Skocz do zawartości

Butler

Uczestnik
  • Zawartość

    5 020
  • Dołączył

Informacje osobiste

  • Lokalizacja
    Gdańsk

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Amplituner... Ma HDMI, ma ARC, więc możesz w pełni (bez Atmosa) wykorzystać potencjał z filmów dostępnych na VOD za pośrednictwem telewizora. Jest Dolby TrueHD oraz DTS-HD MA oraz HRA, to po podłączeniu odtwarzacza/playera do wejść amplitunera odtworzysz wszystkie filmy pochodzące z BluRay, oczywiście także bez Atmos. Minus... OSD jest bardzo archaiczne, brak bluetooth. No i przede wszystkim to model mający już dekadę bo mamy 2025r. Na rynku masz NOWY Denon AVR-S670H który jest podstawowym modelem Denona o podobnej mocy i z taką samą ilością kanałów, ale z o wiele bardziej zaawansowaną współczesną elektroniką wart na rynku poniżej 1500zł. Wobec tego więcej jak 300zł bym za tego Pionka nie dał. Kolumny to totalna budżetówka, fajerwerków nie będzie ale na początek jeśli ktoś Ci odda komplet z ampli za 600-700zł a nie masz zamiaru kupić NOWEGO ampli (to by było bardziej racjonalne) to o ile wszystko SPRAWNE - możesz kupować.
  2. Wiem jak to działa, wiem jak gra upfiring i jak się ma do fizycznych kanałów. I przyznam że dla mnie osobiście jakby Nakamichi zamiast 11.4.6 napisało 5.4.4, albo mocno naciągane 9.4.4 (jeśli moduł centralny oraz surroundy generowały by dodatkowe kanały na zasadzie obcić), to by było bardziej wiarygodne. Nie chciałbym wchodzić z kimś w polemikę, nie miałem z tym "wynalazkiem" osobiście do czynienia i nawet z chęcią bym posłuchał/poczytał jaka to kosmiczna technologia przeczy mojej logice, jednak na tą chwilę 11.4.6 uważam za mocno naciągany marketingowy bełkot, nie umniejszając jednak rozmachu "belki" samej w sobie która zapewne potrafi zaprzeć dech w piersiach dla kogoś mniej obsłuchanego.
  3. Bas basem, łomot to żaden wyczyn. Mnie tylko ta ilość kanałów nie za bardzo się zgadza. Napisałem, wiem że są surroundy. Tylko że oprócz SL/SR muszą z nich grać także SBL/SBR oraz TRL/TRR dzięki odbiciom by deklarowana ilość kanałów zgadzała się z papierkiem. No nie ogarniam jak to ma mieć ręce i nogi w losowym pomieszczeniu Kowalskiego.
  4. I jeden kąt symuluje że gra coś z przodu (w zamian za TFL/TFR bądż FHL/FHR) a ten drugi odgrywa kąt z góry (w zamian za TML/TMR)? Za prosty jestem by taką teorię zrozumieć że odbcia z jednego kierunku moża tak precyzyjnie skierować
  5. Ogólnie to belka która daje podobno "radę". Ciężko by nie dawała za nielekką już kasę, wątpię by ktoś przechodząc z budżetowych Samsungów, LG itp. nie poczuł tu wielkiego skoku jakościowego. Nie za bardzo jednak do mnie dociera 11.4.6 które ten system niby potrafi zdekodować i ZAGRAĆ. Chodzi mi o fizyczność przekazania 11 kanałów warstwy podstawowej kiedy zestaw składa się belki centralnej dającej 3 bezpośrednie kanały (LCR) oraz analogicznie bezpośrednie 2 surroundy (SL/SR), więc łącznie 5 kanałów. Cała reszta jest realizowana pośrednio dzięki ścianom? Serio jednostka centralna daje odbicia dla FWL/FWL a surround SBL/SBR? Żeby to miało sens trzeba by mieć zaadoptowane pomieszczenie bez "aneksów" by te dźwięki miały się od czego odbijać, ale wówczas nie kupuje się belki... To samo Atmos. Ogólnie ze skrzywieniem patrzę na upfiring, ale zdaję sobie sprawę że w niektórych aranżacjach zdaje to egzamin bo splot takich warunków jak odległość odsłuchu, kąty odbicia oraz rodzaj sufitu jest sprzyjający. Wtedy da się ogarnąć x.x.4. Ale x.x.6? Gdzie środkowe? Nie ogarniam.
  6. Albo po przekątnych, albo vis/a vis. Na jednej ścianie ich nie stawiaj.
  7. Koledzy Ci napisali które suby warto brać pod uwagę. Ustal budżet bo Anthra W12 jak i Gold W12 to nominalnie grubo ponad 10k, nijak ma się do pierwotnych wyborów. Gold W12 -3 dB @ 25 Hz / -10 dB @ 20 Hz. Jakoś cienko w tej cenie, bardziej do muzyki niż kina. Reszta serii Gold gra fajnie, ale sub? Taki se to łagodnie określenie. Anthra W12 -6 dB @ 16 Hz prezentuje się korzystniej pod kątem zejścia i potęgi dźwięku. A jak bym miał brać któregoś z nich to wybrał bym tańszy... JL Audio e112 lub SVS SB-4000 PS. Miałem wszystie powyższe na testach w domu w połowie zeszłego roku, padło na JL-A, ale wyższy model.
  8. Ok, ok, Arcam. Ale żeby ktoś sobie nie pomyślał że wszystkie amplitunery mają 115/230.
  9. Nie zapomnij że ameryka ma inny voltarz w gniazdku
  10. Ale to x.x.6! Robisz x.x.6? Od początku sprawa się rozchodzi że kąty z x.x.6 chcesz do x.x.4 zastosować nie montując TM nad głową.
  11. Zalecenia dotyczączą kątów w rzucie bocznym (lub z góry przy planowaniu warstwy podstawowej), a nie kątów bezpośrednich.
  12. Zakładam że ucho masz na wysokości około 1m od podłogi. To oznacza że przy stropie na 2,5m masz 1,5m do sufitu. Zgodnie z regułą trójkąta prostokątnego równoramiennego, 45 stopni FH będziesz mieć montując go na spojeniu sufitu że ścianą siedząc 1,5m od ekranu. Im dalej siedzisz tym kąt spada.
  13. O czym teraz piszesz? W rzucie z boku FH masz 45 stopni do odsłuchu? Toż Ci tłukę że 45 jest ok, Twój układ przy 30 byłby do niczego. Albo masz wysoki sufit, albo bardzo blisko ekranu siedzisz. Nie ucz ojca dzieci robić. Mam 3 suby. Źródło LFE w ścieżce jest jedno, dublowanie subow to tylko walka z pasmem.
  14. Wysoko czyli jak wysoko? Masz pomieszczenie z kilkumetrowym sufitem i zachowasz 45 stopni (lub wiecej czyli w rzucie z góry bliżej) do odsłuchu to jest ok i do przełknięcia w x.x.4. Złóż 7.1.6 lub 7.4.6 i nie p....l, wtedy FH i RH mogą być 30 lub mniej. A co ma do tego wtrącenie o 1 czy 4 subach to już nie chce mi się komentować, to wyjściowa dla możliwości pomieszczenia oraz chęci wyrównania pasma, jak na razie żadne źródło na rynku konsumenckim nie oferuje więcej jak 1 kanał LFE.
  15. No ale masz w 7.1.6 TML/TMR? MASZ! Nie mieszaj bo bez źródeł z góry będzie lipa na całego. Jeśli w Auro3D nie ma VOG aktywnego, to po prostu go nie ma bo audio z góry nie jest przewidziane w ścieżce, podobnie jak w zwykłym 5.1 czy 7.1 Zrozum że autor próbuje udowodnić ze FH oraz RH w kątach poniżej 30 stopni całkowicie pokrywa zakres w konfiguracji x.x.4 (nie piszemy o x.x.6)
×
×
  • Utwórz nowe...