-
Ostatnie posty
-
Nie zamierzam nikogo nawracać ani tym bardziej się wykłócać, bo szczerze mówiąc mam w nosie czego i z czego kto słucha. Chodzi tylko o zachowanie pewnych proporcji w przekazie informacyjnym, a temu służy przecież forum. Jeżeli na temat "grających" zaślepek trwa dyskusja na 17 stron już chyba (i proszę bardzo - nic mi do tego), a temat jakości sacd jest zbywany z reguły jednym zdaniem, to przyznasz, że coś tu jest nie halo. Więc jeżeli ktoś się zastanawia nad tematem odtwarzacza, to piszę co wiem, bo sam taki akurat mam. Na tematy sprzętowe poza tym raczej nie piszę, bo się nie znam i nie mam doświadczenia. A na temat zaślepek nie piszę, bo nie używam, więc nie mam zdania. Ale intuicja mi podpowiada, że rodzaj źródła (cd/sacd/gramofon) ma wielokrotnie większe znaczenie dla brzmienia muzyki, niż rodzaj zaślepek na gniazda rca, więc warto chyba się nad tematem pochylić...? Ale jak ktoś ma już na maxa dopieszczony system, to wiadomo - każda kropelka czyni ocean wielkim... Widzę wątek o testach mp3 vs flac. Dla mnie nic z niego nie wynika, bo po pierwsze wynik tego porównania jest już znany, po drugie kwestie techniczne mnie nie pasjonują, po trzecie nie mam też dociekliwości na odpowiednim poziomie. Nie potrzebuję testów, żeby wiedzieć, czy coś gra dla mnie lepiej, czy gorzej, bo preferencji nie warunkuję wynikami pomiarów, tylko skrajnie, bezczelnie subiektywnym i nienaukowym, stronniczym podejściem 😎, które w dodatku może się zmienić w dowolnym momencie, pod wpływem kaprysu lub cudzej sugestii...😁. A co do różnistych formatów - nie to jest przedmiotem omawianego w tym wątku zagadnienia. To truizm, że zła realizacja nie może w ogóle być naprawiona takim, czy innym formatem nośnika i tylko w niewielkim stopniu zabiegami na poziomie obróbki dźwiękowej materiału źródłowego. Zresztą ten argument w dyskusji o sacd, shm, K2, a nawet samego CD też się ciągle powiela - co jak realizacja jest skopana. No nic, na wszystkim to zabrzmi zawsze słabo. Ale to nie jest wina nośnika, ani odtwarzacza, tylko matołka, który siedział w studiu nagrań albo przy konsoli mikserskiej i wziął pieniądze za nic... SACD nie ma zatem na celu naprawiać skopanych realizacji - to jakieś nieporozumienie. Przeciwnie, właśnie ten format nie wybacza złych realizacji. Zgadzam się, że format ten obrósł mitami - ale mity zawsze wynikają z niewiedzy. Jedynym realnym problemem w przypadku sacd jest rzeczywiście dostępność repertuaru. Ale to już każdy musi sobie sam przeanalizować. W każdym z popularnych japońskich sklepów wysyłkowych mamy po ok 1000 tytułów, na Allegro prawie 4000 ofert (wiadomo, że niektóre się powielają ale to i tak sporo)... Acha, jeszcze co do cen płyt sacd zwrócić należy uwagę na jeden aspekt - są to prawie zawsze wydania podrasowane - z bogatą oprawą graficzną, dodatkami itp. Ale np nasza seria sacd Polskich Nagrań oferuje płyty mniej więcej po 50-60 pln. Więc rzeczywiście - kolejny mit...😉
-
Cześć Przede wszystkim sprawdziłbym na starcie kilka różnie brzmiących opcji. Tak, by wiedzieć, czego szukasz Na pewno wstrzymałbym się na razie z subwooferem, bo zje sporą część budżetu, a może wcale nie będzie konieczny Na pewno sprawdziłbym Audiolaba 7000A, Cambridge CXA81 mkII, może Leak Stereo 230, czy Arcam Radia A15 Cztery dość różne brzmienia, ale cztery bardzo dobre. Wszystkie mają HDMI, ale przyda się streamer do obsługi sieci. Z kolumn KEFy R7 są bardzo solidną opcją jeśli uda się je złapać w tym budżecie. Warto też posłuchać Diamondów 28 mkII od Pylona, Monitor Audio Silver 500 7G, Sonus faber Lumina III, czy Dali Opticon 6 mk2, które mamy w bdb cenie Możliwości jest sporo więcej, zapraszam do kontaktu i na odsłuch - podziałamy
-
-
-
Ostatnio poruszane tematy