Skocz do zawartości

McKarmi

Uczestnik
  • Zawartość

    162
  • Dołączył

  • Ostatnio

Informacje osobiste

  • Lokalizacja
    Opolskie

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Słuchane były w tym samym pomieszczeniu. AVR 5 nie słyszałem, mam AVR550, a z integr Arcama miałem/znam A65+, Alpha7, 8, A22, A32. Arcam gra ogólnie leniwiej niż AA, z bardziej wycofana średnicą, lekką V.
  2. Sprawdzałem SCM40 z dwoma podobnymi integrami. AA Maestro i AA Maestro Settanta. Przy słabszej, 70W bas był dużo mniej czytelny i się rozlewał, co wpłynęło na odbiór całego pasma, które wydawało się "ciemniejsze". Kiedyś jak będę miał czas, to porównam AA Maestro jako integre i Maestro jako pre, puszczone na końcówkę Settanty, żeby to potwierdzić.
  3. ATCki serio ciężko poprawnie napędzić i na pewno "nawet" takich SCM40 końcówka w AVR5 nie da rady poprawnie wysterować. Będzie buła na basie.
  4. W mojej opinii ten "eksperyment" rozbił się o to, że korzystałeś ze względnie wysokoskutecznych kolumn. Zrób taki sam eksperyment z ATC SCM100 np. Albo chociaż SCM40. Wydaje mi się, że wynik byłby zdecydowanie inny.
  5. W zeszłym roku, albo 2 lata temu na AVS Paradigm grał na dwóch centralnych jako podstawkowe w stereo. Dobrze to grało.
  6. Generalnie nie ma się z tego co aż tak doktoryzować. Jak kolega ma kupić jednego, niech kupi większy. Niech dokupi do tego minidsp i umika, albo najpierw chociaż samego umika i zrobi pomiary z subem w różnych miejscach pokoju i różnym ustawieniem fazy. Obstawiam, że jak ustawi go w linii z kolumnami i fazę na 180stopni, to już rozwiąże większość problemów. Jak nie, to wtedy minidsp HD 2x4 i wrzucić krzywą, np Harmana i do niej wyliczyć filtry z REWa i wrzucić do minidsp i cieszyć się muzyką.
  7. Rozumiem o czym mówisz, dlatego też tak jak napisałem skończyłem na wzmaku bez Diraca i przez DSP mam puszczony tylko sygnał na subwoofer. Na kolumny trafia bez żadnej korekcji.
  8. Dirac najlepiej w stereo dla mnie działał, jeśli ograniczyć korekcję do max 200Hz. Teraz mam swoje Bs403 jako pełnozakresowe i HT1205 skorygowany minidsp, cięty na 70Hz. Dla mnie to najlepszy kompromis między "życiem" w dźwięku, a nie dudnieniem basu.
  9. Generalnie według RELa, seria tx jest do stereo, a HT do kina. Moim zdaniem seria Tx nie schodzi tak nisko, jak HT, więc takim subem mniej rozciągniesz pasmo. HT1205 radzi sobie dobrze zarówno w stereo, jak i w kinie. SVS SB1000 mi z kolei nie pasował barwą. Dla mnie złotym środkiem jest właśnie Rel HT1205, ale żeby go dobrze zszyć w stereo przyda się minidsp i mikrofon pomiarowy. W SVS SB1000pro dsp masz w subie.
  10. Mi Elac bs403 dobrze grały z Lyngdorfem TDAI1120. Masz tam HDMI. Elac dobrze zgrywa się też z Heglem, np H190, lub Gato DIA250s. Tylko tam nie ma HDMI, więc musiałbyś kombinować.
  11. Zgadłeś. Mam jeszcze przenośne fiio ka11, to z nim grają zauważalnie gorzej (ale też da się słuchać). Ze słuchawek korzystam rzadko, gdy nie mogę słuchać na kolumnach. Chodziło mi tylko o to, że wyjście słuchawkowe z tego creative'a to nie jest totalny paździerz i bez problemu wysteruje te słuchawki, a że da się lepiej-cóż, zawsze się da.
  12. Sam mam tę kartę i HD600 i gra całkiem przyzwoicie.
  13. Zależy jaki DAC i jaka karta dźwiękowa w PC. Jeśli DAC ma usb audio, to najlepiej w ten sposób. Jeśli nie ma, to jest duża szansa, że PC ma wyjście optyczne, to wtedy w ten sposób.
  14. Można, jak najbardziej. Poziomo, najlepiej przetwornikami do góry.
  15. Ale czego konkretnie nie rozumiesz? Jeśli nie masz sam jak zmierzyć charakterystyki kolumn (np UMIK-1 i REW) to popatrz na pomiary w internecie. Na pierwszym z brzegu widać, że Twoje kolumny zaczynają opadać z SPL w okolicach 80-90 Hz. Jest to jednak trochę wysoko na cięcie jednego suba, bo będziesz go w stanie zlokalizować. Spróbuj na początek około 70Hz i dopasuj głośność. Posłuchaj i w razie czego rób drobne korekty.
×
×
  • Utwórz nowe...