Skocz do zawartości

crom

Uczestnik
  • Zawartość

    25
  • Dołączył

  • Ostatnio

O crom

  • Ranga
    Debiutant
  1. DV-420 czy inne Pioneery odradzam, nie są złe ale napisy w divX/Xvid są maleńkie, oczy bolą. Poza tym odtwarzacz wolno działa i nie jest w pełni kompatybilny z formatem xvid co skutkuje denerwującym przerywaniem płynności odtwarzania.
  2. kolumny Quadral Quintas 5000

    skoro to jest nastepce serii 500 to moga byc tez recenzje/testy/uwagi do QQ500 jeśli by ktoś miał
  3. odświeżając temat: kompletując zestaw KD kupiłem w końcu DVD, Najpierw PIONEER DV-420 (fajne urządzenie, ma sporo przydatnych funkcji. np. korektor, wzbogacanie skompresowanego dźwięku mp3 jest jednak wolny a literki napisów w divX są maleńkie, w Xvid obraz czasami skakał) ostatecznie pioneer wrócił do sklepu. potem PHILIPS DVP-5990, który wszystkim polecam. Po upgrade software'u zgodnie z zaleceniami przedstawionymi na portalu Ceneo przez niejakiego Pawła mam w końcu możliwość wszechstronnej regulacji napisów, czego nie daje chyba żaden odtwarzacz poza tandetnymi i awaryjnymi wiwami itp. wynalazkami, odtwarzacz jest znacznie szybszy od Pioneera i czyta bezproblemowo więcej formatów. Pora na amplituner i głośniki. Co do kolumn ostatecznie doszedłem do wniosku żeby poszukać czegoś mniejszego, wielkie kolumny zajmują masę miejsca, więc zostały mi Kody 702, Tagi i Quadrale - wstępnie zdecydowałem się na Quadral Quintas 500 lub 5000. Z amplitunerem mam trochę problem, podoba mi się Yamaha, tylko nie wiem który model jest wart zainteresowania (na razie mam dvd ale za jakiś czas przyjdzie pora na BR więc ampli powinien móc sobie z tym radzić): RX-V 465 (ok.1200zł) - http://www.audioklan.com.pl/www-download/k...aha/RX-V465.pdf RX-V 565 (ok. 1500zł) - http://www.audioklan.com.pl/www-download/k...aha/RX-V565.pdf RX-V 765 (ok. 2000zł) - http://www.audioklan.com.pl/www-download/k...aha/RX-V765.pdf ten ostatni odróżnia głównie "Digital ToP-ART" [Digital ToP-ART (Total Purity Audio Reproduction Technology) to nazwa, jaką Yamaha nadała strategii projektowej, która łączy zaawansowana inżynieria cyfrowa i projektowanie obwodów w celu uzyskania maksymalnej czystości sygnału dźwiękowego. Technologia Digital ToP-ART sprawia, że komponenty cyfrowego kina domowego Yamaha posiadają wysokiej jakości właściwości akustyczne i prezentują możliwości technologii CINEMA DSP.] oraz "High Current Amplification" (wysokiej jakości dyskretne wzmocnienie - chyba) i większa liczba wejść/wyjść z tyłu, nie wiem czy warto dopłacać 500zł za to. Poradźcie co warto wybrać w temacie kolumn i ampli.
  4. amplik i jego możliwości

    mógłbyś rozwinąć myśl?
  5. kolumny Quadral Quintas 5000

    natrafił ktoś z Was na jakąs recenzję/test tych kolumn? Może być zagraniczny. Wiśniowe są luzem, w zestawach z ampli zazwyczaj czarne. A propos - to chyba jedne z najładniejszych kolumn w segmencie małych, budżetowych zestawów KD przyzwoitej jakości, nie sądzicie?
  6. Co wybrać zamiast Z-5500

    Z-5500 są najdroższe i dośc funkcjonalne (wejścia, dts), ale nie sa najlepsze, do komputera jeszcze całkiem fajne, bo komputer daje możliwość samodzielnego poustawiania sobie dźwięku, czego nie ma tv, konsola ani większość cd/dvd. Mam Logitech Z-5300 THX, jakiś czas miałem też Z-5500 i długo porównywałem je ze sobą, myślałem że zamienię na "nowszy model": efekt - sprzedałem 5500 i zostawiłem dotychczasowe 5300 . 5500 faktycznie dają wrażenie "plastiku", czego nie maja moje 5300, 5500 maja potężny sub, za to 5300 lepsze, wyraźniejsze i dokładniejsze brzmieniowo satelity. W 5500 brakowało mi środka tonacji, były ultra-soprany, był infra-bas, a pośrodku pustka, 5300 są bardziej wyważone, moim zdaniem dają lepszy, naturalniejszy głos. za 1000zł to chyba nic nie kupisz. ew stary wzmacniacz stereo+jakieś 2 tańsze kolumny.
  7. kolumny Quadral Quintas 5000

    OK, bas jest, a jak w tych kolumnach z tonami wysokimi i średnimi? I jak oceniasz wykonanie? masz ten model co na foto - z czarnymi przodami i przednim bassreflexem bo w necie widziałem tez egzemplarze (chyba starsze) bez tych elementów.
  8. czy ktoś z szanownych forumowiczów miał możliwość słyszeć bądź testować kolumny 2.0 bądź 5.0 - model Quadral Quintas 5000 i mógłby podzielić się wrażeniami na temat jakości i brzmienia tych głośników? W necie jet trochę opinii o nieco niższym modelu 500 lub wyższym 700, natomiast o "średnim" modelu 5000 mało kto się wypowiada, mimo że są chyba dość popularne bo dostępne w zdecydowanie największej liczbie sklepów. Podobno są dostępne m.in. w zestawach z Onkyo. opis producenta QQ5000
  9. niektóre nowe konstrukcje nadal posiadają korektor, np. seria Onkyo, poza tym niemal WSZYSTKIE amplitunery i wzmacniacze stereo posiadają regulację tonów wysokich/niskich, to tez jest taki uproszczony korektor. mówisz jakby używanie korektora czy regulacji tonów niskich/wysokich było czymś strasznym , a jedynym słusznym rozwiązaniem był system Pure Direct bez żadnej ingerencji. Korekcja dźwięku może i prowokuje do eksperymentów, ale to chyba właśnie o to chodzi żeby brzmienie podobało się słuchającemu, a nie żeby kurczowo trzymać się oryginału, który czasami na domowym sprzęcie hi-fi brzmi dość drętwo, wcale nie tak jak oryginalny dźwięk i korekcja sporo pomaga. Nawiasem mówiąc idealnego brzmienia oryginału i tak nie osiągnie żaden audiofilski system, dla całkowitej wierności trzeba by posadzić muzyka przed nosem i niech nam gra .
  10. witam, pytanie do posiadaczy Yamah być może ktoś z was posiada amplituner kina domowego Yamaha RX-V475, 575, 765 lub 1065 - czy można w nich RĘCZNIE ustawiać poziom głośności poszczególnych kolumn zestawu 5.1, 7.1 czy też jest to możliwe tylko za pomocą systemu automatycznej korekcji z mikrofonem? Ręczne ustawienia są na pewno w modelu 375, w wyższych nie znalazłem odpowiednich funkcji, niestety w opisie nic o tym nie ma, nie posiadam też instrukcji (może ktoś ma link?). pytanie do posiadaczy Onkyo 1) Z opisu: "Amplituner Onkyo wyposażono w układ Music Optimizer polepszający brzmienie skompresowanego dźwięku np. plików MP3. " - jak to uruchomić? czy ta funkcja włącza się sama automatycznie czy ręcznie trzeba coś przełączyć? Dla porównania w ampl. yamaha taka funkcja nazwana "Enchancer" jest uruchamiana ręcznie jako jeden z licznych trybów dźwięku przestrzennego, szukałem tego samego we wszystkich trybach DSP Onkyo ale nie znalazłem - może ktoś z was się lepiej orientuje.... 2) Z jakimi źródłami sygnału działa 5-pozycyjny equalizer w tych ampl. ? Słuchałem radia stereo z modelu Onkyo 507 i mimo włączonego/wyłączonego equalizera nie było słychać żadnej różnicy..
  11. słuchajcie - czy ma znaczenie gdzie umieszczono otwór Bassreflex? Tj. z przodu, czy z tyłu głośnika? Pytam w kontekście: 1) kolumn frontowych ustawionych w kątach pokoju, pod krzyżującymi się ścianami 2) głośników tylnych, efektowych za którymi nie ma tylnej ściany odbijającej dźwięk. czy lepiej brać kolumny z przednim, czy tylnym Bassreflexem, czy nie ma to znaczenia? Kolumny będą zazwyczaj grały raczej cicho. Jeszcze jedno pytanie: czy ZAZWYCZAJ kolumny 4-drożne są lepsze od 3-drożnych, a 3-drożne od 2-drożnych? Nie mówię że to musi być w 100% przypadków, ale choć w 70-80%. Najtańsze są 2-ki, potem 3-ki i 4-ki, przy czym wzrost ceny jest o wiele większy niż cena tego dodatkowego głośnika jaki zastosowano. Może "drożność" byłaby jakimś (w miarę ogólnym acz prostym do sprawdzenia) wyznacznikiem "jakości" kolumny.
  12. na razie w ramach eksperymentu ze sprzętem STEREO podłączyłem do tv moją stara wieżę: DIORA 502 opis zestaw + kolumny TONSIL SUB. SAT. 2.1 opis. Gra to nawet fajnie, jest equalizer (nie rozumiem dlaczego nie mają tego amplitunery). Moim zdaniem jest lepiej niż na komputerowych logitechach 5.1 Z-5500 które miałem do tej pory podłączone do tv (nie wiem z czego wynika lepsze brzmienie, prawdopodobnie ze względu na korekcję brzmienia bo te głośniki komputerowe potrafią o wiele więcej niż prezentowały będąc podłączone do tv). Brakuje mi tylko dźwięku "stereo" również z głośników tylnych i centralnego, to zapewnia jednak w różnych miejscach pokoju lepsze otoczenie (kierunkowym jak by nie patrzeć) sygnałem z tradycyjnych głośników. Brakuje też najniższego basu i tonów ultra-wysokich. Zastanawiam się czy: 1. czy jest sens wymieniać kolumny na na jakieś wysokiej klasy pozostawiając ten wzmacniacz DIORA WS 502, tj. czy efekt będzie w znacznym stopniu odczuwalny ? Czy zostawić jak jest? 2. To samo dotyczy zamiany na system KD (ampl. Yamaha 765 lub Onkyo 607) + 5.0(np. Jamo606)? Czy aby nie będzie gorzej niż jest? P.s. - wzmacniacz diory lekko buczy po podłączeniu do zasilania, być może zdarzyło mi się kiedyś parę razy zewrzeć kable głośnikowe pod napięciem(w opisie piszą że wzmacniacz posiada przed tym zabezpieczenie), innych przyczyn nie znajduje. Sprzęt ma 15 lat, używany około 10-ciu. Wiecie może co to jest i jak to naprawić?
  13. właśnie w tym problem, w przeróżnych miejscach w necie jest troszkę szczątkowych informacji a to o jednym modelu, a to o drugim, ale brakuje takiego kompleksowego porównania wszystkich ciekawych, najbardziej popularnych modeli budżetowych. Na portalach typu Ceneo itp. największym powodzeniem cieszą się Tonsile wszelkiej maści, bardzo dużo pozytywnych recenzji, potem jest Jamo, Quadral 500 i Heco. O polecanych tutaj Kodach i Tagach prawie nigdzie indziej się nie wspomina... Jeśli macie linki do testów, recenzji, opisów, opinii tych kolumn na innych stronach, itp. warto byłoby je powrzucać do niniejszego wątku, żeby było wszystko w miare w jednym miejscu. Dużo prościej wtedy się decydować.
  14. Ale jak to możliwe? Amplituner to tylko wzmacniacz+radio, nie posiada o ile wiem dekoderów pozwalających na odczyt mp3/WMA i zamianę kodu na muzykę z pominięciem dvd, w każdym razie w specyfikacji nic nie piszą o formatach jakie miałby ampli odtwarzać... Z tego co piszecie wynika że mógłbym sobie podłączyć do ampli przenośny HDD i z tego odtwarzać muzykę?
  15. Potrzebuję kolumny z przeznaczeniem do amplitunera Yamaha RX-V765. Zastosowanie: głośniki do systemu audio/tv/okazjonalnie KD, preferowany CICHY lub Średni odsłuch kategoria cenowa: cena/jakość Jeżeli to możliwe bez dużej utraty jakości chciałbym nie wydawać fortuny, lubię dźwięk dobrej jakości ale nie jestem audiofilem, jednak nie odżegnuję się całkowicie od droższych zestawów, jeżeli uznacie że warto jednak kupić coś droższego. pomieszczenie: 20m2 otwarte z tyłu Poniżej opisy frontów poszczególnych marek wraz z opiniami użytkowników(link) itp... Moje typy: --------------------------------------------------tańsze--------------------------------------------------------- TAGA HARMONY TAV-606 (950zł zestaw 5.0) recenzja Typ: 3-drożny, przedni Bassreflex Moc znamionowa/muzyczna: 120W Pasmo przenoszenia: 48-20.000 Hz Efektywność: 90 dB Gł. wysokotonowy: 20 mm Gł. średniotonowy: 133 mm Gł. niskotonowy: 2x1650 mm Wymiary: 990x210x235mm Waga: 12,2 kg KODA 702 V.2 (cena za komplet 5.0 ok. 1200zł) System: bass-reflex, 2-drożny Moc : 120W Pasmo: 40-20000Hz Efektywność: 88 dB Głośnik wysokotonowy: 25 mm Głośnik niskotonowy: 2x 165mm Wymiary : 840x220x250 Waga: 13 kg QUADRAL QUINTAS 500 (cena za komplet 5.0 ok. 1200 zł) opinie użytkowników Typ: 3-drożny, przedni Bassreflex Moc znamionowa/muzyczna: 120/240 W Pasmo przenoszenia: 28-22.000 Hz Efektywność: 89 dB Gł. wysokotonowy: 25 mm Gł. średniotonowy: 100 mm Gł. niskotonowy: 2x170 mm Wymiary: 850x200x225,5 mm Waga: 9,72 kg --------------------------------------------------droższe--------------------------------------------------------- HECO VICTA 500 (1000zł za same fronty) opinie użytkowników Konstrukcja: 2,5-drożna, tylny Bassreflex Obciążalność (RMS/max.) 140/240 W Pasmo przenoszenia 28 - 38.000 Hz Sprawność 91 dB prz. niskotonowy 1 x 170 mm prz. średniotonowy 1 x 170 mm prz. wysokotonowy 1 x 20 mm Wymiary: 950 x 230 x 305 mm Waga: 16kg TONSIL MAESTRO II 180 (1300zł za same fronty, ok. 2100zł za 5.0) opinie użytkowników opis producenta opis sprzedawcy Konstrukcja: 3-drożna, przedni Bassreflex Obciążalność (RMS/max.) 100/180W Pasmo przenoszenia 30- 20.000 Hz Sprawność 90 dB prz. niskotonowy 2 x 170 mm prz. średniotonowy 1 x 150 mm prz. wysokotonowy 1 x 80 mm Wymiary: 1000x 240 x 325 mm Waga: 21kg JAMO S 606 (1750zł za 5.0) recenzja opinie użytkowników opis producenta Konstrukcja: 3-drożna, tylny Bassreflex Obciążalność (RMS/max.) 130/210W Pasmo przenoszenia 42- 20.000 Hz Sprawność 89 dB prz. niskotonowy 1 x 203 mm prz. średniotonowy 2 x 127 mm prz. wysokotonowy 1 x 25 mm Wymiary: 1080x190x350 mm Waga: 22,5kg QUADRAL QUINTAS 700 (1400ZŁ ZA 2.0, 2000ZŁ za 5.0) Konstrukcja: 4-drożna, tylny Bassreflex Obciążalność (RMS/max.) 150/275W Pasmo przenoszenia 25- 20.000 Hz Sprawność 89 dB prz. niskotonowy 2 x 170mm prz. nisko-średniotonowy 1 x 170mm prz. średniotonowy 1 x 100 mm prz. wysokotonowy 1 x 25 mm Wymiary: 1000x200x235 mm Waga: 13,2kg
×