawieniach amplitunera też wszystko co mogłem zmieniałem. Taka myśl ,że to wina akustyki pomieszczenia. Na tył ściany muszę wstawić dyfuzory myślę ,że pomoże. I drugi pomysł zrobić kalibrację DIRAC bez kolumn i głośnika centralnego(nie wiem czy możliwe). Jakieś pomysły?
×
×
  • Utwórz nowe...