Skocz do zawartości

maskun

Uczestnik
  • Zawartość

    127
  • Dołączył

  • Ostatnio

O maskun

  • Urodziny 13.04.1984

Informacje osobiste

  • Lokalizacja
    Polska

Ostatnio na profilu byli

1 399 wyświetleń profilu
  1. Tak wiem @AudioTube oczywiście że z nim rozmawiałem.....YB super sprawa słuchałem ich konstrukcji z Revelatorami ale ciężko z rynku wtórnego coś znaleźć od YB...dlatego zapytałem Was o różnice, rekomendacje różnych głośników żebym poszukał wśród różnych producentów kolumn a co się trafi używanego to pewnie odsłucham i być może kupie. Pylon robi na SS także Akustyk i ten drugi to już wybór między wszystkimi seriami - problem że nie mozna odsłuchać 😄 bo produkcja jest pod klienta. Na nowe kolumny YB z wysokimi seriami Scan Speaka mnie nie stać (20k raczej ciężko poniżej -słowa Pana Pawła)
  2. Cześć, zbieram się za szukanie kolumn głośnikowych i to takich na dłużej 😉 Ciągłe zmiany już mnie powoli męczą. Słuch przyzwyczaja się do sposobu prezentacji muzyki przez dany sprzęt i czegoś tam potem brakuje… Akcje ze wzmacniaczami miałem niedawno – były hybrydy Vincenta, Pier Audio potem lampy Primaluna, Synthesis Roma i bardzo chwilowo Fezz Audio. Jednak granie lampowe jest dla mnie trochę za delikatne – będę kontynuował przygodę jednak z tranzystorem. Z tym „delikatne” to pewnie za bardzo ogólnie napisałem i nie słuchałem za wiele konstrukcji – bo np. hybryda od Vincenta SV-237MK to miała pazura – dynamicznie bardzo z wykopem do odpowiedniej muzyki ale pobór prądu w klasie A mnie przeraził minimum 110W i to bez muzyki a u mnie gra to bardzo dużo. Nie jestem eko wariatem ale jednak sam fakt takiego zużycia i grzania się jednostki trochę mnie odrzuciło. Ostatecznie nie widze sensu zmiany mojego CXA81 bo gra bardzo dobrze i napędza nawet trudne kolumny ze spadkami poniżej 4 ohm. Nie widze tu sensu dopłaty 2x bo musiałbym po sprzedaży dodać drugie tyle za wzmacniacze które wspomniałem. Miałem trochę styczności z kilkoma modelami kolumn….tutaj między każdą są ogromne różnice i to jest prawdziwa zmiana dźwięku. Po wielu odsłuchach i konfrontacji po tych osłuchach z opisami w sieci okazuje że ta kolumna jest za wolna, tamta zaś nie nadaje się do jazzu a jeszcze inna ładnie wykonana ma tragicznie tanio wykonaną zwrotnice i „ubytki” w charakterystyce pasma dźwiękowego i jest ogromna szansa na poprawę brzmienia przy jej zmianie/modyfikacji. ….albo najczęściej okazuje się że same głośniki to chińska tandeta i wiele komercyjnych kolumn głośnikowych to składowa 70% reklamy, marketingu a 30% wsad technologiczny. Troche mnie to podprogowo boli 😄 nie wiem czy tez tak macie. Niby tego na początku nie potrafie tak mocno zauważyć przy odsłuchu ale potem wszystko się zgadza a nie chce znów robić błędów… Wszystko wiąże się z kosztami a ja obawiam się że mimo wszystko po czasie będę chciał sprzedać a za modyfikacje nikt mi nie zwróci. Do sedna – uważam po moich doświadczeniach że warto postawić na dobrej jakości głośniki a jak tak patrzę na mniejsze manufaktury firmy (no i DIY) że tam ten podział marketing /wsad techn. jest trochę inny 🙂 Tak wiem ze gra cała kolumna i tutaj strojenie całości daje finalny efekt ale ktoś tu nawet z forum pisał mi kiedyś że "z gó*** bata nie ukręcisz" wiec z takiego założenia wychodze.... --> Chciałbym poprosić Was o krótki opis czym różnią się między sobą oprócz ceny głośniki Scan Speaka(Discovery, Classic, Revelator, Illuminator), czy SB Acoustic (Satori, TeXtreme) ewentualnie Seas i Accuton. Takie Purifi to będzie już za droga zabawa a chciałbym się zmieścić w okolicach 10 - 15k za używane. Scan Speak jest takim popularnym wyborem i pewnie wielu z Was miało z nim doświadczenie. Na pewno będę szukał podłogówki bo mam 30m2 ale nie chodzi mi o konkretną konstrukcję zespołów głośnikowych tylko o Waszą rekomendację co do dobrego - rozdzielczego nadającego się do szybkiej dynamicznej jak i wolniejszego jazzu głośnika. Najważniejsza średnica i góra a dół/bas nie jest dla mnie istotny.
  3. no tak 2.5 oraz 3.0 to made in china ale Venere S jest produkowana we Włoszech. Dlatego m.in eSka była znacznie droższa ale tez miała inne przetworniki z membranami aluminiowymi inaczej niż w tych mniejszych. Tych made in china to też słuchałem i nie ma to chyba znaczenia bo wykonanie i dźwięk też jest świetny a do tego było taniej...teraz większość kolumn jest tam robiona. Przecież taki Sonus ma odpowiednią kontrolę jakości a ludzie się zrazili bo to była wręcz "legendarna oczywistość" że Sonus musi być w pełni włoski.
  4. Pylony Diamond 30 miałem na kilka dni wypożyczone nowe.. kompletnie nie urzekły mnie. Dużo basu i jakieś takie właśnie bez wyróżnionej średnicy grały. Gold 100 jakieś takie zamulone w górze pasma bo akurat kupowałem podstawkowe dla testów czy sobie z subem poradzą i wahałem się między R3 a Monitor Audio. Kefy były znacznie bardziej rozdzielcze. Chociaż tak jak napisałem na samym początku R3 dalej nie jest tym co by mnie satysfakcjonowało. Dlatego w takim pomieszczeniu kolumna podłogowa duża gra po prostu całkiem inaczej w pozytywnym tego słowa znaczeniu. Jedyne kolumny które grały tak dobrze średnicą i były tak dobre wokale że po przełączeniu z innych już nawet nie chciało się wracać to Impuls Audio Norte. Ale malutkie i dziwny kolor że kompletnie nie pasowały do pomieszczenia. Producent już nie produkuje więc nie ma szans na nie. Jakby może inaczej wyglądały i nawet duzo więcej kosztowały to mógłbym wziąść i kredyt na nie!
  5. Dobrze Dziękuję za wszystkie odpowiedzi coś pokombinuję ze wzmacniaczem.. może uda się coś pożyczyć. Czy te Venery zostawię u siebie to się okaże
  6. Pomieszczenie kwadrat odsłuchowy 25m2 ale z otwartą kuchnią i korytarzem. Lekki pogłos jest. Płytki ceramiczne na ziemi ale jest duży dywan w tym kwadracie. Są lamele z filcem na ścianach. Wysokosc pomieszczenia 2,65m
  7. No dobrze a uważacie ze seria Venere to w miarę udana seria? Z czym to teraz można porównać z Luminą? @Wing0 priv dawno temu ci napisałem w sprawie twoich pytań 🙂
  8. Też uważam że cxa gra naprawdę świetnie jak za swoje pieniądze ale po prostu uważam przy takich kolumnach warto złożyć wszystko idealnie. A co będzie potem jak zmienię wzmacniacz heh może być tak że będę chciał wrócić do cxa. Dlatego tu pytam ludzi z doświadczeniem Sonusa czy jest sens zmieniać... .. to co napisane że jakaś siarczystość itp to takie banalne słowa bo naprawdę kolumny są bardzo dobre. Raczej wcześniej miałem troszkę tańsze a najlepsze co było to R3, R700 od Kefa.
  9. na pierwszym miejscu średnica pasma......gra teraz dobrze ale jeśli z opisu wzmacniacza wynika że Cambridge ma lekko wycofaną średnice i jasną, żywiołową górę a magazyn Audio pisze przy Venerach "Sonus faber Venere S gra odważniej(przyp. od Elaców), dodaje więcej blasku, jego góra potrafi być nawet siarczysta i bez ceregieli połączyć się ze środkiem, dając dość wysoki poziom w zakresie kilku kiloherców, co w pewnych przypadkach prowadzi do natarczywości" i to mnie odrzuciło przy opisie że z CXA może nie spasować.......a każdy ma swój słuch i pytam Was czy jednak będzie coś lepszego od CXA do tych Sonusów...
  10. Dzięki Artur....ogólnie to mam te kolumny na razie na 2 tygodnie wypożyczone od znajomego który chce sprzedać.... Naczytałem się że Venere grają jasno z "krzykliwą" czasem górą pasma. Że raczej jakiś gęsty wzmacniacz tutaj spasuje. CXA to przeciwieństwo przynajmniej ze specyfikacji, opisu wiec stąd prośba do kogoś kto zna eSke - co dobrze z nim spasuje. Venere S to jednak nie 2.5 albo 3.0 - sama cena wyjściowa była sporo większa od nich i granie jest bogatsze. Jednak chciałbym wykorzystać w pełni połączenie Sonusa z jakimś wzmacniaczem. Ja oczywiście nie jestem amatorem, troche kolumn i sprzętu miałem. Ale teraz nie mam nic na porównanie tylko tego CXA i te Venery. Na pewno oczekuje dobrej średnicy czego jednak w opisie Venery nie było...nie wiem dlaczego ale one świetnie grają każdym pasmem. Wokale to raczej na Sonetto czy jeszcze wyższej Olympice. Jednak mam okazje zatrzymać te kolumny i liczę na jakieś porady od różnych forumowiczów ...
  11. mam ogromną prośbę czy ktoś może mi polecić odpowiedni wzmacniacz do Venere S (Signature) ?? Mało o tych kolumnach tutaj można się dowiedzieć bo może jak były nowe to były za drogie jak na niską serię Sonusa. Mam teraz CXA81 i gra dobrze ale na pewno uda się komuś z Was napisać jakie wzmacniacz będzie idealnie się z Venerą S uzupełniał. Co do kosztów max 6 - 8 tyś oczywiście z rynku wtórnego bo nowy to rozumiem ze będzie ciężko..
  12. Kupię standy czarne o wysokości ~60cm do kolumn podstawkowych/półkowych. Maksymalnie do 500zł. Ewentualnie jak nikt nie będzie miał na sprzedaż - może kojarzycie jakiegoś producenta co ma w miare solidne czarne standy (wiem będzie problem do takiej ceny jak napisałem).
  13. Tak @Artur Brol wzmacniacz może pomóc ale to są delikatne różnice. Tak jak pisałem już kiedyś w innym wątku że sporo wzmacniaczy przesłuchałem u siebie w domu ale wszystko to są takie raczej subiektywne wrażenia chyba że mówimy o skrajnościach jak Yamaha, Primare które ewidentnie mają "jasny charakter" a niektóre inne marki jednak nie jestem w stanie wymienić czegoś co gra w zupełnej opozycji...raczej bardziej neutralne wzmacniacze. Jednak tutaj na mój słuch nie ma sensu wydawać powyżej 8k - 10k na elektronike. Kolumny to juz inna bajka - to jest odrazu odczuwalne jeśli posłuchamy Focala, B&W a posłuchamy Dali albo z wyższej ligi Harbeth, PMC. MA Gold faktycznie jest do sprawdzenia i tego bym chciał również posłuchać oprócz Bowersów które głównie w salonach audio bardzo mi się spodobały brzmieniowo.
  14. Akurat miałem Diamond'y 30 na tydzień czasu ale nie urzekły mnie. Tak naprawdę poprawił się znacznie bas że nie potrzeba żadnego suba i tyle. Sama jakość wysokich a głównie średnich! tonów to zniewalające były Impuls Norte. Kolumny naszego polskiego małego producenta ale wygląd tej kolumny i kolor (nie ma obecnie innych) odrzucają mnie do ich zakupu. Tutaj serio wystarczyło nawet na chwile przełączyć z tych moich Kefów R700 lub Q700 na Norte i wokal damski jak i męski przenosił słuchacza nie na jeden a dwa poziomy wyżej! To zupełnie inne doznanie i dlatego wiem że nie ma sensu bawić się w b. drogą elektronikę (w ramach rozsądku) a właśnie kolumny Nie znam kompletnie tego a marka też mało popularna - ale dziękuje zobaczymy. Troszkę małe bo ma wysokość około 30cm a ja jednak myślę nad większą kolumną podstawkową ale nie miniaturową. Postaram się tego posłuchać ale wiem żeby podjechać do kogoś to będzie problem 🙂 a do Ciebie w lubuskie to wiadomo odpada 🙂
  15. Cały czas brakuje mi szczegółowości takiego dokładnego przekazu dźwięku. CXA81 nie jest wcale zbyt jasny i nie ma podejścia nawet do np. Primare 15tki gdzie faktycznie aż czujesz metaliczny posmak 😉😁 ale to delikatna już przesada. Ogólnie byłby to świetny pomysł aby ktoś również chciał posłuchać innych kolumn. Jeżdżenie po ludziach z OLX to średni pomysł.. bo każdy chce sprzedać i nie ma sensu robić ściemy komuś że chce kupić.
×
×
  • Utwórz nowe...