Redakcja AUDIO Napisano 28 stycznia Udostępnij Napisano 28 stycznia 📌Monitor LS5/9 nie jest tak powszechnie znany i hołubiony jak LS3/5A, a przecież jest znacznie bardziej uniwersalny i z czysto racjonalnych powodów powinien budzić większe zainteresowanie. Model ten testowaliśmy dokładnie 10 lat temu – w wydaniu firmy Graham. Wówczas dość dokładnie przedstawiliśmy jego historię i konstrukcję. Chociaż wszystko to można łatwo znaleźć na naszej stronie www, to po 10 latach uzasadnione jest przypomnienie ważnych faktów. Ponadto dokonaliśmy nowych "odkryć". Do poszukiwania głębiej ukrytych informacji na temat LS5/9 skłoniły nas wyraźnie różnice między wersją Graham Audio i Musical Fidelity. Doskonale je słychać i widać w pomiarach. 📚 TEST 📌Najbliższe oryginałowi kopie LS3/5A produkuje obecnie Rogers, Graham, Falcon i właśnie Musical Fidelity. Kosztują one w zakresie 10 000–15 000 zł za parę, bowiem rzeczywiście solidnie przyłożono się, aby jak najwierniej odtworzyć pierwowzór. Występują między nimi pewne różnice. Zresztą LS3/5A produkowane w latach 70., 80. i 90. również trochę się zmieniały. Jest też niemała grupa konstrukcji innych firm, które wykorzystują sławę LS3/5A w nieco inny sposób – ich monitorki są znacznie tańsze, ale poza wielkością i proporcjami głośników mają niewiele wspólnego z "prawdziwymi" LS3/5A. Projektantem LS3/5A byli inżynierowie BBC. Ciekawym momentem we wczesnej historii LS3/5A jest uzyskanie w 1977 roku licencji przez firmę Harbeth, założoną przez Dudleya Harwooda, kilka lat wcześniej głównego projektanta LS3/5A w BBC. A kto był największym producentem LS3/5A? Większość odpowie, że KEF… 📚TEST Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.