Skocz do zawartości

kukocz

Uczestnik
  • Zawartość

    294
  • Dołączył

  • Ostatnio

O kukocz

Informacje osobiste

  • Lokalizacja
    Polska

Ostatnio na profilu byli

857 wyświetleń profilu
  1. Upgrade to najnowszej wersji może rozwiązać wiele Twoich problemów Sam używam Volumio od ok 2 lat i o ile nadal mu daleko do playera idealnego to muszę przyznać, że dynamicznie się rozwija i mocno zmieniła się od tego czasu. Najlepiej zrób czystą instalację i przetestuj. Od jakiegoś czasu dostępne jest zupełne nowe GUI, które moim zdaniem jest dużo lepsze. To czego bardzo nie lubię to fakt, że apka na telefon to tak na prawdę framework do wyświetlania wersji webowej Volumio, przez co posiada te same wady co obsługa przez przeglądarkę.
  2. "There's no going back..." Prawdą jest, że na początku efekt może nie być "powalający" szczególnie jak od dłuższego czasu jesteśmy przyzwyczajeni jak sprzęt nam grał do tej pory. Potem jak wyłączasz diraca to okazuje się, że DL robi dobrą robotę. W jakim sensie tragedia? Interfejs volumio nie należy do najlepszych (włączając w to integrację z Tidalem), ale niestety nie znalazłem żadnej innej lepszej alternatywy do implementacji na malinie czy innych SBC. OD ostatniej bety można aktywować nową integrację z Tidalem (bazującą na cloudzie) i działa to znacznie szybciej.
  3. Na papierze MiniDSP SHD wypada znacznie lepiej niż NAD C658. Popularny DAC Magic 100 wypada lepiej. Czy będzie to słyszalne? Trudno powiedzieć. Z jednej strony BluOS wydaje się być lepszym streamerem niż Volumio. Z drugiej strony minidsp jest 4-kanałowe co można wykorzystać, np. do integracji z subwoferami. Jak już masz DACa to SHD Studio wydaje się być najciekawszym rozwiązaniem (jest streamer, 4 kanały, wyświetlacz).
  4. Ta przestrzenność to jest coś co mnie również urzekło w tych operach. Na odsłuchy szedłem z założeniem, że coaxialne głośniki zrobią największą robotę, a tu taka niespodzianka.
  5. Ciekawym "biurkowym" wzmacniaczem jest też Allo Volt+ D, który jest niewielkich rozmiarów i całkiem nieźle wypada w pomiarach jak na swoją klasę.
  6. Te Devialety to dziwne wzmacniacze. Devialet Expert 200 nie był w stanie oddać 10W. Wykres wygląda jakby go generowało dziecko z przedszkola Wadliwy egzemplarz? Purifi bez buforów potrzebuje 9.8V do pełnego wysterowania. Benchmark AHB2 ma 3 poziomy czułości (2V, 4V, 9.8V). Większość DACów daje na wyjściu zbalansowanym 4-5V. Benchmark DAC3 może "wypluć" nawet 20V, Okto Research dac8 stereo 4.2V z możliwością customizacji do 12V max. Opcje są ale trzeba poszukać, a czasami przygotować więcej gotówki. Trzeba jeszcze pamiętać, że w przypadku, który opisujesz tracimy ok 8dB wzmocnienia. Jeżeli posiadamy wzmacniacz o mocy 100W i wymienilibyśmy go na wzmacniacz o mocy 200W to przy założeniu, że będzie grał z tymi samymi kolumnami głośność zwiększy się o 3dB. żeby uzyskać kolejne 3dB musimy mieć już 400W. Nie wszyscy początkujący "audiofile" rozumieją te zależności i niektórym wydaje się, że zmieniając wzmacniacz 120W na 180W znacząco zwiększy zapas mocy i głośności. Sam aktualnie testuję połączenie w którym kolumny mają czułość 91dB, DAC na wyjściu ma 4.2V, a czułość wzmacniacza 9.8V. Do tego Dirac na dzień dobry zabiera 7dB. Technicznie rzecz biorąc, nawet w takiej konfiguracji, rzadko dochodzę dochodzę do 0dB na master volume, choć często oscyluję w tej okolicy. Niektóre realizacje, np. Yello są cichsze i tu zdarzyło mi się, że brakło. Stosując kolumny z niższą czułością, np. 86dB - zdecydowanie byłoby za cicho.
  7. Niestety nie słuchałem ani Hypexa ani Icepower. Na naszym rynku chyba nie ma nawet od kogo pożyczyć tych konstrukcji. Byłem bliski postawieniu na dwa monobloki nc400 ale okazało się że purifi wyjdzie podobnie a w kilku kwestiach jest lepsze od Hypexa. Myślę że przy topowych modułach różnica pomiędzy nimi będzie raczej niesłyszalna, chyba że masz jakieś specyficzne kolumny z niską impedancją czy skutecznością. Kolejna rzecz że nie wszystko jest dostępne dla DIY, no i zależy ile chcesz pieniędzy wydać (nie powiem, dwa monobloki NC1200 to byłoby coś ). Jakie opcje bierzesz pod uwagę?
  8. Powodów może być wiele. Jeżeli u ciebie nic się nie zmieniło to możliwe że w okolicy doszło kilka nowych sieci WiFi z silnym sygnałem, które nadają na tym samym kanale. Z powodu dużej ilości kolizji mozesz mieć większy error rate i słabszy transfer bądź duże pingi. Spróbuj zmienić kanał na inny, a najlepiej na najsłabiej używany w okolicy.
  9. Nie chcę się tu rozpisywać za dużo, ale mam końcówkę mocy zbudowaną na bazie Purifi, a poprzedni wzmacniacz to NAD C356BEE (także używany jako końcówka). Zestawione z Tannoy XT-8F. Największe subiektywne różnice to mniej basu, a tak na prawdę to raczej mniej przeciągającego, buczącego basu. (tannoye z impedancją schodzą do 2.9ohm dla niskich częstotliwości więc mogą być wyzwaniem do wysterowania). Wniosek, Purifi lepiej trzyma go w ryzach. Ku mojemu zaskoczeniu, wysokie stały się bardziej delikatne (w porównaniu z C356 - NAD brzmi bardziej szorstko). Moim zdaniem przełamuje to obiegową opinię, że klasa D gra bardziej metalicznie. W całościowym odbiorze Purifi gra gra bardziej przestrzennie i pokazuje detale (wpływające na odbiór stereofoni), których wcześniej nie słyszałem. Też mnie to zastanawia. Mam wrażenie, że producenci boją się zdominowania rynku przez klasę D w segmencie 1-3k eur wobec czego najlepsze moduły w klasie D opakowywane są w customowe sekcje zasilające, "podrasowane" bufory, oraz całą "biżuterię audiofilską" (obudowy, konektory, itp) - po czym wystawiane są za grube pieniądze. Niektórzy producenci nawet nie przyznają się co dokładnie siedzi w ich urządzeniach i dopiero z recenzji niesponsorowanych można dowiedzieć się jakich modułów użyto. Z dugiej strony, skoro moduły o wartości 500zł używane są we wzmacniaczach dostępnych za 2-3k to współczynnik "przebicia" dla droższych modułów nietrudno sobie wyobrazić.
  10. C298 wygląda jak klasyczny power amp NADa. No za ładny to nie jest Co ciekawe ma opcje brigde'owania czego Purifi nie zaleca ze swoimi modułami (ciekawe jak to rozwiązali). Niemniej jednak, jak duże brandy nie zaczną brzydko mówiąc "wpychać" tej technologii do świata "audiofili" to ciągle będziemy jechać na stereotypach z przeszłości, że klasa D to tylko do subwoofera się nadaje
  11. W takim wypadku to faza w nich pewnie jest wywracana na lewą stronę
  12. Bardzo podoba mi się ta bryła. Prosta i ładna. Ciekawe jak spisują się te membrany pasywne (dopiero "wstereo" o tym napisali bo na stronie nie doszukałem się takiej informacji)
  13. Racja... Podczas pisania jakoś wyłączyłem wpływ zwrotnicy z moich dywagacji Dzięki za potwierdzenie. Co do zgrania fazowego to zgadzam się z Tobą, pochylenie całej obudowy natomiast może mieć lepszy wpływ na redukowanie fali stojącej. Choć wymądrzać się nie mam zamiaru bo nie posiadam takiej wiedzy.
  14. Ciekawe jaki jest kąt nachylenia przedniej ścianki w tych kolumnach. Gotowe kity od SB Acoustic są w całości pochylone o 7 stopni. https://www.blackdotaudio.eu/sb-acoustics-rinjani-be-kit-zesatw-do-samodzielnego-montazu-p-4997.html Jeżeli w obu konstrukcjach użyte są te same przetworniki to chyba powinno to tak samo wyglądać. Nie wiem na ile wielkość kubatury ma wpływ na zgranie fazowe, ale kit monitorów jest tak samo pochylony więc można by założyć że w Impuls Audio musi być analogicznie inaczej ktoś kłamie
  15. Przy swoich poszukiwaniach odsłuchiwałem w salonie kilka modeli kolumn, gdzie skończyło się na ostatecznym wypożyczeniu XT8F w domu i Tannoye ze mną zostały. Żałuję, że nie doczekałem się porównania z Fyne F502 bo mogłoby to być ciekawa konfrontacja z tego co opisuje Kraft. Natomiast na prawdę dobre wrażenie zrobiły na mnie Opery Grand Mezza. Pięknie wykonane i świetny dźwięk. Tylko, że przetworniki dość małe i ten bas nie do końca mi się podobał. Większe modele Opery to może być dobry kierunek do testów. W tamtym czasie budżet mnie ograniczał. Tak w ogóle to teraz do zakupu nowych kolumn podszedłbym pewnie tak jak Kraft. Jestem bardziej świadomy swoich oczekiwań względem dźwięku i na pewno chciałbym jak najwięcej modeli odsłuchać u siebie w domu.
×
×
  • Utwórz nowe...