Skocz do zawartości

HiddenHeathen

Uczestnik
  • Zawartość

    9
  • Dołączył

  • Ostatnio

Reputacja

0

O HiddenHeathen

  • Ranga
    Debiutant

Informacje osobiste

  • Lokalizacja
    Warszawa

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. HiddenHeathen

    Pierwszy zestaw stereo z agresywnym, analitycznym brzmieniem

    A czy arcam nie bedzie wyostrzal wysokich tonow skoro jest na kosci sabre? Chyba udalo Ci sie mnie przekonac do lampy. Musical fidelity m3si bardzo dobrze wygladza wysokie tony (moze nawet lepiej niz luna, ktora grala poki co okolo 50h, wiec nie jest w pelni wygrzana), ale Silver Luna gra "soczysciej", a przy tym rozdzielczosc dzwiekow i dynamika jest na bardzo satysfakcjonujacym mnie poziomie. Tak wiec wybor klocka chyba mam z glowy, ale pozostaje kwestia DAC. Ktory z tych moglby jeszcze troche zniwelowac wysokie tony: - wspomniany Arcam - Musical FIdelity V90 - preferowany ze wzgledu na cene - Cambridge Audio DAC Magic Plus - Atoll DAC100 - bardzo podobala mi sie szeroka i poukladana scena - cos innego? (musi miec dwa wejscia optyczne)
  2. HiddenHeathen

    Pierwszy zestaw stereo z agresywnym, analitycznym brzmieniem

    Czyli np. Fezz Audio Silver Luna. A do tego jaki DAC w cenie do 1500? Ten Musical Fidelity v90 DAC bedzie ok?
  3. HiddenHeathen

    Pierwszy zestaw stereo z agresywnym, analitycznym brzmieniem

    Heh, dzieki za dobre rady. Chociaz dla mnie, jesli sie zdecyduje, bedzie nizszy model wzmaka (80), DAC ma 100 w nazwie modelu. Wzmak 100 zagral dla mnie za chudo w polaczeniu z glosnikami, ktore mam. Do przesluchania jeszcze mi zostal Musical Fidelity m3si, ktory tez rozwazam. Wybor na pewno padnie na jeden z tych dwoch. 280 byly zbyt duze gabarytami w stosunku do odleglosci od miejsca odluchu. Juz przy moim odpowiedniku 260 wydaje mi sie, ze moglbym sie przesunac jeszcze okolo 1m do tylu.
  4. HiddenHeathen

    Pierwszy zestaw stereo z agresywnym, analitycznym brzmieniem

    Myślę, że tutaj też pewnie masz rację, ale to pewnie za jakiś czas dopiero jak wyrobie sobie trochę bardziej wyrafinowany gust. A czy ten zestaw Atoll'a będzie dobrą podstawą pod wymianę głośników w jakiejś dalszej przyszłości? I jak się ewentualnie mają do moich potrzeb propozycje, które wymieniłem wcześniej?
  5. HiddenHeathen

    Pierwszy zestaw stereo z agresywnym, analitycznym brzmieniem

    Panowie, Stanelo ostatecznie na 803d i RP-6000f, ale... przyznaje, ze mieliscie racje co do ostrosci wysokich tonow w takim polaczeniu. W sporej wiekszosci utworow dzwiek mnie w zupelnosci zadowala i ten zestaw zostalby u mnie na bardzo dlugo, ale jest tez okolo 30% muzyki gdzie ciezko jej sluchac nie zjezdzajac galka treble do przynajmniej polowy, a tego nie lubie robic, bo cale pasmo jest wtedy jakies bardziej zaszumione/mniej klarowne. Co chcialbym zrobic - na pewno zostawie kolumny, ale chcialbym lepiej dobrac wzmacniacz i do tego DAC, ktory zaokragli wysokie tony tak, zeby jednak jakas przyjemnosc z dluzszych odsluchow byla. Czego sluchalem do tej pory: - Atoll IN100SE + streamer Yamaha WXC-50 - zbyt chudo to gra, tony wysokie jak byly tak są wyeksponowane - Rega Brio + streamer Yamaha WXC-50 - nic szczegolnego, nie podobalo mi sie - Fezz Audio Luna + Mytek Liberty DAC + streamer Yamaha WXC-50 - tu juz bylo calkiem przyjemnie, ale cena DACa jest nie do przejscia (streamer mi niepotrzebny - na poczatku bede i tak uzywal chromecasta podlaczonego optykiem) - i tu przechodzimy do tego co mi sie poki co najbardziej podobalo i co mam w obecnej chwili wypozyczone - Atoll IN80SE + Atoll 100DAC + Chromecast Audio - przez pierwsze pol godziny sluchania w domu jakos mnie nie powalilo, tony wysokie wydawaly sie podobnie wyeksponowane, ale po tym czasie zaczalem zauwazac dosc spora roznice miedzy tym zestawem a Yamaha 803d - wiele utworow, ktorych nie dalo sie prawie sluchac na 803 tutaj ma bardzo zaokraglone te ostre dzwieki, wydaja sie bardziej aksamitne, o ogolnej poprawie jakosci dzwieku juz nie wspomne, bo roznica jest moim zdaniem bardzo duza na plus W innych watkach wyczytalem, ze dobrymi opcjami do zaokraglenia tonow wysokich moga tez byc dobre: Musical Fidelity m3si Advance Acoustic x-i105 Vincent SV500 myslalem tez o dacu (ktory musi miec dwa wejscia optyczne) np. Musical Fidelity v90 lub cambridge audio dac magic plus I teraz pytanie do Was - czy w podobnej cenie (IN80se + in100 dac) da sie jeszcze cos wiecej wycisnac jesli chodzi o zniwelowanie tonow wysokich, nie tracac przy tym na dynamice i rozdzielnosci instrumentow? Wszelkie propozycje wypozyczenia sprzetu sa mile widziane, Jesli nic lepszego juz nie da sie ugrac, to zdecyduje sie na te Atoll'e.
  6. HiddenHeathen

    Pierwszy zestaw stereo z agresywnym, analitycznym brzmieniem

    A czy jest sens w ogole podlaczac do tego budzetowe zrodlo typu Yamaha wxad10? i w jaki sposob to sie podlacza (jakimi kablami), zeby nie tracic na jakosci dzwieku? Jestem tez troche zmieszany jesli chodzi o to czy jest wersja z wbudowanym DAC-em, czy to zawsze jest oddzielne urzadzenie? Dzieki za dodatkowe info. Rozejrze sie czy w Warszawie mozna gdzies ich posluchac.
  7. HiddenHeathen

    Pierwszy zestaw stereo z agresywnym, analitycznym brzmieniem

    C388 to już nie ta półka cenowa niestety. A jak C368? Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka
  8. HiddenHeathen

    Pierwszy zestaw stereo z agresywnym, analitycznym brzmieniem

    Piotrek, Czyli wedlug Ciebie nie ma sensu doplacac do nowego modelu Klipschow (rp-6000f)? Oraz czy roznica miedzy 260 a 280 jest bardzo na plus tych drugich? Znalazlem tez salon z mozliwoscia odsluchu 260, ale nie maja w ofercie zadnej Yamahy, wiec pytanie, czy Onkyo 9050 lub 9150 (plus jakis streamer) moze byc dobrym zamiennikiem na czas odsluchu? Jesli chodzi o B&W to troche draze ten temat, bo tez mi sie bardzo podobaly i maja jak dla mnie spora przewage nad Klipschami ze wzgledu na gabaryty (sa mniejsze i mozna je blizej dosunac do sciany). Obawiam sie ze po umiejscowieniu Klipschy nie bede mial w ogole przejscia to raz, a dwa beda juz zbyt blisko sluchajacych (w koncu maja prawie pol metra glebokosci). Dlatego tez ciekaw jestem, jak B&W zgrywaja sie np. z Rotelem A12 albo NAD'em C368. Tutaj moze ktos z Top HiFi moglby sie wypowiedziec, bo wiem, ze maja takie zestawy w ofercie. Michał, Dzieki za propozycje. Tez mialem Paradigm'y na liscie mozliwych do przesluchania, wiec utwierdziles mnie, ze warto. Z nimi tez 803-ka sobie poradzi? Kubakk, O tych kolumnach nic do tej pory nie czytalem. Rowniez spojrze na jakies opisy i pomysle, czy warto bedzie poszukac miejsca na odsluchy.
  9. Witam wszystkich, To moj pierwszy post na forum, ale juz nie pierwsza godzina na nim spedzona, takze chcialbym skorzystac z okazji do przywitania sie. Ale do rzeczy - planuje zakup swojego pierwszego stereo do nowego mieszkania, czyli dwa glosniki + amplituner (zalezy mi na funkcjach sieciowych) lub wzmacniacz + streamer. Czego slucham? Glownie jest to black metal, ktory charakteryzuje sie bardzo szybka perkusja (jak ktos to w podobnym temacie opisal - "podwojna stopa wali jak karabin maszynowy") i to wlasnie do tego gatunku muzyki chcialbym dobrac ten zestaw. Zdarza mi sie tez sluchac wszystkiego (no, prawie wszystkiego) innego po trochu dla odmiany, czy podczas spotkan ze znajomymi, ktorzy niekoniecznie podzielaja moje upodobanie do tego typu muzyki. Czego oczekuje od glosnikow? Tutaj z gory przepraszam za moze niezbyt precyzyjne okreslenia, ale z nomenklatura audiofilska nie mialem zbyt duzo do czynienia do tej pory, ale postaram sie zrobic co w mojej mocy. Jak w temacie - poszukuje czegos co zagra agresywnie, analitycznie (chcialbym aby dzwieki poszczegolnych instrumentow sie nie zlewaly - tego bardzo nie lubie) i co za tym idzie jasniej. Kiedy slucham muzyki na telefonie, czy innym urzadzeniu i mam mozliwosc dostosowania equalizera, to prawie zawsze konczy sie na klasycznej V-ce (czyli o ile sie nie myle, lubie wyeksponowane skrajne pasma). Obecnie jestem posiadaczem sluchawek VSonic GR07 BE i bardzo mi one pasuja, bo wlasnie graja bardzo rozdzielnie, ale takze dosc ostro. Podejrzewam, ze niektorzy mogliby je okreslic mianem "krew z uszu". Mi jedynie wysokie tony przeszkadzaja w naprawde zle zrealizowanych nagraniach, albo jak ucieka mi bas w srodkach komunikacji miejskiej (niestety, izolacja to spory minus tych sluchawek). Czego mialem juz okazje posluchac w salonach? - Klipsch RP-6000f + Yamaha r-n803d oraz r-n602 Nie ukrywam, jest to dokladnie to czego oczekuje od sprzetu (opcja z 803-ka). Moc, rozdzielnosc instrumentow na wysokim poziomie, do metalu idealne (ach, ta stopa perkusji!). Zastanawiam sie tylko dlaczego te kolumny (lub ich poprzednik rp-260f) sa odradzane praktycznie w kazdym temacie przez branze. Rozumiem, ze dla niektorych moze to byc meczace brzmienie, ale poza tym prawie wszystkie inne zestawy, ktorych sluchalem wypadaly jakos blado, byly mdle. - B&W 683 S2 + Yamaha r-n803d To jest drugi pod wzgledem dzwieku sprzet - w porownaniu do Klipschy byl mniej agresywny, ale detalicznosc byla jeszcze na calkiem przyzwoitym dla mnie poziomie. Wydawalo mi sie tez jakby mozna bylo troche wiecej z tych glosnikow wyciagnac zmieniajac ampli na bardziej wydajny wzmacniacz. Byloby to chyba niezlym kompromisem, bo mialbym detalicznosc, ale juz mniej wysokich tonow, ktore po dluzszym czasie moga meczyc (jak pisza inni uzytkownicy). - Dali Zensor 7 + Yamaha r-n803d Kompletnie bezplciowe plumkanie, jakbym zamiast metalu sluchal lekkiej akustycznej muzyki. Zbyt malo basu, zbyt malo energii. - Pylon Sapphire 25, Heco Aurora 700, Q Acoustics 3050 + Yamaha r-n803d oraz r-n602 Glosniki bardzo przyjemne, ale zbyt cieple, miekkie jak dla mnie. Gdybym sluchal wiecej popu, elektornicznej muzyki to bez problemu ktores z nich bym wybral, bo sa naprawde fajne w swoim przedziale cenowym. - Monitor Audio Bronze 5 + Yamaha r-n602 Na koniec wisienka na torcie - dramat przy szybkiej perkusji, tony niskie i srednie kompletnie sie zlewaly, bas sie nie wyrabial i brzmialo to jak smakuja rozgotowane kluchy. Pokoj odluchowy, czyli... salon z aneksem. Jak na zalaczonym obrazku. Jak u sporej wiekszosci uzytkownikow jestem skazany na postawienie glosnikow w salonie, a nie w dedykowanym pokoju odsluchowym. Moze kiedys... Czego sie obawiam: - Nie ma zbyt wiele miejsca aby odsunac glosniki od sciany (w rogu przy szafce tv nie ma grzejnika jak na zdjeciu, to stary rzut mieszkania). W przypadku Klipschy, ktore ponoc bardzo graja tylnim bass reflexem i sa bardzo glebokie moze to powodowac problem dudniacego basu. Plusem natomiast jest to, ze maja one glosniki umiejscowione dosc wysoko, wiec kanapa po prawej stronie nie bedzie stala na drodze dzwieku. B&W natomiast sa mniejsze i maja BR z przodu, ale dosc nisko umiejscowiony i tu kanapa moze powodowac problemy (kanapa jest oddalona od sciany z tv okolo 1m) - dosc niewielka odleglosc sluchacza od kolumn, ale za to spora powierzchnia salonu (29 m2) - przez chwile sie zastanawialem, czy nie sprobowac z podstawkami nawet z powodu odleglosci od glosnikow, ale z drugiej strony podstawki na ta powierzchnie salonu to moze byc za malo Niestety, na chwile obecna nie udalo mi sie wypozyczyc ani Klipschy ani B&W do odsluchu w domu (odmowa salonow). Budzet i klasa glosnikow Szukam czegos w podobnym przedziale cenowym jak wymienione wyzej przyklady, B&W oraz Klipsche cenowo bedac maksimum, ale szczerze mowiac bardzo chetnie bym posluchal czegos za mniejsza kase, bo poczatkowo moje zalozenia przewidywaly ceny okolo dwa razy mniejsze niz te dwa zestawy. Pytania 1. Pytanie numer jeden i w tym momencie najwazniejsze - czego jeszcze moge posluchac, co by odpowiadalo powyzej wymienionym oczekiwaniom? Jestem otwarty na wszelkie propozycje, a szczegolnie takie, ktorych moglbym przesluchac w Warszawie. 2. Jak wczesniej wspominalem, nowe Klipsche najbardziej przypadly mi do gustu, ale ich cena jest dosc wysoka i zastanawiam sie czy nie warto byloby sie pokusic o poprzednia serie RP-260f, co obnizyloby cene finalna o jakies 1500 zl. Poki co jeszcze bardzo ciezko cokolwiek o nowym modelu znalezc. Pojedyncze wypowiedzi mowia o poprawionym srodku i utemperowanych wysokich tonach (co jesli jest prawda, to moze byc dosc wazne, bo juz wiecej tego mogloby rzeczywiscie sprawiac problemy przy dluzszych odsluchach) 3. Czy jest jakas alternatywa dla yamahy jesli chodzi o zestaw z B&W? Chodzi mi o troche agresywniejsze granie, z wiekszym kopem. Oczywiscie mowimy o podobnym przedziale cenowym. Sklonny bylbym nawet do zakupienia wzmacniacza i streamera oddzielnie jesli nie mialoby to zlego wplywu na jakosc dzwieku, a dodaloby mocy. 4. Czy warto moze zaczekac na targi AV show? Czy jest to dobre miejsce dla zainteresowanego sprzetem klasy budzetowej? Czy w ogole da sie tam cos swojego odsluchac? Moze to bylby dobry pomysl, zeby jednego dnia zapoznac sie z szeroka gama kolumn i wzmacniaczy? Z gory dziekuje wszystkim udzielajacym sie w tym temacie. Pawel
×