Skocz do zawartości

Marcin Jaśkiewicz

Uczestnik
  • Zawartość

    38
  • Dołączył

  • Ostatnio

O Marcin Jaśkiewicz

  • Ranga
    Debiutant

Informacje osobiste

  • Lokalizacja
    Warszawa

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. No właśnie ! Czy mógłbyś coś napisać na temat różnicy w jakość dźwięku (w szczególności szerokości i głębokości sceny i wyrazistości w "rysowaniu" instrumentów czyli szeroko pojętej przestrzenności) pomiędzy Klipsch RP-8000F a Klipsch R-820F Na pierwszy rzut oka różnice w budowie kosmetyczne a cena odpowiednio 3000 i 1800 zł czyli ogromna różnica. Do poszukiwanego wzmacniacza chodzą mi właśnie po głowie te Klipsche i Tannoy Revolution XT 8F. Ze wzmacniaczy, biorąc pod uwagę, że ma być jak najwyższa jakość DACa po optyku, na placu boju pozostały : Denon PMA-1600NE Cambridge Audio CXA81 NAD C368 Rotel A12 stosunkowo słaby DAC Hegel H90 stosunkowo słaby DAC Audiolab 6000a Co byś z tego złożył (wzmacniacz + kolumny) aby wyszedł dźwięk opisany na samym początku - oczywiście źródła przyłączane wyłącznie przez złącza optyczne. PS. Nie mam jakoś przekonania do kolumn marki Magnat ...
  2. To nie dla mnie ... nie uznaję rynku wtórnego ani niszowych produktów. Jestem zdania, że najlepiej jest wyszukać perełkę na rynku pierwotnym wśród sprzętu mainstreamowego odpowiedno dobierając wzmacniacz do kolumn i nie płacąc 300% marży za bardzo uznaniowy dźwięk "audiofilski". Jestem fanem NAD, Yamacha, Denone, Klipsch, Polk itp.
  3. Masz trochę racji ale z drugiej strony napisałem o jaki mi chodzi dźwięk i do jakiej muzyki : - Zależy mi aby dźwięk był "duży", spektakularny i przestrzenny. Pokój 35m2 - do muzyki filmowej, rocka, koncertów symfonicznych oraz do oglądania filmów (zamiast kina domowego)
  4. Wiem o tym. Założyłem post bo nie chcę wypożyczać 6 wzmacniaczy i 3 par kolumn tylko 2-3 wzmacniacze i 1-2 pary kolumn. Jeśli chodzi o recenzję to po prostu wszystkie dzielę przez trzy bo zakładam, że mniej więcej równo są naciągane Ale znalazłem sposób jak je rozpracować i dociec prawdy Co sądzicie w kontekście moich poszukiwań (wymagania jak w pierwszym poście) o fajnym cenowo zestawie : Audiolab 6000a + Klipsch R-820F Proszę tym razem już o ostatnią poradę 1. Czy Audiolab 6000a jest lepszy niż NAD C368 - przy słuchaniu ich przez wejścia optyczne (przy neutralnych dla obu kolumnach) ? 2. Czy opłaca się dopłacać 2x1200zł do Klipsch RP-8000F w stosunku do Klipsch R-820F ? Jest pomiędzy nimi słyszalna różnica na sprzęcie klasy Audiolab 6000a ?
  5. A więc z poniższej listy zdecydowanie na pierwsze miejsce wyszedł : 1. Denon PMA-1600NE Cambridge Audio CXA81 NAD C368 Rotel A12 Hegel H90 Audiolab 6000a Niestety w recenzjach PMA-1600NE piszą, że 1. Przestrzenność dźwięku mogła by być lepsza : Do pełni szczęścia zabrakło mi też bardziej trójwymiarowej, ciut głębszej sceny stereofonicznej. Przestrzeń serwowana przez Denona na pewno nie jest zła - wzmacniacz nie ma żadnych problemów z budową obrazu dźwiękowego w wymiarze szerokości i pozwala precyzyjnie zlokalizować źródła pozorne. Ale mimo wszystko przestrzeń jest "tylko dobra", a przy tak dobrej dynamice i przejrzystości aż chciałoby się, aby dźwięk jeszcze chętniej odrywał się od głośników i był bardziej "otaczający" 2. NAD C388 przedstawiony został jak wzmacniacz bardziej energiczny i dynamiczny niż Denon : Dynamika (NAD C388) ma wymiar zarówno siły, jak i szybkości; uderzenia bywają szerokie i masywne, albo krzepkie i punktowe; nawet Denon (PMA-1600NE) nie ma takiego rozmachu, jest może bardziej zdyscyplinowany i dokładny, woli wyhamować, niż rozpędzić i jechać po bandzie. NAD C388 i Denon PMA-1600NE są w tej samej cenie ... który z nich byście wybrali - przy opisanych na samym początku oczekiwaniach ? - Wzmacniacz ma być do muzyki filmowej, rocka, koncertów symfonicznych oraz do oglądania filmów - Zależy mi aby dźwięk był "duży", spektakularny i przestrzenny. Pokój 35m2 Jeśli ten NAD C388 byłby wyraźnie lepszy od Denona to biorę pod uwagę zmianę kolumn na inne : np. Tannoy Revolution XT 8F lub Pylon Diamond 28, aby jak piszecie z NADem nie było za ostro
  6. To może zdradzę co na chwilę obecną przykuwa moją uwagę, ale zakładam, że nie wyczerpuje tematu i przede wszystkim nie wiem na którym otrzymam najlepszy dźwięk przez złącza optyczne (Zależy mi aby dźwięk był "duży", spektakularny i przestrzenny). Nie będą korzystał ze złączy analogowych więc to bardzo zmienia tradycyjne podejście do jakości dźwięku, które standardowo oceniane jest na podstawie dźwięku z CD połączonego drogą analogową - proszę o tym pamiętać Denon PMA-1600NE (w środku zbudowany jak marzenie ale podobno nie idzie to proporcjonalnie z mocnym i energetycznym dźwiękiem) Cambridge Audio CXA81 (czy rzeczywiście objawienie jak pisze "What Hi FI" ?) NAD C368 (dużo osób mówi, że ma suchy dźwięk i gorszą przestrzeń niż np. NAD C356 BEE) Rotel A12 Hegel H90 ? (podobno w Polsce został sztucznie przereklamowany w recenzjach) A może ktoś potrafił by wybrać np. 3 najlepsze i ułożyć w kolejności ? Będę wdzięczny za jakieś uzasadnienie Oczywiście pamiętajcie, że najlepiej aby dobrze zgrywał się z Klipsch RP-8000F
  7. Witam, Proszę o poradę, który wzmacniacz stereo do ok. 5000 zł zapewni najlepszy dźwięk z wejść optycznych i w drugiej kolejności z USB (komputer) - czyli będzie posiadał DAC, który wykorzysta cały jego potencjał jakości dźwięku. Wzmacniacz ma być do muzyki filmowej, rocka, koncertów symfonicznych oraz do oglądania filmów (zamiast kina domowego). Źródłem (podłączenie optyczne) będzie posiadany "zwykły" odtwarzacz DVD (wolę zainwestować pieniądze w lepszy wzmacniacz i kolumny niż nowy CD), telewizor i na końcu komputer. Chciałbym kupić do niego kolumny Klipsch RP-8000F. Zależy mi aby dźwięk był "duży", spektakularny i przestrzenny. Pokój 35m2
  8. Czyli zrobiło nam się wąskie grono do odsłuchu Yamaha A-S701, NAD C368 (C356 BEE powinienem w tym wypadku odpuścić ?) i .... Atoll in100 SE . Oczywiście liczy się tu także stosunek jakość / cena, stąd różne półki cenowe.
  9. A czy podasz mi namiary na solan, który wyśle mi 10 wzmacniaczy i 10 par kolumn celem odsłuchania w domu ?
  10. Ojjj .... to ja teraz bardziej czuję się oczerniony i to mocno. Zacytowałem przecież już niezbyt dobre opinie na ten temat powyżej, Czytałem tego więcej i nie mam czasu, żeby odnaleźć teraz wszystkie ale znalazłem jeszcze jedno : "Arturas, producent ma gleboko nasz kraj, w koncu poszly pieniadze na recenzje do "sprawdzonych" przez krajowego dystrybutora recenzentow, napisano wszystko dokladnie tak jak chcial zleceniodawca i teraz czas na spijanie smietanki. Powiem Ci, ze Francuz jak do niego napiszesz, ze jego bubel w postaci Atoll-a cd 100se2 ma wade konstrukcyjna i co oni na to, odpowiadaja, ze przeciez to drobiazg - wystarczy dolutowac kilka rezystorkow i po sprawie... Oczywiscie nie licz na chocby jedno slowo typu - przepraszamy czy przykro nam z tego powodu. Malo tego - dajesz ten bubel na gwarancji do serwisu, Atoll przysyla "poprawiony" wyswietlacz, ktory owszem - juz w polowie nie przygasa pulsacyjnie jak to robil od nowosci (wada konstrukcyjna) ale w zamian otrzymujesz pierwsza i ostatnia kolumne wyswietlacza przygaszona.... Taaaka naprawa! A juz o naprawie zgrzytajacego napedu w tym cedeku nie wspomne - po "naprawie" czyli tylko konserwacji te zgrzyty wystepuja jeszcze czesciej i na wiekszej ilosci plyt CD niz przed oddaniem do serwisu. Oczywiscie serwisowi jest z tego powodu przykro ale oni wady nie stwierdzili... Gdyby ktos chcial sie przekonac osobiscie czy mowie prawde czy klamie to zapraszam do siebie. Dokladnie cala reklamacje opisalem w klubie Atoll-a, gdzie jak sie okazuje nie jestem jedynym, ktory milo wspomina krajowy serwis. Po cholere ta cala "gwarancja" sie pytam?" Czy w to wierzyć czy nie ... ??? A czy wierzyć w super pozytywne recenzje, które wychwalają sprzęt pod niebiosa ??? A co sądzić o recenzjach tego samego magazynu, gdzie prawie zawsze pojawia się np. "te kolumny grają jak dwa, trzy razy droższe" ... To jak wszystkie tak grają to do czego w końcu się porównujemy ? Dlatego dobrze jak przedrze się jakaś przeciwwaga ... miejmy nadzieję tylko, że uczciwa. A że odsłuchać trzeba to wiadomo, tylko najpierw trzeba wybrać wąskie grono aby nie zamawiać Tira sprzętu ... A wracając do wątku to faktycznie NAD C368 będzie w moim przypadku (zdecydowanie) lepszy od Yamaha R-N803D ? Wszyscy tak uważają ? Pytam, bo czytałem, że C368 ma "chude" brzmienie bo to klasa D ... dlatego chcę się upewnić ... A może żeby było łatwiej to czy C368 da mocniejszy i bardziej przestrzenny dźwięk niż C356 ? Czy w ogóle warto dopłacać do C368 jeśli komuś wystarczy włącznie goły wzmacniacz (C356) bo ma DACa ?
  11. Rozjechał nam się wątek ... Co Waszym zdaniem lepiej brzmi : Yamaha R-N803D czy NAD C368 ?
  12. Tylko i wyłącznie stereo ... żadnego KD. Ja korzystam wyłącznie z telewizji naziemnej a tam poza TVP jeszcze nikt nie opanował do tej pory transmisji w prawidłowej jakości Full HD (zbyt duża kompresja, zbyt mały bitrate itd.) Podejrzewam że ze ścieżką 5.1 czy 7.1 jest podobnie
  13. Mam Pioneera A-30 i Monitor Audio MR2 i chcę wymienić na coś lepszego (wg powyższych kryteriów) Pomoc forumowiczów potrzebna mi jest po to aby wybrać dwa, trzy najlepsze wzmacniacze i dwie pary kolumn i wypożyczyć na odsłuch do domu. Nie chce brać nie wiadomo ile bo to problem i dla sklepów i dla mnie . Sam nie lubię kupować czegoś w rozpieczętowanym kartonie nie mówiąc już z wystawy, także sam też nie chce się do tego nadmiernie przyczyniać. Od cały sekret tego wątku
  14. ale nie o to chodzi ... mam podobny (czyt. bardzo mieszany) pogląd na "audiofilską" półkę i dla tego próbuję znaleźć "perełkę" wśród mainstream`owych produkcji... z których szczególnie utkwiła mi w głowie Yamaha i NAD. Pewnie jak by Attol miał dłuższą gwarancję lub nie próbujący postawić na swoim serwis to może bo go dalej rozważał. Ale miałem już do czynienia z takim podejściem serwisu/ producenta także się tego obawiam.
×
×
  • Utwórz nowe...