Skocz do zawartości

7Audio

Uczestnik
  • Zawartość

    37
  • Dołączył

  • Ostatnio

Informacje osobiste

  • Lokalizacja
    Gdańsk

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. @Bartek Chojnacki Przeglądając normę ISO354 w załączniku o sposobie montażu próbek, typ G opisuje jak badać kurtyny , zasłony itp. , czyli materiał w pewnej odległości od powierzchni ściany. Wnioskuję, że zwisające baffle lub podwieszone płaskie wyspy sufitowe można podpiąć pod ten typ badania i wówczas pomiar taką metodą ma jednak jakiś sens.
  2. Bartek, obroniłeś się i jeszcze dodałeś sporo od siebie, kosztem wolnego czasu w weekend Faktycznie trzeba sprawdzać według jakiej normy badane są materiały w komorze pogłosowej, bo iso354 nie jest metodą dla „wiszących wysp”. Zakładam jednak , że jeśli poważny europejski producent podaje wsp. pochłaniania dla materiału w aplikacji wiszącej wyspy to jest to zbadane prawidłowo, według innej normy. Do sprawdzenia.
  3. Hej, Mam wrażenie , że akustyk @Bartek Chojnacki czasem coś palnie... i niepotrzebnie miesza ludziom w głowach. Pozwolę sobie sprostować powyższą wypowiedź: Absorbery szerokopasmowe zbudowane w oparciu o materiały porowate jak wełna mineralna, poliestrowa, pianka poliuretanowa itp. są najskuteczniejsze w miejscach, gdzie cząsteczki fali akustycznej mają największą prędkość. Na powierzchni ściany pomieszczenia cząstki mają prędkość najmniejszą. Dlatego im dalej od ściany tym materiały takie są skuteczniejsze - głównie w niskim paśmie. Jak pokazują liczne badania laboratoryjne odsunięcie materiału np. 20 cm od ściany / sufitu przynosi znaczny zysk w niskich częstotliwościach. Są to różnice, w zależności od produktu, sięgające nawet 0,15-0,45 współczynnika pochłaniania dla częstotliwości w paśmie 100-500 Hz. Nie musi być to zamknięta konstrukcja. Mówimy np. o płycie z wełny poliestrowej zawieszonej na linkach pod sufitem. Absorbery rezonansowe , przeponowe zwane pułapkami basowymi działają najlepiej w miejscach, gdzie fala akustyczna ma największe ciśnienie - czyli blisko ściany , a w szczególności w narożnikach pomieszczeń. Tam najskuteczniej będą działać rezonansowe , przeponowe pułapki basowe. Powyższe nie oznacza , że materiały porowate nie działają w niskim paśmie na powierzchni ścian, czy w narożnikach. Oczywiście , że działają, ale musi to być odpowiednia gęstość i grubość. Przy okazji narożników zajmuje to jednak dużo miejsca i mocno chłonie wyższe pasmo. Mówi się, że wpływa to na nieco gorszy odbiór, szerokość stereofonii. Jedni taki efekt lubią, inni nie. W dobrze zaprojektowanych salach koncertowych, szczególnie tych o większej kubaturze, bardzo rzadko stosuje się goły materiał pochłaniający z tkaniną. Zwykle ściany pochłaniające pokrywa się wełną i płytami o bardzo drobnej lub niewielkiej procentowo perforacji, które tworzą ustrój mający za zadanie głównie ogarnąć niskie i średnie pasmo i w ten sposób wyrównać charakterystykę pomieszczenia nie przegłuszając go. Inne normy pogłosowe są w kinach, tam tej wełny obitej tkaniną jest więcej na ścianach, krótszy pogłos. Zwykle błędem jest ustawianie równolegle do siebie dwóch powierzchni szerokopasmowo pochłaniających. Zasada LEDE - live end dead end sprawdza się doskonale w przypadku przedniej i tylnej ściany. Szczególnym przypadkiem są pierwsze odbicia boczne. Tutaj w projektach, które dostajemy i wykonujemy często stosuje się absorbery , ale np. w wielu profesjonalnych montażowniach dźwięku w takich miejscach stosuje się proste, głębokie dyfuzory 1D N7 w odpowiedniej konfiguracji. W połączeniu z resztą adaptacji brzmi to znakomicie. Generalnie, odbiegając nieco od tematu, taka konstrukcja dyfuzora 1D czy 2D wydaje się prosta, ale.. jak zawsze liczą się szczegóły. Materiał , proporcje, sztywność poszczególnych elementów, twardość, szczelność pomiędzy studniami. Dla obiektów użyteczności publicznej liczy się ponadto grubość ścianek, powłoka i związana z tym odporność na ogień. Wszystko ma wpływ na efekt końcowy. W sprzedaży są dyfuzory tańsze , droższe, lepiej i gorzej wykonane, z mniej lub bardziej naciąganą specyfikacją. Są również szczególne przypadki jak drogie, efektownie wyglądające, a źle konstrukcyjnie wykonane, które mimo , że drewniane to więcej pochłaniają niż rozpraszają, rezonują, a przez to selektywnie filtrują lub się wzbudzają. Z reguły najlepiej wypadają najprostsze dyfuzory jednowymiarowe 1D N7 , najchętniej wybierane przez akustyków, bo w standardowym rastrze 60x60 cm mają najniżej schodzące pasmo rozpraszania. Ten kto kiedykolwiek miał do czynienia z profesjonalną akustyką i pomiarami wie , że najważniejsze , najlepsze efekty osiąga się rozpraszając nie jak najwyższe częstotliwości , a wydawałoby się stosunkowo wąskie i niskie pasmo rzędu 300 - 2400 Hz. Tam w muzyce dzieje się najwięcej, to newralgiczne, najistotniejsze 3 oktawy. W domowych warunkach adaptując narożniki pułapkami basowymi i rozsądnie ściany/sufit w rastrze 60x60 cm, wykorzystując do tego w odpowiednich proporcjach 2 porządnie wykonane typy ustrojów jak absorber , dyfuzor + "gołą ścianę" można uzyskać piękne efekty. Nie zawsze wiąże się to z astronomicznymi wydatkami. Ważne , aby zachować naturalność dźwięku, wyrównać charakterystykę częstotliwościową, skrócić nieco pogłos, absolutnie nie przesadzać z tłumieniem. W przetłumionym pokoju źle się żyje, człowiek szybko się męczy, robi się senny. Zauważyłem, że akustyk Bartek łatwo dzieli produkty na lepsze i gorsze według swojego... widzimisie? Raczej nie, po prostu jest to podyktowana względami komercyjnymi, zimna kalkulacja. Laik tego nie zauważy, ale człowieka z branży to śmieszy. Rozumiem, że na rynku audio jakoś trzeba funkcjonować i przy okazji udzielania rad prowadzić działalność na rzecz "swoich" produktów i marek.. Spoko. Kiedyś nieprzychylnie patrzyłeś na styrodur, teraz twierdzisz, że styropian EPS jest okey Wypowiadasz się na temat dyfuzora PRD konkurencji , że zbity z kantówek i niepomierzony... A kto mierzy? Wy mierzycie rozpraszanie i dyfuzje tych dyfuzorów z Mega Acoustic? Wiadomo , że nie. Każdy znany nam producent te dane opiera na kalkulatorach i symulacjach. Nie ma w tym nic złego, bo pomiar jest trudny i czasochłonny. Pomiarów nie robią Vicoustic i nie robią Artnovion. To są symulacje. Wartości współczynnika pochłaniania drewna sosnowego łatwo odszukać w tabelach. Każdy profesjonalny akustyk będzie wiedział jak taki ustrój "zbity z kantówek" się zachowa. Ty chyba również? Coś jest ble , bo nie ma wykresu... Nie wszystko. Z drugiej strony, wiesz o tym, że mógłbym się w paru istotnych, merytorycznych kwestiach przyczepić do konstrukcji dyfuzorów Mega Acoustic i dołączonych wykresów, ale po co?
  4. Absorber Cloud Pro - Seven Audio Szerokopasmowy panel pochłaniający wykonany ze skompresowanej wełny poliestrowej o dużej gęstości o doskonałych właściwościach akustycznych. Panele przebadane w komorze pogłosowej zgodnie z normą ISO 354. Klasa odporności ogniowej: B-s1 d0 (możliwość stosowania w budynkach użyteczności publicznej). Najprostszy i najskuteczniejszy sposób do akustycznej adaptacji sufitu w salonach audio, domowych i profesjonalnych studiach nagraniowych, biurach, dyskotekach itp. Niezwykle wydajna akustycznie, lekka, niepyląca, bezzapachowa, hydrofobowa, bezpieczna dla zdrowia konstrukcja. Precyzyjne, wysokiej jakości formatowanie. Zapewniają wysoki przyrost jakości akustycznej w adaptowanej przestrzeni, nie powodując nadmiernego przytłumienia wysokich częstotliwości dźwięku. Z tyłu panelu wkręcono gwintowane kołki umożliwiający montaż linek lub haczyków sufitowych. Wieszanie na ścianie na 2 małych gwoździach lub wkrętach Kolor: biały Zakres absorpcji: 100-20000 Hz Całkowite wymiary panelu: 120 x 60 x 5 cm Waga: 2 kg / szt. To prawdopodobnie najlepsze pod względem prostoty, formy i cech użytkowych rozwiązanie akustyczne na sufit pomieszczenia odsłuchowego. Podwieszając panel na linkach w odległości 20 cm od sufitu uzyskuje się znaczną poprawą pochłaniania niskich częstotliwości. Przebadane laboratoryjnie. Panele te, ze względu na swoją lekkość, po zastosowaniu odpowiednich podstawek (do kupienia na osobnej aukcji) mogą służyć jako przenośne przegrody akustyczne / wolnostojące parawany do nagrań lektorskich / muzycznych lub do uzyskania większego komfortu w pracy biurowej. Poprzez zastosowanie nowej technologii produkcji panel jest gładki powierzchniowo, nie ma tu mowy o pyleniu (np. wełna mineralna) czy odstających włoskach jak w przypadku zwykłego filcu.
  5. Absorber Cloud Pro Szerokopasmowy panel pochłaniający o doskonałych właściwościach użytkowych. Właściwości akustyczne przebadane w komorze pogłosowej zgodnie z normą ISO 354. Klasa odporności ogniowej: B-s1 d0 (możliwość stosowania w budynkach użyteczności publicznej). STANDARD 100 by OEKO-TEX Najprostszy i najskuteczniejszy sposób do akustycznej adaptacji sufitu. Niezwykle wydajna, lekka, bezpieczna dla zdrowia konstrukcja. Precyzyjne, wysokiej jakości wykonanie. Rdzeń stanowi sprasowana, nowoczesna, sztywna wełna poliestrowa o dużej gęstości 50 kg/m3 i grubości 50 mm Precyzyjne, wysokiej jakości formatowanie Niepylący, bezzapachowy, hydrofobowy, bezpieczny dla zdrowia Montaż pod sufitem za pomocą linek / na ścianie za pomocą 2 małych stalowych gwoździ Kolor: biały, szary Zakres absorpcji: 100-20000 Hz Całkowite wymiary panelu: 120 x 60 x 5 cm Waga: 2 kg / szt. Panel wykonany solidnie i estetycznie. To prawdopodobnie najlepsze pod względem prostoty, formy i cech użytkowych rozwiązanie akustyczne na sufit pomieszczenia odsłuchowego. Cena za szt. 350 zł
  6. Vibro Stand Pro wykorzystuje 2 zjawiska fizyczne do tłumienia drgań: materiał antywibracyjny o właściwej sprężystości oraz dużą masę fundamentu. Są to podstawowe rozwiązania stosowane zarówno w akustyce jak i w budownictwie. Sprężysta mata tłumi większość drgań małej mocy i utrzymuje głośnik stabilnie w miejscu, natomiast masywna podstawa przejmuje drgania o większej energii niskich tonów.
  7. Pułapki basowe wykonane według dokładnej specyfikacji oryginalnego projektu Vicoustic. W najnowszej wersji wykonujemy frezowane CNC fronty z twardej i pięknej sklejki dębowej 1 klasy. Możliwość wykończenia ramy jak i frontu na dowolny kolor. Szczegóły i możliwość zakupu na allegro: https://allegro.pl/oferta/bass-trap-pro-pulapka-basowa-panel-akustyczny-8543811366 Dla użytkowników forum 10% rabatu.
  8. Biurkowe / stołowe podstawki pod monitory studyjne, głośniki, subwoofer, soundbar, piec gitarowy oraz inny sprzęt grający wymagający wibroizolacji. Szczegóły na allegro: https://allegro.pl/oferta/vibro-stand-pro-podstawki-pod-monitory-glosnik-12368766343
  9. Oferujemy pełną gamę produktów akustycznych. Szczegóły, opisy i dane techniczne na allegro. Zapraszamy do kontaktu! Na poniższych zdjęciach: Dyfuzor Schroedera 1D N49 Fractal Floor panel Dyfuzor Schroedera 1D N98 Fractal Floor panel Absorber Pro Bass Trap Pro
  10. Dziękuję za wspomnienie o moich dyfuzorach :-) Koń jaki jest, każdy widzi. Dodam tylko, że ta konstrukcja nie jest "dwustronna", ma z tyłu płaską płytę ze sklejki i może być dzięki temu trochę sztywniejsza. Każda z "płytek" po zamocowaniu jest nieruchoma. Wymiary dyfuzora to: 587 x 587 x 133 mm
×
×
  • Utwórz nowe...