Skocz do zawartości

sk91

Uczestnik
  • Zawartość

    45
  • Dołączył

  • Ostatnio

Informacje osobiste

  • Lokalizacja
    cw

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. eARC posiada chociażby Audiolab 7000A jednakże uważnie bym dobierał do niego kolumny gdyż gra dość lekkim dźwiękiem i potrafił sypać sybilantami . Do tego z jednymi kolumnami miał dość słabo czytelne dialogi w filmach a z innymi bardzo dobrze. Także nie napalałbym się tylko testował.
  2. Ja bym mimo wszystko wziął na testy do M2si kolumny AudioPhysic Classic 3. Pojawił się test w najnowszym AV- wypadły b.dobrze. Na Temat Audio również polecają łączenie tych marek. Zarówno wzmacniacz jak i kolumny mają rzekomo wybitną stereofonie, a pozostałe cechy powinny się uzupełniać.
  3. A mógłbyś rozwinąć jakie zmiany na plus odczułeś względem A500?
  4. Mam na sprzedaż Pylony Diamond 25 w idealnym stanie. https://www.olx.pl/d/oferta/pylon-diamond-25-stan-gabinetowy-CID99-ID127CoX.html Polecam i Pozdrawiam
  5. No trochę wygląda na przesterowanie kolumn. A co się stało z głośnikiem wysokotonowym?
  6. A mógłbyś opisać jakie są różnice między APC3 a ATC7 ? Czym się objawia przewaga jednych nad drugimi? Z opisu rozumiem że APC3 średnicy nie brakuje w porównaniu do Veli. Kolejna sprawa, jak z wysokimi tonami w APC3? Nie pamiętam już gdzie ale chyba na jednym z blogów albo w rozmowie prywatnej bloger audio wspomniał mi że APC3 mają wysokie tony bardziej szczegółowe, bardziej szlachetne niż Pylon D25 a jednocześnie delikatniejsze. A tutaj np nasz kolega : https://forum.audio.com.pl/topic/81263-monitory-w-przedziale-900-7700zł-moje-wrażenia-z-odsłuchu-sześciu-modeli/ Napisał że góra nie najwyższej jakości i mistrzami wokali nie są- mogłyby być bardziej obecne. Mam obawy czy nie będzie podobnego efektu jak z D25.
  7. Jestem, jestem Dzięki wszystkim za zainteresowanie tematem. Nie spodziewałem się 3 stron odpowiedzi, a raczej 3 postów. Niestety jestem strasznie zajęty. Przygotowania do powitania potomka. Remont który wykonuje samemu po godzinach. Teoretycznie zaglądam tu na forum codziennie ale wieczorem oczy potrafią się zamykać na siedząco. Dopiero teraz przy kawie przeczytałem wszystkie posty. Nie ukrywam że mam kilku faworytów. Najbardziej zaintrygowały mnie ATC SCM 7 których w ogóle nie brałem pod uwagę. Jednakże zastanawiam się czy taki mały głośniczek niskotonowy da mi odpowiednie dociążenie. (One są w obudowie zamkniętej?) Gato FM-8 - o nich zapomniałem. Jeden z naszych kolegów na forum je użytkuje (albo większy model) i też używa je pod tv, konsole (zresztą prowadzi fajna grupę na fb dla graczy). Co do APC3 i ryzyko przebasowienia w 11m2. Ja w 90% czasu będę użytkował sprzęt audio w godzinach wieczornych a więc przy dość niskich poziomach głośności. Przy tak niskich poziomach nawet D25 nie powoduje jakiegoś dyskomfortu. A nawet powiedziałbym że daje to fajne dociążenie. Teoretycznie mógłbym je zostawić ale nie będę ukrywał że odkąd interesuje się audio to zawsze były to kolumny podłogowe. Do tego jest to mój 3 zestaw Pylona. Naprawdę mam teraz dobry powód aby dokonać większych zmian od lat. Dlatego chce iść w monitory i żeby nie były to kolejne Pylony (Chociaż Jaspery 18 też mnie ciekawią ). Dlatego D18 Monitor Mk2 to chyba byłaby ostateczna ostateczność gdyby nic innego mi się nie spodobało. Czy jest ktoś tutaj kto miał okazję porównać Gato i ATC? Jak ogarnę temat z remontami to ruszę z testami. Powiem szczerze że nie wystawiłem jeszcze D25 na sprzedaż... PS. W niedługim czasie wstawię zdjęcie wyjaśniające dlaczego musiałem przenieść się z salonu do pokoju 11m2, które rozwieję wszelkie wątpliwości fanów teorii spiskowych - "Dlaczego sprzedaje D25 po roku użytkowania"
  8. Witam. Ze względu na powiększająca się rodzinę jestem zmuszony przenieść swój cały "ołtarzyk" audio/video z salonu do mniejszego pokoju który ma 11m2. Obecnie jestem w posiadaniu kolumn Pylon Diamond 25 oraz wzmacniacza Cyrus One. Zestaw Audio służy mi nie tylko do słuchania muzyki ale przede wszystkim do filmów/seriali oraz playstation5. Jako ciekawostkę powiem że wzmacniacz Cyrus One wygrał porównanie z Audiolabem 7000A i Arcamami A5, A15 oraz A25. Mam takie wrażenie ze Cyrus One posiada zalety wszystkich wymienionych wzmacniaczy bez ich wad. Łagodność i muzykalność A5. Dynamikę, potęgę i bas z A15 oraz przestrzenność brzmienia z A25. Nie miałem możliwości bezpośredniego porównania ale jeden po drugim w swoich warunkach domowych. Co prawda A15 też zrobił na mnie ogromne wrażenie ale już było dla mnie na granicy ostrości w górze pasma. Ciekawe jest to że o ile A15 miał ostrzejsze wysokie tony o tyle wydawało mi się że podkreśla mniej sybilanty od Cyrusa One. Potęga, dynamika i bas na podobnym poziomie, jednak powietrze i przestrzenność po stronie Cyrusa. Początkowo myślałem aby zmienić D25 po prostu na monitory, najlepiej w wersji Mk2 jednakże są one ogromne. Pokoj tylko 11m2 no i chyba czas na jakieś głębsze zmiany. Największą wadą jaką zauważyłem w D25 było lekkie wycofanie średnicy i pierwszego planu. O ile w muzyce kompletnie to nie przeszkadza o tyle w kinie czy grach powoduje to dość słabą czytelność dialogów. Po prostu dźwięki tła są jak by głośniejsze niż to co dzieje się na pierwszym planie. To tak jak by w kinie ktoś zwiększył głośność surroundów a lekko ściszył głośnik centralny. W muzyce to nawet powiedziałbym że mała zaleta, gdyż daje efekt dość sporej sceny i fajnej przestrzenności za linią kolumn. I tutaj znowu Cyrus One zdał egzamin. Ze wszystkich wzmacniaczy jakie testowałem z D25 własnie on dał najlepiej czytelne dialogi. Zdjął jak by najwięcej koca z średnicy. Pierwsze wrażenie po uruchomieniu to jak by ktoś umył szybę. Ani A15 ani A25 nie dały takiego efektu. Jeśli chodzi o propozycję kina skoro więcej czasu audio służy mi do gier i filmów to niestety podziękuje. Głośnik centralny to dla mnie totalna porażka. W stereo jeśli ekran jest idealnie ustawiony pomiędzy kolumnami wyraźnie słychać że dźwięki pojawiają się jak by z przestrzeni na ekranie. Jak coś się dzieje po lewej stronie czy jakaś postać do nas mówi z boku to słychać że dźwięk wydobywa się z tego miejsca. To samo jak postać jest dość oddalona, słychać że mówi do nas z głębi. W przypadku kina wszystko słyszałem z centralnego punktu pod ekranem. Totalna porażka. Regulacja głośności poszczególnych kolumn, czy to boków czy centralnego nie zmieniała tego efektu w sposób zadowalający. Do tego barwa... mimo ze miałem na testach teoretycznie jeden z najcieplejszych i ciemniejszych amplitunerów to brzmienie było przejaskrawione/ szkliste. Efekciarskie. Wręcz męczące. Nie wiem jak komuś to się może podobać. O ile nie każdy musi wiedzieć jaka barwę na żywo ma saksofon czy jakiś inny instrument o tyle dźwięki typu deszcz, rozbryzg fal, wiatr itp zna każdy z nas. Jeśli deszcz czy rozbryzgująca woda brzmi jak sypiące się szkło czy monety ... do tego każda akcja to wszechobecne iskry i sypiący się piasek i to z teoretycznie cieplejszym ampli i kolumnami D25 czy tannoy m1 - niestety to nie dla mnie. Aż ciężko mi sobie wyobrazić co by było z jaśniejszymi amplitunerami. A co do efektów przestrzennych... Cyrus daje na tyle radę że mamy ogromną ilość powietrza, źródła pozorne wydobywające się z przestrzeni, dźwięki i po bokach i nawet za pleców. Bladerunner 2049 na tym wzmacniaczu robi ogromne wrażenie i to z naturalna barwą, bez żadnych iskier, piasku czy potłuczonego szkła. I gdyby ktoś mi napisał że na stereo nie da się uzyskać czytelnych dialogów w filmach bo są realizowane pod 5.1 (co wielokrotnie słyszałem, szczególnie od ekspertów z branży) to polecam spróbować Audiolaba 7000a z Tannoy M1 albo Arcama A15 z Pylon Opal... czy z wieloktornie tutaj wspomnianym Cyrusem. Mamy wręcz głośnik centralny bez głośnika centralnego. Dialogi wręcz wycięte z tła i to o wiele lepszym rozmieszczeniu przestrzennym i naturalności. Także szukam monitorów do Cyrusa One. Pokój 11m2. Budżet no tak w granicach max 6-7k. Wolałbym raczej uniknąć metalowych głośników wysokotonowych. Zależy mi na dźwięku otwartym o dość naturalnej, równej barwie i idąc za ciosem dość przestrzennym - tak żeby spotęgować zalety Cyrusa. Nieakceptowalne są dla mnie nienaturalne iskry i szkło na górze. Fajnie by było gdyby średnica i pierwszy plan nie był tak wycofany jak w D25, żeby dialogi były lepiej słyszalne. Co do muzyki, słucham praktycznie wszystkiego. Mam dzień że leci Metallica a następnego dnia mam ochotę na Agnes Obel. Jeśli mają to być już kolumny jasne to niech ta jasność bierze się z otwartości, przejrzystości, a nie z podbitej góry. Pierwsze to mi przyszło do głowy to chyba kanoniczne połączenie z Cyrusem : - AudioPhysic Classic 3- teoretycznie te kolumny powinny spełnić moje oczekiwania. Nie są tak ogromne jak Diamondy Monitory. Do tego korci mnie ta ich słynna przestrzenność brzmienia. Znam opinie osoby która porównywała APC z Jasperami i miała wrażenie że jaspery bardziej oddalają średnice. Także myślę że powinna być poprawa względem D25. Jedyne co mnie martwi to jeden z użytkowników na tym forum testował Cyrusa 8.2 z APC3 i pisała że dość mocno odczuwała sybilanty. Pytanie czy to winna kolumn czy może własnie 8.2 - Sonus Faber Lumina II - to kolejny pomysł. Teoretycznie brzmienie i barwne i jasne. Jeden z użytkowników posiada takie połączenie i bardzo chwali. Myślę że papierowe przetworniki tutaj robią robotę. Pytanie jak z przestrzennością, separacja. - Buchardt - tez się nad tym zastanawiałem. Dużo osób pisze ze ciemne, gęste, inne że dość przestrzenne. - Może jakieś Elaci? Powiem szczerze że nic innego mi póki co nie przychodzi do głowy. Kolumny chciałbym przetestować w swoich warunkach więc w grę wchodzą raczej tylko nowe. Także czekam na podpowiedzi, propozycje. PS. Moje roczne D25 w stanie gabinetowym wystawiam na sprzedaż także gdyby ktoś był zainteresowany...
  9. Zdecydowanie Pylon Opal ... Miałem u siebie na testy takie połączenie . Bardzo wyraźna średnica, wokale czy dialogi w filmach wręcz wycięte z tła. Bardzo naturalna barwa. Wręcz najlepsza jaka do tej pory u siebie słyszałem. Bardzo dobra separacja instrumentów i ten bas, miękkość, potęga z Opali z ogromną kontrolą Arcama. Odczucia z połączenia Arcam + Opal, gdyż zarówno Opale z innymi wzmacniaczami, jak i Arcam z innymi kolumnami grały "tak se".
  10. Chyba nie wiesz z kim piszesz On przesłuchał tyle Denonów i Marantzy ze tobie życia by zabrakło ...
  11. Mógłbyś rozwinąć?
  12. sk91

    Centralny

    To cieszę się bardzo bo kupiłem taki w stanie bardzooo ładnym za 175zł. Z czystej ciekawości, ale kto wie może zostanie na dłużej
  13. A co jest nie tak z Arcamem AVR5? To jednak udało Ci się odsłuchać A15? Jak wrażenia, prócz "jasności" ?
  14. sk91

    Centralny

    A mógłbyś coś więcej napisać na temat Tannoy Mc? (Chodzi mi o ten z kultowej serii Mercury: M1, M2 itp) Jak on się spisuje? Czy brzmi jak np. M1 czy jest inaczej strojony? Zastanawiam się ile trzeba by dzisiaj w sklepie zapłacić za nowy centralny aby uzyskać podobny poziom dźwięku.
  15. Jedyną opcją ratunku w takim wypadku jest własnie tzw. Tryb nocny - on powoduje kompresje dynamiki. Tzn ścisza najgłośniejsze dźwięki, a podgłasza najcichsze... Taki loudneswar Jeśli to nie pomoże to chyba już nic. A co do czytelności dialogów w stereo to już kwestia doboru kolumn i wzmacniacza. Niektóre kolumny czy wzmacniacze tak budują scenę że faworyzują wszystko w tle względem pierwszego planu przez co własnie występuję zjawisko zamglonych dialogów. Dla mnie typowym przykładem była gra na PS5 Spider Man, gdzie przemieszczając się pieszo po mieście słychać aż za bardzo dźwięk otoczenia- (samochody, przechodniów, wiatr itp) .. a nie słyszymy kroków naszej postaci - a dialogi jak za kocem
×
×
  • Utwórz nowe...