Skocz do zawartości

Lukas82

Uczestnik
  • Zawartość

    14
  • Dołączył

  • Ostatnio

Informacje osobiste

  • Lokalizacja
    Wrocław

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. @tomikin: Łatwiej zamienić w gniazdku niż we wtyczce, Za rok podłaczysz wtyczkę do innego gniazda i znów bedziesz się zastanawiał. Tak wogóle sprawdzałeś co jest w gnieździe, czy faza jest po właściwej stronie ? Jak pytałem na SEP co ze stroną fazy w gniazdach podwójnych to powiedzieli, że normy na to nie ma (to było gdzieś w okolicach 2012), ale jest niepisana umowa, że faza po prawej. I jako wyznacznik przyjmuje się gniazdo z które ma bolec na górze, czyli w tym przypadku dolne, gdyż ono ma właściwy kierynek przewodu. Jaka jest różnica przy mostkowaniu N (neutralny) do TN (uziemienie). Otóż po staremu i wszyscy pseudo elektrycy (zaraz dojdziemy dlaczego pseudo) dorabiali przewód mostkujący pozostawiając kabel N podpiety do gniazda N, a mostek szedł od N do uziemienia. I teraz......jeśli z jakichś względów ten mostek przestał stykać (czyli np się poluzował, albo przepalił) to nie miałeś uziemienia na obudowie. W przypadku przebicia leciała tam pełna faza. Jeśli podłączysz kabel niebieski N do TN - czyli do uziemienia i zrobisz mostek do N w gnieździe, to priorytetem jest uziemienie i prąd przepływa od TN wtyku uziemiajacego do N. Czyli jeśli przepali albo poluzuje się mostek to nie beziesz miał zasilania wogóle, ale masz pewnosć, ze na obudowie masz zawsze uziemienie. Jedym słowem w przypadku przebicie nigdy nie zabije Cie Prąd. W pierwszym przypadku to nie było wcale takie pewne. Stąd moje stwierdzenie "pseudo" elektrycy", bo na SEPie mówią tak jak kolega @DiBatonio przedstawił na obrazkach. Tam ogólnie większosć szkolenia klepią o bezpieczeństwie. W sumie i słusznie, bo autor instalacji/przeróbki, w której dochodzi do prażenia prądem ze skutkiem hospitalizacji (prokuratuora z automatu zawiadmia szpital) jest na ścieżce do 12 letniego urlopu w jednym z zamkniętych zakładów wypoczynkowych. I podobno trudno dostać od tego bilet zawieszający. Zadam tez inne pytanie......nie to żebym się czepiał, ale próbuje zrozumieć pewne aspekty audio, w których jestem nowy. Żeby nie było to z wykształcenia jestem elektronikiem Czy wymiana kabla standardowego na taki DIY z wtyczką za 120PLN lub droższą coś daje ? Z tego co widziałem tam nie ma filtrów tylko jest powiedzmy czystsza miedź, czyli większa przewodność - nie mam pojęcia po co skoro tolerancja napiecia w gniazdku jest dość duża i Tauron, czy inne PGE nie ma obowiązku zapewniać równego 230V i nawet tego nie robi, bo nie jest w stanie. Nie chce tutaj rozpętywać żadnej burzy, po prostu pytam, bo sam muszę wymienić kabel na dłuższy i zastanawiam się, czy zrobić go samemu jakichś "lepszych" komponentów, czy kupić po prostu taki czarny jak był tylko duższy. Róznica w cenie jest ogromna, bo zwykły kabel kupię za 30zł, a w DIY sama wtyczka ściennia to koszto 120 PLN w górę. Zapytam też tak - bo moze ktoś wie....czy są takie wtyczki z filtrami w rozsądnej cenie? Nie mówimy tutaj o cenie 600PLN za kabel, a raczej żeby go poskładać max za 200 jeśli miałby filtry. Mimo wszystko w sieci domowej jest masa zakłoceń od zasilaczy impulsowych, wiec być może to nie głupio odseparować audio od tego wszystkiego.
  2. Dzięki. Ostatecznie zostało Trangle Borea BR10 + Marantz PM7000N i to połączenie jest bardzo udane. Dziękuje Media-Max Wrocław za udsotępnienie sprzętu i niezwykle miłą transakcję. Taki trochę offtop, ale czy ktoś wie, który CD tam był oryginalnie kompletowany z tym amplitunerem ? To był ten z serii 6000, czy było coś innego ?
  3. Robiłem odsłuchy tego wzmacniacza z Triangle Borea BR10 (Kable Melodika Gunmetal 2x2.5mm2 jeśli to ma jakieś znaczenie) - trochę wyższy model. Połaczenie jest coś bardziej niż rewelacyjne. Jako, ze spodobały mi się te kolumny to próbowałem zmienić wzmacniacz na inny. tu do testów poszły: Yamaha RN800A, Marantz Stereo 70's oraz Denon DRA-900H. Wnioski (test w salonie 50m2 oraz niektóre kombinacje w Audio roomach (TOPHIFI, S4Home - Dzięki chłopaki za poświęcony czas ) : Triangle BR10 + Yamaha RN800A - Trochę jaśniej od Marantza, ale dźwięk jakiś beznamiętny. Barwa dość nijaka. Niby wszystkie dżwieki są, ale ich suma jest dość bezduszna. Triangli słuchałem w domu. Parowałem ten wzmacniacz też z Oberonami 7 i Monitorami Audio Bronze 500 (S4Home) oraz B&W 603 S2. Efekt podobny. Nie wiem z czym ten wzmacniacz gra na prawdę dobrze, bo jego parametry są bardzo fajne i w tej cenie to dobry produkt, ale.....za diabła nie wiem z czym to sparować. Wygląda jakby miał za jasną górę. Triangle BR10 + Marantz Stereo 70s. Zakładałem, ze to nowsza wersja PM7000N, ale niestety to całkiem inna konstrukcja wzmacniacza. Barwa jest dużo jaśniejsza i z trianglami brzmią na tyle jasno na górzę, że nawet tłumienie tego Sopranami nic nie daje. Szkoda, bo pomimo IMHO słabszego wyglądu od PM7000N ma wiekszą moc + tuner FM/DAB. Triangle BR10 + Denon DRA-900H - Tutaj jest jeszcze jeśniej niż w Stereo 70s. Próbowałem się do tego wzmaciacza przekonać, bo pomimo, ze jest najtańszy to jednak ma z tej trójki najwiekszą moc + HDMI w opcji oraz Bi-Ampling. Przerwa w teście na jeden dzień i powrót - niestety to brzmienie na dłuższa metę wkurza. Jest za bardzo detaliczne. Jakie jeszcze wnioski co do tej kombinacji: Wydaje się, że PM7000N był ostatnim dobrym wzmacniaczem Marantza. Dobre trafo, dobry radiator, dobry tranzystor, ładnie skonstruowany zasilacz. Dobre wewnętrzne ekranowanie. Stereo 70s i Denon DRA-900H to chyba w zasadzie te same konstrukcje rózniace się dość nieznacznie mocą i drugą sekcją wzmacniaczy w Denonie. (Być może to jaśniejsze granie ze względu na większą moc Denona). Nawet menu jest identyczne - rózni się tylko logiem. Jednakże patrząc całościowo na te wzmacniacze to mimo wszystko wygląda jakby Denon (chyba teraz nawet właściciel marki Marantz) wypuścił na rynek nowe wzmacniacze stereo "odpiłowując" zbędne kanały z wersji kina domowego. Stąd sekcje HDMI w obu wersjach i zmiana barwy. Jakość też już dużo gorsza - gorsze trafo - zwykłe EI - nawet bez ekranowania. Jeśli tak to niestety ale obie marki nie odrobiły lekcji i zapomniały, że w kinie żeby zagrac całym pasmem potrzebne są wszystkie głośniki + Subwoofer. Wyrzucając po prostu tył i boki dostajemy co dostajemy. Takie wykastrowane pasmo. Na koniec też pytanie - czy ktoś słuchał tych Triangli BR10 (albo nawet BR08) z innymi wzmacniaczami, które dają moć od 100W/ch w górę i brzmienie było na prawdę dobre ? Ew. to juz może głupie pytanie - czy jest jakas opcja zmiany kabli aby "zgasić" troche górę (tutaj powtórzę, ze słuchałem tych kombinacji z Melodiką Gunmetal 2x2.5mm2? Tutaj pytam w kierunku parowania tego z tym Denonem, bo "uzytkowo" to troche nowocześniejszy i mocniejszy wzmacniacz, natomiast jego brzemienie z tymi trianglami jest dość męczące.
  4. Co znaczy, że graja analitycznie ? Bo rozjaśnianie, to jeśli się nie mylę to tendencja do podbijania wysokich tonów. Natomiast analitycznie - z nazwy wynika, że byłyby słyszane wszystkie (a przynajmniej więcej) dźwięki, ale....albo tam jest wiecej wysokich, albo wiecej średnich, albo wiecej obu (?) Chyba, że to jest jeszcze cos innego Przepraszam za tak zapewne laickie pytanie, ale skoro rozmawiamy o konkretach.... Zadam też pytanie z innej "beczki", a czy po budowie/parametrach kolumny da sie jakoś oszacować ich barwę dżwieku ? Z naciskiem na oszacować. Zakładam, że jak np w Monitor Audio Bronze 500 są 2 głosniki niskotonowe po 20cm membrany to dół będzie dość basowy niż takie np. Indiana Line 2x13cm. Zakładam też, że jeśli coś ma swój osobny głośnik do samych średnic to te srednice też będą uwydatnione bardziej niż we wspólnym nisko-średniotonowym. Czy stąd bierze się analityka Bowersów? Bo tam jest 2x(chyba 16,5)(L) + 1x15 (M) + kopułka (H)
  5. Dzięki, to bardzo cenna informacja o 800A. A napiszesz coś o Bowersach albo tych Monitorach jesli miałes z nimi styczność ? Co do gwarancji to nie wiem nic, ale zasilacz - skoro transformator jest taki sam to...daje takie same napięcia i ten sam prad max. Płytka prostownika i stabilizatora wygląda z gruubsza tak samo - przynajmniej te krytyczne elementy są takie same i w tym samym miejscu, więc nie zakładam żeby ktoś robił inny design na rezystorach, bo to nie ma sensu. Tu cała cena leży w tym HDMI (to może być komuś potrzebne) i wzmocnieniu mechanicznym (to już marketing niestety), a być może jeszcze gwarancji, bo jednak róznica cenowa mała nie jest.
  6. Czyli rozumiem, że RN800A ma podbite basy, a żeby dżwięk jako tako wyrównać trzeba połączyć z czymś co ma jasniejszy środek i górę (?). A jak rozpoznać prądożerne konstrukcje ? Po skuteczności/czułości ? No i jeszcze najważniejsze pytanie - w sumie troche temat tabu w dziedzinie audio - czy ewentualnie kręcenie korektorem zmienia tutaj coś w tym brzmieniu? Np jeśli poskładamy w zestaw z ciemnieją górą, ale podkręcimy sopranami to efekt końcozwy będzie podobny jakby zastosowac od razu jaśniejsze kolumny, czy to zupełnie nie tędy droga ? @Q21 składa ten amplituner m.in. z Monitor Audio Bronze 500, które maja skuteczność 90dB, choć rekomendują wzmacniacz 60-200W @Top Hi-Fi & Video Design promuje np. B&W 603 S2 Anniversary, choć przy skuteczności 88,5dB zalecana moc wzmacniacza to 30-200W Coś mi podpowiada, że gdzieś się zgubiłem, gdyż np w porównaniu do Monitorów B&W mają 2x gorszą skutecznosć, czyli trzeba dostarczyć im wiecej mocy, ale.....producent(?) zaleca 2x mniejszą moc wzmacniacza. Impedancja pozostaja taka sama, więc przyznam szczerze, że tutaj to się pogubiłem.
  7. Jeszcze takie pytanie: Ta Yamaha 800A jakie ma brzmienie ? Przepraszam, za tak podstawowe pytanie, ale próbuje sie nauczyć wszelkich nomenklatur nazewniczych w dziedzinie audio. Oprócz B&W i Monitor Audio Bronze 500 jakies jeszcze fajne duże kolumny da się tam dobrać ? No i zasadnicze pytaie numer 2, czy jeśli słuchałem tego na B&W 603 S2 to czy na innych podłogowych B&W z serii 6 i 7 dźwięk będzie podobny, czy tu juz nie ma tak prosto ?
  8. Cześć Analogowa - czyli wzmacniacz audio, (od sygnału RCA do wyjścia głośnikowego) w obu modelach jest identyczna. Identyczny tez jest zasilacz. Zgodnie z tym co opisano w tym artykule różnica jest w HDMI. I to dzięki temu, że ma HDMI +COAX + Optyk Yamaha dorzuciła możliwość modyfikacji PLL - ale to wszystko jest w torze cyfrowym i tylko dla HDMI. Nie używasz HDMI ? To masz dokładnie identyczny model (no prawie, bo 1000A ma grubszą płytę, żeby wiecej ważył - nic więcej). Gdyby to faktycznie były w torze analogowym choćby trochę inne wzmacniacze to różniłyby się którymś z parametrów. Tranzystory maja na 100% te same. Kondensatory też. Projekt tez jest identyczny, więc nic tutaj nie da się zmodyfikować. Identyczna moc, identyczne THD, identyczne impedancje, identyczny blok zasilania, identyczne elementy i ich oznaczenia. Taki sam układ DSP, więc podając sygnał z COAXów w 800A i 1000A dźwięk powinien byc identyczny. Podając dźwięk z HDMi - tutaj może byc różnica. Tylko.....oprócz telewizora co jest źródłem dźwieku w HDMI ? No jest jeszcze Blue-Ray/dekoder SAT/konsola, ale tutej racej tego nie podłączysz, bo to tez trasnmituje obraz, a Yamaha obrazu nie przetwarza, więc ten przypadek jest kompletnie bez sensu. Czy te HDMI jest takie bez sensu ? Nie koniecznie - jeśli ktoś słucha czegoś z satelity to mając dekoder SAT z HDMI, który podaje po tymże HDMI obraz do TV, a TV separuje dżwięk i podaje po HDMI na wzmaczniacz - tracimy najmniej jakości. Jesli mamy TV spięty optykiem albo COAXem to jednak Tuner podaje dźwięk na HDMI TV, a TV niestety konwertuje ten dżwięk na COAX/optyk, a tutaj straty mogą być, bo to rożne standardy i rożne metody kompresji. Zastosowanie Yamahy do konwersji HDMI - analog audio ma wiekszy sens, bo jednak DSP z Yamahy jest dużo lepszy niz DSP z telewizora za 5-10USD. Podobnie ma to się do serwisów internetowych. Niby sygnał cyfrowy, ale....IMHO Tidal w jakiejkolwiek jakości nie wystawia do HW formatu, który da sie bez przrtwarzania wstawić bezpośrednio w HDMI, więc TV jakies przetwarzanie dżwieku robi (czytaj strata). Znów na tym samym tanim DSP. Jednak dalej wracamy do pytania diametralnie najważniejszego. Czy tym portem HDMI jesteśmy w stanie dostarczyć bardzo dobrej jakości dzwięk ? No tutaj niestety nie odpowiem, bo nie jestem w 100% pewny, czy TV nie moze takiego dżwięku z jakiegoś żródła dostarczyć. Chyba, że jest jakiś sprzęt audio, który wystawia HDMI (?) "Dolna żelazna płyta ma kluczowe znaczenie dla brzmienia?" Jeśli we wzmacniaczu zastosowaliby otwarte cewki to większa waga miałaby teoretycznie sens, bo stabilneijszy sprzęt mniej drga, a cewka w głównej mierze przenosi drgania na dżwięk. Na obrazkach takowych nie widać, chyba, że pod tą płytą z DSP jest jeszcze coś ukryte, ale w sumie to chyba bardziej zabieg marketingowy. W sumie postawisz na wzmacniacz CD i będzie też większa waga.
  9. Pomiędzy oboma wzmacniaczami jest ok 800g różnicy wagowej. Rzekomo na 1000A Yamaha daje 5 lat gwarancji vs 2 na 800A (tu bym mógł zapytac @Top Hi-Fi & Video Design czy to prawda, bo ta informacja pochodzi z UK i w Polsce moze być zupełnie inaczej. No i to HDMI. Tu R-N1000A w srodku: I 800A: Zasilacz jest identyczny. Transformator ma takie samo oznaczenie. Ogólnie dziwne, że w sprzęcie za 1000E oszczędzają dość istotnym elemencie jakim jest transformator dając dalej EI a nie Torroid. Róznica w wadze może wynikać z HDMI (100-200g na elektronice) i wymiarów. bo chyba 1000A jest o milimetry wiekszy, stąd potrzeba wiecej blachy. Czyba, że w tym drugim dali po prostu grubszą obudowę. Dziwi mnie też trochę, że dalej stosują BT4.2, 5.0 z dużo większym zasięgiem mamy od 2016 roku, więc wyszedł jakieś 7 lat temu. Teraz chyba jest nawet 5.2.
  10. A mozesz opowiedzieć coś nieco więcej o Bowersach i ich charakterystyce ? W tej konfiguracji grały całkiem nieźle, ale przyznam, że nie słuchałem w trybie Pure Direct. Konstrukcyjnie przemawiał za nimi ciężar, duże głośniki niskotonowe i całkiem dobra jakość samej konstukcji. Czyli jeśli przy Yamaha zostaniemy to model 800A w zupełności wystarczy ? Co daje wymiana na AS701+Wiim ? Lepszą cenę, czy jest coś wiecej ? Za jasne brzmienie czasem mnie wkurza - mam Lehmann Audio Cube Clone - tego się nie da słuchać (niestety mam słuchawki niskoomowe (80Ohm) , nie wiem, może z 250 zagra lepiej, ale z DT770Pro/80....to terror) Nie upieram się przy Bowersach, nie upieram się też przy Yamaha (Rotel, NAD, Denon, Marantz). Jeśli coś fajnego polecicie w innej konfiguracji będę również wdzięczny Czy uzywane - no tu nie jest łatwo. Jeśli już kupuje elektronikę za 4000-5000 to wolałbym mieć iluzoryczne poczucie bezpieczeństwa w postaci gwarancji/rękojmi i historii sprzetu - czyli w zasadzie nikt przede mną nie "macał" . Niestety producenci lubią sobie robić elementy na zamówienie - czyli albo naprawiasz u nas, albo nie naprawisz wcale. Przykład - kiedyś naprawiałem taki wzmacniacz słuchawkowy od Creative - padł potencjometr wieloobrotowy - niestety robiony na zamówienie dla Creative. Wszystko rynkowe było niewymiarowe i nie dało się wymienić. Używki mają to do siebie, że muszą pochodzić z pewnego źródła Nie to żebym był przeciwny, bo sam kupiłem kiedys CD Sony CDP-222ESD i pomimo swojego juz wtedy dość leciwego wieku gra do dzisiaj i wcale nie stoi i się nie kurzy Skoro przy Yamaha już jestesmy to zapytam jeszcze o ten cały streaming. W salonie uzywali Tidala na tablecie , który odtwarzał "do urzadzenia Yamaha" - czyli pewnie po BT. A jak to wygląda natywnie? Bo yamaha ma przeciez Ethernet, więc zakładam, że da się tam uruchomic natywnego klienta Tidala i słuchać swojej playlisty używając do tego pilota (?) czy niestety bez apki ani rusz, a cały ten system opiera się na BT ?
  11. Proszę bardzo Żółty fotel po lewej stoi tam dość tymczasowo.
  12. Tutaj z tym leżeniem chodzi o kolumny podstawkowe. To był jeden z pomysłow - połozyc w poziomie podstawkowe na szafce. Pomiędzy szafką a terlewizorem jest jakies 32 cm.. Mozna podnieść TV - teoretycznie, ale to zależy jak będą wysokie. Kolumny można położyc o ile nikt nie wymyślił im bass reflexu od dołu (będzie słabo), albo.....nie przykręcił tam nóżek, czy czegoś innego (słabo będzie wyglądało). Jeśli chodzi o głośniki to zazwyczaj są symetryczne - mozna obracać Chyba, że coś się zmieniło ostatnimi czasy i ktos wymyslił głośnik z geometrią położenia (?) - czyli kolumna zagra dobrze tylko i wyłacznie w pionie Jeśli nawet to raczej nie ten budżet.
  13. Cześć. Wydaje się, że piszę tu pierwszy raz, choć nie jestem pewien, bo emaila mam od ponad ćwierć wieku Ale do rzeczy... Chcę kupić dobre stereo do salonu - dom niestety zakupiony z drugiej ręki w dobrej cenie, więc teraz trzeba optymalizować to co już jest - niestety w sprawach brzmienia i doboru wzmacniacza do kolumn jestem trochę laikiem, choć z wyształcenia elektronikiem (nawet się zrymowało), więc nie obce mi omy, volty i ampery, a takkże inne ciekawe jednostki. Tutaj niestety istnieje kilka problemów: 1. Salon, a w zasadzie cześć salonowa to ok 25m2, która otwiera sie na jadalnię, kuchnie i częśc przedpokoju, czyli kolejne 25m2 (kształt nieregularny - jakby ktoś chciał bardzo zobaczyc to dom z Projektu Julka 3) 2. Blisko centrum RTV jest kominek - do prawej kolumny miałby 70cm (szyba boczna) - tutaj dogadałem się, ze znajomym, ze zrobi mi jakąś estetyczną osłonę z blachy, co by ogarnac trochę temat ciepła. Palimy rzadko, więc może to nie jest jakiś powazny problem, bo zawsze to kolumnę można odsunąć jak potrzeba - tak się wydaje. 3. Z racji bliskości kominka zmniejsza się też odległość pomiiędzy kolumnami - muszą stać w odległości około 180cm (taka jest długość szafki) Pierwotnie myślałem nad lepszym Soundbarem (powiedzmy do 4 tysięcy) - czyli najprościej, ale.....muzyka z tego to jakiś terror, więc powstał pomysł amplitunera i jakichs kolumn podstawkowych (+subwoofer, bo w podstawkach z reguły basu mało) i tu trzeba było zwiększyc budżet to 6-8 tysięcy. Z moją piekną wizja zabrałem rodzinę do salonu Top HF na odsłuch jakiegoś stereo: 1. Yamaha 600A + Tesi 261 - nie jest źle, ale czegoś w tym dźwieku brakuje 2. Yamaha 600A + B&W 603 S2 - tu jest przepaść do poprzednika, gra na prawdę bardzo dobrze, ale cena robi się 4 cyfrowa i wcale nie zaczyna się od 10 Sprawdzałem na ich stronie i w zasadzie w ostatnich 30 dniach mieli zestaw RN1000A i B&W 603S3 za 9999 - patrząc na to co mi zaproponowali to jednak ten upgrade do 2 klasy wyższego wzmacniacza i klasę wyższych kolumn miłałby sens - w dodatku było to trochę taniej niż to co dostałem. Tutaj przychodzę do kolegów i koleżanek z prośbą o pomoc. Zakładam, że salony jak to salony chcą sprzedać (no taka ich rola) + mają jakies umowy z dystrybutorami (tu już polityka) i to co składają w zestawy czasem nie ma sensu. No i w salonie wszystko gra całkiem przyzwoicie, ale salonu domowego domu nikt nie wygłusza matami i gąbkami (chyba - jak już to szłyszałem, ze robi się bardziej specjalne audio roomy) Czy drodzy forumowicze moglibyście coś polecić powiedzmy do 8-10 tysięcy co zagra dość dobrze albo i lepiej jak zestaw 2 ? Zakładam, że jeśli do miesiąca dało sie kupić dużo lepszy zestaw w dobrych pieniadzach (tak przypuszczam, ale niestety się nie znam) to jednak w tej cenie da się kupic cos sensownego z wyboru, a nie zmusu co jest. Czy jest sens pchać się w podstawki (niestety będą musiały leżeć) + Subwofer (subwoofer jeśli będzie to będzie stał ok 1,5 metra od kolumn), czy od razu iść w podłogowe i nie zawracać sobie podstawkami głowy ? Jeśli chodzi o muzykę to zbierając z rodziny, będzie to trochę mix: 1. House - Blank& Jones/Armin van Buren 2. Rock/Metal - Metallica/Iron Maiden/Iron Cross 3. Pop w rożnych odmianach - Dua Lipa/Madonna/Melanie Martinez Z rzeczy wymaganych musi to wspierac Tidala/spotify. Będę wdzieczny za każdą podpowiedź co do samego zestawu (a nawet co do porad na separacje kolumn od kominka) lub nawet do miejsca gdzie można coś fajnego kupic w dobrej cenie Jeśli to ma znaczenie to zamieszkuje niedalekie okolice Wrocławia
×
×
  • Utwórz nowe...