Skocz do zawartości

KWF

Uczestnik
  • Zawartość

    26
  • Dołączył

  • Ostatnio

Informacje osobiste

  • Lokalizacja
    Bielawa

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Specjalista od nagłaśniania kościołów przydałby się, przy takiej konstrukcji budynku. A serio jakieś elementy wytłumiające (dywan, panele rozpraszające dźwięk, zasłony na okna, itp.) będą? Jak na razie, masz dość skomplikowane pudełko z twardym powierzchniami, odbijającymi dźwięk we wszystkich możliwych kierunkach.
  2. @monika sz konkretne modele warto, aby polecili sprzedawcy, bo mają rozeznanie na rynku. Tylko bardzo dokładnie trzeba im powiedzieć czego koleżanka oczekuje, jakiej słucha muzyki, jakie ma ograniczenia co do wymiarów głośników, sposobu ich ustawienia oraz w jakim budżecie wszystko musi zamknąć się. Jeśli zmieszczą się, celowałbym w lub ich następcę Evo 5.2. We Wrocławiu są przynajmniej 4 salony audio. Z własnego doświadczenia mogę polecić ten przy Braniborskiej. Co do wielkości oferty, chyba żaden z wrocławskich salonów nie może równać się z Q21.
  3. Przede wszystkim wzmacniacz analogowy w klasie A lub A/B, a nie małego małego grajka w klasie D. Do tego większe głośniki grające lekką V, trójdrożne z kanałami basowymi skierowanymi na twardą powierzchnię albo dobre słuchawki. Taga 1500CD ma tę zaletę nad maluchami od Marantza/Denona, że możesz zmienić jej brzmienie przez wymianę lamp PSVANE ECC83 na coś z lat 50/60 tych XX w. W miejscu, w którym chcesz postawić zestaw grający będziesz musiała iść na kompromisy, daleko idące. Moim zdaniem słuchawki tylko dadzą pełną satysfakcję, bez sprzedawania nerki.
  4. Ale po co proponować kolumny z otworem bass refleks z tyłu obudowy, skoro te kolumny będą ustawione kilka centymetrów od ściany? Serio, nie czytacie co pisze koleżanka?
  5. Na wysokości Twojej fryzury kiedy stoisz czy siedzisz na kanapie? Siedzieć będziesz na wprost kolumn? Moim zdaniem nie masz za wielkiego pola manewru, ponieważ zostają tylko kolumny z zamkniętą obudową o wysokości do 45cm i głębokości do 35cm. W zasadzie tylko masz miejsce na zestaw dwudrożny. Często wymiary kolumn są podawane bez wzięcia pod uwagę wystających z tyłu terminali do podłączenia kabli.
  6. Jaka jest przestrzeń na głośniki w pionie? Jak duże pudełko możesz wsadzić na tę półkę?
  7. Puste pomieszczenie 12 m2 przeznaczone na domową bibliotekę ze sprzętem grającym spokojnie zmieści podłogówki. Podstawkowe na podstawkach zajmą tyle samo miejsca. U mnie kącik RTV zajmuje ok. 15 m2 (4 m x 3,8 m) w salonie o powierzchni 28 m2 (7,4 m x 3,8 m). Na ścianie długiej na 3,8 m stoi szafka RTV i obok niej stały monitory. Po wymianie kolumn ich miejsce zajęły podłogówki. Kubatura zajmowana przez oba zestawy była podobna.
  8. Dlaczego muszą być podstawkowe? Będą stały na szafce RTV, czy wciśnięte na półkę pomiędzy książki? W oby tych przypadkach żadne kolumny otwarte z bas-refleksem skierowanym do tyłu lub na dół nie sprawdzą się.
  9. Ale których Sonusów, Lumina II? Włosi postawili na muzykalność. Ich kolumny mają brzmieć przyjemnie dla ucha i tyle, i aż tyle. Mi krzykliwość B&W totalnie nie odpowiada, ale w zasadzie wszystkie B&W mają taki charakter i to jest ich znak rozpoznawczy.
  10. Wiele sprzętów grających ma certyfikat Hi-Res Audio i znaczy to tylko tyle, że może odtwarzać pliki cyfrowe z rozdzielczością i/lub częstotliwością próbkowania wiekszą niż standardowe CD, ale nie mniej niż 24-bit/96 kHz. Znaczek "Hi-Res Audio Wireless" dodaje prestiżu, ponieważ sprzęt ma wbudowane kodeki LDAC, LHDC, LC3plus i MQair. Nie przejmowałbym się nim wcale przy tej klasie sprzętu o jakiej jest mowa. Bardziej doskwierałoby mi brak AirPlay. Nie sądzę, aby obsługa Tidala była możliwa bez aplikacji na telefon/tablet. Tego też nie potrafi wcześniej wspomniany Marantz Melody X M-CR612. Rozwiązanie z dwoma parami kolumn podstawkowych mija się z celem, bo ich zestrojenie, aby grały w tym samym czasie i uzupełniały się, będzie praktycznie niemożliwe. Ponad to w Twoim budżecie w cenie dwóch zestawów podstawkowych można kupić świetne kolumny podłogowe, albo najlepsze podstawkowe jakie Tobie pasują i do nich subwoofer. Nie czarujmy się, ale z konstrukcji dwudrożnych podstawkowych z przetwornikiem średnio-niskotonowym o średnicy do 16.5cm zawsze będzie kompromis z basem albo ze średnicą. Są kolumny podstawkowe trójdrożne, ale moim zdaniem nadal brakuje im oddechu. Pokój 12 m2 jest stosunkowo niewielki (bardzo ograniczona kubatura) i dobrze dobrany amplituner CD z funkcjami sieciowymi wpasuje się do niego idealnie. Nie musi on być super mocny, ważniejsze będą kolumny i ich brzmienie oraz sprawność. W podobnej przestrzeni przez ponad 10 lat używałem małego amplitunera Pioneera SX-P01DAB o mocy 75W w klasie D wraz kolumnami podstawkowe Wharfedale Diamond 10.1. Ten tandem zestaw grał ze streamera, CD, amplitunera, z TV, BT i przez AirPlay'a, a grał więcej niż bardzo przyzwoicie, poprawnie. ALE Niestety czasem brakowało zejścia na basie. Sprawa basu sama rozwiązała się, przez zmianę mieszkania i wymianę sprzętu na inny, który wypełni kubaturę pokoju 28 m2. A założony budżet do 10 tyś pozwala na odrobinę szaleństwa
  11. Skoro podoba się Tobie dźwięk z Sonusus, naturalnym posunięcie byłoby pójście w Marantza. Takie połączenie sprawdza się ALE muzykalność Sonusow równie dobrze zestawia się z brzmieniem hybryd np. Unisona. Dlatego poszedłbym mniej uczęszczaną drogą i parę Sonusów Lumina II Amator (moim zdaniem wyglądają zjawiskowo) podłączył pod tranzystorowego Magnata MC400 albo tańczą hybrydową Tage 1500CD. Jeśli znudzi się Tobie fabryczne brzmienie Tagi, wymiana lamp na inne jest dobrą i stosunkowo tanią opcją zmiany brzmienia zestawu. U mnie Sonusy Lumina V grają z Magnatem MR780 z lampami Valvo.
  12. Problemy Onkyo zaczęły się ok 2015, kiedy kupiło Pioneera oraz bankructwo Gibsona 2018r. COVID dobił ostatni gwóźdź do ich trumny. W 2021 PAC (Voxx) i Sharp wykupili część Onkyo (w tym Pioneera w Stanach), które odpowiadało za domowy sprzęt AV. Onkyo jako takie ogłosiło bankructwo w maju 2022. Pozostałości po nich zostały wykupione przez PAC i Sharpa kilka miesięcy później. Obecne Onkyo, to nie to samo co znasz z sprzed 2010r. Fakt należą do dużej grupy kapitałowej, ale czy przetrwają, zależy od ich wyników finansowych. Są też taktowani jako marka "premium", cokolwiek to znaczy. Może obecni właściciele potraktują Onkyo i jego klientów lepiej niż tych co poszli w Pioneera w Europie. Ci zostali olani i obudzili się z ręka w nocniku, bez wsparcia dla produktów sprzed kilku lat (np vTuner odciął urządzenia Pioneera globalnie na początku tego roku, a nowego firmware'u z alternatywą do Pioneerów nie ma i nie będzie).
  13. KWF

    Magnat mr780

    Dobra, ale jak BS jest tylko transportem podłączonym do DACa o wartości BS i MR780 razem wziętych, to nie ma co porównywać z Wolfsonem w Magnacie. Jakie lampy macie w swoich Magnatach, fabryczne JJ? Ciepły Wolfson z zamulaczami JJ jest nudnym połączeniem i zgadzam się w tym 100%.
  14. Przerabiałem temat pokoju 30m2 i małego grajka (75W w klasie D) z kolumnami podstawkowymi ... to nie działa. W tak dużej kubaturze, dźwięk będzie gubił się i aby dobrze usłyszeć wszystkie rejestry, będziesz kręcił głośnością w stronę maksymalnej wartości. Zaczniesz słyszeć zniekształcenia lub dźwięk stanie się drażniący uszy. U mnie kolumny stały na podstawkach w odległości ok 2,5 m od siebie (po obu stronach szafki RTV), ok. 0,5 m odsunięte od ściany dla bass-reflexu, a sofa jest ok 3 m od linii ustawienia kolumn. Za sofą jest przestrzeń ze stołem jadalnym więc otwarta, czarna dziura dla dźwięku.
  15. KWF

    Magnat mr780

    Podłączyłem Bluesound Node Icon pod MR780 po cyfrowym koncetryku i po analogu do MR780 z lampami Valvo. Trochę przesłuchałem z Apple Music w tym Classical oraz własnych zasobów MP3. Dźwięk z przetwornika Bluesounda jest jaśniejszy, z odrobinę czystszą średnicą i mocno kontrolujący bas. Ot taki poprawny, przyjemny, ale bez jakiegoś charakteru, zbyt zachowawczy. Jest on neutralny, co też jest zasługą lamp. Przetwornik Wolfsona w Magnacie jest znacznie cieplejszy, idealny do rocka, metalu, ciężkiego brzmienia goth, tam gdzie wygar na basie jest porządany. Osobiście bardziej pasuje mi dźwięk Wolfsona nawet w muzyce elektronicznej, instrumentalnej i jazzie. Nagrania zrealizowane przez dobre wytwórnie np. polski Jazzboy Records jak Kortez, Ania Dąbrowska, Kaśka Sochacka wolę słuchać na Wolfsonie. Do popu z jakiegoś MP3 z sieci, nie ma znaczenia, który przetwornik gra.
×
×
  • Utwórz nowe...