Skocz do zawartości

Jacek M

Uczestnik
  • Zawartość

    31
  • Dołączył

  • Ostatnio

Informacje osobiste

  • Lokalizacja
    Wałbrzych

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Niby budżet spory, ale jednak czy jest co wybierać? Hmm... Najchętniej kupiłbym stare sonusy, jednak polacy oszaleli z cenami. W Polsce na rynku wtórnym 200% ceny w pozostałych krajach europejskich. Elac vela fs409 to głośniki, które słuchałem już u Topów kilka lat temu. Od tamtej pory stały się wyznacznikiem dobrego brzmienia, do którego dążyłem. Ale jak mam wydać na nowe 20 tys. to mnie skręca. Używki to co innego... sprawdzone konstrukcje, znane bolączki, lepsza jakość wykonania i gwarancja ceny (niżej już nie spadną).
  2. Warto słuchać nawet tych nieudanych. Najgorsze co można zrobić to mieć zdanie na podstawie recenzji lub opinii innych. Dobrej zabawy życzę . Zapomniałem dopisać jakie wzmacniacze były podłączane podczas odsłuchów domowych: Ki Pearl i Emotiva Basx (ten zestaw nie pamiętam dokładnie modelu a2 i coś tam), Pier Audio MS380 SE, TAGA Harmony HTA-700B V.3 Taga HTA-25, Quad All-in-one.
  3. Jeśli mówisz o Jasper 25 to tak. Przepraszam, ale za wcześnie wcisnąłem enter, poprawiłem post z listą co słuchałem.
  4. To nie jest tak, że gadam sobie coś tam pod nosem i nigdy ich nie miałem. Słuchałem wiele razy u znajomego, który jest fanem Pylona (czego nie rozumiem): Diamond 30 - bardzo niska rozdzielczość, brak dynamiki, wrażenia mniejsze niż z zestawów kinowych od Denona. Pearl 27, Ruby 30- bardzo płaskie granie, mało żywe, szczegóły strasznie zepchnięte na dalszy plan. Lepiej wydać 3-5tys. na Sonus faber Concertino 8ohm. Jade 20 - tym razem słuchałem je w sklepie, w pierwszym miesiącu po premierze. Głośnik basowy lekko charczał, średnie i wysokie brzmiały jak mp3. Podłączaliśmy różne wzmacniacze, właściciel sklepu i obsługa sami przyznali że coś z nimi nie tak. Jasper 25 mkII - basu dużo, ale tylko na techno, na bardziej wymagających albumach całkowicie płasko, przestrzeń skąpa, mała głębia, wysokie wycofane, wręcz przeciętna konstrukcja. Na płycie testowej wyszło, że jedne częstotliwości niskie są mocno podbite do góry (może znów wada fabryczna jak w Jade 20 - nie wiem). Techno i elektornika super na nich brzmią, a reszta gatunków kaplica. Zmiotły je praktycznie wszystkie sonusy, focale arie spokojnie przed nimi mogą iść, nawet chora lepiej zagra, a Ditton 66 to jakiś nieosiągalny pułap dla Pylona.
  5. Nie słyszałem żadnego dobrego brzmienia od Pylon, to polski gniot. Jasper to kolejny totalny niewypał. Mam Ditton 66 o czym pisałem, rozmawiamy o vela fs409 tempo 35 i sonusach, a wyskakujesz z polskim stojakiem pod donice.
  6. @Piotr Sonido ms-90b na mullardach i marconi z 50'-60'. Obecnie gram na Ditton 66. Zapragnąłem mroku i potrzebuję zmiany.
  7. U mnie 35m2, ale zasadnicze jest pytanie czy fs409 potrafią grać dobrze i cicho. Szczerze nie pamiętam jak grały na niskiej głośności, zapamiętałem świetną separację instrumentów. Słuchałem je z rotel 1592 mk2. Nie słuchałem tempo 35 ani tempo plus, o których piszą, że to te same kolumny. To dlatego zadałem to pytanie tutaj, być może ktoś słuchał. Na mojej liście są też vintage kolumny sonus electa I i II, Cremona M, Guarnieri Homage lub b&w 802 d2 lub N.
  8. Najchetniej bym zamówił do domu, tylko co jak się nie spodobają? Będę drugim klientem, który zwróci AP 😅
  9. Dzięki @Piotr Sonido chociaż z recenzji wynikało, że głębia większa w tempo 35, tutaj mnie zaskoczyłeś. @Q21 nie ukrywam, że ten post wywołuje was do dyskusji, obecnie ta oferta tempo 35 to kontroferta do vela fs409... cena identyczna tylko właśnie, co wybrać 🤔
  10. Czy ktoś porównywał kolumny Elac Vela FS 409 vs Audio Physic Tempo 35? Audio Physic Tempo 2 kiedyś słuchałem i grają strasznie ponuro, z lampą i muzyką heavy metal, świetnie brzmiały. A jak jest z Tempo 35?
  11. Sprzedam Sonus Faber Concertino (pierwsza seria). 4300 43
  12. Nie słuchaj naganiaczy powyżej, oni żyją z prowizji. Całe te forum żyje tylko dzięki nim i nowym jeleniom, którzy zadają pytania "co do 3000zł". Jeżeli szukasz dużej przestrzeni (tak jak ja szukałem) to idź w kierunku (jeżeli ma być tranzystorowy wzmak) Rotel 1692 mkII ma największą scene i separację instrumentów - wiem, wiem ta cena... ale po koleji... Tak, marantze i denony tak mają. Miałem kilka lat Marantz Ki Pearl jak i kilka innych modeli. Wysokie męczą bardzo, dlatego trzeba do Pearla głośników z wycofanymi wysokimi. Osobiście słyszałem jak zgrał się z głośnikiem Marantz DMS-350 Digital (ciężko dostępny na rynku wtórnym). Z nim grał na prawdę hi-endowo. Proponuję zacznij od hybryd, wypożycz do domu np. HTA-700 od Tagi, albo odrazu wskocz na półkę taga hta-2000b v.2 (6000zł)- świetna hybryda dostaniesz ją o 1-1,5k taniej niż naganiacze domyślnie chcą. Każdy sprzedawca opuści Ci cenę w sklepie (chociaż teraz rozpoczął się sezon, na zimę zawsze większy ruch, więc może być różnie). Dalej taniej będzie zakupić lampę, odsłuchaj Yaqiny, są warte uwagi, ale wszystko czego oczekujesz znajdziesz u rodzimej konstrukcji od konstruktorów LAR. Powodzenia.
  13. Też mi się wydaje, że na słabym wzmacniaczu słuchał... albo szuka bassu, którego czuć w podłodze niczym z subwoofera. Nie koniecznie chodzi o jakość. Jeżeli używane do 3000zł to w sumie z ery vintage jest sporo ciekawych pozycji, albo np. Epos ES14. Wszystko zależy z czym to ma grać i gdzie to ma grać.
  14. Wyżej polecał Ci kolega Chora 816. Chora nadaje się do 30m2, bardzo szeroka scena, głębia, przestrzeń, zrównoważony bas - bardzo zależny od utworu (nie gra wszystkiego na jedno kopyto), wysokie wyraziste, da się słuchać cały dzień i nie męczą (ale to akurat pewnie subiektywne odczucia). Wybrałem je po odsłuchach, miały dobre opinie wśród fanów audio i w tej cenie zamiatają konkurencje. Weź je pod uwagę przy odsłuchach. Prawdopodobnie w tym tygodniu je wystawię na sprzedaż, proszę pisać priv.
×
×
  • Utwórz nowe...