Skocz do zawartości

Sony STR 7055 czy 7065


Wiktor 1979

Recommended Posts

Cześć wszystkim mam dylemat nie wiem w którym iść kierunku bardzo mi się podoba amplituner Sony STR 7055 i 7065 i mam na oku jeszcze wzmacniacz Pioneer A400X kolumny jakie posiadam to Sony SS NX1 salon duży 45 m2. Jestem zielony w tym temacie, wymagań wielkich też nie mam. Bardzo proszę o pomoc w wyborze. Boję się że przez moją niewiedzę kupię coś co będzie generowało koszty ( Sony STR )

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich Forumowiczów. To mój pierwszy wpis.

Sony STR 7065 jest lepszym amplitunerem od 7055, ponieważ dysponuje większą mocą, bo 60W w porównaniu do 35W, a przez to i większą dynamiką oraz lepiej wysteruje kolumny. Jest to moc dla obciążenia 8 Ω i dla częstotliwości 20 Hz - 20 kHz. Ponadto producent podaje jeszcze moc dla częstotliwości 1 kHz; wynosi ona odpowiednio dla obu typów: 70W przy 8Ω i 85W przy 4Ω oraz 45W przy 8Ω i 65W przy 4Ω. Dane dotyczące wersji 7065 odnoszą się do wersji amerykańskiej – nie wiem, czy wersja europejska ma te same wartości. Amplitunery STR cieszyły się uznaniem użytkowników.

Kiedyś posiadałem inną wersję z tej serii, a mianowicie STR 7055A, która jest nieco mocniejsza w porównaniu do 7055. Wzmacniacz mój miał przyjemny, ciepły dźwięk o dobrej przestrzenności, można go było słuchać godzinami. Nie miałem natomiast styczności z Pioneerem A400X, ale – na postawie tego co znalazłem w sieci – jego charakter będzie różnił się znacznie od Sony STR, chociaż opinie były różne, jak przy każdym sprzęcie. O ile dobrze pamiętam opinię, którą kiedyś czytałem, to polecana była wersja bez X, jako wyraźnie lepsza. Przy kupnie postaraj się uzyskać od sprzedającego zdecydowane potwierdzenie, że sprzęt posiada oryginalne tranzystory w końcówkach mocy, a najlepiej, gdyby pokazał Ci, że są takie, chociaż czasami trudno wizualnie ocenić przez osobę mniej obeznaną, zwłaszcza ze zdjęcia może być to niemożliwe. Życzę udanego zakupu.