Skocz do zawartości

azymut38

Uczestnik
  • Zawartość

    37
  • Dołączył

  • Ostatnio

Informacje osobiste

  • Lokalizacja
    Lublin

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Dobra. Mam możliwość montażu na suficie, we właściwym miejscu zgodnie z poradnikiem Dolby, 2 głośników do Atmos, tak żeby system zagrał w 5.1.2. Okazuje się, że dla przy Yamaha RX-V685 niewiele więcej da się. Pytanko - jakie głośniki w miarę spójne z Dali Zensor (przynajmniej kolorystycznie) mógłbym zapodać na sufit. Sufit to sufit, żaden podwieszany, kable schowam w maskownicy pomalowanej na kolor sufitu natomiast nie mam pojęcia jak taki głośnik przymocować do sufitu... Pewnie najlepiej byłoby jakbym zapodał jakieś naścienne, płytkie głośniki ew. takie ścięte do 45', coś ala Dali Alteco, ale w moim przypadku nie ma sensu chyba aż tak szaleć. Dzięki za wszelkie wskazówki.
  2. Dziękuję. Teraz widzę, że nawet układ 5.1.4 Hybrid Dolby Atmos (z przodu 2 głośniki Dolby Enabled na kolumnach frontowych z odbiciem od sufitu) i 2 z tyłu podwieszane wymagałyby odsunięcia kanapy od tylnej ściany. Chyba zostanę więc przy 5.1 i ew. pomyślę nad zamianą podstawkowych Zensor 3 na kolumny podłogowe. Nie wiem, głośno myślę, ale nie ma opcji żeby ruszyć kanapę. Zabawa z sufitem odpada...nie wywołam wojny o to. Ostatecznie zobaczę, czy da się zamocować 2 głośniki Atmos w konfiguracji 5.1.2 tak jak to sugeruje Dolby. Pytanie tylko, czy musi być to mocowanie na suficie, czy może być np. na ścianach bocznych, pod sufitem, z membranami skierowanymi pod kątem ok. 45 stopni w stronę miejsca odsłuchu..?
  3. Witam po długiej nieobecności. Moja dotychczasowa konfiguracja: Amplituner Yamaha RX-V685, jako główne przednie głośniki Dali Zensor 3, centralny Klipsch RP-400C, surroundy Dali Zensor Pico no i subwoofer SVS SB-1000. Wszystko gra cacy i jestem zadowolony. Planuję remont i małe malowanko, w pokoju robi się też sporo luźniej gdyż wylatują pewne graty. W związku z tym powstała idea co by może rozbudować system do wersji 5.1.2 bądź 5.1.4. W związku z takimi planami powstało kilka pytań. Na początek jednak opiszę pomieszczenie, nie daję zdjęcia, bo aktualny układ sprzętu nijak się ma do późniejszego. Załączam szkic. Pokój nie ma boków jednolitych bo ma pewne wcięcia, ale z grubsza przyjmijmy, że będzie to prostokąt. Powierzchnia odsłuchu, którą można geometrycznie objąć prostokątem to 14,3 m2 (505 cm x 282 cm), wysokość to 253 cm. 1. Czy w przypadku 5.1.2 wystarczy zamocować głośniki przednie efektowe (warstwa wysokości) nad głównymi kolumnami? np. 50 cm od sufitu i albo kupić ścięte głośniki np. Dali Alteco których sygnał akustyczny będzie od razu właściwie skierowany czy albo zamocować klasyczne podstawkowe na wieszaku, który daje możliwość zmiany kąta elewacji? ustawienie nad głośnikami przednimi proponuje podręcznik Yamahy.... 2. Czy jednak w przypadku 5.1.2 pójść w takie rozwiązanie jakie proponują poradniki np. Dolby - czyli powinienem zamocować 2 głośniki warstwy wysokości "na poziomie kolan" czyli mniej więcej między środkiem pokoju a kanapą...? 3. W przypadku 5.1.4 rozumiem, że sprawa jest prostsza...bo 2 atmosy na przodzie nad głównymi kolumnami a tylne atmosy nad surroundami? czy tak? 4. No i wreszcie pytanie - czy przy mojej konfiguracji i wymiarach pomieszczenia - jest sens ładować się w drogie głośniki efektowe? czy może jednak wystarczy coś minimalnego - wolałbym wejść w 5.1.4, a to wiadomo zwiększa koszty. Co proponujecie w zestawie ze sprzętem jaki mam od Dali? Dziękuję za wszelkie sugestie. P.S. Obrazek nie ma właściwych proporcji. Rysowałem jak potrafię. https://ibb.co/nRLhhWK
  4. Co do głębokości, to w zasadzie jest na styk, reszta jest OK > https://www.klipsch.com/products/rp-400c-center-channel-speaker: wymiary: 5.6” (14,22 cm) x 16” (40,64 cm) x 9.65” (24,51 cm)...ale rozumiem, że brzmienie z innej bajki
  5. No i niestety nawet zamontowanie nowego stojaka nie rozwiązało problemu na tyle, żeby po prostu móc tam wsadzić centralny od Dali. Telewizor po zamontowaniu nowego stojaka jest sporo wyżej, ale jako że ma grubą dolną belkę to miejsca wcale nie zrobiło się tak dużo. Mieści się na styk (wejdzie pod spód) dotychczasowy głośnik centralny czyli Dali Zensor Pico Vokal, który ma równo 141 mm wysokości i który chce wymienić, bo gra za słabo względem pozostałych i był kupiony jako taka trochę "zapchajdziura". Linia, powyżej której zaczyna się czujnik podczerwieni (ta część z fakturą) zaczyna się na wysokości ok. 165 mm, tyle, że jak wsadzę przed odbiornik TV głośnik centralny Dali Oberon (wys. bez nóżek 161 mm) to prawie będzie się stykał z poziomem czujnika i prawie na bank będzie go zasłaniał kiedy będzie się chciało operować pilotem z niższego kąta (np. z wersalki). Dlatego muszę dobrać coś innego niż Dali Oberon Vokal do moich Zensorów. Zależy mi też, żeby głębokość nie przekraczała najlepiej 20 cm, no max 24 cm. Mam więc z powrotem do wyboru: 1) Polk Audio Signature S35E, szer. 61,98 cm, wys. 10,48 cm, gł. 15,49 cm - ponoć fajny; 2) Taga Harmony Platinum LCR-60 SL, szer. 76 cm, wys. 13,5 cm, gł. 11 cm - nie spotkałem w ogóle recenzji tego; 3) Klipsch R-34C, szer. 66,04 cm, wys. 13,21 cm, gł. 15,74 cm - słabo oceniany na forum. Jeszcze z droższych serii są następujące centralne spełniające kryteria: a) Martin Logan 6 - kompaktowa seria... b) Klipsch RP-400C - z linii referencyjnej, rekomendowany na forum, ale pytanie czy w parze z Dali.... c) Martin Logan Motion 8 - kompaktowa seria... d) Dynaudio Emit M15 C - ciekawa propozycja, pytanie czy jest sens do Zensorów.... Co radzicie w tym momencie? Brać Polk Audio Signature S35E?
  6. Hehe. Szkoda, że nie miałem LEGO w tym wieku....na wolnym czasie spróbuję jeszcze raz po staremu podłączyć, bo pytanie zasadnicze jest takie - czy amplituner w trybie standby powinien wystartować po podaniu mu sygnału przez HDMI i/lub dodatkowo dźwięku po SPDIF? Teoria jest taka, że chyba powinno tak być...wówczas już nie martwię się o start TV, który powinien odpalić po starcie amplitunera. Połączę więc dekoder UPC z amplitunerem po HDMI i dodatkowo optykiem, a tv z amplitunerem zostawię po HDMI ARC. Zobaczymy. Przetestuję kilkanaście startów systemu, z doświadczenia wiem, że Yamaha potrafi nie zaskoczyć za pierwszym razem. Nie tylko ja zauważyłem, że wcześniej z dekoderem canal +, po kilkunastu startach system jakby sam się "ustawił"....nie wiem dokładnie co zaszło, ale najwyraźniej ampli zapamiętał powtarzaną sekwencję i już dalej "zapodawał" właściwe tryby.
  7. Podłączam się do wątku, bo chcę doprecyzować kilka rzeczy. Mój sprzęt: starszy telewizor plazmowy z obsługą ARC/ HDMI CEC (Viera Link), Yamaha 685 (+ linia Zensor) i dekoder Horizon UPC. 1. Zanim podłączyłem się do UPC miałem NC+ i tu wszystko chodziło jak "Bóg przykazał", dekoder podpięty był do HDMI1 na ampli, telewizor podpięty przez ARC, wciśnięcie "power" na pilocie dekodera odpalało najpierw dekoder i TV, później ampli. Oczywiście miałem wrażenie, że system się uczy, bo od początku tak nie było....po kilku odpaleniach w tej samej sekwencji przyciśnięć pilota system zapamiętał i później wystarczał jedynie pojedynczy przycisk. Tu jestem "głupi", bo rzekomo sprzęt od Canal+/Cyfry też nie wspiera CEC.....ale telewizor włączał się po kliknięciu przycisku zasilania dekodera - więc albo był CEC albo poszły dwie komendy z pilota...nie mam pojęcia. 2. Z pewnych względów przesiadłem się na UPC, nie doczytawszy, że dekoder Horizon nie obsługuje CEC (żenujące moim zdaniem). 3. Utrzymanie tej samej konfiguracji połączeń co z NC+ przyniosło porażkę w postaci wielokrotnego klikania różnymi pilotami. 4. Aktualnie mam następujący schemat połączenia: a) telewizor z ampli przez HDMI ARC b) dekoder UPC do telewizora przez HDMI (in). Pilot dekodera sparowany z TV. Tak więc włączam dekoder UPC przyciskiem "BOX", następnie włączam telewizor (na tym samym pilocie) przyciskiem "TV". Start telewizora powoduje uruchomienie ampli po linii ARC i po chwili słychać też dźwięk z amplitunera. Mimo jako takiego "ogarnięcia" tematu jest kilka problemów. 1. Przyciśnięcie na pilocie amplitunera Yamaha przycisku dostępu do menu (np. konfiguracji głośników - ikona "kółka zębatego") wywala amplituner do jakby innego źródła i po wyjściu z menu jedynym sposobem na ponowne oglądanie treści z UPC jest wyłączenie sprzętu. Restart samego ampli nie pomaga, trzeba go wyłączyć i jeszcze raz od początku odpalić sekwencję (UPC+TV). Pomimo ustawienia konfiguracji SCENE w tym przypadku nie pomaga naduszanie klawisza SCENE (pomaga w przypadku opisanym poniżej). 2. Naciśnięcie przycisku "INPUT" na aplitunerze, np. na TUNER - zapodaje dźwięk z innego źródła, ale nie da się wrócić do źródła sygnału z ARC-a.....chyba, że ustawicie sobie, podczas pracy z kontentem UPC, konfigurację SCENE (co ja zrobiłem). Jak nie macie zrobionej konfiguracji SCENE, to w takim przypadku trzeba restartować sprzęt. Teraz moje pytania: 1. Czy coś zrobiłem źle? Czy wobec braku CEC-a w dekoderze UPC postąpiłem słusznie podłączając go bezpośrednio do TV jako HDMI-IN? Czy może jednak podpiąć dekoder UPC do ampli i/lub ewentualnie dopiąć jeszcze optyka z wyjścia w TV do wejścia w amplitunerze? (w przypadku połączenia dekodera bezpośrednio z telewizorem przez HDMI)? 2. Dlaczego tryb z ARC-a pokazuje się na wyświetlaczu Yamahy jako "AUDIO1" (tak, wiem, że można zmienić jego nazwę) - myślałem, że ta nazwa odpowiada SPDIF? (dźwięk na pewno nie idzie optykiem) 3. Czy istnieje jakiś "work-around" względem problemu z dekoderem Horizon? Nie wiem, jakaś przystawka ....? 4. Czy dekoder Horizon może ew. sterować amplitunerem Yamaha... (programowanie pilota)? Generalnie chodzi o to, żeby jak najmniej operować pilotem/pilotami. Moja kobieta sobie po prostu z tym nie radzi, a ilość zamieszania jakie w związku z tym wprowadza rośnie wykładniczo do ilości koniecznych kliknięć. Dziękuję bardzo
  8. Dzięki S4Home za rzeczową odpowiedź. Postanowiłem podnieść jednak TV, ma mocowanie VESA więc to wykorzystam, przy tym nie będę musiał ustawiać go na głośniku centralnym, a koszt nowego stojaka to raptem ~100 zł.
  9. Poprawka - telewizor waży prawie 25 kg (plazma), więc postanowiłem umiejscowić go wyżej, żeby zrobić dość miejsca na centralny. Jeszcze tylko nurtuje mnie kilka zagadnień: 1) Czy zamiast Dali Zensor Vokal do zestawu Yamaha 685 + Dali Zensor mogę zapodać Dali Oberon Vokal (kolorystycznie pasuje). 2) Co jeszcze ew. pasowałoby w okolicach tej ceny do przedstawionego zestawu? Polk Audio Signature S30? Bardzo dziękuję za dotychczasową pomoc. Pozdrawiam.
  10. Q21/S4Home - dziękuję, bo część sprzętu kupowałem od Was i jestem zadowolony. Wpadł mi jednak do głowy jeszcze jeden pomysł.....a może by tak postawić telewizor na głośniku centralnym? Muszę tylko sprawdzić ile waży ale podstawka ma dość dużą powierzchnię więc ciężar byłby szeroko rozłożony, wypadałoby wtedy dobrać tylko stosownie głęboki głośnik centralny - podstawka TV ma kształt elipsy. Tu oczywiście myślałbym o Dali Zensor Vokal, ew. Dali Oberon Vokal, tylko nie wiem jak solidnie zbudowane są te kolumny i czy możnaby na nich coś stawiać. Szukając rozwiązania zagadnienia na forum AVS spotkałem się z komentarzami, że można tak robić, a nawet wpływa to pozytywnie na kolumnę, bo rzekomo dociążona gra lepiej. Jakie jest Wasze zdanie? Mogę ew. wymienić stojak pod TV kupując jakiś uniwersalny, ale wyższy np. https://allegro.pl/oferta/biurkowy-stojak-uchwyt-podstawa-noga-do-tv-kfg-1-7116984595 - i wtedy mam więcej miejsca bezpośrednio pod TV i problem znika. Telewizor nie jest już dawno na gwarancji, więc mogę sobie kombinować.
  11. Witam. Aktualnie posiadam zestawik amplituner Yamaha + kolumny Dali (Zensor). Potrzebuję głośnika centralnego o małej wysokości, ma on znajdować się pod telewizorem, niestety ekran zaczyna się już na wysokości 13,5 cm, stąd też głośnik musi być maksymalnie niski. Po lekturze ofert znalazłem 3 modele, które by pasowały: 1) Polk Audio S35E, szer. 61,98 cm, wys. 10,48 cm; 2) Taga Harmony Platinum LCR-60 SL, szer. 76 cm, wys. 13,5 cm; 3) Klipsch R-34C, szer. 66,04 cm, wys. 13,21 cm. Skłaniam się oczywiście ku Polk Audio, ale nie wiem czy to rozsądny mariaż z Dali i Yamahą....Jak myślicie?
  12. Jestem po pierwszych dniach z system 2.1 Yamaha 685 + Dali Zensor 3 + SVS SB-1000. Pierwsze wrażenia: nigdy wcześniej nie miałem styczności z takim dźwiękiem w domu. Jest niesamowity. System wg mnie ma ciepły bas i bardzo czytelne górne częstotliwości. Jest jeszcze za wcześnie by pisać konkrety, ale teraz dopiero słychać jak bardzo brzmienie uzależnione jest od jakości źródła, np. próbki 24bit wokalów z youtuba, czy demówki HQ albo nagrania HI-FI z Tidala pokazują o niebo lepiej możliwości sprzętu niż sygnał z dekodera NC+ na niektórych kanałach, czy teledyski z YT z gorszym dźwiękiem. Wprawdzie amplituner wygładza sporo, ale rozwija skrzydła dopiero po zetknięciu się z wysokiej jakości materiałem. Co jeszcze zauważyłem - przy transmisji BT z iphona wymaga jest korekcja lip sync, dźwięk rozjeżdża się z obrazem, tego efektu nie ma przy Airplay (zapewne chodzi o szerokość dostępnego pasma). Subwoofer to wielkie bydle jak na moją przestrzeń, spodziewałem się mniejszych gabarytów. Jego brzmienie w pełni jednak mnie zadowala. Nie robiłem jeszcze korekcji akustyki YPAO R.S.C., nie wiem czy ona jest możliwa i celowa przy systemie 2.1. Generalnie dopiero teraz widzę, że pomysł na kolumny podłogowe w moim pomieszczeniu był bez sensu i jedynym sensowym rozwiązaniem były właśnie kolumny podstawkowe. Jestem w trakcie dalszej rozbudowy do 5.1. Mam w związku z tym 2 pytania: głośniki surround (Dali Zensor Pico) tak jak i przednie chcę umieścić na standach. Przednie stoją na standach wysokości 70 cm, do tylnych mam możliwość dokupienia standów o wysokości 76 cm lub 90 cm (nie mogę niższych). 1. Czy głośniki surround mogą stać wyżej niż przednie, tj. 70 cm przód vs 90 cm tył? 2. Czy głośniki surround mogą stać szerzej niż przednie (mam taką możliwość)?
  13. Tak, zdecydowanie, porównując z najtańszymi ofertami w Polsce. Mowa o subwooferze i amplitunerze. Kolumny frontowe miałem z innego źródła.
×
×
  • Utwórz nowe...