Skocz do zawartości

Smoothtone

Uczestnik
  • Zawartość

    20
  • Dołączył

  • Ostatnio

Informacje osobiste

  • Lokalizacja
    Poznań

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Dziękuję za życzenia i również wszystkim koleżankom i kolegom życzę dobrych Świąt Bożego Narodzenia.
  2. Cześć Panowie. Słyszałem historię o studencie, który dawno temu chcąc zarobić na drogie wakacje postanowił stworzyć "kondycjoner" prądu zasilającego. Stworzył lub zlecił budowę ładnego opakowania i kupił przewód zasilający w bardzo ładnym oplocie. Następnie wspomniany przewód wprowadził do "urządzenia" jedną stroną i wypuścił drugą nie stosując żadnej dodatkowej elektroniki. Puszkę odpowiednio dociążył, były również zainstalowane diody sygnalizacyjne przepływ prądu. Sprzedał to w ilości na tyle wystarczającej, aby spokojnie wybrać się na wakacje. Cena powyżej dwóch tysięcy złotych za sztukę. Na forach pojawiły się kwieciste opisy o poszerzonej bazie stereo i tym podobnych niuansach. Zakończył produkcję "wspaniałego" urządzenia mimo kolejnych zapytań. Być może sukces go zaskoczył, a i poczucie robienia ludzi w "balona" nie dawało mu spokoju. Powyższa historia może być obarczona nieścisłościami dotyczącymi szczegółów budowy etc., jak wspomniałem, było to dawno temu. Główny sens został jednak zachowany. Ot taka historia na kanwie wypowiedzi Pawła. Życzę dobrej niedzieli.
  3. Skoro 911DG po modzie porównałeś do AU-07, to sprawa jest przesądzona Aspekt wizualny współgrający z resztą "klocków" dopełnia całości. Pamiętam jednak Piotrze, że finalnie i tak pozostawiłeś palmę pierwszeństwa AU-07.
  4. Stricte o Sansui nic nie znajdziesz. Być może melomani na odsłuchach mieli coś z integr bądź dzielonek Sansui, ale nie zauważyłem. Przede wszystkim chodzi o ciekawe informacje z zakresu akustyki, starych i nowych technologii, koncepcji rozwojowych Tonsilu jak również, a może przede wszystkim o spotkanie wielu ludzi w jednym miejscu okraszonym wieloma sprzętami grającymi, których łączy zamiłowanie do muzyki. Być może ktoś z klubu Sansui już tam był. Zważywszy Piotrze na to, że 911 jest po modzie Czubsiego, faktycznie masz twardy orzech do zgryzienia
  5. Cześć Koledzy. Trafiłem na ciekawe filmy. Polecam i pozdrawiam.
  6. Poszukiwanie..., a za poszukiwaniem stoi pasja i chęci. Pozdrawiam i jeszcze raz gratuluję ? P.S. Czekam i pewnie nie tylko ja na odczucia Piotra.
  7. Faktycznie Piotrze, 911DG jest bardzo ładna. Kiedy ją zobaczyłem na żywo, od razu przykuła moją uwagę. Twoja jest... no właśnie, fenomenalna pod względem wyglądu i wszystko wskazuje na to, że również i dźwięku skoro stawiasz ją w szranki z AU-07. Byłem ciekaw, co tam wykombinujecie zwłaszcza pamiętając słowa Pawła, iż 711 jest dużo prostsza przy modyfikacjach. Jeśli pomyliłem model, popraw mnie proszę Pawle. Prawdziwy, rasowy, kapitalnie wyglądający klocek. Serdecznie gratuluję! Jestem ciekaw wrażeń, kiedy zagra na pełnym wydechu ;)
  8. Piotrze moje pytanie nie dotyczyło tego, dlaczego a907MR prawdopodobnie po upadku, sprawna "na gotowo" w Polsce kosztowałaby 6.000 zł, tylko jaka jest realna wartość wysokiej alphy, jeżeli ulegnie w niej zepsuciu niewymienialny komponent odpowiedzialny za dźwięk? To w zasadzie pytanie retoryczne. Zakładając, że właściciele płacą przede wszystkim za dźwięk, który generuje wysoki model Sansui, jego wartość po zepsuciu części odpowiedzialnej za wartości soniczne diametralnie musi ulec spadkowi. Chyba, że ktoś płaci dużo pieniędzy za "wykop", wygląd i techniczny aspekt danego egzemplarza. Wtedy pewnie dla takiego nabywcy wartość pozostaje na podobnym poziomie, nawet z podzespołami odbiegającymi od głównych założeń inżynierów Sansui. Mniemam jednak, że takich osób, jeżeli w ogóle są, jest bardzo niewiele w klubie Sansui. Nie mam tutaj oczywiście na myśli wersji modowanych, które z założenia miały lepiej zagrać i jak sam Czubsi zakładał, zbliżyć się jeszcze bardziej do tego, co chcieli osiągnąć inżynierowie Sansui. Nie pisałem nic o autoryzowanym serwisie, tylko o Janie, Czubsim i K4m, którzy tym się zajmują lub zajmowali. Co w sytuacji, kiedy na to nie będą mieli czasu? Jeżeli ludzi mających serwisówki i wiedzę na podobnym poziomie jest więcej w Polsce, to dobra wiadomość.
  9. Witam serdecznie. Poruszyliście Panowie bardzo ważny aspekt dotyczący zakupu wysokich klocków Sansui. Mianowicie - dlaczego ceny Sansui kształtują się na wysokich poziomach? Pozwolę sobie na małą dygresję - w tym roku na hifido widziałem a907MR, której całkowity koszt zakupu, sprowadzenia do Polski i opłacenia cła prawie na pewno zamknąłby się w kwocie poniżej 6.000 zł. Była po serwisie przeprowadzonym przez byłego pracownika Sansui. Wada - estetyka. Prawdopodobnie była po upadku i pokrętła nie były idealnie w punktach centralnych otworów, choć wszystko działało. Nie jest powiedziane, że gdyby przyjechała do Polski (a może przyjechała), zostałaby doprowadzona do ideału. W każdym razie trudno dostać w takiej cenie ten sprzęt. Ceny na przestrzeni kilku lat poszybowały w górę, może po regularnej lekturze naszych for. Handlarze zacierają ręce. Wracając do cen - jakość wykonania, jakość użytych komponentów i... dźwięk. To raczej te trzy składowe determinują ceny Sansui, pomijając sentyment etc. No właśnie, o ile zatem spadnie wartość integry czy dzielonki, w której ulegnie zepsuciu niewymienialny komponent? Niewymienialny, ponieważ zwyczajnie nie jest już produkowany, a jest nieodłączną składową tego sprzętu. Ile - 2, 3, 5.000 zł, a może całkowicie będzie bezużyteczny dla estetów dźwięku? Serwis - kolejny aspekt. Jan i Paweł mają bardzo dużą wiedzę dotyczącą Sansui, K4m również zajmuje się serwisowaniem wysokich alph. Co jeśli Ci trzej Panowie przestaną zajmować się tą dziedziną? Mniemam, że kolegom z forum pomogą, ale każdy ma swoje życie i priorytety, a sprzęt trzeba od czasu do czasu dać do sprawdzenia. Co wówczas zrobi przeciętny posiadacz Sansui i jak wówczas będzie kształtowała się wartość sprzętu, którego nie ma kto ustawić czy choćby sprawdzić? Postanowiłem poruszyć ten wątek na forum widząc wpis huberta huberta i komentarz Czubsiego jak i K4m. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ To ważniejsze: Życzę Błogosławionych Świąt Bożego Narodzenia i dobrego Nowego 2019 Roku. Smoothtone
  10. Audiowit. Dlatego właśnie nie oczekiwałem tego, a zaproponowałem kuluary. Pozdrawiam
  11. Audiowit. Ja również chciałbym mieć zapas mocy na ewentualny "wykop". Jak w kontekście 607 MOS PREMIUM przedstawia się seria 907 MR, XR, NRA? Samcro polecał mi 907 MR ze względu na moje preferencje muzyczne i rezerwę na "kopnięcie". Jak do tych egzemplarzy ma się np. B2302? Czubsi najwyżej klasyfikuje tę końcówkę pod względem jakości dźwięku, następnie B2105 MOS Vintage, 907XR-MOD, 907MR-MOD. Czy MOD oznacza indywidualne modyfikacje przeprowadzone przez Czubskiego? Na 3 miejscu klocki: 907 LIMITED, AU-07, B-2103 MOS Vintage, AU-111 i dopiero 907 MR, 907 XR, B2102 MOS Vintage. Dziękuję Pboczek za kilka technicznych wyjaśnień. Samcro Rozumiem, że w domyśle odróżnia (mają przewagę) od 907 MR, XR, NRA... Sansui AU - alpha 907 NRA Czubsi plasuje na 4 miejscu w kontekście jakości dźwięku..., a 907 DR na 5, aż takie są różnice między MR, XR, a NRA? Chciałbym poznać tę nomenklaturę, na podstawie czego tworzono nazwy. Pozdrawiam
  12. Samcro. Wcale nie twierdzę, iż Audiowit nie ma racji, daleki od tego jestem. Na chłopski rozum porównując parametry Pioneer'a i kolumn głośnikowych T+A można dojść do wniosku, że coś tu "nie gra", a przecież 607 wg parametrów jest mocniejszy od wspomnianego Pioneer'a, więc to mówi samo za siebie. Do tego pewne modele kolumn są trudniejsze do napędzenia i okazuje się wg Waszej (Audiowita) wiedzy, że właśnie T+A Criterion też do nich należą. To jest kolejny dowód na to, że warto pytać i czerpać wiedzę od ludzi znających temat czyt. Was Panowie. Dziękuję za sugestie i pomoc, może kiedyś skorzystam z miejsca, o którym wspomniałeś przy okazji ampli RoRo. WAF - dobre, dobre Dziękuję za uprzejmość. Mniemam, że na pewno Ty i Koledzy korzystacie z dobrych "klocków", dlatego poprosiłem o przytoczenie konkretnych modeli. Zgadzam się w 100% odnośnie zapasu potencjału. Nie chodzi o robienie hałasu, ale rezerwę, którą można wykorzystać w razie potrzeby. Mój kolega miał kiedyś i pewnie nadal ma w biurze Wharfdale Diamond 10.1, podpięte chyba do starszego ONKYO. Byłem pod dużym wrażeniem tego zestawu, a przecież to maleństwa.
  13. Audiowit Spotkałem się już z opinią, iż dobrze, gdy integra jest słabsza względem kolumn głośnikowych ze względu na jakość dźwięku. Ile w tym prawdy, nie mam pojęcia. Choć po Waszych wypowiedziach nijak się to ma do rzeczywistości. Pewnie chodziło o plumkanie. RoRo Mógłbyś podać model swojego AVM-a i kolumn głośnikowych? Możecie Panowie napisać lub podać link z informacją, na czym polega różnica charakterystyki grania (poza fizyką) kolumn głośnikowych o różnych impedancjach? Pozdrawiam
  14. Audiowit Myślałem, że pytanie o integrę było skierowane do RoRo... Ja nie mam pojęcia, która integra może napędzić Illuminatory 5. Gdybym wiedział, to prawdopodobnie nie zadawałbym tylu pytań. Zdziwiłem się tylko, że elektronik proponuje zestawić Pioneer'a A-30 (z teoretycznie słabym wyjściem) z kolumnami, o których Ty mówisz, że 607 mos premium będzie miał problem z dobrym ich napędzeniem. Nie napisałem, że sprzęt vintage nie gwarantuje najwyższej jakości. Napisałem, iż prawdopodobnie receivery (Sansui QRX-9001 do nich należy) vintage mogą generować gorszą jakość względem integr z tamtego okresu (Sansui wysokie modele). Jeżeli są receivery, które zagrają lepiej, niż Sansui z serii 700 wzwyż, to proszę mi taki model podać. Sam chciałem skupić się na receiverach, ale mam wrażenie, że analogicznie do kin domowych, a co za tym idzie znacznie większej ilości elektroniki wewnątrz ich jakość może być słabsza od integr ze względu na tuner radiowy. Jeżeli się mylę, proszę o sprostowanie. Tylko w takim kontekście pisałem o jakości. Nie było mowy o gorszej jakości sprzętu vintage jako takiego... Doczytaj proszę. Na potwierdzenie moich słów.
  15. Każdy kolejny post, to nauka dla mnie. Vandersteen - raczej nigdy nie słyszałem o tej firmie. Czy ktokolwiek z Was Panowie miał okazję posłuchać kolumn Omega Tonsilu? Jestem ciekaw refleksji.
×
×
  • Utwórz nowe...