Skocz do zawartości

sk91

Uczestnik
  • Zawartość

    34
  • Dołączył

  • Ostatnio

Informacje osobiste

  • Lokalizacja
    cw

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. sk91

    Centralny

    To cieszę się bardzo bo kupiłem taki w stanie bardzooo ładnym za 175zł. Z czystej ciekawości, ale kto wie może zostanie na dłużej
  2. A co jest nie tak z Arcamem AVR5? To jednak udało Ci się odsłuchać A15? Jak wrażenia, prócz "jasności" ?
  3. sk91

    Centralny

    A mógłbyś coś więcej napisać na temat Tannoy Mc? (Chodzi mi o ten z kultowej serii Mercury: M1, M2 itp) Jak on się spisuje? Czy brzmi jak np. M1 czy jest inaczej strojony? Zastanawiam się ile trzeba by dzisiaj w sklepie zapłacić za nowy centralny aby uzyskać podobny poziom dźwięku.
  4. Jedyną opcją ratunku w takim wypadku jest własnie tzw. Tryb nocny - on powoduje kompresje dynamiki. Tzn ścisza najgłośniejsze dźwięki, a podgłasza najcichsze... Taki loudneswar Jeśli to nie pomoże to chyba już nic. A co do czytelności dialogów w stereo to już kwestia doboru kolumn i wzmacniacza. Niektóre kolumny czy wzmacniacze tak budują scenę że faworyzują wszystko w tle względem pierwszego planu przez co własnie występuję zjawisko zamglonych dialogów. Dla mnie typowym przykładem była gra na PS5 Spider Man, gdzie przemieszczając się pieszo po mieście słychać aż za bardzo dźwięk otoczenia- (samochody, przechodniów, wiatr itp) .. a nie słyszymy kroków naszej postaci - a dialogi jak za kocem
  5. O matko... aż tak tragicznie? Przecież x4800 kosztuje prawie 10 tyś, a 800NE kosztował ok. 2,5 tyś i w swojej klasie cenowej i tak był przeciętny... Da się w ogóle za 5-6 tyś kupić jakiś amplituner av żeby choć trochę grał przyzwoicie w stereo?
  6. Tak czystko z ciekawości. Na jakim poziomie gra w stereo taki amplituner jak Marantz Ciniema 70s? Można by go porównać do np. PM6007 Czy np. Denon AVR-X2800H podobnie do 800ne?
  7. Przydałoby się jakieś porównanie D25 i D18 nowych do starych.
  8. Hmm spróbuje dzisiaj popołudniu jednakże wydaje mi się że to nic nie zmieni. Gdy gram na Playstation to siedzę w bliskim polu, ok. 2,5m od tv i kolumn, trójkąt lekko rozwarty, kolumny skierowane w moją stronę i efekt ten sam jak przy oglądaniu filmów z kanapy ok. 4m, ale dobra, wysunę kolumny na 1/3 pokoju i dam znać. Jednakże poniżej przedstawiam opis różnic brzmienia między D28mk2 i D25mk2. Odsłuch był w salonie audio, w identycznych warunkach, ustawieniach i takim samym sprzęcie. Pisałem z nim potem na PW aby dowiedzieć się więcej szczegółów. Jak widać moje odczucia względem D25 mk1 są identyczne. To brzmienie trzeba lubić albo nie. Ktoś inny odpisał w komentarzy że również porównywał D28 z D25 w wersjach mk2 i wybrał wersje 25 gdyż ten efekt mu bardziej odpowiadał. Opisał mi to tak że D28 brzmiały jak Hegel a D25 jak Musical Fidelity. Hmm... Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz. Otóż ja Pylon Opale uważałem z jedne z najgorszych kolumn jakie posiadałem dopóki nie podłączyłem do nich Arcama A15. Wtedy mnie zamurowało. Problem w tym że miałem umówionego już klienta który miał przyjechać 200km. Później trochę żałowałem że je sprzedałem. Przez 5 lat łączyłem je z budżetowymi wzmacniaczami które jak by tłumiły te kolumn, dźwięk nie odrywał się od kolumn. Często doskwierały mi sybilanty i buczący bas. ( Jednakże średnica, a w szczególności dialogi były zawsze idealnie czytelne). Dopiero A15 jak by otworzył te kolumny. Wcześniej namiastkę tego miałem już z Audiolabem 7000A gdzie zauważyłem że dźwięk odrywa się od Opali i czuć lepszą separacje planów w głąb, jednakże wokali i dialogi dość mocno syczały i góry było ogólnie za dużo. Może faktycznie aby otworzyć D25 potrzeba wzmacniacza z dużo wyższej klasy jak same kolumny. Zastanawiam się czy nie dać im ostatniej szansy jeszcze w połączeniu z Caspianem M2. Tak jak piszecie, że Caspian przybliża dźwięk i nie jest zamulony to może faktycznie otworzy je bardziej. Chociaż ... skoro suchy i detaliczny Arcam A25 nie dał rady to czy ciepły Caspian da? Mam jeszcze jedno pytanie jeśli chodzi o Caspiana. Niektóre wzmacniacze które wypychają średnice do przodu w połączeniu z D25 dawały takie lekko nieprzyjemne podbarwienie środka. Tzn. niektóre instrumenty jak saksofon, trąbki, harmonijki czy niższe dźwięki fortepianu. Taka jak by lekka natarczywość. Ten efekt odczuwam na Nadzie, Creeku i MF (tutaj ciut mniej). Tego efektu nie było praktycznie na Audiolabie 7000A, Arcamie A5 i A15. Na A25 była już lekko wyczuwalna lekka natarczywość wyższej średnicy. Czy skoro Caspian przybliża dźwięk to mogę się spodziewać tego efektu?
  9. Carmion powiem Ci że dobrze to wygląda.. A mógłbyś pokazać jak rozwiązałeś to za kolumnami frontowymi? ps. Plus za Baby Yode
  10. Hmm to nie jest tak że te kolumny są jakieś "słabe". One maja bardzo specyficzny charakter który albo się podoba, albo nie. W bezpośrednich porównaniach z tańszymi kolumnami czuć że "dźwięk jest droższy". Nawet nie umiem tego opisać słowami. Słychać że dźwięki wydobywają się z przestrzeni, że dźwięk jest bardziej oderwany. Czuć tez naturalność, namacalność w brzmieniu instrumentów. Nawet barwa wokali jest dość namacalna. Jeśli wzmacniacz tego nie potęguje to D25 nie nasilają sybilantów, a może je wręcz łagodzą. Do tego są to kolumny bardzo szczegółowe. Problem jest z tym że nie wiadomo skąd "pochodzą te szczegóły". Powodem jest własnie to "zadymienie" i wycofanie środka. Kolejna sprawa. W życiu nie nazwałbym tych kolumn ciepłymi. To pozorne ciepło daje obfity bas. Wystarczy zatkać bas refleksy i nagle się okazuje że grają "surowiej". Dla mnie te kolumny są neutralne. ( w sensie ciepło/zimno) Jak podłączy się do nich ciepły wzmacniacz to grają ciepło, jak zimny, surowy to tak grają. Np. Z Arcamem A25 dźwięk był bardzo surowy, wręcz było słychać "cyfrowy nalot", ziarnistość- zero nasycenia. Podobne odczucie miałem z Audiolabem 7000A z tym że audiolab był bardziej nasycony sam w sobie i nie było tak ziarniście- ale w życiu nie nazwałbym tego dźwięku ocieplony. Są to kolumny ciemne... ale nie ciepłe. W przeciwieństwie do Opali które są ciepłe, mają nasycenie i nawet z surowymi wzmacniaczami da się ich w miarę słuchać. Jedyne co bym w D25 zmienił to właśnie tak separacja instrumentów, zadymienie środka. Żeby to co jest na pierwszym planie było czytelniejsze, "głośniejsze" względem tła. Nawet ten napompowany bas mógłby zostać czy ta góra. Aha i gdyby ktoś mi tutaj napisał że to normalnie że w stereo słabo słychać dialogi w filmach bo filmy są realizowane pod 5.1 itp (Tak mi powiedziano telefonicznie w kilku sklepach) to powiem że większej bzdury nie słyszałem. Posiadałem kilka zestawów w życiu, do teraz mam na stanie 4 i tylko na D25 słabo słychać dialogi. Prawdę mówiąc... są to jedyne kolumny stereo z takim efektem jakie słyszałem w swoim życiu. Na Pylon Opal dialogi pomimo lekkiego wycofania środka były idealnie czytelne , wręcz jak by wycięte z tła i to z dowolnym wzmacniaczem, z jednymi lepiej, z innymi gorzej ale słyszalne były zawsze. Z D25 odwrotnie, nawet Arcam A25 nie dał rady tego poprawić, mimo analitycznego charakteru z dobrze zaznaczoną wyższą średnicą to dźwięki tła zagłuszały dość mocno dialogi. Natomiast jeśli ktoś nie używa stereo tak jak ja do wszystkie: muzyka, film, tv, playstation i ma swój ołtarzyk do słuchania tylko muzyki to ja bym ich nie skreślał. Bym może taki ciemniejszy charakter brzmienia ,z budowaniem sceny w głąb będzie mu odpowiadał bo nie są to kolumny "tanie brzmieniowo", czego przykładem może być Kraft który nie mógł dość długo znaleźć następstwa nawet w kolumnach z wyższej półki cenowej. Ja się natomiast dość poważnie zastanawiam nad zmianą na D28mk2. Podobno charakter brzmienia ten sam, ale z dobra separacją i brakiem koca na średnicy. Ale odsłuch dopiero przede mną. A co byś polecił aby dało się choć trochę zniwelować wady D25?
  11. Mnie to co najbardziej irytuje w D25 to własnie ogromny koc na średnicy. Kiepskie obrazowanie źródeł pozornych. Separacja instrumentów. Tutaj nawet 4x tańsze Opale są wręcz przejrzyste, selektywne, a jednocześnie bardziej nasycone. Ja to odczuwam tak: Jeśli ktoś z was nosi okulary z niewielką wadą np -1, -2 to da się żyć bez nich ale żeby widzieć np. znaki na drodze trzeba wytężać wzrok. Ja właśnie przy D25 muszę wytężać słuch. I żaden wzmacniacz nie potrafi tego zniwelować. Nawet tak surowe jak Audiolab, czy Arcam A25. O ile w muzyce to nie koniecznie musi bardzo przeszkadzać, niektórzy lubią takie "analogowe" granie to przy oglądaniu filmów jest kiepsko. O ile film jest z lektorem to jeszcze jakoś idzie, ale jak już z dubbingiem to jest porażka. Z tego co wiem (chociaż nie miałem okazji posłuchać) D28 w tym D28mk2 już tego koca na średnicy nie mają. A co byście powiedzieli na Audiolaba 9000A do diamondów? Wzmacniacz przejrzysty, po analitycznej stronie mocy, ale jednocześnie nie iskrzący i muzykalny.
  12. Ciężko określić wartość sprzętu z prostego powodu. Jeśli dzisiaj kupiłem nowe kolumny za 8000zł a używki chodzą po 5000zł to czy są w warte 8000 skoro ja tyle za nie zapłaciłem czy nie bo nawet jak bym chciał je tego samego dnia wystawić na sprzedaż, nikt mi tyle nie zapłaci
  13. A mógłbyś bardziej szczegółowo opisać różnice brzmieniowe między M5si a Caspianem M2? pamiętam kiedyś z grubsza wspominałeś ze Caspian gra bardziej analogowo. Sam się zastanawiam nad D28mkii.
  14. Ja bym do tej listy dołożyłbym jeszcze Arcama A15. W jednym ze znanych sklepów powiedzieli mi że porównywali go z M3si i CA CXA81 których dosłownie zmiótł cytując sprzedawcę. Dopiero własnie M5si nawiązał z nim walkę, a różnica w cenie wyjściowej znacząca. Ja testowałem A15 z Diamond 25 i też na mnie zrobił wrażenie. Pierwszy wzmacniacz który potrafił w miarę kontrolować bas diamondów jednocześnie bez utraty potęgi i uderzenia. Dynamiczne i potężne brzmienie. Kolejny + to dość przejrzyste wokale jednocześnie pozbawione sybilantów. Jedyne co mi przeszkadzało to najwyższa góra. Mogłaby być odrobinę słodsza, ale ja jestem przewrażliwiony na tym punkcie także... Teraz testuje A5 i niestety nie ma tej potęgi. Bas kontroluje jeszcze lepiej, ale jak by mi go brakowało nawet z D25. Góra słodsza zdecydowanie... Idealne byłoby połączenie zalet A5 i A15
  15. W Avtest i Audio.com. Dokładnie 25 mają minimum na 4,5 a 28 na 3,5. Natomiast masz racje co do skuteczności która jest sporo wyższa w większym modelu. Odpowiednio 86db i 89db. Pytanie czy metody pomiaru mieli te same.
×
×
  • Utwórz nowe...