Skocz do zawartości

Butler

Uczestnik
  • Zawartość

    4 152
  • Dołączył

Informacje osobiste

  • Lokalizacja
    Gdańsk

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Dokładnie. Przy jednym subie jesteś udupiony przez mody pomieszczenia. W jednym miejscu będzie podbijać, w innym dołek. Szansa że bas w miejscu odsłuchu będzie miał wyrównane, lub chociaż akceptowalne pasmo jest bliskie 0. Dwa suby dają Ci szansę skonfigurować przebieg basu tak że nie stracisz nic z oryginału na którym Ci zależy. A dB to już inna sprawa, Diuny 2 z rakim zalożeniem raczej w domu nie zobaczysz bo instrumenty do ścieżki muzycznej przekraczały 135dB.
  2. No właśnie procesorem. Końcówek ma mniej i by wykorzystać full trzeba dołożyć dwie. W Arcamach nawet cztery. No ale na podbudowie tych ampli można budować 11-kanałowe kino, pozostałe wymienione wyżej tego nie potrafią, Yamaha trzeba by brać RX-A8A, ale jest "trochę" droższa. Tak jak pisałem wielokrotnie, to są konkurencyjne zabawki. Żaden nie posiada najlepszych cech drugiego. Jeden ma kanały, inny Dirac w posagu, kolejny możliwość bezprzewodowych surround itd.. A dźwiękowo to blondynki i szatynki, rude.
  3. Jeśli miałbyś być mniej uciążliwy dla innych mieszkańców to na 100% lepiej mieć conajmniej 2 suby. Nie chodzi o moc tylko o wyrównanie pasma.
  4. Mastering jest różny, hobbystycznie z nim pracuję. Kanał suba jest niezależny, nie jest tworzony w locie z pozostałych. Bardzo często te same dzwięki pojawiają się w LFE oraz L/R, to nic dziwnego. Ale są też przypadki w których w tym samym czasie sub pracuje np. na 80-100Hz, oraz pojawiają się konkretnym kanale zbliżone częstotliwości ale w innej barwie, np. Strzały z karabinu od lewej strony sceny. Trudno wyłapać takie sytuacje, ale się zdarzają w filmach gdzie wysoki bas obsługują kolumny, a sub ich nie ruszą. Poniżej 80Hz raczej takie coś się nie zdarza, nie spotkałem się z tym. Jeśli fronty ustawisz na full band i masz do tego suba to właśnie takie sytuacje mogą się pojawiać. Nie miałem do czynienia jeszcze z takim czymś by sub oraz kolumny frontowe tworzyły zgrany zespół basowy, tak jak to się robi dublując suby w pomieszczeniu. Zazwyczaj wychodzi jedna wielka sieczka.
  5. "Przywoicie" to bardzo niewspółmierne określenie. Nietrudno znaleść opinie w których belki pod TV spełniają tą rolę. Ale jeśli mowa o porównaniu do chociażby średniego poziomu audio stereofonicznych zabawek, to 5-6tys to może być za mało na amplituner kina - oczywiście mowa o nowych sprzętach.
  6. Jeśli pasmo efektu o niskiej częstotliwości zawiera się w kanałach L/P, to kolumny oczywiście go będą go grać do ustawionego odcięcia na ampli. W przypadku gdy w filmie konkretny bas jest zawarty wyłącznie w LFE, to kolumny tego nie zagrają. Wyjątek to konfigurcje typu 5.0 bez suba, wówczas LFE przejmują pozostałe kanały bo ampli zmiksuje nieaktywny kanał LFE. Warto wspomnieć że bas który jest w LFE i ten w pozostałych kanałach to nie jest ten sam dźwięk. Może być, ale nie musi, to oddzielne ścieżki. Nie, wówczas sub nie zagra swojego kanału LFE powyżej 80Hz. Tzn, przejmą go kolumny jeśli tak w ampli go skonfigurujesz. Ale to trochę nietypowa konfiguracja.
  7. Nie do końca. Sub odtwarza LFE w zakresie jaki mu się ustawi na tylnym panelu. Kolumny swoja ścieżkę grają do ustawionego ofcięcia (80Hz), niższe częstotliwości są przekierowane na sub. Można napisać że 80-120Hz kolumny i sub grają razem, z tym że sub wówczas reprodukuje ścieżkę LFE, a fronty L/R.
  8. Różnica po pierwsze może mieć źródło w uwarunkowaniach akustycznych pomieszczenia. Mam na myśli to że tan sam sprzęt może zagrać diameralnie różnie w innych salonach. Po drugie klasa. Yamaha nie jest złym wyborem, ale jak wyżej wspomniałem - Rx-V4A to bardzo podstawowy poziom entry. To samo można napisać o Denonie lecz nie wiem do jakigo modelu się odwołujesz.
  9. Abstrahując od porównania do Denona. Dobry sprzęt można właśnie poznać po tym że przy niskich poziomach vol potrafi zagrać satysfakcjonująco. Twój model to najniższy model w ofercie, chyba za wiele nie ma co oczekiwać.
  10. Spróbuj zainstalować VLC na konsoli. Pamiętaj że PS4 rozpoznaje tylko systemy plików exFAT i FAT32. exFAT pozwala na pojedyncze pliki większe niż 4 GB.
  11. Dźwięk DTS-HD jest gwarantowany z każdego źródła które jest z nim kompatybilne. PS4 jest kompatybilne, amplituner jest kompatybilny, ja problemu nie widzę.
  12. Masz w ampli dwa wejścia HDMI. Pod jedno z nich podepnij konsolę. Obok masz wyjście HDMI, tam podpinasz projektor. Ogólnie ampli już trochę wiekowe, 2007r.
  13. No co wy, chłopaki? Skąd macie takie pochopne wnioski?
  14. Do niczego ten JBL. Aż przykro słuchać sprzętu z takim logiem.
×
×
  • Utwórz nowe...