-
Zawartość
47 -
Dołączył
-
Ostatnio
Informacje osobiste
-
Lokalizacja
Maidstone
Ostatnio na profilu byli
Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.
-
Piszesz, ze poza kwestia uszu wazne jest gdzie szuka sie roznic. I wymianiasz detale, czy teksture, ktore wg mnie tylko wlasnie za pomoca uszu da sie wylapac i odroznic. I tak np przesiadka z NAD'a C356Bee na CA CXA81 pozwolila mi zauwazyc przeskok w ilosci slyszanych detali. NIe moge tego samego powiedziec o roznicy w odsluchu CXA 61 i 81. Mowimy o odsluchu z obu wzmacniaczy, gdy zrodlem jest dmp-a6 i Tidal. Byc moze przy wiekszej ilosci decybeli (czego nie probowalem) bylaby jakas dostrzegalna/slyszalna roznica. Przy moim srednio -glosnym sluchaniu roznicy nie zauwazylem. Dobrze, ze nie bylo mojej lepszej polowy, bo gdybym jej powiedzial, ze kolega ma "to samo" tylko za tysiaka mniej, to zapewne dopiero pojawila by sie, wspomniana przez Ciebie -dynamika i powietrze 🤣
-
Minal rok od mojego ostatniego wpisu. Trzeba by cos odswiezyc. CXA-81 gra z Eversolo DMP-A6 i Q-acoustic 3050i. Do tego dolaczylem suba SVS SB-1000. Na moje potrzeby gra to ok. Nie mysle o zmianie (nie ma kasy 😜). Pisze, bo czasem czytam tu i owdzie i sie zastanawiam, czy mam wszystko prawidlowo polaczone. Dluzszy czas mialem streamer podlaczony do wzmacniacza przewodami RCA, ale ostatnio wyczytalem, ze takie polaczenie oznacza, ze uzywam DACa z Eversolo, a podobno CXA-81 ma lepszy. Podlaczylem wiec steramer przewodem USB do wzmacniacza i w ten sposob wykorzystuje (podobno) DACa ze wzmacniacza. I tu moje pytania: Czy to mozliwe, ze slon jednak nadepnal mi na ucho, ze nie slysze roznicy miedzy oboma sposobami polaczenia? Czy moze cos jeszcze powinienem zrobic, zeby roznice uslyszec? I kolejne pytanie: ostatnio kolega przywiozl swoj CXA-61, bo chcial podpiac pod moje kolumny (mysli o kupnie kolumn) i tu o dziwo - znowu slon nadepnal mi na ucho, bo zastanawialem sie, dlaczego doplacalem do CXA-81, skoro (znowu) nie uslyszalem roznicy? Pozdrawiam Andrzej Piotrowski
-
Po pierwsze - oczywiście, ze chodzi o uszy. Niektórzy tak mają, że nie mieszkają sami i przy volume max w DACu przy większości ciężkich kawałków nawet minimalna głośność we wzmacniaczu potrafi być za głośna. Rozwiązaniem jest zmniejszenie głośności w DACu. Kolega zresztą wspominał, że woli "ciche" granie. Co do festiwalu - jakos do mnie bardziej trafiają stare składy wytwórni ECM. Więc z całego programu najwięcej fun'u miałbym przy Herbie'm Hancock'u. Lubię też Diane Krall. Reszta to trochę mniej moja bajka.
-
Też kiedyś wyczytałem, zeby głośność w DACu dać na maxa i regulować tylko na wzmacniaczu. Tak robię, ale po przeczytaniu tego wątku zaczynam sie zastanawiać po co w takim razie jest regulacja głośności w DACu dodana? W czasach, w których producenci przestają dodawać regulację tonów wysokich/niskich we wzmacniaczach, żeby oszczędzić pare oiro takie zbędne frykasy pakować do DACów? Dziwne. Co do tematu wątku - chyba niektóre zestawy tak mają, że jeden gatunek muzyki brzmi na nich lepiej niż inny. U mnie też jazz brzmi dużo lepiej od rocka/metalu, ale ja właśnie pod jazz głównie go dobierałem, bo słucham go najwięcej. Też słucham Tidala, sprzęt: CA CXA81, Eversolo dmp-a6, Q-A 3050i, svs sb-1000.
-
Dziś dmp-a6 dostał aktualizację. Z szybkiego oglądu zauważyłem dodane presety do equalizera i kilka wizualnych dodatkow.
-
Wczoraj podłączyłem sb-1000. Musiałem uciekać z nim z narożnika pokoju na czołową ścianę, bo wydawało mi się, że basu jest za dużo. Znając siebie pospacerujemy sobie jeszcze w weekend troche po salonie. Ale bardziej z ciekawości, bo sam dźwięk jest już dla mnie ok. W każdym razie jestem po dwóch wieczornych (raczej cichych) odsłuchach i moge z pełną odpowiedzialnością potwierdzić, że svs dużo wniósł (pozytywnie) do mojego zestawu. Nie jestem dobry w opisie dźwięku, ale niech wystarczy, że jest on po prostu pełniejszy, taki bardziej kompletny. Co do grania w dzień, przy głośniejszych odsłuchach to jest dobrze, ale tego raczej sie spodziewałem. To właśnie cichsze granie dla mnie przeszło prawdziwą metamorfozę. Suba, choć jeszcze przy nim trochę pokręcę na tylnym panelu, dało się łatwo dostroić do mojego zestawu. Z ulgą przyjąłem fakt, że słoń 🐘 nie stanął mi jednak na ucho 👂. Po prostu Rel był raczej za słaby. Pewnie gdybym spróbował któregoś z wyższych modeli Rel'a też byłbym zadowolony, jednak nie chciałem wychodzić dużo ponad 2k z zakupem. Dzięki jeszcze raz Wszystkim za cierpliwość i pomoc.
-
Dziękuję Wszystkim za pomoc w temacie wątku. Temat na chwilę obecną nieaktualny. Dziś w pracy przemyślałem sprawę i właśnie odsyłam Rel'a do sklepu. Odezwę się, chyba że nie będę potrzebował pomocy, jak przyjedzie SVS SB-1000.
-
Bez urazy, ale jeśli ja nie mogę ustawić fazy z powodu konkretnej akustyki pomieszczenia, to jak Wy - handlowcy - tłumaczycie klientowi sens odsłuchu jakiegoś sprzętu u Was na miejscu i podejmowania decyzji o zakupie sprzętu na podstawie wyniku takiego odsłuchu? Spodziewałem się, że kalibracja takiego suba to będzie nadanie mu głośności bliskiej maksymalnej i przestawianie przełącznika fazy z 0 do 180 - przy odpowiednim położeniu sub będzie walił basem po uszach, ale do tego niby jest, a przy tym niewłaściwym - usłyszę jakieś dudnienie, rzężenie, przesterowanie...- jak to zwał, ale będę słyszał coś, co mi podpowie, żeby przełączyć fazę w przeciwległe położenie i potem zmniejszać crossover i hi/low level pokrętło szukając przyjemnego dla ucha poziomu basu. Tymczasem nic takiego nie słyszę. Dudni w jednej i drugiej pozycji fazy. Wiem, że czasy kiedy stroiło się gitarę na słuch już minęły, ale nie mogę być przecież aż takim zerem akustycznym.
-
Podobno miał schodzić zaskakująco nisko. Na dodatek na jednym ze zdjęć producenta stoi obok kanapy, bynajmniej nie w rogu pokoju, z którego ma niby miec najlepsze osiągi. Uznałem, że zaryzykuję. Nie upieram się, że sobie poradzi w moim środowisku. Ale jak pisałem wyżej - nie kupiłem go, by łupać techno na volume max, tylko dodać trochę basu. Będzie trzeba, to się rozstaniemy.
-
Wydaje mi sie, ze niebieska dioda zmienia jasnosc swiecenia przy przejsciu w stan uspienia. Moim zdaniem poroniony pomysl, bo zwrocilo to moja uwage dopiero, gdy zmienialem ustawienia na tylnym panelu - dodatkowo byl dzwiek "pykniecia". Operując sprzetem z kanapy nie jestesmy w stanie okreslic, czy sub jest w standby mode, bo od sciany za nim odbija sie ciagle niebieskie swiatelko dioy. Trzeba bylo zrobic albo inny kolor (jak piszecie jest w innym modelu), albo ze dioda gasnie calkowicie. Nawet jesli jestem daltonista i pomylilem kolory przy podlaczaniu suba do wyjsc na kolumny we wzmacniaczu, to sub tak samo sie zachowuje przy podlaczeniu do sub- out przez RCA. Cala reszte bede sprawdzal po pracy.
-
Włączyłem jakiś kawałek z Tidala do testowania basu. Nawet przy założeniu, że ja jestem głuchy to posadziłem syna na sofie i zmienialiśmy na zmianę pozycję przycisku fazy i nie byliśmy w stanie dojść do tego, która pozycja jest tą właściwą. Co to znaczy, że membrana suba ma sie wychylać razem z kolumnami? Jak sie wychyla w tym niewłaściwym ustawieniu fazy? Co znaczy, że źle ustawiona faza "zabiera" bas z kolumn? Przy złym ustawieniu mam z kolumn słyszeć tylko wysokie i średnie tony? Rozumiem, że sub ma się "zszyć„ z kolumnami a nie je zdominować, ale przekręcając pokrętła o te kilka klików, jak radzisz ja go ....nie słyszę, niezależnie od ustawienia fazy. Wiem, że coś robię nie tak. Ale co?
-
Sa 3 pokrętła, z czego 2 używane: Hi/Low Level i Crossover. Oba zmieniają się skokowo. Wydaje mi się, że każde ma 40 "pyknięć".
-
No i to jest właśnie ta część, której nie rozumiem i prosiłbym o wytłumaczenie.
-
Kupiłem bez wcześniejszego odsłuchu. Celowałem w svs sb 1000, ale tak jakoś wyszło, że skończyłem na Rel'u. Przynajmniej na ten moment. Sub służy wyłącznie do słuchania muzyki z Tidala. Mi tego basu niewiele brakowało (szczególnie przy cichym, wieczornym słuchaniu) i na chwilę obecną wydaje mi się, że Tzero załatwia sprawę.
-
Cxa 81, Eversolo dmp A6, q-acoustic 3050i, Rel Tzero mk3.