Skocz do zawartości

tomw

Uczestnik
  • Zawartość

    342
  • Dołączył

  • Ostatnio

Informacje osobiste

  • Lokalizacja
    Piaseczno

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. W teorii to to samo, w praktyce moze byc roznie 🙂 Z racji na umiejscowienie glosnika i wylotu BR, w zaleznosci od ustawienia beda inaczej oddzialywac na pomieszczenie 🙂 Ktory bedzie lepiej/gorzej gral zalezy wiec od ustawienia w konkretnym pomieszczeniu 🙂 PB jest moim zdaniem latwiejszy w okielznaniu, PC bym bral tylko jesli jest problem z miejscem na podlodze 🙂
  2. To byly pomiary "wyjsciowe", zeby pokazac jak zle jest kiedy ustawi sie "tradycyjnie" suby na przedniejs scianie. Nie ma zadnych korekt, wszystko fabrycznie 🙂
  3. Ciezko uzyc w przypadku tych pomiarow slowa "najlepiej" bo wszystkie trzy to tragedia, ale z tych trzech najlepiej wypadly 2x SB3000 w rogach.
  4. Super, definitywnie powinienes wstawic wiec dwa na przednia sciane symetrycznie, bedziesz Pan zadowolon ! Wybaczysz ze nie bede juz bral dalej udzialu ? 🙂 PS. dorzucam pomiary rekomendowanych ustawien o ktorych wspominasz, w typowych 20m2 (4x5) 🙂 Ironicznie, na subach SVSa tez Zaiste, rewelacja 🙂
  5. No jak handlowec/dzial marketingu wrzucili takie zdjecie (zaiste wyglada ladnie), no to musi byc jednak REWELACJA
  6. Zeby wiedziec ze sie ma problem, trzeba wpierw wiedziec ze sie ma problem 🙂 Jak spojrzysz na chwalizdjecia przecietnego kina domowego, to w wiekszosci przypadkow sub, czy tym bardziej dwa, stoja dumnie na przedniej scianie, przewaznie symetrycznie, prawda ? 🙂 Jest to najgorsze mozliwe ustawienie subow, a zarazem jak zapytasz wlasciciela czy jest dobry bas, to odpowie ze ZAYEBISTY, szklanki sie trzesa w kredensie 🙂 Wiec jak to jest mozliwym, miec kiepski i zayebisty bas w tym samym momencie ? Ano taki, ze przecietny uzytkownik kina nigdy nie slyszal dobrego basu, wiec nie ma pojecia o temacie 🙂 Dla tego wlasnie napisalem ze kazdy kinomaniak powinien choc raz doswiadczyc kina ktore jest w stanie osiagnac poziom referencyjny, aby wiedziec jak dobre kino powinno grac 🙂 I tak, (prawie) nikt nie slucha na takim poziomie, bo prawie nikt nie ma kina i sprzetowo i przede wszystkim akustycznie na tyle ogarnietego, aby poziom referencyjny uzyskac 🙂 Poszukaj takiego kina, pojedz, doswiadcz, zrozumiesz 🙂 O wiele tezsze glowy niz obecne tu stwierdzily ze to jest idealny poziom, i nie bez powodu, bo to jest MAGIA 🙂
  7. Jako ze widze ze wkleilem zla wersje postu, wklejam ponizej pare poprawek ze skonczonej wersji: "TAK WIĘC Klipsch RP504C II ma czułość 96 dB i był zasilany Onkyo RZ50 który ma około 60W na kanał (wniosek z mojego porównania go z Arcamem AVR 390), acz oczywiście przy jednym kanale zasilanym moc będzie wyższa. O ile, nie wiem, 100-120W ? Nie mam jak zmierzyć, ale na pewno jest dużo słabszy niż potężny Parasound A21+ NATOMIAST wspomniana Magnepan 1.7i ma czułość 86 dB i była zasilana Parasound A21+ z 500 W na kanał I teraz UWAGA - Klipsch RP504C II o wysokiej czułości, zasilany kilkukrotnie słabszym wzmacniaczem niż Magnepan, przy ustawianiu poziomu głośności (mierzone UMIK 1) grał o 6,5 dB GŁOSNIEJ niż Magnepan Powtórzę RAZ JESZCZE - kolumna o czułości 86dB grała sporo ciszej na wzmacniaczu 500W z potężną wydajność prądowa, niż kolumna o czułości 96dB na przeciętnej mocy amplitunerze"
  8. Hej ludki 🙂 W weekend kalibrowałem moje nowe kino połączone z systemem stereo, i pomyślałem ze coś Wam z tego łączenia-kalibrowania pokaże, mianowicie jaka ogromna różnice robi czułość (wydajność) głośników 🙂 Jak ktoś mnie pyta o kinowe poradę, zawsze mowie ze trzy najważniejsze rzeczy w dobrym kinie to: zawsze na pierwszym miejscu DOBRY BAS, potem duża DYNAMIKA systemu, no i oczywiście czytelność DIALOGÓW 🙂 Jako że miało być o czułości głośników, to tematy dobrego basu który zależy od subów i akustyki pominę, czytelność dialogów która zależny od jakości centralnego i dobrej akustyki też 🙂 Tak więc DYNAMIKA systemu 🙂 Jakiś czas temu ludki odpowiedzialne za tworzenie ścieżki filmowej w filmach, czyli inżynierowie dźwięku, stworzyli standard “THX reference level” na swoje własne potrzeby 🙂 Jako że jest to bardzo dobry standard, po jakimś czasie trafił do kin, a jeszcze po jakimś czasie pod strzechy do Kowalskiego 🙂 Ów standard mówi w ogromnym uproszczeniu, że bardzo dobry system kinowy powinien uzyskiwać czysto grające 115dB w miejscu odsłuchu, a dokładniej system przestrzenny 85 dB a bas o 95dB więcej z zapasem DYNAMIKI 20dB, aby osiągnąć wspomniane 115dB bez żadnych słyszalnych zniekształceń 🙂 DYNAMIKA w kinie jest tak ważna, że jest to główny parametr w owym standardzie 🙂 Niestety przeciętny system grający na amplitunerze i nie jest oczywiście w stanie uzyskać poziomu referencyjnego THX, ale każde szanujące się kino powinno wydusić te 105dB czystego dźwięku, a każdy szanujący się kinomaniak powinien się choć raz wybrać gdzieś, gdzie może doświadczyć owego magicznego poziomu referencyjnego THX 🙂 Co więc jest potrzebne aby uzyskać dużą dynamikę w kinie ? Oczywiście głośniki + wzmocnienie, jak to w każdym systemie audio 🙂 W teorii każde solidnej jakości głośniki w zacnym rozmiarze powinny być w stanie zagrać dynamicznie, zakładając ze dostana wystarczająco dużo mocy 🙂 A jak to wygląda w praktyce, w systemie w miarę ludzkim budżecie ? Otóż moje nowe kino oparte na Onkyo RZ50 i Klipscha RP600M II, RP504C II, RP502S II, RP1400SW i SVS SB2000PRo na dokładkę wyciąga solidne czyste 105dB w 20m2, bez słyszalnych zniekształceń 🙂 Co myślę jest całkiem dobrym wynikiem, za pieniądze 🙂 Po tym przydługim wstępie, chce Wam w końcu pokazać to co mimo że wiem w teorii, zaskoczyło mnie bardzo mocno w praktyce 🙂 Mianowicie zawsze mówię wszystkim aby w systemie na budżecie brać głośniki z jak najwyższą czułością (95-97dB), bo głośniki ze średnią (90-91 dB) lub niska (86-89 dB) czułością potrzebują znacznie więcej mocy aby zagrać tak samo dynamicznie jak wydajne (z dużą czułością) głośniki 🙂 Wiec w praktyce do głośników o czułości 90-91 dB potrzebna jest końcówka mocy, aby zrobić z nich dynamiczne kino. I to dokładnie właśnie u mnie się wydarzyło 🙂 Mianowicie przednie Klipsch RP600M II zastąpiłem kolumnami Magnepan 1.7i które mają niska czułość na poziomie 86 dB i zasiliłem je końcówka mocy Parasound A21+ 🙂 Pierwszym krokiem w integracji systemu była oczywiście kalibracja Dirac, przy której to właśnie szczęka mi mocno opadła, załączam zdjęcie czemu 🙂 Mianowicie na początku kalibracji trzeba wyrównać poziomy wszystkich głośników, a ze Magnepan są w jednej linii z Klipscha RP504C który to z racji na rozmiar można uznać za pełnozakresową kolumnę, to porównanie tego co daje różnica w ich czułości jest w sam raz na ich podstawie 🙂 Nie da się wyliczyć tego idealnie, ponieważ nie znam dokładnej mocy Onkyo RZ50, ani czułości wejść obu wzmacniaczy, ale różnica jest tak ogromna że nie trzeba aż tak dokładnie liczyć 🙂 TAK WIĘC Klipsch RP504C II ma czułość 96 dB i był zasilany Onkyo RZ50 który ma około 60W na kanał (wniosek z mojego porównania go z Arcamem AVR 390) NATOMIAST wspomniana Magnepan 1.7i ma czułość 86 dB i była zasilana Parasound A21+ z 500 W na kanał 🙂 I teraz UWAGA - Klipsch RP504C II o wysokiej czułości, zasilany 8 razy słabszym wzmacniaczem niż Magnepan, przy ustawianiu poziomu głośności (mierzone UMIK 1) grał o 6,5 dB CISZEJ niż Klipsch 🙂 Powtórzę RAZ JESZCZE - kolumna o czułości 86dB grała sporo ciszej na wzmacniaczu 500W z potężną wydajność prądowa, niż kolumna o czułości 96dB na amplitunerze z (domyślnym) 60W na kanał 🙂 Tak ogromna różnice robi czułość głośnika właśnie 🙂 Tak więc za przykładem z życia wziętym - jak chcesz mieć dobrą dynamikę w kinie, a nie masz budżetu na mocna końcówkę, KUP WYDAJNE (czule) GLOSNIKI 🙂 Dobranoc 🙂
  9. Z tego co widze to wiesz tyle ile wlasnie na forach wyczytales, a ze czytasz najwyrazniej duzo "madrych inaczej" to potem i powielasz te wlasnie madrosci, jak powyzej 🙂
  10. 50% taniej, po cle, VAT i wysylce ? Daj jakis przyklad konkretny.
  11. Mieszkalem w US 14 lat od 1997, tez wyslalem mase takich paczek 🙂 Z ciuchow odrywalo sie metki i wysylalo jako wspomniana "odziez uzywana", plus miedzy ciuchy wlozylo sie czasem cos wartosciowego, bo faktycznie wtedy roznice byly duze 🙂 Czasem doszlo, czasem nie, czasem celnik zajrzal do srodka i trzeba bylo placic podatek/clo, plus wysokie oplaty za papierologie firmie importowej 🙂 Uzywane czy uszkodzone rzeczy w US mozna kupic taniej, ale nadal wysylajac to do PL z zanizaniem wartosci jest ryzyko roznych przygod 🙂 natomiast nowych w wiekszosci sie nie oplaca, po prostu 🙂
  12. Ty to Ci powiem tak duzo wiesz o swiecie ze nawet nie wiem jak to ujac slowami Opowiedz nam jeszcze o sprzetach, USA/UK i P O Z A D A N I U ! PS. zapomniales ino wspomniec w tych Twoich superlatywach o importach, ze import z USA wyglada tak ze wpisuje sie wartosc $50 i "uzywane zabawki" czy "uzywane ubrania", liczac na to ze nikt do paczki nie zajrzy 🙂 No i oczywiscie ze paczka nie zaginie czy nie zostanie uszkodzona, bo NIE MA ZADNEGO UBEZPIECZENIA i w razie problemow z przesylka, firma odpowiada do tych wspomnianych $50, jako ze nie mozesz napisac co bylo w przesylce bo byloby to zgloszenie przestepstwa skarbowego 🙂 No i jesli celnik otowrzy przesylke, to oczywiscie trzeba zaplacic clo i podatek, plus dosc wysokie oplaty prywatnych firm zajmujacych sie importem 🙂 Do tego ceny elektroniki, pomijajac promocje, nie sa zbytnio nizsze niz w PL, wiec taki import ma sredni sens, szczegolnie biorac pod uwage ryzyko i brak gwarancji 🙂
  13. Ano dokladnie, jakby poziom czegokolwiek oceniac po popularnosci, to disko polo byloby najlepszym gatunkiem muzycznym 🙂 Przecietny uzytkownik ma niewielkie pojecie o sprzecie, nie mowiac nawet o budzecie, wiec wyciaganie opinii na podstawie opinii wiekszosci nie ma wiekszego sensu 🙂
×
×
  • Utwórz nowe...