-
Zawartość
140 -
Dołączył
-
Ostatnio
Informacje osobiste
-
Lokalizacja
Opolskie
Ostatnio na profilu byli
Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.
-
Miałem w stereo i F501 i Antale Esprit EZ. Triangle moim zdaniem są kolumnami wyższej klasy, ale lubią się z gęsto grającymi wzmacniaczami - nie wiem jak gra Twój Denon. F501 z kolei wolą jaśniejsze i lekko grające wzmacniacze. Triangle mają też mniej dołu, ale w kinie dół zrobi Ci i tak subwoofer. Mają z kolei dużo czytelniejszą średnicę, co w kinie zrobi robotę. Możesz je mieć w podobnej cenie? Jeśli tak, stawiałbym na Triangle, które raczej normalnie są dużo droższe.
-
To źle zapamiętałem. Tym lepiej. Szkoda, że promocje w de na niego się skończyły.
-
Ustawienie faktycznie może być trudne. Tutaj pomocne mogą być różne systemy korekcji akustyki. Np. Używany Lyngdorf TDAi1120 + nowe w wyprzedażowej cenie Fyne F501 - jest korekcja, hdmi ARC, fajny streamer, przyszłościowo wyjścia na subwoofery. Można też próbować Arcama SA30, ale on z tego co pamiętam nie ma HDMI ARC. Ewentualnie nowy WiiM Ultra jako streamer, do tego jakaś końcówka mocy i wspomniane fyne f501. Określ też jakie będą proporcje muzyka/filmy, bo jeśli TV ma być do filmów, to może warto spojrzeć w stronę systemu chociażby 3.1 z możliwością rozbudowy? Do filmów sprawdzi się o niebo lepiej. Ostatnio na Amazonie były na promocjach Yamahy V6A, albo lepiej Denony x3800h. Do tego Fyne F501+F500c i svs sb1000. Najlepiej umów się do najbliższego salonu audio na niezobowiązujący odsłuch, ale nie daj sobie nic wcisnąć na gorąco. Posłuchaj, wyrób sobie zdanie i wróć ze swoimi spostrzeżeniami.
-
Umika mam, a minidsp potrzebuję tylko do integracji Subwoofera do stereo. Chcę jeden subwoofer wykorzystać w kinie (Wyjście z Arcama AVR550) I stereo (Wyjście z Audio Analogue Maestro 70), a nie chce mi się za każdym razem przepinać kabla i kręcić gałami 🙂
-
To dla mnie ciekawe, bo mam i vele i cariny (używam jako tylnych w 5.1.2) I uważam, że vele są zdecydowanie wyższej klasy.
-
Zależy czego oczekujesz. Wstęga audiovector dla mnie gra dość suchą i szorstką górą. Bas z kolei jest punktowy i sprężysty. Elac Vela według mnie wysokie tony ma dużo bardziej gęste, dźwięczne i lepiej różnicowane. Z kolei dół pasma jest bardziej poluzowany względem audiovector, co może się podobać, ale nie musi. W ilu m2 ma to grać?
-
Fyne podaje bodajże średnicę membrany bez zawieszenia, więc na dobrą sprawę według focala właśnie jest to ~165mm. Przy tym metrażu, jak Fyne Ci się podoba, możesz spróbować F500SP.
-
One grają dużym basem, jak na swój rozmiar. Moim zdaniem w 13m2 będzie go za dużo.
-
Lyngdorf tak gra, potwierdzam. Miałem go ponad rok i uważam, że to świetny wzmak, ale mocno neutralny, zwiewny, konturowy na dole. Nie będzie na nim ciepłego dołu. Może spróbuj arcama sa30? Tam dirac też powinien pomóc z integracją suba, a zagra bardziej miękko. Ewentualnie wiim ultra/minidsp i wtedy dowolna elektronika. Domyślam się, że filtry LP/HP i wyrównanie poziomu głośności.
-
@DiBatonioale zawsze będzie to kompromis. Można celować w złoty środek, ale przy tak różnych masteringach nie da się, żeby wszystko zabrzmiało dobrze na jednym systemie. Niektóre realizacje są suche, niektóre przebasowione, niektóre mają wokal podany "na twarz" itd. Nie da się tego uśrednić tak, żeby wszystko nam pasowało. Dobry system właśnie pokaże różnice i albo nam się to spodoba, albo nie i trzeba zmienić repertuar.
-
No taka "bum bum", napisałem przecież. Ma być dużo, a nie czytelnie.
-
Jeśli koledze kolumny na basie brzmią lepiej w niezaadaptowanym pomieszczeniu niż na dworze, to dla mnie mówi wszystko. Ma być buła i bum bum. @pablo11ciekawi mnie historia z tymi operami, bo znam je dość dobrze, gdyż mój dobry przyjaciel je posiada i słucham ich tam regularnie. Uważam, że są to bardzo dobre kolumny, w których ostatnia rzecz na którą bym narzekał to ilość niskich częstotliwości. Dla mnie są może ciut zbyt otwarte na górze pasma. Co do tego, że w większości pomieszczeń jest "za mało basu" a nie za dużo, to się kompletnie nie zgodzę. Może dlatego, że sam ciężko walczę z podbiciami rzędu 10-15dB w niskich częstotliwościach. Jako argument podam rosnącą popularność urządzeń do stereo z korekcją akustyki. Czy to room perfect, czy dirac, czy nawet korekcja w wiimie. Głównie chodzi tam o redukcję górek, a nie łatanie dołków. Edit: a jeszcze co do preferencji przeciętnego Kowalskiego odnośnie niskich częstotliwości, to dobrze obrazowała to większość pokoi na AVS. Byle głośno, byle waliło basem, którego pomieszczenia ze względu na swoje proporcje nie miały szans przyjąć w takim natężeniu. Jak w jakimś systemie były subwoofery to zazwyczaj zbyt głośno ustawione. Pokoje "kinowe", czy SVS to już w ogóle pominę, bo nie dało się tego słuchać nawet kilka pomieszczeń dalej. Ale ludziom się podoba, bo "basik chodzi".
-
Na Magico udało mi się załapać. Bardzo naturalnie brzmiące paczki. Zszycie średnicy z górą bardzo ładne. Nie zagrało mi na basie, ale na 99% to kwestia pomieszczenia.