-
Zawartość
1 136 -
Dołączył
-
Ostatnio
Informacje osobiste
-
Lokalizacja
wrocław
Ostatnio na profilu byli
Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.
-
Zobacz sobie cały filmik może nie ma drumow( sam uwielbiam ) ale pojawia się kilka tracków z wokalem czy u Ciebie przynajmniej w jakimś stopniu gra to podobnie ? Wokal w Twoich monitorach jest mega dokładny, bez kolorytu jak grają tragicznie to nie jest ich wina, sprawdź na słuchawkach 3:04 min.
-
@audiowit Moje Neumanny są na pewno ciemniejsze od Geneleca i rzeczywiście masz rację, iż bardziej takie user friendly, kocham je - kumpel ostatnio pomagał przy budowie studia to mówił, że słuchał chyba najwyższej serii the ones w dolby (nie podał modelu , ale z opisu tak by wynikało) to wolał, aby brzmienie było jeszcze jaśniejsze ( widzisz różne gusta) co zrobiło na nim wrażenie to bas, który był potężny i referencyjny , oczywiście podpięte wszystko pod ich największego suba, właśnie tej serii nie słyszałem. Teraz jak się pojawiło info o kh350 i ulepszonej wersji kh310 II i są już pliki do nich w ma1 to od razu mi się zaświeciły oczy, Kh350 ma być trójdrożny i pomiędzy kh420, więc jeśli pozostanie w Neumannowskim stylu, a zapewne tak będzie to dostaniemy genialny monitor.
-
@Kordian Kamiński Przede wszystkim podstawowe pytanie jak zgrałeś suba bo z tego co piesze brzmi to tak jakbyś w ogóle tego nie zrobił? Najlepiej użyć w Twoim przypadku Sonarworks, aby poprawnie go zszyć bo stawiam, że gra, aby tylko grać .Monitory studyjne od razu Ci obnażą ułomności pokoju, a z tego co widać no raczej nic nie masz co by pomogło akustyce (gołe ściany, podłoga itp) monitory też stoją w rogach co Ci podbija dodatkowo bas, kalibracja niezbędna. Spróbuj na próbę położyć jakiś gruby dywan, nawet pożyczyć - w rogach walnij wieże z ubrań na moment, zasłoń ścianę kocem, domowymi sposobami zmiękcz pokój. Monitory trójdrożne zawsze będą lepsze, niż dwudrożne, ale w Twoim przypadku nic to nie da ,a jeśli chodzi o podłogówki będą Ci tam dudnić, będzie to grać o wiele gorzej, moim zdaniem dobrze spisałaby się tam obudowa zamknięta i przede wszystkim mniejsze bardziej wydajniejsze, wyższej klasy monitory, niż Yamaha. Obecnie Twój największy problem to akustyka, integracja suba oraz ustawienie. Zrób sobie test, weź paczki i suba do większego pokoju, zagraconego i sobie sprawdź jak grają albo nawet do kolegi, myślę, że się zdziwisz
-
Jeśli jest jednak możliwość większych lub nawet postawieniu na standach to Epos ES 14N lub coś ze Spendora lub Jasper 18.
-
@pairtick Jesteś niepełnosprawny czy tylko takiego udajesz ?
-
@Adi777Niestety tego modelu nie miałem okazji przesłuchać, ale seria the ones jest ogólnie zajebista, ma koaksjalny przetwornik. Na zdjęciu jest akurat umiejscowiony w poziomie, a fajnie wygląda w pionie. Ten o którym piszesz został poprawiony od poprzednika 8351A. Mocno ostatnio walczę ze sobą czy czasami nie przerzucić się na Geneleca lub wyższą serię Neumanna (taki prezent na święta ) kurczę chodzą ostatnio słuchy, że ma się pojawić Kh350 więc już w ogóle mętlik w głowie. @audiowitZazdro, jak ogólne wrażenia? Coś Cię męczyło, brakowało ? Były spięte z subem czy tylko 2.0? Jak to pro studio to bym nie wyszedł chyba, że domowe 😛 Poniżej link jak ktoś ma blisko 3 pokoje w jednym miejscu żeby sobie posłuchać Neumannow małych i dużych - Kh420 wyglądają ❤️ https://www.instagram.com/reel/DR4if4liLdl/?igsh=MWhtbGlyZ2J2cGdtNA==
-
@pairtickBzdetem to są Twoje posty, oprócz zwykłego masteru są robione mastery pod konkretne systemy choćby pod Dolby i nie tylko, więc się najpierw doinformuj zanim coś napiszesz.
-
Wytrzeźwiej , dobrze Ci to zrobi, nikomu nie wmawiam co ma kupić, rozgranicz fakt, że pro systemy dsp są powyżej i ich zgranie jest idealne, masz problem ze zrozumieniem zwrotu polecenie odsłuchu. Co ma jasper wspólnego z tym tematem i subem ? W sumie nie odpowiadaj .Stary masz za słabego rela do swoich kolumn i pewnie jeszcze źle zgranego, a mi wytykasz jakieś bzdety. Nikt z tego tematu dobrze nie zgrał pudełka bez korekcji cyfrowej.Nie wmówisz mi, że na ucho sobie go dobrze ustawiłeś, jak tak lubisz opisiki to napisz jak go zgrałeś. Kalibracja ma1 / glm w YouTube lub w Google i zajmie Ci to 5 minut tylko synergia następuje ze swoimi produktami. Prosiłbym żebyś nie przywoływał mnie więcej do tematu.
-
@lpomis 1. A czy ktoś pisał o fizycznej zmianie średnicy? Poprawna kalibracja to poprawa jej jakości przede wszystkim przejrzystość wokali, czystości, opisywałem we wcześniejszych postach i już mi się nie chce klepać tego samego. 2. No błagam Cię jak nie poprawia, no nie ma opcji, że słuchałeś dobrze zestrojonego suba, masz mniejsze zniekształcenia co wpływa na całość, lepsza równowaga tonalna etc. 3. Chyba średnio czytałeś moje posty bo również to opisałem. 5. Głębia nie zależy tylko od pomieszczenia, nie wiem skąd ciągle powtarzany ten sam bełkot. 6. Nic nie mieszam , mam rację to wy akurat nie jesteście w stanie zgrać systemu i stąd te klocki, żyjecie wykresikami, a sub dalej gra jak odnoga, proponuje udać się do studia sprawdzić jak ma to brzmieć i wrócić z przemyśleniami, nie zaboli. To nie tylko moje subiektywne wrażenia , jeszcze jak ktoś bełkocze, że suby grają tak samo to już w ogóle opad rąk. Osobiście pracuje na Ma1, kalibracja jest wzorowa, przetestuj lub choćby glm i wtedy możemy podyskutować. Stary myślisz , ze mi się chce opisywać co i gdzie i kiedy słuchałem i co Ci to da? Ogólnie nie chce mi się wałkować dalej tego samego, pewnie jeszcze sporo wam zajmie zanim to ogarniecie, dobrze ,że na forum są jeszcze osoby , które maja świetnie zgrane suby i wiedzą co jest pięć, pozdrawiam
-
@MariuszZPrzede wszystkim proponowałbym zgrać idealnie subwoofer i tutaj mam na myśli wysoką lub przyzwoitą półkę myślę, że tego nie zrobiłeś perfekcyjnie, wtedy inaczej podszedłbyś do całego tematu. Nie potrzebuję laików, pochwał etc. wolałbym, abyś po prostu mnie zrozumiał, inaczej rozmawia się na żywo, niż przez internetowe okno. Nie wiem jak Ci to prościej wytłumaczyć, nie jestem audio ekspertem, ale trochę spędziłem czasu przy kalibracjach oraz z ludźmi, którzy posiadają większą wiedzę, niż forumowa. Żeby była jasność sam sub w sobie nie doda głębi w wałku, ona musi już tam być i tak jak podkreśliłeś są dwa rodzaje, więc tutaj się zgadzamy.Jeśli chodzi o parametry mierzalne to pomyśl w ten sposób - jakby sub miał wysokie zniekształcenia to z automatu utraciłbyś detale i co by to spowodowało ? Zła kalibracja suba czyli niepoprawna faza rozmyje Ci transjenty, poprawna da Ci lepszą przestrzeń oraz jak wspominałem wyżej lokalizację źródeł i to wpłynie na głębię, jeśli utwór ją posiada. Wspominałeś wcześnie o rozlanym basie i to akurat jest w punkt bo krótki, wzorcowy nie zakryje średnicy i również wpłynie na efekt o którym rozmawiamy. Monitory , kolumny nie zejdą, aż tak ekstremalnie nisko, a porządny sub już tak i to polepszy ambiencje, poprawi sie detal,oddech. To co jest mierzalne to właśnie poprawa średnicy i pogłosów, nie są zamaskowane, ambiencja, zwiększy się efekt większego pomieszczenia, dobrze ustawiony sub to pełna scena i fundament dla niej. Głębia ogólnie wynika z fazy, informacji niskoczęstotliwościowej odbić i proporcji niskich, średnich i wysokich, balansu tonalnego. Z tych niemierzalnych rzeczy to przede wszystkim będziesz miał uczucie przestrzeni. Co do kolumny to same w sobie oczywiście mogą mieć głębię bez suba, ale muszą zejść nisko i do tego nie dudnić ,mieć szeroką scenę oraz idealne transjenty, kontrole basu bo tam są często informacje o głębi , a wiadomo jak grają współczesne pierdzawy, powybijane wysokie i często, gęsto, słabe, buczące basy i do tego wszystkiego dodajmy jeszcze pomieszczenie. A ja głośniki w miarę dają radę , ale jest niepełna informacja to sub właśnie ją idealnie dopełni z pomocą poprawnej kalibracji. Jesteś kumaty gość, więc dobrze wiesz, że jak sobie podepniesz słabego suba oraz nieodpowiednio dobranego do pomieszczenia to zamiast polepszenia, pogorszy całą sytuację, nie dość, że dół będzie się wlekł, zakryje wszystko, nie będzie szybki to wszytko wpłynie na jakość, scenę , detal i też głębię.
-
@MariuszZChyba wiem gdzie leży Twój problem ze zrozumieniem - jeśli utwór Ci to umożliwia to sub doda głębi i to jest fakt. Nie będzie tego efektu w każdym materiale muzycznym bo mam wrażenie, że chyba tak to odbierasz, sub magicznie nie doda czegoś, czego nie ma.Oczywiście pełna zgoda, iż akustyka pomieszczenia ma własne rezonanse, ale piszemy o faktach i o poprawnie zaadaptowanym pomieszczeniu, wiadomo, że w chujówce będzie dudnić. Jeśli sub ustawisz idealnie (w co wątpię,że tak zrobiłeś) oraz utwór będzie posiadał informacje w odpowiednim przedziale pasma oraz jak już się tak czepiłeś tego pomieszczenie sub będzie odpowiednio do niego dobrany i dobrej jakości to nie ma opcji, że nie doda głębi, natomiast nie zagwarantuje tego w każdym numerze, mylisz się i tyle i ciężko Ci to przychodzi, że ktoś może jednak wiedzieć lepiej. Zdajesz sobie sprawę, że to kolejna bzdura? Chyba, że chodzi Ci, iż pomieszczenie to jeden z czynników to zwracam honor. Może Ty poczytaj ? Nawet nie wiedziałeś co to ambiencja i jak sub na nią wpływa.
-
Trójdrożne produkty również się kalibruje jak i zarówno dwudrożne( bez suba ) Zdaję sobie sprawę i jak najbardziej na plus dla Ciebie dlatego nie pojmuje skąd to oburzenie jak się podaje w postach topową konfigurację, która gra bezbłędnie skoro Cię to nie dotyczy. Nie do końca się tutaj z Tobą zgodzę, sam posiadam masę źle wymasterowanych płyt i często zdarzało się , iż gorzej grało na hi-fi. Wyższa półka to sprzęty do wielogodzinnej pracy oraz odsłuchów ,one w ogóle nie męczą. Bez uszczypliwości, ale zawsze mnie to zastanawiało czy wy ciągle katujecie jedno i to samo ?
-
A skąd wiesz ? Słyszałeś idelanie zszyte suby ?Super, że Ci się podoba dźwięk, nikt Cię nie zmusza do wymiany i wydawania $ poza tym przykładowe geneleci oferują tańsze półki tak jak inne marki i synergia między ich rzeczami jest idealna jeśli chodzi o wsparcie subem , śledzisz temat bo dobrze wiesz, że pewnie masz to źle skonfigurowane. Nie jest, oboje się mylicie i wprowadzacie ludzie w błąd ,głębia to kwestia właściwej konfiguracji, a jak widać dalej jesteś w lesie w temacie, ehhh nie ma co się dziwić, że sub wam gra jak nie od pary i zawsze będzie tak grał.Oczywiście pomieszczenie będzie miało wpływ na suba i to jest niewykluczone, ale różnica polega na tym, że sub dodaje harmoniczny fundament, poprawia równowagę tonalna, graty w utworze brzmią naturalniej z kopem i pełniej, głębia w tym przypadku nie pochodzi z pomieszczenia tylko z sygnału muzycznego - ustaw idealnie suba .
-
Są pewne kwestie, których nie przeskoczysz, może się ktoś nie zgadzać w temacie suba, ale faktów nie zaprzeczy i nie jest to żadna moda i nie myl tego z potrzebą. Jeśli chcesz dźwięk pełnopasmowy i słuchasz wymagających gatunków to nie ma opcji obecnie bez tego. Jak w końcu dobrze skalibrują swoje pudełka, choć wątpię to dojdą do tych wniosków, jak na razie widać, że niektórzy walczą z subem i gra im jak proteza i nie potrafią tego zgrać bo jest to cholernie trudne na przysłowiowe „oko”. Co jak co @Mikelas76 sobie radzi i zaczyna dostrzegać jako nieliczny do czego jest tak naprawdę stworzony sub. Zwróć uwagę na inny temat jak choćby poruszony przez użytkownika w kwestii popu, przecież do dziś niektórzy nie są w stanie tutaj przyswoić informacji, że ich ulubione gatunki są tym nurtem. Kalibracja to koszt w zależności od rabatów do 1300 zł. A jak chcesz uzyskać świetne brzmienie bez dobrego pokoju akustycznego lub adaptacji tego miejsca? Przecież tego w żaden sposób nie przeskoczysz chyba, że sobie założysz słuchawki.Osobiście nie jestem milionerem i rozumiem, że to są duże $ ale albo Ci to gra dobrze, albo średnio. To nie jest żadna gloryfikacja tylko kolejny fakt - te systemy to pełna synergia, posłuchaj i się przekonaj, myślisz, że ludzie mający trochę większe pojęcie łączyliby suby jak piąte koło u wozu. @pairtickCo Ty tam jęczysz ? Napisałeś kolejne nic nie wnoszące posty, jeszcze jeden pod drugim, które i tak wszyscy oleją. @KrólKiczu Bardziej chodzi o to, że dsp masz cyfrowe i z jednej strony to rozumiem bo sam jestem dzieckiem lat 80 i unikałem cyfry, ale ma1 i glm kalibrują poprawnie.
-
@misiekxZmieniła się muzyka, stała się bardziej kolorowa i wymagająca pod względem struktury basowej i nie tylko oraz zmieniła się technologia audio. Żeby uzyskać pełne pasmo utworu od a do z nie wystarczą Ci obecnie współczesne kolumny, nic nie zastąpi suba + kolumny. Nawet do najwyższych modeli / największych w sferze studyjnej dodawane są suby, przykład kh420 który jest potężnym monitorem łączony jest z kh870 , zwróć uwagę jaki to jest kawał kloca. Ale na przekór napiszę Ci, że w pracy mam wieżyczkę w idealnym pomieszczeniu akustycznym i ona jest pozbawiona niskich tonów ma ustawione na flat i szczerze Ci napiszę, że słucham tam muzyki z przyjemnością i ogromną radością.