Skocz do zawartości

Radziulas

Uczestnik
  • Zawartość

    147
  • Dołączył

  • Ostatnio

O Radziulas

  • Ranga
    Sympatyk

Informacje osobiste

  • Lokalizacja
    Międzyzdroje

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. ONKYO TX-SR670 jest na Allegro z oryginalnym pilotem. Myślę, że w tyych pieniądzach to dobry wybór, 100 zł dołożysz.
  2. 1. To w końcu co to za sprzęt masz w tym pokoju? Marantz 6006 i jakie kolumny? Bo nie napsiałeś chyba? 2. Na kinie się nie znam i nic Ci nie doradzę. Dla mnie - podkreślam dla mnie kino nie ma sensu. Dlaczego? 1. Nie kupuję filmów na DVD i BD bo są drogie i po obejrzeniu lądują na półce gdzie się kurzą - to nie płyta audio, do której się często wraca 2. Oferta TV w zakresie dźwięku przestrzennego jest żenująca 3. Pozostaje tylko Netflix który jako tako stara się, byś przy szybkim łączu mógł cieszyć się dźwiękiem wielokanałowym. Na HBO nie licz. 4. Na początku te efekty surround zrobiły na mnie efekt WOW szczególnie w filmach sensacyjnych czy na koncertach. , teraz... cóż, nawet filmy wolę oglądać w zwykłym stereo lub stereo wzbogacone o dobry subwoofer. Do tego ta pogoń, co chwila nowy system Było Pro LOGIC, potem Dolby Digital, potem DTS, teraz Atmos... Żeby być na topie będziesz co chwila wymieniał amplituner i dokładał głośników wyrzucając z pomieszczenia meble? 5. Jeśli chodzi o amplitunery to wydaje mi się, że polecić można: Onkyo, Marantza, Denona, lub Yamahę. Ja mam Pioneera VSX515 - stary model i niski, ale gra w stereo przyzwoicie, na poziomie wzmacniaczy za 1500 zł. Jak grają w stereo nowe amplitunery KD Pioneer tego nie wiem, ale słyszałem, że gorzej niz te starsze. Pamiętaj o jednym, w cenie np 2000 zł w stereo masz 2 końcówki mocy a w amplitunerze znacznie więcej. Kasa ta sama, więc odpowiedz sobie na pytanie gdzie są oszczędności? Dlatego moim zdaniem w takiej kwocie lepiej kupić 2 porządne używane kolumny i używany wzmacnicz. Ale to tylko moje zdanie. Daj znać co w końcu gra u Ciebie z Marantzem. Pzdr
  3. U mnie kolumny grają z SONY TA FA50ES, sprawdzałem też z SONY TAFB940QS i Denonem PMA 680R. W każdym z tych połączeń Aurora odzywała się naprawdę dużym basem, ale najlepszym i najmocniiejszym z Sony TAFA50ES. W utworze Marka Bilińskiego "Dom w krainie mgieł" udało mi się nawet poczuć bas na klacie. Wiem jednak, że z inną elektroniką może być zupełnie inaczej. Tak samo w innym pomieszczeniu.
  4. W takim razie przepraszam. Wydawało mi się, że to jednak ma znaczenie.
  5. Niestety mylisz się. Pamiętaj, że jakością nagrania nie jest tylko jego strona techniczna jako pliku - czyli próbkowanie, format itd. Bardzo ważną rzeczą jest też praca wykonana przez inżynierów w studio nagraniowym. Są płyty zrealizowane doskonale ale są i takie, których... no ciężko posłuchać. I nawet jak to będzie plik DSD 256 to i tak nic nie zmieni że nagranie i realizacją są kiepskie. Poza tym nie zapominaj, że ważne jest źródło nagrania, Mogę podłączyć gramofon położyć na niego nieumytą, porysowaną płytę analogową i zgrać ją do gęstego pliku w bardzo dobrej jakości, co nie zmieni faktu, że muzyka brzmieć będzie fatalnie - tak jak jej źródłowa wersja. Właśnie m.in dlatego świat wrócił do analoga. Nie wdając się w szczegóły, technologia jakiej używa się do nagrywania płyt winylowych - korekcja RIAA, ze względu na swoje ograniczenia zapobiega powszechnemu zjawisku psucia starych dobrych nagrań przez ludzi, którzy sztucznie pompują w nich dynamikę i poziomy głośności, uznając, że więcej znaczy lepiej. Ta zjawisko nazywa się loudness war i nie da się go zastosować w pełni przy korekcji RIAA - dzieki czemu płyty analogowe brzmią przyjemniej i bardziej naturalnie dla naszego ucha, niż napompowane rozwrzeszczane CD czy pliki, w któych ktoś uznał, że im głośniej tym lepiej. Co do kolumn, skoro kupiłeś od Gościa Marantza i on ma Heco 700 - to zadzwoń i spytaj, czy nie wypożyczył by Ci ich np. za kaucją. Zobaczysz jak grają Heco u Ciebie. Dali Zensor 7 słuchałem dwa razy. To dobre kolumny w swojej klasie cenowej, ale ja wolę Aurorę. Możesz jeszcze przemyśleć Indiana Line Tesi 661. Zensor 7 ma przedni otwór bass refleks. To daje Ci możliwość postawienia kolumny bliżej ściany niż w przypadku Heco Aurora, który ma dwa otwory z tyłu. Heco jest wyższą kolumną, ma też maskownice na magnesach, a Dali jeśli się nie mylę ma tradycyjnie na kołkach. Dali to konstrukcja 2 drożna, 3 głośnikowa, Heco to konstrukcja trójdrożna i mamy tutaj 4 przetworniki. Dalej - Auroa produkuje mocny bas i jest go dużo. Jeśli akustyka pomieszczenia będzie słaba, ten bas może buczeć i może przykrywać część pasma średniotonowego. Jeślli dobrze pamiętam, Zensroy brzmiały cieplej ale i bardziej misiowato, Heco było trochę bardziej detaliczne. Mój wzmacniacz już sam w sobie brzmi ciepła więc z Zensorami było by tego za dużo. Pamiętaj, też, że Zensory mają trochę niższą skuteczność od Aurory co może mieć znaczenie przy cichszym odsłuchu Marantza. Auroa ma także szersze pasmo przenoszenia. Nie ma innego sposobu jak... posłuchać bo dane to tylko dane... Pozdrawiam
  6. No to teraz kombinujesz Mr Harry :-) Oki rozumiem, że Denon zostaje w salonie z dotychczasowymi kolumnami Dali Evidance, a Marantz wędruje do innego pokoju i szukasz do niego nowych kolumn. Ja mogę napisać coś o Heco Aurora 700. Kolumny bardzo ładnie wykonane, zintegrowane podstawki z kolcami, magnetyczne maskownice. Jak na swoją cenę wykonanie jest naprawde bardzo dobre. U mnie grały z Sony TA FB 940QS a teraz grają z SONY TA FA 50ES. Brzmienie ciepłe, piękny wyraźny bas, niezła średnica, ładna stereofonia. Wysokie tony - obecne, ale raczej po stronie łagodności niż zimnej detaliczności. Kopułka miękka jedwabna. Nie mają tego, co często jest zmorą tańszych zestawów głośnikowych, a co ja nazywam pudełkowatym brzmieniem. Takim jakby kartonowym, Tutaj tego absolutnie nie ma. Sony ES gra ciepło, to takie stare dobre brzmienie z lat 90-tych. Ja bardzo lubie i zestawienie z Heco Aurora bardzo mi odpowiada. Słucham głównie Jazzu, Bluesa i Rocka. Jednakże czy zagraja dobrze z Marantzem PM 6006 to już musisz pytać Piotra i innych. Teoretycznie na pewno warto spróbować, Marantz potrafi zagrać łądnym basem, a Heco tylko mu w tym pomogą. Marantz potrafi także wygenerować tak upragnione przes Ciebie wysokie tony, a miękka kopułka Heco może je nieco wygładzić. Marantz PM 6006 ma też stosunkowo niską moc RMS - katalogowo około 45W przy 8 omach na kanał, więc przyda się stosunkowo duża efektywność Heco - 92dB - nie jest to bardzo dużo, ale do Marantza może być w sam raz. Na pewno przy tej mocy unikał bym kolumn o niskiej efektywności i stanowiących dla wzmacnicza trudne obciążenie. Grand Diva ma efektywność 90 dB więc też ok. Zarówno Dali Zensor 7 jak i Heco Aurora 700 są dostępne jako nowe, możesz je wypożyczyć i sam odpowesz sobie na pytanie, które z nich grają lepiej - w Twoim pomieszczeniu odłsuchowym. Pozdrawiam serdecznie i pochwal się wyborem.
  7. MobyDick pewnie nasz Kolega MR Harry się zasłuchał i z radości mgłą mu zaszły oczy i z NAD 326BEE zrobił mu się NAD 323BEE:-) Tyle tylko, że 326BEE też nie ma wbudowanego DAC-a i co gorsza nie ma nawet miejsca na moduł w odróżnieniu do NAD 356BEE dlatego jeśli MR Harry wybierzesz NAD to albo zostaniesz przy DAC-u z chromecasta i podłaczeniu analogowym, albo będziesz musiał kupić zewnętrzny niedrogi DAC typu Cambridge Audio DAC MAgic 100 albo tańszy np Toppinga D10 lub coś podobnego. W tym aspekcie, Marantz zyskuje dodatkowe punkty.... Jedna jeszcze sprawa: nie zaklinaj rzeczywistości. Piszesz kolumny ożyły itd... Posłuchaj spokojnie, odpowiedz sobie na pytanie: jest lepiej czy... tylko inaczej. Dopiero po takiej wnikliwej analizie dokonaj decyzji zakupowej. Pozdrawiam serdecznie i trzymam kciuki za dobry wybór. A co do S4Home - ja dzięki Piotrowi mam moje Heco Aurora i jestem bardzo zadowolony. W pełni potwierdzam to co napisałeś.
  8. Tak dla uzupełnienia. Przetwornik cyfrowo analogowy jest montowany w karcie dźwiękowej laptopa. w chromecaście w telewizorze w Dvd czy w Cd. Tyle że zwykle producenci tych urządzeń wcsegmencie budżetowym chcą zaoszczędzić, zatem montują w tych urządzeniach przetworniki kiepskiej jakości. O ile nawet CD ze średniej półki ma już Dac o zupełnie dobrych parametrach i tu zakup zewnętrznego DAC-a raczej niewiele poprawi, o tyle w przypadku chromecasta czy TV to może być duży progres. Nie wdając się w szczegóły w budowie przetwornika dużą rolę oprócz układu głównego odgrywa jego implementacja i... zasilanie. Dac w chromecaście zasilany jest 5v i pewnie zasilasz go ładowarką od telefonu. Jeśli popatrzymy na Dac w Marantzu to zobaczysz, że jest on już zasilany z trafa wzmaciacza a więc o wiele lepszym zasilaniem, a ono bywa bardzo ważne w procesie przetwarzania dźwięku z cyfry na analog. Dlatego niektórzy konstrując playery na bazie Raspberry Pi dokupują do nich dobre dedykowane dac-i i oddzielne zasilanie np firmy Tomanek lub inne. Kończąc możesz się spotkać z określeniem że chromecast lub np cd pracuje jako "transport". Oznacza to właśnie, że służy jedynie do odczytu cyfrowego płyty lub plików z internetu, a zamianą cyferek na dźwięk zajmuje się zewnętrzny przetwornik. Myślę, że w tym segmencie cenowym wbudowane we wzmacniacze DAC--i w zupełności wystarczą i słyszalnie poprawią granie chromecasta czy telewizora/dekodera itd.
  9. Przetwornik cyfrowo analogowy. Zamienia sygnały cyfrowe na analogowe i umożliwia to, że je słyszysz. Od jego jakości w dużej mierze zależy jakość dżwięku. Po co? Ano twój chromecast madz już taki na pokładzie. TV pewnie też. Tyle tylko że są to układy proste. Przrz co ich jakość dźwięku jest taka sobie. Szczególnie Tv. Jeśli wyjdziesz z tych urządzeń portem cyfrowym czyli pominiesz wbudowanego DACa a zlecisz przetworzenie sygnału w dacu Marantza albo np w innym dedykowanym uzyskasz lepszą jakość. Pozdrawiam
  10. Nie wiem czy o wiele ale DAC w Marantzu powinien być lepszy niż maleńki wbudowany w chromecasta. Kabel z jednej strony optyczny toslink a z drugiej strony minitoslink czyli nazwijmy to jack optyczny.
  11. Przetwornik cyfrowo analogowy. Zamienia sygnały cyfrowe na analogowe i umożliwia to, że je słyszysz. Od jego jakości w dużej mierze zależy jakość dżwięku. Po co? Ano twój chromecast madz już taki na pokładzie. TV pewnie też. Tyle tylko że są to układy proste. Przrz co ich jakość dźwięku jest taka sobie. Szczególnie Tv. Jeśli wyjdziesz z tych urządzeń portem cyfrowym czyli pominiesz wbudowanego DACa a zlecisz przetworzenie sygnału w dacu Marantza albo np w innym dedykowanym uzyskasz lepszą jakość. Pozdrawiam
  12. Właśnie to miałem Ci zaproponować, skoro możesz podjechać do S4Home lub do sprzedawcy marantza to weź ze sobą kolumny. Choć jeśli będziesz w S4Home i brałbyś od nich nówkę, to ją najpierw wypożycz i posłuchaj u siebie, bo w sali odłsuchowej S4Home a nawet i u sprzedawcy może brzmieć dobrze, a u Ciebie w pomieszczeniu, z tego co oposywałeś może być powtórka z rozrywki, Dlatego - pożycz wzmak do domu.
  13. Nie, żadedn eksponat. Mam sporo kaset i chciałbym sobie ich od czasu do czasu posłuchać, oraz tak jak pisałem wcześniej coś tam nagrać. Ale jakoś więcej płacić niż 500-600 zł za magnetofon w 2020 roku faktycznie teraz nie wydaje mi się sensownym. Najlepiej by było, jakby serwis jednak naprawił usterkę. Dzięki wszystkim za dobrei mądrę słowo.
  14. Tak masz rację, tylko, że Tato takiego urządzenia już nie obsłuży. Dlatego obaj mamy MD i jest gitara. Jest Play, FFWD REW i STOP jak w magnetofonie i radzi sobie dobrze. Mam wrażenie, że chcecie mi delikatnie powiedzieć, że magnetofon to naprawdę przeżytek. Dobrze to wyczuwam? Jednym słowem, jakby jeszcze dobry ES czy AKAI kosztował 300 zł to miej swoje kaprysy ale za więcej szkoda nafty? Czy dobrze odczytuje Wasze intencje? Pozdrawiam A te chore ceny za kaseciaki i za kasety to się takie zrobiły bo znów modne czy jaki czort?
  15. No ciekawe cóż takiego złego jest w tym co napisałem, że aż trzeba temat przemilczeć? Płacę za Tidala, więc chyba nie masz na myśli jakiś praw autorskich bo mój Tato gustuje w przebojach, sporo starszych niż ZAIKS :-\ a lat ma 75. Skoro można na własny użytrek kopiować pliki z netu to można też chyba w jednej kopii na własny użytek nagrać stary szlagier z lat 20-tych na taśmę magnetofonową.
×
×
  • Utwórz nowe...