-
Zawartość
75 -
Dołączył
-
Ostatnio
-
Nowy zestaw – kolumny do 20-25 tyś. i wzmacniacz.
topic odpisał Songs for Pilots na Songs for Pilots w Stereo
No a gdzie się na tek skali lokuje Dynaudio Evoke 50 i Contour 30? One są jaśniejsze niż KEFy R7? Ktoś wie, na ile R7 i R7 Meta się różnią, to duża różnica? -
Nowy zestaw – kolumny do 20-25 tyś. i wzmacniacz.
topic odpisał Songs for Pilots na Songs for Pilots w Stereo
No właśnie zbieram się do napisania więcej. To było pracowite pół roku. Ale mam swoje przemyślenia. Zaprosiłem też sporo znajomych do odsłuchu obu par głośników (większość wybierała KEF R7, a gdy miałem moment Evoke 30 – także je – vs B&W). Oczywiście łatwiej różnica pomiędzy kolumnami KEF R7 a B&W 703 S2 jest bardzo słyszalna. Pomiędzy Marantz 40n a R-N2000A mniejsza, ale także słyszalna. Podsumowując – chciałbym coś bardziej rozdzielczego niż R7, nie wiem czy R7 Meta to spora różnica – ale nie tak jasnego jak B&W 703 S2. Kupiłeś przełącznik fajny za kilkaset złotych na Amazon – więc jak puszczę z Apple Music bezpośrednio na 40n i R-N2000A – mogę zmieniać pomiędzy głośnikami i wzmacniaczami bez potrzeby przełączania (jedynie dostroić głosność Marantza i Yamahy). Znów myślę o Dynaudio Evoke 50 – porównywałem je tylko do B&W chyba. Natomiast bardzo zadowolony jestem z obu wzmacniaczy. Porównania z niczym w domu nie miałem innym, ale wszystko gra w porządku. Kolega wpadnie z Accuphase starszymi, Luxmanem lampowym i potestujemy za dwa tygodnie sttarszy sprzęt z nowymi kolumnami. Aha – na moją przestrzeć R7 są wystarczają zdecydowania. Pewnie kwestia mieszkania w bloku w Warszawie. PS. Bas w KEFach R7 zdecydowanie mocniejszy, głębszy – ale nie bawiłem się jeszcze zatykaniem bas refleksów i nie mam też już przestrzeni odsuwać od ściany R7. W B&W bas bardziej punktowy i też bardziej suchy. -
A generalnie jakie polecasz do nich wzmacniacze? Np. do Evoków nowych czy Contourów. Mam zamiar czwarty zestaw zakupić
-
Spróbuj Marantza 40n. Naprawdę polecam. Inna sprawa, że wychodzą nowe modele ze stajni Yamaha – R-N1000/800. Sam mam R-N2000. Do moich KEFów R3 Meta używam Yamahy A-S1100 i Eversolo DMP-A6. Spoko zestaw.
-
No ja jutro.
-
Biorę EverSolo DMP A6 w końcu. Jednak ta firma ma już na koncie dobre produkty i jakieś nagrody EISA. Po odsłuchach na Evo mam niestety jakieś gorsze nastawienie do Cambridge Audio.
-
No zastanawiam się. Generalnie nie chciałem wyświetlacza, ale z drugiej strony nie lubię sterować z komórek, a tutaj jest taka możliwość. EverSolo ma M.2 4TB, to akurat super rzecz. USB-C. Wychyłowe mi się niezbyt podobają, mam prawdziwe w A-S1100 i R-N2000A. Ma być pilot, to akurat zaleta (w zasadzie tylko potrzebuję głośność, pauza/stop, kawałek przód/tył). Wolę uznane marki (serwis długi, etc.), ale z drugiej strony chwalą ten miks streamera/DACa i preampa na różnych forach.
-
Przeczytałem cały wątek – i nadal nie wiem co wybrać do mojej Yamahy A-S1100 i KEF R3 Meta: Bluesound Node Cambridge Audio CXN V2 (Black) EverSolo DMP A6 W sumie nawet mi trudno powiedzieć, które mi się najbardziej z wyglądu podoba, każdy z innej beczki nieco. Rozumiem, że wszystkie mają Tidal Connect i Spotify Connect? W przypadku EverSolo najbardziej boję się, jak tam będzie z aktualizacjami, serwisem, etc. Nie bez znaczenia, że chińska marka trochę, a to jednak kraj, który nadal się bawi w obozy koncentracyjne. No ale to urządzenie wydaje się atrakcyjne, nie ma co ukrywać. Już byłem zdecydowany na Node, a teraz znów trzeba się zastanawiać.
-
Songs for Pilots zaczął obserwować Yamaha A-S1100 , a nowa A-S1200 i Streamer DAC EverSolo DMP A6
-
Wielka strata to nie jest, niestety nie wiem jak to się dzieje, ale jakość lokalnej muzyki bardzo stopniowo wzrasta. Byłem na festiwalu Next Fest w Poznaniu, chyba konkurencja, żadna rzecz mi się nie podobała. Muszę powiedzieć, że z Radiohead to trudna rzecz. Czasem wydaje mi sę spoko, a czasem mam dzień, że mi wyjątkowo nie pasuje. Warp to solidne zawsze albumy wypuszcza, mieli gorsze momenty, ale średnią trzymają. Aczkolwiek ten zespół raczej pasuje do Domino czy czegoś takiego.
-
Na razie jednak muszę tydzień-dwa posłuchać porządnie wszystkiego. Dopiero skompletowałem wszystko (poza streamerem/DACiem do Yamaha A-S1100). Nie wiem czy ostra góra, na pewno inne proporcje ma R-N2000A niż Marantz 40n i stąd może pierwsze wrażenie. Ale będę raportował. Pewnie nowe zakupy jednak dopiero w 2024 – pierwsze na liście Dynaudio Contour 20 lub Contour 30 (w zależności od budżetu) – choć jeszcze codzą mi po głowie testy Evoke 50. I pewnie w drugiej kolejności jakieś Accuphase. Ale może się zmieni lista. Najłatwiej będzie mi testować pewnie monitory, choć jednak kolumny podłogowe mają zdecydowanie lepsze proporcje różnych pasm. Będę więc testowałem na KEF R3 Meta – Yamahę A-S1100, Yamahę R-N2000A i Marantza 40n. I też podbny zestaw wzmacniaczy na R7 i B&W.
-
No teraz wypada w końcu tak zrobić. Będę też mógł sprawdzić R-N2000A vs A-S1100. Trochę mi się wydaje – tak za szybko, dość ostra góra w R-N2000A. Ale to są wstępne testy, w międzyczasie wymieniłem listwę zasilającą na taką spełniającą chociaż przeciwpożarowe wymogi i jutro muszę dokupić ostatni kabel głośnikowy. Także na szybko KEF R7 wydaje mi się ma mniejszą rozdzielczość niż B&W703 i lepszą kontrolę basu. Ale to są pierwsze obserwacje. No 40n z Evoke 30 – góra była dość ostra, choć też środek dość podbity. Ale już z B&W czy KEF nie miałem poczucia, że czegoś za dużo i za jasno w górze z Marantzem. A jakie wzmacniacze należą do łagodnych w górze? Z takich w granicach 15-20 tys.? PS. Tutaj podłączona Yamaha R-N2000A. A w kolumnie odbijają się budżetowe zasilacze w drodze do piwnicy.
-
Podłączyłem R-N2000A do moich KEFów R3 Meta i jednak je ten wzmacniacz nieco rozjaśnił, dodał rozdzielczości nieco w stosunku do 40n (chyba zabrał z basu, ale to da się znieść, mogę wyjąć pianki z otworów bas refleksu). Stąd zdecydowałem się kupić za 5 tys. zł używaną Yamahę A-S1100. Czyli w pełni analogowo. Co proponujecie jako streamer/DAC? Nie chciałbym wydać na to więcej niż 1500 zł możliwie, nie wiem czy coś się znajdzie z dobrym DACiem w tej cenie. Fajnie byłoby, gdyby streamer obsługiwał Tidal Connect.