Skocz do zawartości

LeonidK

Uczestnik
  • Zawartość

    24
  • Dołączył

  • Ostatnio

Informacje osobiste

  • Lokalizacja
    Chorzów

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. I jakie wrażenia? Byłoby super jakbyś odniósł się też do FM8.
  2. Dzięki, rzeczywiście trudno będzie znaleźć kogoś, kto słyszał dwa tak mocno oddalone od siebie w czasie konstrukcje. Muszę jeszcze się upewnić co do wydatków na najbliższy miesiąc i może zdecyduję się na wypożyczenie Lyngdorfa. Ale jest jeszcze tańsza opcja, tylko tutaj muszę poradzić się osób, które korzystały z REW. Mógłbym kupić mikrofon kalibracyjny, co prawda ostatnio częściej korzystam ze streamera w Gustardzie R26 niż z PC, ale nie ma problemu z powrotem do PC. Jak rozumiem, po dokonaniu pomiarów mógłbym w REW zastosować od razu korekcję, czyli po prostu EQ, ale pamiętam, że jak korzystałem z APO Equalizer jeszcze przy słuchawkach, to chyba Windows nie wysyła sygnału bitperfect do daca, bo jeśli zastosuje się ASIO albo WASAPI to wtedy one pomijają wszelkie ustawienia DSP, dobrze myślę? Jak to ogarnąć, żebym mógł korzystać równocześnie z dobrodziejstw REW a także z Tidala i plików hi-res z Foobara?
  3. Cześć, Od kilku miesięcy trzonem mojego zestawu są LS50 Meta z Heglem H200 i subem REL T/Zero MKIII, gram w 12m². Daki były różne, ale ostatnio kupiłem Gustarda R26 i jestem nim zachwycony. REL fajnie dopełnia te monitorki, jednak są utwory, gdzie wychodzą lekkie górki i dołki na basie (ze względu na odsłuch z zaledwie 1.5m nie mam silnych modów, dudnienia etc., ale czasem słychać że jakieś dźwięki są głośniejsze od innych albo brakuje precyzji), dlatego od jakiegoś czasu ciągle chodzi mi po głowie Lyngdorf TDAI-1120 z Room Perfect, który po pierwsze zrobiłby korekcję pomieszczenia, po drugie odciął bas z Kefów i lepiej zintegrował z nimi suba (na oko, czy raczej na ucho to właśnie zawsze wychodzi tylko mniej więcej dobrze). Tylko mam wątpliwości, czy to ma sens, bo Gustarda niby mógłbym podłączyć do Lyngdorfa, tylko on i tak to z powrotem zamieni na cyfrę, abstrahując już od tego, że musiałbym sprzedać Hegla i Gustarda żeby pozwolić sobie na Lyngdorfa. Co myślicie o takiej zamianie? Będzie to półka wyżej czy raczej sidegrade?
  4. Tel: 517 845 686. Możliwy odbiór osobisty w Chorzowie.
  5. DAC w pełni sprawny, w idealnym stanie. Jest to pierwsza wersja na AK4490. Pełny komplet z pudełkiem, instrukcją, zasilaczem i pilotem w rozszerzonej wersji. Cena - 3500zl z wliczonym Paczkomatem. https://allegrolokalnie.pl/oferta/rme-adi2-dac-fs-ak4490 Na allegro wyzsza cena ze wgledu na prowizje. Porównywałem go z Chordem Qutest, Mytekiem Liberty II i Eversolo DAC-Z8 na kolumnach Amphion Argon 3S. Moim zdaniem RME mial zdecydowanie najbardziej wypełniony, naturalny dźwięk i wyraźną jego fakturę, trzymał rytm i tempo na równi z Qutest, miał najgłębszy bas. Dla porównania Liberty grał bardzo spokojnie i kulturalnie, ale kompletnie nudno i bez energii. Eversolo miał trochę lepszą scenę, ale dźwięk był chudy, cyfrowy i ogólnie uważam, że to półka niżej. Qutest najlepiej konkurował z RME, bo ma dużo lepszą głębię sceny i lepiej rozkłada instrumenty w przestrzeni. Na minus to, że znowu dźwięk nie jest tak wypełniony a scena jest rzucona na twarz. Dobre granie, tylko inne.
  6. @mateolo2 a słuchałeś może albo myślałeś o Triangle Genese Trio, skoro Cometki ci się podobały? Jestem ciekawy, jak by wypadły w porównaniu z niższą serią i Kefami. Trochę ubolewam, że Comete okazały się za duże do mojego pokoju, bo były na pewno dużo ciekawsze niż LS50 Meta (doskonałe wokale i góra), z drugiej strony separacja była bardzo kiepska i do symfoniki się słabo nadają, a ja głównie klasyki słucham. Ciekawe, czy Genese są lepsze technicznie?
  7. @mateolo2 od czego to właściwie zależy? Z tego co pamiętam, one mają 5" woofer, czyli jeszcze pół cala mniejszy, niż LS50 Meta. Wiem, że basu mają więcej, ale ja mam jeszcze więcej, bo używam suba. Elektronikę mam maksymalnie przejrzystą, zarówno Hegel jak i RME nie dodają nic od siebie i są bardzo szczegółowe, nie pogrubiają brzmienia. Jestem ciekawy, co by z tego wyszło, może kiedyś uda się spróbować. Jedyne, do czego mam wątpliwości, to że 1.5m to za mało, żeby scena odpowiednio się 'połączyła' z dwóch głośników w tradycyjnym układzie.
  8. Z uśmiechem, ale i z przerażeniem czytam swoje stare posty sprzed kilku miesięcy, tj. z czasów, kiedy kupiłem Comete EZ na promocji i jeździłem na odsłuchy z chińską bombonierką, zwaną wzmacniaczem w klasie D obecnie bowiem na moim biurku spoczywa Hegel H200, razem z Kefami LS50 Meta i RME ADI-2 DAC FS, a pod nim sub Rel T/Zero MKIII. Muszę powiedzieć, że jest to idealnie dobrane połączenie pod kątem barwy; grałem w wielu orkiestrach i uważam, że Kefy z Heglem mają bardzo naturalne i prawdziwe brzmienie (na tyle, na ile dynamika monitorów jest w stanie odwzorować brzmienie orkiestry), w porównaniu z innymi kolumnami, które słyszałem. Miałeś rację, że LS50 Meta to strzał w dziesiątkę na biurko. Słucham oddalony o 1.5m i scena jest bardzo poukładana, nawet mam wrażenie, że dźwięk dobiega dalej, niż tylko z 1.5m, ale jak akurat robię coś na komputerze, to dzięki głośnikom Uni-Q, siedząc nawet 0.5m od kolumn, dźwięk jest całkiem w porządku. Do niedawna miałem dużo problemów z rezonansem biurka, które wtrącało swoje trzy grosze i zamulało bas - używałem wtedy tanich piankowych podkładek Mozos, które nie działały chyba wcale, ale zmiana na najniższy model podstawek IsoAcoustics ISO-130 przyniosła ogromną poprawę (w ogóle nie wierzyłem, że to jakoś pomoże). Jak wchodzą kotły albo więcej się dzieje w rejonie basu, to nadal czuć rezonans biurka, ale znacznie mniejszy, dźwięk jest ogólnie czystszy. W międzyczasie słuchałem też u kolegi Gato FM-8, chyba nawet tych Twoich, z czarnymi pierścieniami. Zrobiły na mnie ogromne wrażenie; piękne, muzykalne granie, ale bardzo rozdzielcze. Wcale nie odniosłem wrażenia, żeby się gubiły w gęstej muzyce symfonicznej - LS50 Meta może faktycznie mają trochę lepszą separację, ale generalnie słuchało mi się symfoniki bardzo przyjemnie, a grało to z Arcamem A29, daki też nie były jakieś wybitne, na pewno Gato mogłyby zagrać jeszcze lepiej. Nawet zacząłem trochę żałować, że kupiłem Kefy, chociaż z drugiej strony u kolegi FM-8 grały na podstawkach w salonie ponad 20m2 i brzmiały optymalnie, więc po pierwsze nie da się porównywać naszych kolumn w kompletnie różnych warunkach, a po drugie nie wiem, czy nie rozniosłyby mi pokoju 11m2, mimo podobnych rozmiarów, co Kefy. Może jak będę miał kiedyś większe pomieszczenie to zainteresuję się R3 i Gato. W najbliższym czasie kupię już chyba tylko mikrofon kalibracyjny i pobawię się w korekcję pomieszczenia za pomocą EQ w RME, może uda się też poprawić integrację suba.
  9. Preferowany kolor srebrny.
  10. Z tego co pamiętam, Brio to klasyczna klasa AB. Będę miał ją na uwadze
  11. @mateolo2dzięki, sam myślałem nad tymi dokładnie LS50, a Rega Brio-R jest nawet w moim mieście, mógłbym sobie też pozwolić na nowszy model ze sklepu. Co do suba to nie jestem jeszcze pewny, czy chcę się w to pakować, bo może problem z brzmieniem spod biurka, więc na razie jeszcze Kefy są pod znakiem zapytania, poszukam czegoś o szerszym paśmie. A jeszcze tak z ciekawości, dlaczego cenisz Brio bardziej od Cyrusa One?
  12. @DiBatonio a ty masz/miałeś monitory Gato? Jestem ciekawy, z czym można by je połączyć w tak ograniczonym budżecie, powiedzmy do 3k z używek. Wiele ludzi łączy je z elektroniką Gato, a to nie zachęca, bo ich najtańszy wzmacniacz kosztuje bodaj 15000zl.
  13. @DiBatonionapisałem tak, ponieważ mój budżet zakładał kolumny raczej do 3 tys., więc Gato byłyby tutaj wciśnięte naprawdę na siłę, mając 2, w porywach 3 tys. na używany wzmacniacz + kable mam nieduże pole manewru, jeśli to są faktycznie tak wymagające kolumny, jak się często pisze. Kefy LS50 (zakładając, że są tak czyste jak Meta) kupujesz za 2200zł na olx, podłączasz do chińskiego pudełka wielkości Merci i gra to tak rozdzielczo, jak naprawdę dobre słuchawki. Obawiam się, że najlepsze co mógłbym zapewnić Gato w moim budżecie to Sabaj A30a/Rega Brio/Cyrus ONE.
  14. Może zbyt swobodnie się wyraziłem z tą połową, proszę tego nie traktować zbyt dosłownie nie zainteresowały mnie te Elaki na tyle, żeby dawać im drugą szansę, ale było słychać, że brzmią bez życia, mdło i szaro, ze słabą dynamiką. Tak samo jak planary podpięte do dziurki z komputera. Potem słuchałem na tym wzmacniaczu BW 707 S3, po czym poprosiłem o podpięcie Rotel A11 (szkoda, że nie coś lepszego) i zdecydowanie brzmienie się ożywiło i nabrało barw. Tylko przy Comete EZ nie odniosłem wrażenia, żeby A300 je jakoś mocno ograniczał, ale pewnie bas także stałby się bardziej precyzyjny na lepszym wzmacniaczu, bo głównie to mnie raziło. @Kraftnie masz może ochoty kiedyś przetestować tych Polków?
  15. Na razie jeszcze mało słyszałem, 2 razy na odsłuchu byłem ze swoim wzmacniaczem (SMSL A300) i żałuję, że zbagatelizowałem temat aplifikacji (budżet jednak mocno napięty). Mając doświadczenia w torach słuchawkowych stwierdzilem, że to nie jest tak istotny element, by płacić za niego tyle samo czy więcej, co za element grający, ale najwyraźniej w stereo działa to trochę inaczej, i tak np. odsłuch Elac Carina BS243.4 mogę uznać za nieodbyty, ponieważ było słychać, że z tym chińskim pudełkiem kolumny nie grają nawet na połowę swoich możliwości. Jutro, jak się uda, wybiorę się na odsłuch Polk R200. Coś mi mówi, że może być ciekawiej niż z LS50 Meta https://www.spinorama.org/speakers/Polk Audio Reserve R200/Misc/index_misc-napilopez.html
×
×
  • Utwórz nowe...